Loslopende katten in de buurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:33

Misschien heeft hij een muizenholletje geroken.. wie zal het zeggen..
Scare the oliebol out of him!

Hier is eens een vreemde kat over het schrikdraad gekomen, ik zag hem geregeld over het schuurdak lopen, loerend naar de volière maar erover kwam hij nooit, nu wel, maar hij kwam er niet meer uit door de stroomdraden..
Bij een poging tot toch langs het draad terug jagen is hij zich zo rot geschrokken dat ik hem echt nooit meer gezien heb, denk dat hij echt niet meer durft, zelfs niet op het schuurdak.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:39

Hahaha net goed voor hem, dat zal hem leren :') _/-\o_

Ik denk dat hij vanochtend toch een beetje van die deken is geschrokken, normaal kan ik hem wel makkelijk benaderen. Misschien de volgende keer de deken niet teveel laten wapperen en opvouwen :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:39

Misschien vond hij jouw deken ook te eng?!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:41

Ja dat denk ik ook, haha ik was ook iets te enthousiast naar buiten gerend met mijn deken. Wou hem heel graag vangen :P .

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:53

Hier in de buurt loopt een rode kater die enorm brutaal is. Die loopt ook gewoon naar binnen als hij de kans krijgt. 1x was hij naar binnen gelopen omdat mn dochter de voordeur open had laten staan. En toen was een van onze eigen katten zo over de zeik dat er een vreemde kat in huis was, dat hij de halve zolder heeft vol gepiest.
Bij ons in de tuin komen geen andere katten, omdat die is afgezet voor onze eigen katten.
Maar deze kat komt gewoon via de voordeur of het keukenraam als die eens open staat. En hij vreet de voerbak van onze katten leeg.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 09:09

Ja klinkt als mijn terrorist :') alleen die is zwart!

Ik heb nu een paar lagen duct tape over de schutting geplakt.. Dus als hij er nu op springt dan schrikt het hoop ik af.. Ik werk vanuit huis nu dus ik hoop te kunnen zien of het werkt haha :P

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:23

filmen dan ook graag! Ben benieuwd naar het effect!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 16:24

Even een update:

Heb een van de eigenaresse's gevonden, en het verhaal netjes uitgelegd. En ze zei letterlijk dat ik niet zo moest zeiken, en ze vond het wel grappig dat hij naar binnen was gekomen. Over de bank zei ze "oh dat doet hij hier thuis nou nooit", en daar moest ze heel erg hard om lachen..
Dus heb haar vriendelijk verteld dat de volgende keer als de kat in mijn tuin komt de kat naar het asiel gaat en dat ze hem daar dan op kan halen.. Toen vond ze het niet zo grappig meer en ben ik gewoon naar huis gelopen, terwijl ze me schreeuwend en scheldend naar riep over straat.

Heb het netjes proberen op te lossen, maargoed als ze het zo wil doen kan ze het krijgen ook ;)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:27

Ik geef je gelijk.. haar kat moet geen overlast geven.
Als het mijn kat zou zijn zou ik me daar serieus rot over voelen. Duidelijk asociaal gedrag.. letterlijk.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 16:33

Ze heeft op een of andere manier ook mijn telefoonnummer gekregen en daar heb ik een hoop dreigementen op binnen gekregen. Zoals als ik haar kat naar het asiel breng zei mijn hond wel even zou vergiftigen(mijn hond ligt normaal gesproken buiten in een kennel) .. Staat op voicemail dus heb gelukkig bewijs mocht het nodig zijn. Had gehoopt op een vriendelijkere oplossing, maar helaas..

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:39

Nu je haar naam hebt, zou je dit dan niet alsnog bij de verzekering te melden? Lijkt me dat zij verantwoordelijk is voor reiniging van de bank en ms zelfs extra operatie van je hond?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:41

Ik zou dit toch echt even melden bij de politie alvast. Dergelijk gedrag is niet normaal. Wel kun je bv maatregelen nemen dat ze niet bij de kennel van je hond kan komen. En hopen dan ze niet vergiftigd vlees over de schutting gaat gooien.

Helaas heb ik dit meerdere keren aan de hand gehad. Van een kat de eigenaar gevonden die vond het ook geen enkel bezwaar, gelukkig zijn die snel verhuisd daarna. Ik ben zwaar allergisch voor katten, in huis is echt een drama dan, en mijn honden laten ze niet heel als ze ze te pakken krijgen. Kat twee was een half wilde. Die is gevangen en opgehaald door dierenambulance waar ik ook de vangkooi van geleend had.

Anders als je hem gevangen hebt, niet aardig maar een heel eind verder loslaten O:) hier kan ik ze de rivier overzetten. Geen ideale oplossing maar als al het andere niet werkt.

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:43

Oh wat heb ik een hekel aan dat soort mensen :') . Als mijn katten dat zouden doen bij de buren mogen ze lekker binnenblijven. De buurman weet gelukkig dat als ze in zijn tuin zitten hij er water over mag gooien en zo ver ik weet zijn mijn katten te schuw om bij iemand anders naar binnen te wandelen _/-\o_ .
Die vrouw is volgens mij niet helemaal lekker als ze zo reageert :evaw:

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:44

Nou ik zou dit alles heel onprettig vinden (niet bang voor mezelf maar voor mijn hond).. mijn hond haast niet meer in de kennel durven doen.. maar goed, dat zegt wrs meer over mij.

Laat je het nu voor wat het is in afwachting of de kat weer terug komt?

Jeetje Karuna.. wat is er toch een hoop asociaal volk..ik kan me dat zo niet voorstellen! Hier durfde nooit een kat in de tuin, mijn hond zou ze ook absoluut stuk maken als ie ze zou vangen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 17:30

@ Boeflover: Ik heb haar naam nog steeds niet daar kwam het niet toe :') Gelukkig gaat het goed met mijn hond nu, en de bank is gereinigd..

@ Karuna: Pff dat is ook niet leuk en al helemaal als je allergisch bent :( . Ik maak me overigens niet echt druk over haar dreigementen, ik train mijn hond voor de politie en zei neemt geen voer aan van vreemde, heb het ooit uitgetest met mijn moeder. Die gooide een stuk biefstuk in de kennel en daar kijkt ze niet naar om. Ik ben de enige die haar voert en dat weet ze gelukkig. Daarnaast is er bijna altijd iemand thuis hier dus ik wens haar succes.

@ IMJ: Ik laat het inderdaad even voor wat het is en als ie weer in de tuin komt dan breng ik hem naar het asiel en dan zoeken ze het maar uit.. Ik laat me niet door zo'n aso op mijn kop zitten.

Zit inderdaad erg te twijfelen om een melding te gaan doen bij de politie, gewoon voor de zekerheid. Zodat hun op z'n minst weten wat er speelt en van het dreigement.. Misschien toch maar even doen..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:51

Ben benieuwd naar het vervolg.
Sowieso overigens naar je rechten.. lijkt mij dat dit ook gewoon niet mag, overlast van andermans huisdieren.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 17:59

Ik ben de moeilijkste niet, vind het niet erg als er een keer een kat in de tuin loopt, maar zodra ze overlast bezorgen vind ik het niet meer leuk. En als de mevrouw gewoon had gezegd dat ze er rekening mee gaat houden was het voor mij al prima geweest. Maar ik vind dit gewoon pesterij.. Maargoed als mijn hond straks beter is en weer los in de tuin mag dan weet ik niet of de kat het overleefd als ie de tuin in komt..

Ik ga dit ook even netjes allemaal in een brief typen op een vriendelijke manier, en dan gooi ik dat in de brievenbus bij haar.. Ik hou daar ook een kopie van op mijn pc..