Ben ik egoïstisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 21:41

Ik weet eigenlijk wel wat ik moet doen maar ik heb denk ik een schop onder mijn kont nodig.

Lang verhaal kort:
Ik zou eigenlijk een nieuw huisje moeten zoeken voor mijn kat maar kan mezelf er niet toe zetten..

Situatie is als volgt;
Ze is 6 jaar geleden komen aanlopen, na intensief zoeken naar haar eigenaar niet gevonden en besloten dat ze mocht blijven(niet gechipt, wel gesteriliseerd).
Het is een hele tijd goed gegaan, maar af en toe plaste ze in de stoel van mijn vader. Uiteindelijk de stoel weggedaan, ging weer een tijdje goed en toen begon ze op de bank te plassen. Alleen als er niemand thuis was of als er niemand in de buurt was.

Daarna soms ook als er wel iemand thuis was.
Ruim 2 jaar geleden is mijn moeder overleden. Zij werkte voorheen vanuit huis en was dus veel thuis, waardoor het plasprobleem meeviel. Sinds mijn moeder er niet meer is, wordt het extremer.

We weten zeker dat het niks medisch is, dit is uitgesloten door de dierenarts. Het is vermoedelijk stress door het alleen zijn.

We hebben geprobeerd haar op te sluiten op mijn slaapkamer uiteraard met kattenbak, voer en water maar helaas begon ze na een paar maanden in mijn bed te plassen. Ook dit is geen optie meer.

Ze is zo vreselijk lief, dat ik het eigenlijk niet over mijn hart krijg om haar weg te doen, dat zit niet in mijn aard, zomaar dieren wegdoen.. maar van de andere kant is een leven vol stress niet eerlijk tegenover haar.

Als ik uit huis ga zal ze nog veel meer alleen zijn en ik kan moeilijk op alles wat ik bezit een stuk plastic leggen om het Plasvrij te houden.

Wie kan mij de schop onder mijn kont geven die ik duidelijk nodig heb? Waar vind ik het perfecte huisje?
Via Facebook kreeg ik geen reacties (zowel op mijn eigen pagina als op een herplaatsers pagina), via mijn dierenarts kreeg ik alleen een adres waar ik moest liegen over haar leeftijd om haar kwijt te "raken" dus dat zat me ook niet lekker..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:44

Feliway al eens geprobeerd tegen de stress?


Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:45

Geef haar weg als boerderij of stalkat als er een medisch probleem is uitgesloten. Mankeert ze wel iets dan zou ik eerder overwegen haar in te laten slapen als je haar zelf niet wil houden.

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:46

Kan het geen 'verveling' zijn omdat ze zoveel alleen thuis is. Zou een maatje kunnen helpen? Dat verveelt ze zich iig niet

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:52

Hoevaak maak je de katrenbak schoon? Zodra een van ons een poepje teveel ziet plast die ook op meubels (of was). Vaak ook als we er dan niet zijn.

Of inderdaad feliway proberen?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:06

Een ervaring van de 'andere kant' :)
Mijn kat is in het asiel terechtgekomen omdat hij erg ongelukkig was bij zijn vorige eigenaars. Ik heb hem dus uit het asiel geadopteerd :)
Hij plaste naast de bak, werd mij gezegd. Was medisch op van alles gecontroleerd. Zo achteraf bekeken blijkt het stress geweest te zijn omdat hij niet met andere katten samen kan. Ik heb alleen hem, en hij is nu supergelukkig en rustig. Plast nooit naast de bak, geen enkel probleem met hem ooit gehad op dat vlak.
Voor hem is het een goede keuze geweest naar het asiel te gaan, maar hij heeft daar best wel even gezeten. Hij heeft nu een mooi plekje maar dat weet je nooit natuurlijk als je je kat weggeeft, of hij het inderdaad mooi gaat krijgen.
Ik zou zoveel mogelijk duidelijk krijgen of het echt stress is en niets helpt. Daarna pas kijken naar een goed huisje als je denkt dat het beter is. Lijkt me een erg lastige beslissing. Sterkte en wijsheid.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 22:16

Feliway inderdaad door het hele huis geprobeerd, hielp niet (merkbaar), maar ze doet het sowieso niet structureel of op bepaalde tijden/dagen.

We hebben 2 andere katten waar ze prima mee overweg kan(regelmatig samen spelen, slapen etc).
Kattenbakken worden goed schoongehouden, juist om dit te voorkomen. Er zijn ook genoeg kattenbakken aanwezig.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:32

Een kattenren in de tuin of op het balkon? Uiteraard met alle nodige voorzieningen, en haar daarin doen als er niemand thuis is. Ook in een ren valt er buiten altijd meer te beleven dan binnen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 07:20

Palmera schreef:
Een kattenren in de tuin of op het balkon? Uiteraard met alle nodige voorzieningen, en haar daarin doen als er niemand thuis is. Ook in een ren valt er buiten altijd meer te beleven dan binnen.

Leuk idee, maar we hebben geen balkon haha. Ze is erg snel in paniek van wat er gebeurt dus helemaal los buiten is geen optie(wonen ook aan de grote weg), en in de tuin mag ik van mijn vader vast geen ren maken. We hebben wel een grote serre/garage, wellicht mag ik hier een plek vrijmaken. Alleen is dat in de winter natuurlijk veel te koud, dus zitten we dan wel weer met een probleem..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:46

Zelf mijn kat herplaatst omdat ze zich in mijn flat totaal niet fijn voelde.
Ik had haar gekregen omdat ik een zeer gemakkelijk en sociale poes zocht. Ze was klaar met fok carrière en zou bij mij veel meer aandacht krijgen dan bij de fokker. Dit was okk zo. Ik woonde bij mijn ouders waar veel neefjes en nichtjes kwamen en ze vrij in omheinde grote tuin kin lopen om muizen te vangen, konijnen te plagen, te zonnen en te genieten. Mijn ouders waren ook 24/7 thuis zo ongeveer.

Tot ik dus op mezelf ging op een flat met fulltime baan en een kat en 2 honden. Flat is erg groot maar geen tuin, geen muizen en ik 40 uur per week werken en daarnaast dagelijks met de honden uren het bos in. Speciaal voor haar probeerde ik verder veel thuis te zijn maar het was gewoon te weinig.
Op een gegeven moment besefte ik dat ik mijn leven onmogelijk aan kon passen aan haar behoeften. Daarnaast had ze self een spelletje bedacht om zich te vermaken en dat was mijn honden het leven zuur maken. Toen ze een keer met 4 klauwen tegelijk in de kop van mijn oudje klauwde was het besluit vlot gemaakt. Voor er echt een dier gewond raakte moest ze weg.
Ze zit na 5 jaar bij mij te hebben gewoond weer terug bij haar fokker in huis in hele roedel hinden en katten en 24/7 mensen om zich heen. Ze gaat mee met een stichting naar diverse aai projecten en is weer helemaal haar oude zichzelf.
Nu zij er niet meer is heb ik ook meer rust en stort mij volledig op mijn honden ;)
Inmiddels een baan waar mijn honden mee naartoe mogen en dus tussendoor werken en na werken heerlijk relaxt wandelen.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:14

Wat een behoeftig katje. Die zou het leuk doen bij een bejaarde die bijna altijd thuis is! Hele dag op schoot :Y)

Heb je geen opa of oma die eenzaam/hele dag thuis is TS?

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:23

Hier ook een verhaal van de andere kant. Wij hebben een kat bij mijn schoonouders vandaan meegenomen. Kat was daar heel angstig, ging naast de bak en werd door de andere katten uiteindelijk ook aangevallen. Ze moest in de badkamer leven, anders ging het niet meer :( ze hadden haar echt al jaaaaaren maar ineens ging het niet meer in de groep, ze was ook al wat ouder maar wel gezond.

Kat bloeide bij ons op, deed het perfect en was zo ontzettend lief <3 uiteindelijk heeft het nog geen 3 maanden mogen duren, ze kreeg binnen een week een tumor in haar bek. De week ervoor was ze door de dierenarts nog gecheckt... We hebben haar laten opereren maar mocht niet meer baten. Heel verdrietig, maar zowel mijn schoonouders als wij zijn intens gelukkig dat ze nog zo heeft mogen genieten!

Ik zou dus toch echt kijken voor een ander plekje, hoeveel pijn het soms ook doet. Houden van is ook loslaten zeggen ze altijd, en dat klopt ook wel.

[o]

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:25

Ik had een kater die bij stress ook plaste. Bij hem speelde wel blaasgruis mee ( wat ontstond door de stress ). Ben hem toen homeopatische druppels gaan geven van iemand die dat speciaal samen stelde op het karakter van de kat. Daarna heeft hij zeker 3 jaar nergens meer geplast totdat hij medische problemen kreeg.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 15:27

Hier een stresskat die het erg goed doet met zylkene.
Daarmee kon ik het plassen en sproeien doorbreken.
Feliway hielp hier ook niet.

Wellucht kun je dat nog testen voordat je besluit om te herplaatsen.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 16:58

Het zou echt een heerlijke oma kat zijn ja,we vermoeden ook wel een beetje dat ze dat was voor ze bij ons kwam.
Helaas heb ik al jaren geen oma's of opa's meer en de oma van mijn vriend wil echt geen huisdieren. Verder ken ik niemand die oud is en behoefte heeft aan een kat..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Laura_Zodine

Berichten: 598
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Ben ik egoïstisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:11

Heb je een kuitenluikje?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:53

Laura_Zodine schreef:
Heb je een kuitenluikje?

:') Ik heb gewoon een korte broek. :j :+

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 21:49

Laura_Zodine schreef:
Heb je een kuitenluikje?

Lol :')
Maar ik snap wat je bedoelt, en nee dat hebben wij niet. Onze katten gaan absoluut niet naar buiten omdat ze hier binnen een paar dagen worden doodgereden. Buren hebben het na heel veel exemplaren van de weg schrapen ook maar opgegeven.

Kat in kwestie is ook absoluut geen buitenkat, raakt al in de stress als er binnenshuis iets veranderd en ik kan me niet voorstellen dat ze zich buiten op haar gemak kan voelen (op een veilige, afgesloten ren na wellicht).

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, girlyggirl, Gwenvd, Jessica_1998, Selina, Varenka en 177 bezoekers