Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 01:39

Ik weet niet goed hoe ik moet omschrijven :o

Ik zal bij het begin beginnen :P

Ik heb in huis 2 kamer volières, met ieder 2 vogels, buiten 2 konijnen in een grote ren.
Ik sinds 2 maanden een relatie met een man bij mij uit het dorp.
Leuke, lieve, eerlijke man.
Hij heeft een engelse stafford, lief dier.
Hij neemt zijn hond altijd mee naar mij toe, ook al is hij maar 1 uurtje bij mij.
Sinds het 1ste uur dat de hond bij mij binnen is, ging hij tussen de kooien instaan of ertegen aan springen.
De hond hiervoor gestraft, renpanelen van de konijnen erom heen gezet.
Hier gaat hij gewoon tegenaan staan.
Mijn vogels zijn telkens over de rooie van de hond.
De kunnen nog niet van stok veranderen of de hond vliegt erop af.
Boos worden helpt niet, nou heeft mijn partner het idee om een schokhalsband aan te schaffen.
Dit zie ik niet zitten, als de hond naar de kooien vliegt ben je al te laat met het kastje indrukken.

Hetzelfde probleem dus bij de konijnen.
Daar wil hij ook iedere keer naartoe.
Hij gaat tegen de raam opstaan en jammert, dat je er niet goed van wordt.
Rustig op het kussen liggen is er niet bij.

Mijn partner weet dat ik dit een probleem vind worden, het is MIJN huis met MIJN dieren.
Ik ben het een beetje zat dat zijn hond mijn dieren iedere keer over de rooie heeft.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hiermee aanmoet ;(,

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:50

Vragen of je vriend zijn hond thuis laat?

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:52

Wildgirl schreef:
Vragen of je vriend zijn hond thuis laat?


Dit.

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 01:53

Heb ik al gedaan :P
Hij zou hem meer thuis laten, nou prima dus.
Moet hij dat wel gaan doen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:54

En heb je hem daar mee geconfronteerd dat hij dat niet doet?
Als hij jouw wensen niet respecteert zou ik er klaar mee zijn.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:06

Oja, hier was ik ook snel klaar mee hoor! Ik ben erg beschermend naar mijn dieren toe dus ik denk dat ik dat gedrag van de hond geen 2x aanvaard had. Zou mijn nieuwe vriend niets ondernemen, kwam hij mijn huis niet meer in. Dat klinkt drastisch en is allicht té overdreven gereageerd maar dat ben ik dan.

Ik zou in ieder geval ERG duidelijk maken dat je niet meer wil dat de hond nog zo reageert en je vriend aangeeft dat hij zijn hond thuis moet laten.
Straks wordt het mooi weer, willen jullie gezellig de tuin in. Nou dat gaat leuk worden voor de nijntjes, die overleven van stress mss niet eens!
Of zo'n halsband bij een amstaf een goed idee is, betwijfel ik. Dit ras reageert mss op zo'n straf/prikkel averechts?

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 02:13

Hij is ook hard op zoek naar een oplossing.
Dit zit me nu hoog, tot ik knoep, dan ben ik er klaar mee.
Als hij niet wil luisteren, dan moet hij maar voelen.
En als hij iets om mij geeft, gaat hij hem thuis laten.
De hond mag best meekomen, maar niet meer tenkoste van mijn dieren.
Ik vind een hond in huis helemaal niet erg, als hij normaal doet, dit is een ander verhaal |(
Moet eigenlijk ook nog vermelden dat ik allergisch ben voor honden :=
Heb dus af en toe een niesbuitje

Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:39

Heb je al iets geprobeerd wat hij veel interessanter vind dat vogels/konijnen? Een hele grote kluif? of iets anders waar zijn interesse in ligt? Als hij er dan niet naar omkijkt flink belonen. Kun je niks vinden wat leuker is dan de vogels hem de riem omhouden, en corrigeren dat hij er niet bij mag komen, Boos worden heeft geen zin, Dat snappen honden 9/10 keer niet, ja dat je boos bent, maar niet dat hij de vogels dan met rust moet laten, Als de relatie een blijvertje is, zou ik er wel in investeren om ze harmonieus met elkaar om te laten gaan, anders geeft dat later wellicht problemen.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:49

Opzoek gaan naar een goede trainer die dit met jullie op wil lossen. Het is niet mogelijk om een deel van de tuin af te zetten waarbij hij dus niet bij de andere beesten kan?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 02:51

Wat gebeurd er als je hem uit de situatie haalt
Vergt natuurlijk wel wat training maar dat is aan je partner

En werkt het niet dan moet hij zn hond thuis laten zeker als hij niet n hele dag bij jou is wat een onzin
Ik zou echt best wel heel erg boos worden het is jou huis en jou dieren moeten zich daar op zijn of haar gemak voelen
Hij moet zn hond of opvoeden of thuis laten

Hoe zou hij het vinden als jij n beest meeneemt na hem en zijn hond de stuipen op het lijf jaagt

Deal with it or leave it...
dus of niet meer komen of hond thuis laten of zsm de hond opvoeden desnoods met een gedrags deskundige erbij want ik gok dat dit gedrag niet makkelijk door jou partner te corrigeren valt

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 03:20

We hebben al vanalles geprobeerd om hem af te leiden.
Als ze maar een keertje geluid maken of op een andere stok springen vliegt hij erheen.
Hij heeft dan ook geen oren voor ons, alleen voor mijn vogels

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 03:29

Dan moet hij een gedragsdeskundige in huren of zn hond thuis laten hoe vervelend het ook is

Ik neem Mn honden ook heel graag mee maar als ze zich misdragen neem ik ze niet mee

Wat gebeurd er als hij een kooi om springt de dieren weg kunnen en hij ze grijpt?

Of anders gezien jij zou al een hond hebben en de 2 honden vechten erop los dan zou hij zn hond toch ook thuis laten...

Ik zou er heel snel klaar mee zijn in elk geval

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 03:57

sabine1979 schreef:
Heb ik al gedaan :P
Hij zou hem meer thuis laten, nou prima dus.
Moet hij dat wel gaan doen

*partner belt aan*
"Hoi. Breng je je hond even terug naar huis? Tot zo".

Als hij bij je in het dorp woont kan het nooit ver zijn.

Bestaat er niet iets als vogel- en of konijnentraining voor honden? Mijn stiefvader had vroeger jachthonden die ook actief werden ingezet op prooi, en die konden ook gewoon leren hoe ze met een vogel moeten omgaan. Zo mochten ze er absoluut niet op eigen houtje achteraan gaan, die fout maakten ze hooguit 1 keer. Correctie en klaar. Het valt wel te leren :j

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 05:49

Euh, waar is het inzicht van je vriend zelf? Als je partner allergisch is dan neem je toch zelf al de beslissing om je dier thuis te laten?! :?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:45

Los dit met een trainer op. Zo te horen hebben jullie beiden te weinig kennis om de hond te corrigeren. Want zoals je zegt, als hij naar de kooien vliegt ben je te laat met het kastje indrukken, dat betekend dat jullie beiden het voorgedrag niet herkennen en dat moet je net corrigeren. Een goede trainer kan jullie daarbij helpen en jullie ook leren waar je op moet letten aan voortekenen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:58

Ik weet niet of je trainingstips wil voor de hond toch in huis te houden of voor je partner hoe hem duidelijk te maken dat de hond thuis moet blijven.
Over hèt 2e geval heb ik geen tips, maar moest je voor het eerste geval gaan.
Wanneer ik een neiuwe hond in huis introduceer (dus dan wel een eigen hond), loopt die hond in huis een week aan de leiband. De hond kan dus niets ongezien doen. Je leert en begeleid hem zo in wat kan en niet. Wanneer je de hond niet in het oog kan houden zet je hem in een bench of leg je hem vast. (Bv aan een buis van de verwarming de lijn maken, je legt er een kussen zodat tijd eet dat dat zijn rustplekje is).
Het gaat ik jouw geval niet om een hond die er constant is dus ik weet niet of een week hier lang genoeg voor is. Maar pas als hij is deze omstandigheden rustig kan zijn ga je naar de volgende stap.
De hond mag nu loslopen in huis, maar je houd hem nog heen nauw in het oog. Aan zijn halsband laat je nog sleeptouwtje hangen (bv een lichte leiband of een stuk touw). Wanneer hij dan in de fout gaat kun je hem rustig met de Leon corrigeren zonder roepen. Leer hem in deze fase ook weer wat zijn plaats is, dus de bench of een kussen en ga hier een commando aan koppelen. Na een tijdje zal hij weten dat als hij rustig moet zijn hij naar zijn plek gestuurd word.

Pas als dit goed gaat Ag je de leiband verwijderen. Het is het beste als je voor elke trainingssessie, zeker in het begin, een lange wandeling maakt, de hond zal dan moe zijn en vanzelf dus al wat rustiger zijn.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:28

En mocht je vriend de volgende keer nou toch de hond weer meenemen, heel simpel:hond komt de woonkamer niet in/moet maar op de gang blijven(met speeltjes/bot oid natuurlijk). Keertje zielig voor de hond, maar dat vind je vriend hopelijk ook en dan beseft ie dat je het meent, en zal die de keer erna de hond wel thuislaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:31

Ik ben inmiddels best hard tegen mijn honden geworden, als ze een ander dier willen aanvliegen. Heb tenslotte toch Mechelse herders, met een behoorlijke kaakkracht.

De oudste heb ik het wel afgeleerd met een teletac. Heb het 3 jaar geprobeerd zonder. Alle tips geprobeerd van verschillende trainers. Niks hielp. Enige resultaat was, dat ik geen zin had om hem uit te moeten laten. Want moest elke keer weer die strijd aangaan, om hem überhaupt bij mij te houden. Bleef hele wandeling altijd gestresst(dunne poep). Kon nooit loslopen.

En nu met 2 x teletac. Loopt hij los mee, veel rustiger. Ontlasting is normaal. En valt niet meer uit naar andere honden. Heb er altijd wel 1 m lijntje aanzitten. Want pak hem altijd wel even vast, als er andere honden aankomen.

Want niet iedereen heeft zijn hond onder appèl. Afgelopen zondag vloog er ook een jonge hond op ons af. Terwijl ik al had aangegeven, dat mijn hond niet kon spelen. Maar bleef netjes afliggen en alleen maar focus op mij. Dus na de tijd flink beloont met frikandel en zijn bal. Want goed gedrag wordt hier uitbundig beloont.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:45

Als deze relatie je lief is dan zou ik investeren in het trainen van de hond, eventueel met behulp van een goede trainer.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:01

Hond aanlijnen. Zolang hij zich niet gedraagt, kan hij niet los. Aan de lijn kan je hem sneller corrigeren en kan hij minder in de fout gaan. Dit kost tijd om aan te leren. En consequente reactie van de bazen. Al denk ik dat jullie samen misschien iets teveel op elkaar letten :o dan op de hond. :D :D en als je even niet op hem kan letten, zet je hem in de bench. Zo voorkom je dat hij de fout in kan gaan.
Ook de andere dieren moeten wennen. Dat heeft tijd nodig. Door ze uit elkaar te houden, leren ze nooit samen leven.
Laatst bijgewerkt door janouk op 13-03-18 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:02

De hond een vaste plaats geven. Elke keer als hij na de kooi gaat, stuur je hem op zn plaatst. Desnoods ga je voor de kooi staan, blokeer je de hond en zet je hem op zn plaats. DAar blijft hij maar liggen tot hij rustig is.

Zodra hij rustig is mag hij van zn plaats maar zodra hij weer gaat focussen op de vogels, weer op de plaats.

Eenmaal zou hij door hebben dat het geen zin heb, en als hij de vogels negeert dat hij dan wel vrij mag lopen. Is even conseqent zijn. en misschien lange adem.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:07

Toen wij er een kat bij kregen in huis hebben we de hond ook aan een lijn gehouden.
Iedere keer als hij "onbeleefd" deed tegen de kat rustig gecorrigeerd.
Het was eigenlijk heel snel over...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hond van partner blijft andere huisdieren lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:10

Tja thuis houden kan wel,maar als de relatie zich verder ontwikkeld en samenwonen komt aan de orde zit je er toch alsnog mee? Daarom beter investeren in goede begeleiding. Ben je er allemaal mee geholpen.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:16

plutolover schreef:
De hond een vaste plaats geven. Elke keer als hij na de kooi gaat, stuur je hem op zn plaatst. Desnoods ga je voor de kooi staan, blokeer je de hond en zet je hem op zn plaats. DAar blijft hij maar liggen tot hij rustig is.

Zodra hij rustig is mag hij van zn plaats maar zodra hij weer gaat focussen op de vogels, weer op de plaats.

Eenmaal zou hij door hebben dat het geen zin heb, en als hij de vogels negeert dat hij dan wel vrij mag lopen. Is even conseqent zijn. en misschien lange adem.

Dit, of een bench waar de hond in kan.
Voor de hond is het ook een nieuwe situatie en die moet leren hoe hij ermee omgaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:49

Hond in de gang?

Hij is dus gewoon over het algemeen onopgevoed. Dan ga je je denk ik aan nog meer dingen ergeren in de toekomst denk ik :o als je vriend ervoor open staat zou ik toch een cursus aanraden. Of zelf tips geven en helpen heropvoeden als je dit kunt.
Als mijn hond op zn plek moet, dan moet hij dat. Dat is toch basis opvoeding denk ik.
Wat saskia9 zegt eigenlijk dus!