Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5386
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:40

Floriske schreef:
Het gaat de mensen hier niet om het kussen TS, maar meer om dat hij niet uitgestrekt in zijn mand past :D


Geen probleem op zich, wat wil je ook met zo'n hond :D Maar waarschijnlijk verkiest hij daarom de bank boven zijn mand. Als je alleen een groot kussen op de grond legt (waar hij uitgestrekt op past) en dus zonder mand, heb je grote kans dat hij daar gaat liggen.


Hier ga ik ook in mee, de rand is te hard en waarschijnlijk is de bak veel te klein, waardoor hij er alleen zo opgevouwen in kan liggen.
Prachtige hond overigens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:40

SavannahNx schreef:
Lees ook even mee, bij ons blijft ze gewoon liggen en als je in de buurt komt om haar te corrigeren of eraf te halen, haalt ze uit en hapt ze. Verder is ze wel gewoon heel lief en doet nooit wat maar als je haar van de bank af wilt hebben gaat ze happen en grommen.


Daar zou ik echt iets aan doen. Die gaat serieus over de grens heen.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:40

Wat ik dan doe...Ik had toevallig nog een plank laminaat over, die die op de bank leggen als je weggaat. Bovenop 2 kussentjes. Die van mij durft daar niet tussen te springen.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:41

Palmera schreef:
SavannahNx schreef:
Lees ook even mee, bij ons blijft ze gewoon liggen en als je in de buurt komt om haar te corrigeren of eraf te halen, haalt ze uit en hapt ze. Verder is ze wel gewoon heel lief en doet nooit wat maar als je haar van de bank af wilt hebben gaat ze happen en grommen.

Hier zou ik toch eens serieus mee aan de gang gaan.


Ja het is de hond van de opa en oma van mijn vriend. De laatste tijd gaat het aardig maar soms doet ze dit nog wel eens. Ze is er pas kort want ze heeft een lange tijd in het asiel gezeten.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:41

Cayenne schreef:
SavannahNx schreef:
Lees ook even mee, bij ons blijft ze gewoon liggen en als je in de buurt komt om haar te corrigeren of eraf te halen, haalt ze uit en hapt ze. Verder is ze wel gewoon heel lief en doet nooit wat maar als je haar van de bank af wilt hebben gaat ze happen en grommen.


Daar zou ik echt iets aan doen. Die gaat serieus over de grens heen.



Die is jullie keihard aan het domineren... Zou ik inderdaad ook maar flink mee aan de slag gaan voordat ze dat op andere momenten ook gaat doen..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:42

Ja daarom lees ik ook graag mee voor tips. Het is niet mijn hond maar misschien kan ik het doorgeven aan opa en oma.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:46

SavannahNx schreef:
Ja daarom lees ik ook graag mee voor tips. Het is niet mijn hond maar misschien kan ik het doorgeven aan opa en oma.

Ik denk niet dat je hier tips vindt voor dit probleem. TS hoeft alleen maar, vermoed ik, een ander bed voor haar hond aan te schaffen en de puntjes op de i te zetten m.b.t de bank.

Jij/jullie daarentegen mogen heropvoeden. Dat is echt iets anders.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:49

Als ik snachts uit mijn bed word geplukt stribbel ik ook tegen.en ik denk net als hier voor ook is gezegd dat het aan de mand ligt.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:50

Wij hebben ook twee grote honden (newfoundlander en kruising Berner/duitse dog) en zij hebben een peuterbed. Dat vinden ze echt heerlijk, het is van de grond af en een stuk goedkoper te vinden dan zo'n xxl hondenmand.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 14:50

Ik ga eens op zoek naar en ander kussen en straks als ik ga aluminium folie op de bank leggen. Ben benieuwd

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:51

Even meevolgen. Och die van mij doet dat ook , wij hebben 1 bank (mt haar kleed) waar ze wel op mag en de andere mag ze niet op en dit weet ze heel goed. Nu bouwt mijn moeder die altijd helemaal vol met krukjes etc maar als je sochtends beneden komt zie je gewoon dat ze alles aan de kant heeft gedrukt om express daar even te liggen :j teken van dominantie?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:54

Die van mij doet het ook regelmatig. Heel stiekem als we er niet zijn, en als je dan binnen komt staat ze heel onschuldig te kijken naast haar mand en voelt de bank warm aan :+
Ik heb wel eens mijn telefoon aan gezet met een beveiligingscamera-app erop, en dan in een andere kamer of buitenshuis via de ipad mee kijken, en met die app kan ik dan ook ‘FOEI’ roepen op het moment dat ze op de bank springt :+
Maar tegenwoordig leg ik gewoon een steigerhouten plank op de bank, die we toevallig hadden liggen.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:57

bzquinto schreef:
Even meevolgen. Och die van mij doet dat ook , wij hebben 1 bank (mt haar kleed) waar ze wel op mag en de andere mag ze niet op en dit weet ze heel goed. Nu bouwt mijn moeder die altijd helemaal vol met krukjes etc maar als je sochtends beneden komt zie je gewoon dat ze alles aan de kant heeft gedrukt om express daar even te liggen :j teken van dominantie?


Tuurlijk niet. De hond gaat echt niet op de andere bank liggen om de baas eens even lekker een hak te zetten.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:00

annepaardoes schreef:
bzquinto schreef:
Even meevolgen. Och die van mij doet dat ook , wij hebben 1 bank (mt haar kleed) waar ze wel op mag en de andere mag ze niet op en dit weet ze heel goed. Nu bouwt mijn moeder die altijd helemaal vol met krukjes etc maar als je sochtends beneden komt zie je gewoon dat ze alles aan de kant heeft gedrukt om express daar even te liggen :j teken van dominantie?


Tuurlijk niet. De hond gaat echt niet op de andere bank liggen om de baas eens even lekker een hak te zetten.



Wel een teken van geen respect, aangezien de hond goed weet dat het niet mag.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:01

fjordjes schreef:
Ik ga eens op zoek naar en ander kussen en straks als ik ga aluminium folie op de bank leggen. Ben benieuwd


Een tip; Babymatrassen bij de Ikea (of ergens anders).
Een stuk goedkoper en vaak betere vering. Van die grote, logge honden is dat toch fijn voor hun gewrichten en botten.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 15:04

Ja bij de ikea hebben ze ook zo'n bankje knopparp. Moet ik alleen even opmeten of die groot genoeg is voor Milo.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:07

Zooplus heeft nog wel eens aanbiedingen. :)

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:10

SweetVanille schreef:
annepaardoes schreef:
Tuurlijk niet. De hond gaat echt niet op de andere bank liggen om de baas eens even lekker een hak te zetten.



Wel een teken van geen respect, aangezien de hond goed weet dat het niet mag.


Zou de hond dat weten ja? Is nogal een menselijke gedachte “De hond doet het expres, hij weet dat het niet mag”.
Wie weet gaat de hond er expres liggen want het is iets waar de baasjes aandacht aan hebben geschonken, hun geur is daar het verst. Misschien vindt hij het juist heerlijk om daar tussen te liggen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 23-03-18 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:10

fjordjes schreef:
Ja bij de ikea hebben ze ook zo'n bankje knopparp. Moet ik alleen even opmeten of die groot genoeg is voor Milo.


Ik zou toch eerder voor n los matras gaan. Dat bankje is niet heel erg groot, kan de hond nog niet languit gaan liggen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:13

SweetVanille schreef:
Wel een teken van geen respect, aangezien de hond goed weet dat het niet mag.

Welnee. Een hond is een opportunist, die gaat gewoon liggen waar hij het liefste ligt. Die denkt geen moment dat hij dat niet mag van de baas, maar wegens geen respect er lekker toch gaat liggen.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:17

Niks mis met de mand hoor! Onze hond ligt er ook graag in. Ze mogen niet te groot zijn want een hond heeft vaak ook graag steun aan de rand. Voelt geborgen. Sommigen hier doen alsof het mishandeling is maar hij kiest er toch zelf voor om erin te liggen ;)

Ik denk dat de meeste honden van afwisseling houden en meerdere plekjes hebben. Die van ons mag savonds op de bank maar alleen als "zijn" deken erop ligt en dat weet hij precies. Heb hem nog nooit zonder deken erop aangetroffen. Verder ligt hij in zijn mand, op de mat, in zijn nachthok, op een kussen op een pallet.... Voor elke bui is er wel een plekje.

Ben benieuwd wat de folie doet. Zou zomaar een winnaar kunnen zijn. Vraag me alleen af of hij dat nog herinnert als de folie eraf is...

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:26

Hier ook een dog op een 1-persoonsmatras en daarrond hebben we een houten bak gemaakt.

Zo'n mand heeft geen enkele dog hier al leuk gevonden,ze liggen altijd uitgestrekt,nooit opgekruld

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:26

SayaJones schreef:
fjordjes schreef:
Ik ga eens op zoek naar en ander kussen en straks als ik ga aluminium folie op de bank leggen. Ben benieuwd


Een tip; Babymatrassen bij de Ikea (of ergens anders).
Een stuk goedkoper en vaak betere vering. Van die grote, logge honden is dat toch fijn voor hun gewrichten en botten.


Bij de kringloop.
En daar geven ze ook vaak gratis dekbedden weg voor honden.
Een hele lekkere mand maakt veel uit, ons hondje ligt ook op de bank, dat mag ook, maar ik had een nieuw mandje voor haar gekocht en daar gaat ze toch vaak in liggen omdat ze het fijner vind.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:58

Mijn herder deed het ook altijd stiekem, als ik de trap af liep hoorde ik haar eraf springen.
Als ik de woonkamer binnen kwam gingen die oren al plat, want ze wist het donders goed.

Ik weet niet of het echt met de maat van de mand te maken heeft, mijn herder propte zichzelf ook graag in een hondenmandje voor maat maltezer.

Ik legde daarna altijd iets op de bank, doe ik nu voor mijn katten trouwens nog.

Maar een hond die gromt bij het eraf halen, had ik toch wel even in zijn lurven gegrepen :o

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoe corrigeer ik m'n hond die op de bank ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:07

Sowieso ruikt de bank naar jullie en dat is een veilig gevoel. Ik heb voor de honden ook een bank staan en ze maken er wel gebruik van, maar bij voorkeur liggen ze op mijn bed (ik woon in een studio van 16m2, dus dat is dezelfde ruimte). 's nachts ligt de ene hond in de bench en de andere hond op de bank (vast). Eerder was degene die op de bank lag nogal eens onrustig, zeker als ik 's avonds nog eerst moest douchen. Op mijn bed heb ik op mijn hoofdkussen een fleecekleed liggen overdag om het schoon te houden. Nu lig ik het fleecekleed bij haar op de bank en daar ligt ze dan met een poot en haar kop op en nu is het gedrag over.

Doordat het fleecekleed overdag op mijn kussen ligt, en de honden ook graag op mijn kussen slapen dus de geur met de warmte en de druk er goed in komt, ruikt het heel veilig. En dat maakt dan ook net het verschil.