Poes poept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:23

bartjeminoes schreef:
Ik hoop niet dat dit een grap is.. Als ik zn topic zou plaatsen zou ik het echt irritant vinden als mensen me dan niet serieus zouden nemen..

Nou daar maakt de Ts het wel zelf naar

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:25

Carol_Beer schreef:
Sorry als het zo verwarrig overkom, maar ik wil gewoon even een oplossing en de gehele situatie schetsen zodat jullie ook een idee en hopelijk een oplossing hebben


Dat is gelukt.

Katten opvoeden en misschien niet alles hier op melden want het wordt met de post viezer..

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:28

Dit kan toch niet waar zijn?
Bah!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:31

Als je katten de ruimte geeft dan doen ze alles waar ze zin in hebben. Gewoon opvoeden. Je mag best eens een tik uitdelen, krijgt de mijne ook. En nog geen minuut later vind ie me weer fantastisch. Kunnen ze prima tegen en ze weten gauw genoeg wat wel en niet gewenst is. Maar dan moet je wel grenzen aangeven. Nu mogen ze alles en dat weten ze.

En dan heb ik t nog niet eens over de lakse houding icm eten en/of hygiene.. :\

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:35

Ik heb weleens een taartbodem laten afkoelen op de aanrecht.
Kwam terug de keuken in en een kat had ervan gegeten.
Taartbodem weggegooid en een nieuwe gebakken. Kat naar buiten geslingerd.

Tegenwoordig laat ik cake of taartbodems afkoelen in een keukenkastje met het deurtje op een kier.

Op tafels en aanrecht mogen onze katten niet. Ze mogen ook niet boven komen.
Is ze prima aan te leren met ‘nee’ en eventueel een plantenspuit.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:42

Tv staat neem ik aan op je kamer ? Oplossing 1 heel simpel kat niet meer op slaapkamer probleem opgelost.
En verder wat al meer gezegd is tijd voor wat meer hygiëne in huis en opletten. Katten kunnen prima opgevoed maar daar moet wel energie in. En dus voorlopig geen eten laten staan ik eet echt geen tosti op waar de kat net ham af heeft gejat. Weetje hoeveel bacteriën er in een katten mond zitten? Niet onbeheerd neer zetten dus.
Dit zit echt bij jullie zelf de katten krijgen de kans tot zulk gedrag

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 22:45

friendly schreef:
Als je katten de ruimte geeft dan doen ze alles waar ze zin in hebben. Gewoon opvoeden. Je mag best eens een tik uitdelen, krijgt de mijne ook. En nog geen minuut later vind ie me weer fantastisch. Kunnen ze prima tegen en ze weten gauw genoeg wat wel en niet gewenst is. Maar dan moet je wel grenzen aangeven. Nu mogen ze alles en dat weten ze.

En dan heb ik t nog niet eens over de lakse houding icm eten en/of hygiene.. :\

Ik ben vooral bezig met van alles; is het wel niet de computer, dan is het wel iets dat gefixed moet worden, of een kunstproject, school of weet ik veel wat. Dan schat je soms gewoon in dat je die cake wel even 5 min alleen kan laten omdat ie geen pootjes heeft, maar die smikkelberen hebben dat wel.. ik ben geen huisvrouw, maar probeer zo veel mogelijk haarvrij te houden, tongvrij is lastig omdat ik vaak ook even iets een paar uurtjes wil laten liggen om bv even mn buik te laten zakken, maar dat nachtkastje is al snel weer in het oog van poekie... ik kan wel alles in de koelkast gaan zetten, maar dan wordt het daar weer een zooi.
ik ben wel zeker consequent, maar tis meer dat ik denk; 'Ach, het kan toch wel eventjes", waaruit later het omgekeerde blijkt..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 22:46

genja schreef:
Tv staat neem ik aan op je kamer ? Oplossing 1 heel simpel kat niet meer op slaapkamer probleem opgelost.
En verder wat al meer gezegd is tijd voor wat meer hygiëne in huis en opletten. Katten kunnen prima opgevoed maar daar moet wel energie in. En dus voorlopig geen eten laten staan ik eet echt geen tosti op waar de kat net ham af heeft gejat. Weetje hoeveel bacteriën er in een katten mond zitten? Niet onbeheerd neer zetten dus.
Dit zit echt bij jullie zelf de katten krijgen de kans tot zulk gedrag

Ja, staat naast mn pc en dient eigenlijk als meer monitor. Ze slapen er altijd op als ie aan is geweest omdat dat lekker warm is boven de elektronenbuis. Maar dat is altijd goed gegaan sinds kort dus niet echt meer helaas

Anoniem

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:49

Hoezo kunnen etenswaren niet in een koelkast/kast whatever?
Buiten dat het onhygiënisch is, is het ook nog eens super ongezond voor de katten...

zorgen dat ze niet meer op je computer kunnen liggen is stap 1.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 22:55

vec schreef:
Hoezo kunnen etenswaren niet in een koelkast/kast whatever?
Buiten dat het onhygiënisch is, is het ook nog eens super ongezond voor de katten...

zorgen dat ze niet meer op je computer kunnen liggen is stap 1.

Omdat het dan een zooi wordt in de kast. Ik ga geen halve burgers tussen de restjes zuurkool met spek proppen. Tja ik was de borden wel altijd om en snij de stukken waar ze aan likken wel af, mogen ze meteen op eten.

Anoniem

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:58

halve hamburgers gooi je in de prullenbak. Ze gaan vol bacteriën zitten op het aanrecht.
Volgens mij valt er nogal wat te halen mbt hygiëne...

Als je zo met beesten omgaat dan ben je ze niet waard...

Jindai

Berichten: 1882
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:58

Jezus, dit kan toch niet waar zijn? _O-

TS, heb je misschien zelf die 'rustgevende' cake opgegeten..? :Y)

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:58

Ehmm restjes eten in een plastic bakje doen met deksel en dat op het aanrecht laten staan :)* ?? Of in de koelkast zetten?

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:01

Carol_Beer schreef:
vec schreef:
Hoezo kunnen etenswaren niet in een koelkast/kast whatever?
Buiten dat het onhygiënisch is, is het ook nog eens super ongezond voor de katten...

zorgen dat ze niet meer op je computer kunnen liggen is stap 1.

Omdat het dan een zooi wordt in de kast. Ik ga geen halve burgers tussen de restjes zuurkool met spek proppen. Tja ik was de borden wel altijd om en snij de stukken waar ze aan likken wel af, mogen ze meteen op eten.


“Mogen ze meteen op eten”
Daar moet je dus ook mee stoppen. Die beesten weten heus wel dat ze dus weer eten krijgen als ze even eraan likken.
Eten kan prima in een (koel)kast, en als het daar al een troep van wordt is het tijd om wat aan de indeling/hoeveelheid te doen.

Ik vind dit vooral heel goor en op alles wat aan tips o.i.d. wordt gegeven heb je óf een weerwoord/excuus óf praat je het gedrag van de katten goed óf wordt het verhaal alleen maar viezer.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:04

Of de restjes direct in de container als je ze toch niet meer op eet... jeetje je maakt het jezelf enorm moeilijk. Trek 1 lijn in de opvoeding... poepen ze op je tv? Pech gehad dan maar niet meer op de tv slapen, genoeg andere warme plekjes in huis. Pissen op je laptop?( hoe dan uberhaupt) niet in de buurt van de laptop of ruim het op. Eten ze van je aanrecht? Keuken verboden terrein.. en ook voor je zelf consequent zijn.. niks aan etenswaren uit het oog omdat jouw dieren daarmee niet te vertrouwen zijn, dat weet je dus handel er naar

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:07

Je WEET dat ze meteen aan je eten zitten als je t laat staan. Makkelijkere oplossing dan direct opbergen us dr nuet. Het excuus van "het wordt een zooitje" is en kulexcuus. Zodra je t opeet is dat opgeruimd. Haarvrij wel maar likvrij boeit je niet? Dan zorgen dat ze niet KUNNEN likken. Smerig.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:09

Poes poept...... stieren poepen ook. En dat is wat dit topic is.......B*llshit. Ongelooflijk dat mensen hier serieus op reageren.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:10

Buiten dat kat op tv en monitor niet echt bevordelijk is voor de levensduur alle haren die erin vallen .
Echt met de katten is niks mee jullie moeten gewoon veel consequenter en zo te lezen ook netter worden . Eten eet je meteen op is het teveel dan ruim je het netjes op en laat je het niet rond slingeren Getver echt te goor

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:11

vec schreef:
halve hamburgers gooi je in de prullenbak. Ze gaan vol bacteriën zitten op het aanrecht.
Volgens mij valt er nogal wat te halen mbt hygiëne...

Als je zo met beesten omgaat dan ben je ze niet waard...


mijn god.. Je hebt dus niet door dat dit gewoon allemaal verzinsels zijn van de TS.. Het is weekend en iemand verveelt zich waarschijnlijk.. :')

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:13

Dat moet (haast) wel. De vorm van hygiene die niet gehanteerd wordt en de angst voor kwade katten. Mijn hemel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:14

CharmingS schreef:
vec schreef:
halve hamburgers gooi je in de prullenbak. Ze gaan vol bacteriën zitten op het aanrecht.
Volgens mij valt er nogal wat te halen mbt hygiëne...

Als je zo met beesten omgaat dan ben je ze niet waard...


mijn god.. Je hebt dus niet door dat dit gewoon allemaal verzinsels zijn van de TS.. Het is weekend en iemand verveelt zich waarschijnlijk.. :')


mijn God? Ik bepaal prima zelf waar ik op reageer.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:19

vec schreef:
mijn God? Ik bepaal prima zelf waar ik op reageer.


+:)+ _O- :')
Moet je ook vooral blijven doen. Heeft een hoge amusementswaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:21

Cowboy55 schreef:
vec schreef:
mijn God? Ik bepaal prima zelf waar ik op reageer.


+:)+ _O- :')
Moet je ook vooral blijven doen. Heeft een hoge amusementswaarde.


Precies, kan er zelf ook hard om lachen haha

Maar geloof maar dat er genoeg van dit soort smeerlappen bestaan...

Snap eigenlijk niet dat TS de katten niet inruilt tegen een wel goed werkend setje...

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:25

vec schreef:
Cowboy55 schreef:

+:)+ _O- :')
Moet je ook vooral blijven doen. Heeft een hoge amusementswaarde.


Precies, kan er zelf ook hard om lachen haha

Maar geloof maar dat er genoeg van dit soort smeerlappen bestaan...

Snap eigenlijk niet dat TS de katten niet inruilt tegen een wel goed werkend setje...


Of haar TV inruilt voor een flatscreen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:27

Cowboy55 schreef:
vec schreef:


Precies, kan er zelf ook hard om lachen haha

Maar geloof maar dat er genoeg van dit soort smeerlappen bestaan...

Snap eigenlijk niet dat TS de katten niet inruilt tegen een wel goed werkend setje...


Of haar TV inruilt voor een flatscreen.....


nee joh dan likken en vreten ze nog. Inruilen de beste remedie ;)