Rex konijn: ram gezocht... of toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Rex konijn: ram gezocht... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 14:43

Afgelopen week tot groot verdriet ons lieve rex konijn in laten slapen. De voedster zit nu dus alleen en ik vind haar triestig ogen. Ik vind konijnen ook geen diertjes om alleen te houden maar nu het punt: mevrouw is behoorlijk pittig.

Toen mijn ram vorig jaar 2 uurtjes weg was om zijn tanden te laten doen heeft ze hen bij thuiskomst aangevlogen en letterlijk een stuk uit zijn oor gebeten. Het was zo erg dat ik haar weken bij mn ouders heb gezet om ze daarna weer te koppelen.

Ik voorzie dus problemen dus de vraag is wat te doen. Jonge konijntjes zijn zat te koop maar ik denk dat dat onverstandig is en ik beter een ram zoek van haar leeftijd (3 jaar). Dat moet dan ook een rex zijn ivm allergie van mijn man.
Maar dan... het beste zou nog zijn als ze zou kunnen speeddaten of ik de ram evt terug kan brengen als het écht niet gaat... heb al een advertentie op MP staan maar nog geen reacties gehad.

Wat is nu aan te raden? Wel of niet aan beginnen, jong rammetje of inderdaad beter een volwassen exemplaar? Heel graag tips en adviezen, ook als iemand bijvoorbeeld een opvang/asiel weet waar een rex ram zit is dat erg welkom dan kan ik daarmee ook contact opnemen :)

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:03

Volwassen konijn. En laten koppelen door konijnenopvang. Die zijn er erg handig mee. Doordat beide konijnen op een vreemde plek zijn. Voorkom je een bloedbad thuis :+

pingu
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Belgisch limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:04

Ik ga mee met Koosnaamloos. Best een volwassen konijn en laten koppelen door een konijnenopvang.
Ikzelf heb heel goede ervaringen met het knabbelhuis (http://www.knabbelhuis.nl/) maar daar zitten momenteel geen rex konijnen.

Je kan altijd eens kijken op https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/, maar omdat je specifiek een rex konijn zoekt, vrees ik dat het moeilijk gaat worden.

Eventueel een kweker contacteren, misschien heeft die een oudere rex ram zitten die naar een nieuw huisje mag?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:08

ik zou eens informeren bij het knaagspoor in ridderkerk.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Rex konijn: ram gezocht... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 16:35

Thanks allemaal! Ik heb contact met een fokker die een volwassen ram beschikbaar heeft en die ook qua koppelen wat kan betekenen. En die hem ook terug wil nemen mocht het uiteindelijk echt niet gaan :) Dus hopelijk zit mn voedster binnenkort weer gezellig met een vriendje