Mijn hond vind hardlopen saai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:04

Er zit geen mentale uitdaging (meer) aan voor hem als ik het zo lees.
Heb hetzelfde met onze staffordkruising. Je ziet ze nog net niet gapen van verveling tijdens het joggen/hardlopen :roll: maar geef ik haar iets om te dragen (in de mond) vindt ze het weer geweldig.

En een rugzakje omdoen? Sommige honden ervaren dat ook als een taak, doe je er snoepjes of poepzakjes oid in :D


aiselover

Berichten: 855
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Reeuwijk, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:21

Merk je nog verschil op de 'heenweg' of 'terugweg'?
Ik merkte dat nog wel eens bij mijn hond, en wat ik dan deed was eerst gewoon 5km 'wandelen' weg van huis en de terugweg was ie altijd wel te porren om voorop naar huis te gaan :D
Hopelijk vinden jullie samen het plezier weer terug!

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 13:20

Nee geen verschil in heen of terugweg. Hij is gewoon in het begin hyper, springen, crossen rond me scheuren. En dan eigenlijk steeds voorop. Na een tijdje is het hij gewoon beu, ook al zijn we bijna thuis hij blijft dan gewoon achter. Als ik hem dan aanlijn loopt hij wel perfect mee.

Iets meenemen vind hij na een tijdje ook saai en dan laat hij het liggen.
Rugzak. Geen idee of hij daarmee dat ervaart als een doel. Ik denk dat hij vooral denkt wat moet dat op mijn rug en het eraf sloopt hahaha :+

Mijn vraag is niet moet ik hersenwerk gaan doen met mijn hond, mijn vraag is, hoe kan ik het hardlopen weer leuk krijgen(als dat kan want ik hoor hier veel reacties dat de honden het dus gewoon niet meer leuk vinden). Ik waardeer de tips maar niet de strekking van mijn vraag.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Mijn hond vind hardlopen saai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:24

ik zou hem dan gewoon aanlijnen van zodra hij achter begint te blijven. Netjes meelopen naast de baas ipv overal zijn neus volgen is ook een "taak" op zich. en misschien legt hij na een tijdje wel de link dat hij moet meeblijven (en er een vast stramien in stoppen, bv 2 X roepen dat hij mee moet, de 3 de keer aanlijnen).
Als hij achterblijft en je loopt gewoon door, volgt hij alsnog wel of blijft hij gewoon staan?

leonie87

Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 13:59

Duhelo schreef:
ik zou hem dan gewoon aanlijnen van zodra hij achter begint te blijven. Netjes meelopen naast de baas ipv overal zijn neus volgen is ook een "taak" op zich. en misschien legt hij na een tijdje wel de link dat hij moet meeblijven (en er een vast stramien in stoppen, bv 2 X roepen dat hij mee moet, de 3 de keer aanlijnen).
Als hij achterblijft en je loopt gewoon door, volgt hij alsnog wel of blijft hij gewoon staan?


Ja hier zat ik ook aan te denken, misschien dat hij het dan wel leuk vind. Moet ie ook zijn kop erbij houden want hij moet dan echt naast mij lopen.

Hij blijft gewoon achter, soms honderden meters, maar uiteindelijk komt hij wel.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Anoniem

Re: Mijn hond vind hardlopen saai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:27

Je zou de rugzak dan nog kunnen proberen idd, geeft een extra taak en zeker als je hem aanlijnt is het weer een hele andere oefening voor hem.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:17


You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Mijn hond vind hardlopen saai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:42

Hij is ook gewoon volwassen geworden he;) Is misschien gewoon zijn ding niet meer. Bij mensen veranderen interesses toch ook?

En ga aub niet met stokken lopen gooien... dat is nogal gevaarlijk.

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:02

Toen mijn hond steeds meer achter begon te blijven ( en voorheen ook gewoon lekker 10km mee ging hardlopen ) lieten wij hem onderzoeken.
Uitslag: spondylose.
Toen onder behandeling van de fysio en we moesten blijven hardlopen, maar wel op een ander niveau en andere oefeningen erbij.

Ik geloof niet zo in " het saai " vinden. Laat je hond opnieuw onderzoeken en kijk ook even naar de ondergrond, mijn hond mag nu bv alleen nog maar op zand hardlopen.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 96 bezoekers