Moderators: NadjaNadja, Firelight, xingridx, Essie73, Muiz
Riraito schreef:Het is een fabel dat je brok en vlees niet samen kan geven. Zeker een kwalitatief goede brok zorgt niet voor schommelingen in pH van de maag. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn
bellehorses schreef:@Sassol, kvv is toch altijd gemalen vlees? Ik zoek eigenlijk een lap vlees waar ze moeite voor moet doen en wat dus (hopelijk) een beetje helpt tandsteen tegen te gaan.
Het is trouwens geen chi maar een kruising tussen een shi- tzu en een border terrier
Gisteren heeft ze een kippenpoot gehad, daar heeft ze bijna de hele middag aan lopen sabbelen/knagen/bijten en uiteindelijk opgegeten.
ilse46 schreef:Je zou bij de supermarkt of slager ook een schinkeltje kunnen halen (noem ik dat goed) zo,n rond stuk bot met vlees er in..word voor de soep gebruikt..verder misschien kauw staafjes met gedroogd vis er om heen gewikkeld,er is veel te koop tegenwoordig.
_Dracarys schreef:Goed opletten wat je voert en eerst goed inlezen. Sommige delen van dieren zijn namelijk totaal niet geschikt zoals hier aangeraden word. Sommige botten van dragende delen zijn veel te hard en dan kunnen de tanden afbreken of erger.
Ook de percentages bot, spiervlees en orgaan moet elkaar goed aanvullen, teveel bot is harde ontlasting, te veel spiervlees/orgaan is spuitpoep
Ook is het belangrijk om compleet te voeren. dus een x aantal diersoorten per week om alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen.
Op http://www.voerwijzer.com staat eigenlijk alle informatie die je nodig hebt.
In blik''vlees'' en brok zit veel troep wat tandproblemen veroorzaakt, hoe vaak je ook poetst. onthoud dit wel..
dees_daan schreef:_Dracarys schreef:Goed opletten wat je voert en eerst goed inlezen. Sommige delen van dieren zijn namelijk totaal niet geschikt zoals hier aangeraden word. Sommige botten van dragende delen zijn veel te hard en dan kunnen de tanden afbreken of erger.
Ook de percentages bot, spiervlees en orgaan moet elkaar goed aanvullen, teveel bot is harde ontlasting, te veel spiervlees/orgaan is spuitpoep
Ook is het belangrijk om compleet te voeren. dus een x aantal diersoorten per week om alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen.
Op http://www.voerwijzer.com staat eigenlijk alle informatie die je nodig hebt.
In blik''vlees'' en brok zit veel troep wat tandproblemen veroorzaakt, hoe vaak je ook poetst. onthoud dit wel..
Voor die ene dag per week hoeven de verhoudingen niet precies goed te zijn hoor. Per dag al niet, als je weekverhouding maar goed is en dat is bij TS niet aan de orde.
Kippennekjes zijn beginnersbotjes, die zou je dus wel kunnen geven als ze rustig kauwt, evt kan je ze nog plat slaan.
Mijn chi van 2 kg krijgt ze goed weg met zijn kleine tandjes.
Mergpijpen zou ik niet geven.
Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, Astrid_Brann, BrandWatchBot, Dammie, flipje33, Lottehorse27, supervon78, WillemYntJee en 92 bezoekers