Kunnen jullie meedenken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:37

Hallo allemaal,

Zouden jullie misschien kunnen meedenken?

Mijn moeder woont in 2 onder 1 kap huis. En heeft 2 Mechelse Herders uit werklijnen. Met de 1 wordt IPO getraind en met de andere frisbeeën we veel. Omdat deze niet geschikt is voor de sport. Loopt geestelijk ook achter qua ontwikkeling.

Beide honden leven in huis. 'S nachts en als we weg zijn liggen ze in de bench. Overdag max. 2 tot 4 uur alleen.

Vorig jaar bleken ze veel te blaffen als wij weg waren. Maar met een anti blafband is dit opgelost. De jongste wil nog weleens 2 tot 3 x paar keer blaffen. Dit weten wij, omdat we een geluidsrecorder aan hebben staan als we weg zijn.

Maar het probleem is dat de buuf blijft klagen over dat ze blijven blaffen. Ze blaffen alleen, als er volk aanbelt. Of als ze de katten van buurvrouw in onze voortuin zien.

Zijn ze in de achtertuin en ze blaffen, dan halen we ze direct naar binnen. Maar 9 van de 10 x hoor je ze niet.

Nu zijn we al bij andere buren geweest en zeggen geen last te hebben van onze honden.

Gister avond appte de buurvrouw weer. Dat ze absoluut geen verbetering merkt. En dat ze er helemaal klaar mee is. Want haar hond blaft ook nooit, want dit heeft ze haar hond afgeleerd. Maar als wij zeggen, dat haar hond weldegelijk blaft als zij weg is. Dan krijgen we als antwoord, dat dit niet waar kan zijn. Want ze weet absoluut zeker dat haar hond niet blaft. En dat we vast een andere hond horen blaffen.

Ook hebben we gevraagd als ze dan wil meedenken voor een oplossing om haar katten uit onze voortuin te houden. Maar dit wil ze niet, omdat mijn moeder zelf ook altijd katten heeft gehad. En juist geen katten meer heeft, omdat de honden hier een hekel aan hebben.

Wij weten inmiddels niet meer wat we er verder nog aan kunnen doen. Of hoe met deze situatie om te gaan. Dus hebben jullie nog tips of adviezen? Het is nog voor maximaal 1.5 jaar. Want moeders is van plan om te verhuizen.

Zijn van plan om morgen zelf al contact op te nemen met de wijkagent. Zodat hij ook van de hele situatie af weet.

Buuf zit trouwens hele dagen thuis. Dus zulke mensen zijn al geneigd om zich sneller te gaan ergeren aan dingen.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:40

Mijn mecheltje doet dat ook, slaat aan op alles wat voorbij loopt. Buren klaagden al na 1x blaffen.

Bij ons werkt het prima als we alle gordijnen dicht doen, bel eruit en tv aan. En uiteraard de blafband.

Overigens loopt zij wel los.

Edit, onze buren hoorden de hond ook blaffen als we weg waren met honden trouwens...

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:47

Als het hele verhaal klopt zou ik de volgende keer kei hard blijven beweren dat dit toch écht niet mogelijk is, want jullie honden blaffen nooit.

Wat een zeur zeg.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:53

Vervelend probleem maar denk dat je er al alles aan doet om dat blaffen tegen te gaan en daar ook nog een prima in geslaagd bent. Helemaal nu je weet door de bandopnames of ze ook daadwerkelijk niet geblaft hebben en indien wel, hoelang dat was. Een paar keer aanslaan en na een minuut weer stil zijn op een dag mag natuurlijk nooit een probleem zijn denk ik dan. Dat hoort ook bij gewone leefgeluiden vind ik, net zoals kinderen die je wel eens hoort of andere zaken van je buren.

Je buuf zit denk ik echter in zo'n negatieve spiraal dat ze daar ook zomaar niet uitkomt. Voor haar zal elke blaf er gewoon 1 teveel zijn en ze zal ook niet meer kunnen relativeren denk ik. Temeer ook omdat zij, zoals je zelf aangeeft, een hele dag alleen maar thuis zit. Ze heeft blijkbaar niets anders te doen dan op haar omgeving te letten en zich daar aan te storen.

Wellicht juist goed dat een wijkagent zich hier eens mee bemoeid. Je hebt opnames, laat hem die horen. De andere maatregelen zijn ook aantoonbaar aanwezig. Je andere buren hebben dus absoluut geen overlast en dat zullen ze dan ook vast wel willen verklaren tegen de wijkagent.

Ik zou me er dus zeker niet al te druk over maken. Zijn het je honden niet dan zoekt ze wellicht wat anders om over te klagen.

Anoniem

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:03

Jullie reacties stellen mij gerust. Zat al hele horror scenario's te bedenken, wat er kan gebeuren als buuf zelf melding maakt.

Vanmiddag even naar stad geweest. En ze hebben geen enkele keren geblaft. Zelfs niet toen zusje weer kwam.

Buuf is sowieso niet geliefd in de straat en dorp.

Want als ze van zomer buiten zit, met visite. Dan is het storend dat de honden af en toe aanslaan :+

Vind het erg jammer dat ze zo doet. Want ze vergeet geloof ik dat haar vorige rottweiler om alles blafte en vaak op straat liep. En deze was niet altijd even sociaal.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:07

Melden bij de buurtpolitie, jullie verhaal vertellen en verder negeren die vrouw.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:08

Net zo hard terugklagen, en dan maar ontkennen dat de honden blaffen. Wantja de hond van de buurvrouw blaft ook niet.

En ondertussen de honden op een hondvriendelijke manier afleren te blaffen. Zonder die mishandel apparaten (Als het alleen piepje is heb ik niks gezegd maar schokbanden zijn echt not-done)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:18

Ailill schreef:
Als het hele verhaal klopt zou ik de volgende keer kei hard blijven beweren dat dit toch écht niet mogelijk is, want jullie honden blaffen nooit.

Wat een zeur zeg.



Dit inderdaad. _/-\o_



Dit soort mensen kan je niks mee, en kan je ook niets leren. Misschien kan je de honden de volgende keer meenemen en dan daarna vragen of ze nog geblafd hebben, ik durf te zeggen dat ze dan ja zeggen. Zo iemand zeikt om het zeiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:25

SweetVanille schreef:
Net zo hard terugklagen, en dan maar ontkennen dat de honden blaffen. Wantja de hond van de buurvrouw blaft ook niet.

En ondertussen de honden op een hondvriendelijke manier afleren te blaffen. Zonder die mishandel apparaten (Als het alleen piepje is heb ik niks gezegd maar schokbanden zijn echt not-done)

Ik respecteer je mening. Maar ik zelf denk er anders over. En zou fijn vinden dat mijn mening ook gewoon gerespecteerd wordt.

Aan een leek zou ik antiblafbanden en teletacs niet adviseren. Maar als je er weet hoe je ze gebruikt en waarbij je ze gebruikt, dan vind ik een handig hulpmiddel.

Blafband hebben ze ook alleen om, als wij weg zijn. Omdat we ze dan niet met stem kunnen corrigeren.

Citaat:
Dogstra heeft heel veel, ook hele lage, standen en is prima... Maar een TT werkt alleen als je de hond er goed mee traint. Het grappige is dat als je de hond er goed aan laat wennen je de TT in de praktijk vrijwel nooit nodig hebt.

Een goed gebruikte TT werkt, op een hele lage stand, vanwege het feit dat een stroomstootje voor een hond, in tegenstelling tot bv trekken aan een riem of een vocaal commando, een voor een hond volstrekt onbekend fenomeen is. Dat is waar de hond op reageert. Een stroomstootje is voor de hond toch echt minder stressvol dan een schreeuwende geleider of hard rukken aan de riem!

Bekijk voor je begint eerst eens op Youtube de video’s van Larry Krohn en Micheal Ellis dan leer je hoe je de hond eraan kan laten wennen en hoe en wanneer de TT te gebruiken. Dit is overigens ook een goede tip voor de tegenstanders die het “zielig” vinden!
Een goed gebruikte TT is slechts een training hulpmiddel en heeft absoluut niets met “grillen” of “frituren” te maken. Deze spookverhalen dateren uit de tijd dat een TT slechts 4 standen had: “hard, heel hard, super hard en net niet dodelijk”
En er zijn inderdaad helaas nog steeds mensen die de TT verkeerd gebruiken en dan kan het wel degelijk dierenmishandeling zijn!
Maar dat is hetzelfde als een auto als moordwapen kwalificeren omdat er mensen doodgereden mee kunnen worden........


Deze persoon legt het in mijn ogen goed uit.

Verder ook geen discussie hier over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-18 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:25

Resistance schreef:
Ailill schreef:
Als het hele verhaal klopt zou ik de volgende keer kei hard blijven beweren dat dit toch écht niet mogelijk is, want jullie honden blaffen nooit.

Wat een zeur zeg.



Dit inderdaad. _/-\o_



Dit soort mensen kan je niks mee, en kan je ook niets leren. Misschien kan je de honden de volgende keer meenemen en dan daarna vragen of ze nog geblafd hebben, ik durf te zeggen dat ze dan ja zeggen. Zo iemand zeikt om het zeiken.

Haha dit is nog wel een idee.

Moet ze het alleen niet doorhebben dat honden weg gaan.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:30

Jouw mening? Schokbanden zijn uit de handel gehaald omdat het mishandeling is... Dus niet eens mijn mening, maar een FEIT. Alleen mensen die hun hond niet fatsoenlijk op kunnen voeden gebruiken zo'n ding, maar dat is dan wel weer mijn mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:38

SweetVanille schreef:
Jouw mening? Schokbanden zijn uit de handel gehaald omdat het mishandeling is... Dus niet eens mijn mening, maar een FEIT. Alleen mensen die hun hond niet fatsoenlijk op kunnen voeden gebruiken zo'n ding, maar dat is dan wel weer mijn mening ;)



Iets over verkeerde been?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:40

SweetVanille schreef:
Jouw mening? Schokbanden zijn uit de handel gehaald omdat het mishandeling is... Dus niet eens mijn mening, maar een FEIT. Alleen mensen die hun hond niet fatsoenlijk op kunnen voeden gebruiken zo'n ding, maar dat is dan wel weer mijn mening ;)

Ken je feiten. Zijn nog niet verboden en niet uit de handel.

Daarnaast wil ze regelen dat professionals er mee mogen blijven trainen. Omdat deze mensen weten wat ze doen.

Een mechelaar hoog in de drive kun je niet vergelijken met een gemiddelde huishond.

Verder ga ik hier niet op in.

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:58

Fijn zo'n buurvrouw. Heel herkenbaar ook. Mijn honden heb ik op een gegeven moment naar de dagopvang gebracht. Stond aan het eind van de middag de politie voor de deur , buurvrouw had geklaagd dat mijn honden de hele dag aan het blaffen waren.....de honden waren niet eens thuis. Ze ging op een gegeven moment klagen over het lawaai van mijn dwergkonijn in de tuin.....het balletje van de drinkfles maakte zo'n herrie. Sommige mensen zeuren over alles.

Mijn Mechelaar (ook Ipo getraind) heeft overigens ook een blafband om als we weggaan. Hij is veel te waaks en slaat om niks aan. Dat is gewoon niet af te leren.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:11

Wellicht heel flauw maar ik zou proberen het blaffen van buurvrouw haar hond op te nemen.
En daar een dagboek van bijhouden.

Is er geen speciaal apparaat wat je in de tuin kan plaatsen om katten weg te jagen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:07

Gordijnen dicht en bel eruit een optie?
En geluid blijven opnemen. Op een moment dat je zeker weet dat ze niet hebben geblaft dit ook even navragen bij de buren.
Als ze dan opnieuw zegt dat er is geblaft, weet je genoeg.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:45

Na jarenlange ruzie met mijn onderbuurman (ging niet over de hond overigens) heb ik nu een wat nuchterdere kijk op waar je wel wat mee moet en waarmee niet.

En een vrouw die slechts zeikt en ook de waarheid over haar eigen doen en laten niet inziet, lekker links laten liggen hoor. En dan mag je ook best een keer ferm tegen haar zeggen dat je haar nu niet meer wilt horen om niks of dat je haar anders blokkeert op app en jullie helemaal niet meer meedenken.

Je geeft aan zelf mee te kunnen luisteren met hoeveel jullie honden blaffen. En jammer maar helaas voor mevrouw, er is zoiets als leefgeluiden en een incidenteel blaffende hond hoort valt daar onder. Het feit dat verder niemand anders last heeft van jullie honden is al een hele grote indicator dat het hierbij niet gaat om geluidsoverlast maar iemand met gevoelige oren.

Dus ik zou zeggen: maak je niet druk!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:53

Ik zou zeggen niet druk over maken. Vooral negeren en wegsturen als ze komt zeuren. En blokkeren op de app. Dikke doei vervelend mens zeg bah bah

anjali
Berichten: 15054
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:29

Maar hondengeblaf is echt wel heel storend hoor.Als je daar naast woont is het serieus vervelend. En ik hou van honden,maar niet van voortdurend geblaf.Ik zou de klacht toch serieus nemen.En dat de buurvrouw de hele dag thuis is in haar eigen huis,nou ja,daar heeft ze toch recht toe.De andere buren grenzen niet direct aanjullie twee-onder-een-kapper?

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:37

Maar anjali, de honden blaffen níét de hele dag zegt TS, en dat kan ze aantonen.

Anoniem

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:11

Na een appje van afgelopen week, reageren wij er idd ook niet meer op. Want blijkbaar gaat het niet om wanneer we weg zijn, maar wanneer we thuis zijn. Dan wil ze absoluut niks horen. Want haar hond blaft ook niet. Maar zoals zij haar hond opvoedt, willen wij onze honden niet opvoeden.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Anjali, ze blaffen niet continu. Zouden we zelf ook knettergek van worden. Proberen het zoveel mogelijk te beperken. En je hoort ze amper. Slaan aan als er volk stopt op onze oprit, of katten van buurvrouw in de tuin. Maar dan krijgen ze ook gelijk commando, dat ze stil moeten zijn.

En blaffen ze buiten, dan gaan ze direct naar binnen.

Van voorjaar komt er iig flink wat stroom om de vijver. Hopelijk scheelt dat al een stuk tegen de katten.

Nu ben ik ook bewust bij moeders huis op bezoek. Ze heeft 1 van de mechels meegenomen naar haar vriend dit weekend. En dan wil de andere de eerste 10 minuten weleens blaffen, aangezien hij het niet leuk vind om alleen achter te blijven (andersom net zo). Dus dan geef k hem een bot. En dan hoor ik hem ook niet. Kijkt niet eens op, als moeders wegrijdt.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:52

Gewoon negeren. Als t dit niet zou zijn zou ze wel weer over iets anders gaan zeuren (zo klinkt ze iig)

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:16

Zo herkenbaar. Hele ruzies hier gehad met de buurman over de 'blaffende' hond. Hond mocht nog net ademen.. Jonge hond die graag speelt, ja die blaft wel eens, maar echt niet zo veel als hij beweerde. Zijn hond daarintegen jankt de hele boel bij elkaar als hun weg zijn. Dit hebben de buren aan de andere kant bevestigd, maar neeeeee dat kon ECHT niet! We waren leugenaars en zijn voor vanalles uitgemaakt. Hij heeft mijn moeder zelfs bedreigt. Toen was voor mijn vader de maat vol. Hij heeft aangebeld, lopen schreeuwen tegen de buurman dat die nu eens op moest houden en toen was het klaar. Had wel indruk gemaakt geloof ik. We praten nooit meer.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Kunnen jullie meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:36

Wij hadden vroeger ook een buurman die overal last van had.
In het begin waren we heel bergripvol, maar het werd steeds gekker, hij kreeg van steeds meer dingen last.
Dus toen hebben we wat minder vriendelijk gereageerd als hij weer aan de deur kwam, dat we genoeg hadden van dat gezeur en dat hij ook maar ergens tegen moest kunnen en eens wat vaker de deur uit moest gaan ipv op elk geluidje te letten.
Dat hielp wel hoor, een beetje tegengas. :))