Loslopende katten in de buurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:20

Sinds een paar maanden lijkt het alsof we een katten invasie hebben in de buurt.

Ik ben zelf een groot katten liefhebster, alleen dit is niet meer leuk. De katten zijn ook behoorlijk brutaal. Mijn hond is een week geleden geopereerd en heeft nu verplichte benchrust of ze mag er uit maar moet dan aan de riem blijven. Met uitlaten mag ze een klein stukje heel rustig lopen.

Nu zitten er de laatste tijd super veel katten die gewoon zo brutaal zijn om in mijn tuin te gaan zitten poepen. Laatst had ik het raam heel even open staan om alles door te laten luchten, ik had mijn hond in de bench zitten en hoor opeens een hoop lawaai en geblaf. Ik was op dat moment even boven, en toen ik beneden kwam was mijn hond uit de bench gebroken en die was als een malle achter de kat aan het rennen. Mijn hond had haar kruisbanden gescheurd en was hiervoor geopereerd, dus onverwachte bewegingen waren echt niet toegestaan. Nu heeft ze door het uitbreken uit de bench haar voorpoten helemaal kapot en een dikke knie. De kat had trouwens uit angst denk ik gesproeid op de bank ofzo en nu stinkt heel het huis naar kattenpis ;(

Laatst was ik ook mijn hond aan het uitlaten en toen werd ze opeens aangevallen door een kat uit het niets(had ook geen idee waar die vandaan kwam). Ik hoor ook van mijn buren dat ze er veel last van hebben, die hebben een trampoline met beschermings gaas voor kinderen, en die katten hebben daar hele scheuren in gemaakt.

Nu gaat het om meerdere katten, deze hebben wel een vlooienband om maar geen penning daar aan hangen, dus heb ook geen idee waar die katten thuis horen.. En heb ook weinig zin om de hele dag die katten te volgen om te zien waar ze thuis horen.

Ik zou graag de eigenaar(en) van deze kat(ten) aanspreken hierop en kijken of we tot een oplossing kunnen komen. Want dit gaat nu wel een beetje te ver.

Vind het vooral heel erg vervelend voor mijn hond, en moet vrijdag weer met haar naar de dierenarts omdat ze nu een dik been heeft. Ik vind katten heel erg leuk, maar mijn hond kan niet met katten anders had ik er zelf ook wel een gehad, en vind het echt te ver gaan dat er een vreemde kat mijn huis in sluipt en alles overhoop haalt.

Heeft er iemand misschien een tip om er achter te komen bij wie deze kat(ten) horen?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:29

Wat vervelend! Ik heb ook een bloedhekel aan plassende en poepende katten in m'n tuin. Maar hier was de oplossing simpel want ik heb zelf katten (die weten dat m'n borders geen wc zijn) en zorg ervoor dat zij de tuin niet uit kunnen, dus dan komen er ook geen andere katten in :)

Zijn de katten benaderbaar? Je zou ze eventueel een bandje met jouw telefoonnummer erop om kunnen doen. Dan belt de eigenaar je vast wel. Als het ineens veel katten zijn dan kun je misschien via funda checken welke huizen recent nieuwe bewoners hebben? En anders toch rondvragen of briefjes in de bus.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:40

Yessy schreef:
Wat vervelend! Ik heb ook een bloedhekel aan plassende en poepende katten in m'n tuin. Maar hier was de oplossing simpel want ik heb zelf katten (die weten dat m'n borders geen wc zijn) en zorg ervoor dat zij de tuin niet uit kunnen, dus dan komen er ook geen andere katten in :)

Zijn de katten benaderbaar? Je zou ze eventueel een bandje met jouw telefoonnummer erop om kunnen doen. Dan belt de eigenaar je vast wel. Als het ineens veel katten zijn dan kun je misschien via funda checken welke huizen recent nieuwe bewoners hebben? En anders toch rondvragen of briefjes in de bus.



Ik heb van die speciale kokertjes aan een sleutelhanger en daar had ik dus al een briefje in gedaan met mijn telefoon nummer en de vraag om mij te bellen. Maar de katten zijn benaderbaar en kan ze aanraken, maar zodra ik dat briefje aan zijn bandje wou doen begon de kat te bijten en krabben. Dus dat was niet zo'n succes. Het zijn ook niet mijn katten maar ik zat ook nog te denken om een deken over de kat te gooien zodat ie mij niet kan krabben in ieder geval, maar wil het beestje ook geen stress bezorgen of pijn doen :') ..

Als mijn hond nu beter was geweest had ik haar ook niet los kunnen laten in de tuin, want ze springt over de schutting en jaagt die kat waarschijnlijk op tot ze een dorp verder is..

Mijn laatste idee was zelf om stroom op de schutting te zetten maar dat vind ik een hoop gedoe en werk om te realiseren, denk ook niet dar de buren daar blij mee gaan zijn..

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:40

Ik verplaats je topic even naar [BB] Beestenboel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:43

Pff vervelend probleem. Ook zeer herkenbaar.

De katten van de buurvrouw zitten ook altijd in de tuin onze mechels uit te lokken. Waardoor ze behoorlijk te keer gaan. Maar zodra ik met een mechel buitenkom, zie je geen kat meer.

Leukste is dat dezelfde buurvrouw klaagt, dat onze honden zo te keer gaan. Ja sorry dan moet je je katten maar uit onze voortuin houden :)* Maar nee haar katten horen buiten. Dat is de natuur :+ Tjah dat onz honden reageren op katten, is ook de natuur :+

Ken maar weinig mechels die geen hekel hebben aan (vreemde) katten

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:45

Helaas herken ik je verhaal. Hier is het zelfs zo erg dat ze via het slaapkamer raam naar binnen komen.
De tuin ligt vol met kattenpoep. Krassen op de motorkappen van de auto's.

Bij de buren van een stukje verder hebben ze het speelhuisje van de kinderen onder gesproeid en ook een springkussen kapot gekrabt.

Vroeger hadden we honden die niet met katten samen konden. Die joegen ze gewoon de tuin uit.
De honden die ik nu heb vinden katten leuk en het lijkt wel of ze ze uitnodigen de tuin in te komen :')

Het is echt een plaag aan het worden en ik kan niet begrijpen dat mensen hun katten gewoon maar naar buiten mogen gooien.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:48

echt vervelend. ik wacht tot de "katten moeten los, blahblah natuur-mensen" in dit topic komen. ik heb 2 hondne en een kat. ja mijn kat mag buiten, maar nee die komt de tuin niet uit, mijn tuin in volledig met stroomdraad ommuurd om de kat binnen de tuin te houden, en raad eens waar madam 99% van haar tijd lig? juist ja binnen op de verwarming, je ziet haar eens af ent oe tijdens een hittegof buiten, voor de rest blijft ze mooi warm binnen in dekentjes gedraaid of op andere warme plekjes. zou wat zijn als we allemala onze hondne en paarden los laten en de dierentuin hun leeuwen en tijgers, want "natuur"

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:50

Nah mijn mechel gaat er zeker achteraan als ze er een ziet, is ook niets aan te doen helaas. Ze heeft met katten gezeten tot ze 4 maanden oud was, en ze moet er nu niets meer van hebben.

En prima als ze er een keer tegen blaft, ik corrigeer haar dan natuurlijk wel en dan is het daarna ook goed. Maar nu ze net die operatie achter de rug heeft en de katten zelfs naar binnen komen is dat niet echt wenselijk. En dat ze in mijn tuin zitten te schijten vind ik sowieso smerig, dat mogen mijn honden ook niet.. Mijn doel is eigenlijk dat als ik de eigenaar heb gevonden ik toch graag een vergoeding wil voor mijn bankstel. Deze stank krijg ik er zelf niet uit ( heb al vanalles geprobeerd incl stoomreiniger). En aangezien het nog geen tijd is voor een nieuw bankstel omdat de huidige pas 2 jaar oud is wil ik graag dat de eigenaar van de kat mij hierin tegemoet kan komen. En ik zou ook graag zien dat hij zijn katten op zijn eigen terrein houd.

In jouw geval love_western zou ik gewoon stroom draad overal rond de tuin hebben gelegd. Pff jou honden blaffen vanwege haar katten en dan zal zei ff lekker gaan klagen..

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:51

Wat een drama!! Zeker nu je hond is geopereerd en ze zich rustig moet houden.

Citaat:
Het zijn ook niet mijn katten maar ik zat ook nog te denken om een deken over de kat te gooien zodat ie mij niet kan krabben in ieder geval, maar wil het beestje ook geen stress bezorgen of pijn doen :') ..

Zoveel stress zullen ze hier niet van hebben. Ik had inderdaad een kattenbeest gevangen met een deken en een briefje aan zijn halsband gedaan.

Mocht dat niet werken zou je inderdaad jouw tuin katproof kunnen maken met bv stroomdraden.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:54

Ik heb zelf ook een schurfthekel aan andermans katten op mijn terrein, oa daarom heb ik stroomdraad op mijn schutting.
In eerste instantie aangeschaft om mijn eigen katten in de tuin te houden maar het is een groot voordeel dat het andermans katten buiten de tuin houdt. :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:55

Zoe_97 schreef:
echt vervelend. ik wacht tot de "katten moeten los, blahblah natuur-mensen" in dit topic komen. ik heb 2 hondne en een kat. ja mijn kat mag buiten, maar nee die komt de tuin niet uit, mijn tuin in volledig met stroomdraad ommuurd om de kat binnen de tuin te houden, en raad eens waar madam 99% van haar tijd lig? juist ja binnen op de verwarming, je ziet haar eens af ent oe tijdens een hittegof buiten, voor de rest blijft ze mooi warm binnen in dekentjes gedraaid of op andere warme plekjes. zou wat zijn als we allemala onze hondne en paarden los laten en de dierentuin hun leeuwen en tijgers, want "natuur"



Ja die had ik ook al wel verwacht..

Ieder mag ook zijn of haar eigen mening hebben, maar dit zijn geen leuke situaties.. Doe er nooit heel erg moeilijk over als ik een kat in mijn tuin zie want ik jaag ze met zoveel mogelijk lawaai incl bezem mijn tuin uit. Maar het interesseert die katten gewoon helemaal niks, ze komen iedere keer weer terug. We hebben trouwens al het afval etc in de garage staan, dus daar komen ze niet op af..

Ik vind het ook fijn als mensen hun dieren gewoon op eigen terrein houden.. Zie hier ook regelmatig een jack russel door de wijk heen lopen, die eigenaren zetten gewoon de voordeur open. Terwijl er regelmatig hard gereden word hier in de straat en hondje gewoon op de weg gaat liggen als het zonnetje schijnt.. Heb die hond al een paar keer opgepakt en bij hun binnen gezet en de voordeur dicht getrokken :')

Stroomdraad word de laatste redding, vooral om mijn hond in de tuin te houden. Heb een flinke schutting maar daar gaat ze dus gewoon over. Maar als ik dan echt de katten weg wil houden moet ik overal stroom op gaan zetten ook op het dak want daar lopen ze ook gewoon overheen..

Ik ga ze toch eens proberen te vangen met een deken en dan maar overal mijn nummer aan hangen.. Als daar niet op word gereageerd kan ik ze dan naar een asiel ofzo brengen?
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 20-02-18 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:57

CharmingS schreef:
Nah mijn mechel gaat er zeker achteraan als ze er een ziet, is ook niets aan te doen helaas. Ze heeft met katten gezeten tot ze 4 maanden oud was, en ze moet er nu niets meer van hebben.

En prima als ze er een keer tegen blaft, ik corrigeer haar dan natuurlijk wel en dan is het daarna ook goed. Maar nu ze net die operatie achter de rug heeft en de katten zelfs naar binnen komen is dat niet echt wenselijk. En dat ze in mijn tuin zitten te schijten vind ik sowieso smerig, dat mogen mijn honden ook niet.. Mijn doel is eigenlijk dat als ik de eigenaar heb gevonden ik toch graag een vergoeding wil voor mijn bankstel. Deze stank krijg ik er zelf niet uit ( heb al vanalles geprobeerd incl stoomreiniger). En aangezien het nog geen tijd is voor een nieuw bankstel omdat de huidige pas 2 jaar oud is wil ik graag dat de eigenaar van de kat mij hierin tegemoet kan komen. En ik zou ook graag zien dat hij zijn katten op zijn eigen terrein houd.

In jouw geval love_western zou ik gewoon stroom draad overal rond de tuin hebben gelegd. Pff jou honden blaffen vanwege haar katten en dan zal zei ff lekker gaan klagen..

Achtertuin komt sws stroomdraad ivm over schutting springen.

Voortuin is niet mogelijk. Want dan gaan ze wel op het gras zitten of oprit. Pokkebeesten zijn nog slim ook.

Maar goed heb buurvrouw al gewaarschuwd. Ze moet niet klagen als er een kat gegrepen wordt. Is de natuur :+

Tot nu toe gaat het telkens net goed.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:00

Het lijkt wel alsof mensen steeds asocialer worden en geen rekening meer met elkaar willen houden. Als je ze aanspreekt op hun gedrag worden ze alleen maar boos. Zo was ik gisteren aan het rijden en loopt er een vrouw met haar honden los op het natuurgebiedje naast ons. Dus ik spreek haar vriendelijk aan of ze het bordje honden aan de lijn heeft gemist? Ik moest maar lekker gaan paardrijden. Ik vraag haar waarom ze haar honden los laat in een natuurgebied terwijl dat niet mag. Omdat mevrouw daar zin in had. En zo gaat het tegenwoordig. Omdat mensen er gewoon zin in hebben lappen ze regels maar aan hun laars. Veroorzaken hun dieren overlast bij anderen omdat ze er geen zin in hebben om voorzieningen te treffen zodat buurtbewoners geen last hebben van hun dieren.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 14:05

damian23 schreef:
Het lijkt wel alsof mensen steeds asocialer worden en geen rekening meer met elkaar willen houden. Als je ze aanspreekt op hun gedrag worden ze alleen maar boos. Zo was ik gisteren aan het rijden en loopt er een vrouw met haar honden los op het natuurgebiedje naast ons. Dus ik spreek haar vriendelijk aan of ze het bordje honden aan de lijn heeft gemist? Ik moest maar lekker gaan paardrijden. Ik vraag haar waarom ze haar honden los laat in een natuurgebied terwijl dat niet mag. Omdat mevrouw daar zin in had. En zo gaat het tegenwoordig. Omdat mensen er gewoon zin in hebben lappen ze regels maar aan hun laars. Veroorzaken hun dieren overlast bij anderen omdat ze er geen zin in hebben om voorzieningen te treffen zodat buurtbewoners geen last hebben van hun dieren.


Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk overal in het bos mijn honden los laat lopen :+ . Maar ik heb mijn honden wel onder controle, een keer roepen en ze staan langs me. Dus als ik dan andere mensen of ruiters aan zie komen doe ik ze altijd aanlijnen.
Ik weet dat het niet mag en het staat ook aangegeven maar ik heb wel respect voor mijn mede mens en houd zeker rekening met hun.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:13

CharmingS schreef:
Nu zitten er de laatste tijd super veel katten die gewoon zo brutaal zijn om in mijn tuin te gaan zitten poepen. Laatst had ik het raam heel even open staan om alles door te laten luchten, ik had mijn hond in de bench zitten en hoor opeens een hoop lawaai en geblaf. Ik was op dat moment even boven, en toen ik beneden kwam was mijn hond uit de bench gebroken en die was als een malle achter de kat aan het rennen. Mijn hond had haar kruisbanden gescheurd en was hiervoor geopereerd, dus onverwachte bewegingen waren echt niet toegestaan. Nu heeft ze door het uitbreken uit de bench haar voorpoten helemaal kapot en een dikke knie. De kat had trouwens uit angst denk ik gesproeid op de bank ofzo en nu stinkt heel het huis naar kattenpis ;(

Ach jee wat een narigheid! Wat een zorgen ook om je hond, want zulke capriolen zijn inderdaad niet goed na zo'n operatie (zacht uitgedrukt) ;( . Ik duim dat ze toch goed mag herstellen.

Ik zou wel zelf maatregelen gaan nemen in dit geval en je tuin katproef maken. Stroom, of rollers bijvoorbeeld. Niet leuk, maar lijkt me wel de kortste klap en de meeste zekerheid geven.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:26

Die rollers zorgen ervoor dat de kat de tuin niet meer uit kan, maar voorkomen niet dat de kat in de tuin komt.
Ik zou stroomdraad doen, evt icm die kunststof duivenstrips zodat lopen op de schutting al onaangenaam wordt.
En voordat de omheining op orde is: supersoaker gebruiken, vinden katten niet leuk want natte straal en je hoeft niet dichtbij de kat te komen want de straal komt aardig ver. :Y)

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:39

Je hebt toch ook van die waterspuiters die werken op sensoren? Misschien is dat nog een optie voor in de voortuin.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:55

He wat vervelend, en echt naar wat er met je hond is gebeurd. Hopelijk loopt dat nog goed af! Heel begrijpelijk dat je er dan wel klaar mee bent, zeg maar.

Het is jammer dat nog veel mensen zich niet goed realiseren dat hun loslopende katten voor overlast kunnen zorgen. Er komen ook steeds meer mensen bij lijkt het wel, en we zitten steeds dichter op elkaar. Vind het niet meer van deze tijd om je dieren dan nog steeds overal los te laten..

Als je niet weet van wie ze zijn, zou je kunnen achterhalen van wie dan wel en met ze in gesprek kunnen gaan, al lijkt mij dat een langdurige opgave en een hoop moeite. Misschien is het een goed idee om er een melding bij de wijkagent van te maken?
De sproeiers op sensor lijkt mij ook een goed idee. Katten hebben er een hekel aan en honden vinden dat water juist vaak leuk.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 16:50

damian23 schreef:
Je hebt toch ook van die waterspuiters die werken op sensoren? Misschien is dat nog een optie voor in de voortuin.


Nou dat zijn nogal dure uitgave om andermans dieren uit mijn tuin te houden, en het vooruitzicht op een nieuwe operatie zit er ook aan te komen dus dat geld heb ik helaas daar niet voor :( Dus dan zou stroom een goede oplossing zijn..

Maar het liefst wil ik ook gewoon de eigenaar van die kat vinden, waarschijnlijk is die hier niet eens van op de hoogte en denkt dat zijn kat braaf achter vlindertjes aan huppelt, terwijl die mijn hond terroriseert en mijn bank onder zeikt :') .

Als ik een kat had gehad en iemand zou mij dit vertellen zou ik hem niet meer buiten laten, is dan maar oliebol voor hem. En hoop dat die persoon dan misschien ook zo over denkt haha :) Anders gaan we over op stroom :j

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:15

Kat vangen met een deken en ipv briefje aan z'n halsband de dierenambulance bellen met de mededeling: ik heb een vreemde kan die in mijn huis zit en de bank heeft onder geplast. De eigenaar zal 1 een bedrag moeten betalen om z'n kat terug te krijgen en 2 de eigenaar is gelijk bekend

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:35

Ik ga me niet met de discussie over loslopende katten bemoeien maar heb je de bank al eens schoongemaakt met biotex? Dat breekt al die geurstofjes af namelijk.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:40

Mijn katten lopen wel ook buiten maar laatst hadden ze ergens in de tuin gezeten (ipv in het stuk bos hierachter) en daar sprak die persoon me over aan, heb gezegd dat ie dan water op de kat moest gooien, dat is het enige waar hij van onder de indruk is en uit ervaring weet ik dat ie dan niet terug komt, maar dat vonden ze zielig dus dan liever de kat in de tuin :+
Nee, over het algemeen zijn de katten hier wel binnen, ze gaan mee de hond uitlaten en blivjen dan soms in het bos een beetje bomen klimmen of weet ik wat ze allemaal doen en staan een kwartier later weer voor de deur haha.

Het is dus een mogelijkheid om ze evt een bandje om te doen als dat lukt, dat kan best wel met een deken. Als je de kat traumatiseert, hoe banketstaaf het ook klinkt, zal hij ook niet meer snel in je tuin komen, maar ik denk dat ze dat wel kunnen handelen hoor. En veel sterkte met je hond!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 19:34

theadora99 schreef:
Mijn katten lopen wel ook buiten maar laatst hadden ze ergens in de tuin gezeten (ipv in het stuk bos hierachter) en daar sprak die persoon me over aan, heb gezegd dat ie dan water op de kat moest gooien, dat is het enige waar hij van onder de indruk is en uit ervaring weet ik dat ie dan niet terug komt, maar dat vonden ze zielig dus dan liever de kat in de tuin :+
Nee, over het algemeen zijn de katten hier wel binnen, ze gaan mee de hond uitlaten en blivjen dan soms in het bos een beetje bomen klimmen of weet ik wat ze allemaal doen en staan een kwartier later weer voor de deur haha.

Het is dus een mogelijkheid om ze evt een bandje om te doen als dat lukt, dat kan best wel met een deken. Als je de kat traumatiseert, hoe banketstaaf het ook klinkt, zal hij ook niet meer snel in je tuin komen, maar ik denk dat ze dat wel kunnen handelen hoor. En veel sterkte met je hond!


Kijk ik vind het over het algemeen geen probleem als er katten loslopen buiten. Maar ik vind het wel een probleem als ze daar mensen mee tot overlast zijn. Maar ik ga het de volgende keer inderdaad even met een deken proberen en dan een briefje aan zijn bandje. Het is meestal wel dezelfde die de tuin in komt, in ieder geval de kat die de meeste overlast bezorgd.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:23

CharmingS schreef:
damian23 schreef:
Je hebt toch ook van die waterspuiters die werken op sensoren? Misschien is dat nog een optie voor in de voortuin.


Nou dat zijn nogal dure uitgave om andermans dieren uit mijn tuin te houden, en het vooruitzicht op een nieuwe operatie zit er ook aan te komen dus dat geld heb ik helaas daar niet voor :( Dus dan zou stroom een goede oplossing zijn..

Maar het liefst wil ik ook gewoon de eigenaar van die kat vinden, waarschijnlijk is die hier niet eens van op de hoogte en denkt dat zijn kat braaf achter vlindertjes aan huppelt, terwijl die mijn hond terroriseert en mijn bank onder zeikt :') .

Als ik een kat had gehad en iemand zou mij dit vertellen zou ik hem niet meer buiten laten, is dan maar oliebol voor hem. En hoop dat die persoon dan misschien ook zo over denkt haha :) Anders gaan we over op stroom :j

Stroom is ook niet goedkoop hoor.
Hebben wij zelf op de tuin voor onze eigen katten.. tis van de zotte dat je jouw tuin en dieren tegen andermans dieren moet beschermen..

Heb je al eens een flyer opgehangen?
Ipv Vermist! : Binnenkort vermist!

Nee, is gekkigheid natuurlijk, maar met de vraag of de eigenaar contact op wil nemen?

Jeetje wat vervelend

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Loslopende katten in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 17:02

Heb dat zwarte monster vandaag weer gespot in mijn tuin. De deken schrok hem heel erg af vanaf een afstand al dus poging 1 is mislukt :') .

Ik vraag me ook af waarom hij hier iedere keer blijft terug komen, aangezien er niet veel speciaals te halen valt hier :? . Onze buren hebben er in ieder geval minder last van, maar die hebben zelf geen huisdieren, andere buren zien hem/haar soms. Maar hier komt ie bijna iedere dag, en andere katten ook.. Wij wonen hier ook pas 2 jaar, maar het is pas sinds afgelopen maand erger geworden. Zie de kat hier trouwens al wel rondlopen sinds we hier wonen, maar toen kwam hij de tuin nog niet in..