Komen jou katten buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:21

Onze drie katten blijven binnen, maar hebben wel een 15 meter lange buitenren waar ze altijd in kunnen. Buiten dat we aan een drukke weg wonen wil ik onze katten niet los hebben lopen omdat een ervan nogal een moordenaar is. Helaas is hij al eens ontsnapt en heeft hij toen een aantal kippen vermoord (waarvan een volwassen jersey giant, dus geen krieltjes...). Het is hem zelfs al eens gelukt om een ontsnapte kip van de buren door het gaas van de ren heen te doden.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:30

De vorige kat wel, de huidige niet. De vorige kat was aan komen lopen en zworf al zeker een jaar rond in de buurt. Dat dier kent de buurt, heeft een eigen territorium en moet je niet binnen willen houden. Dan hadden we hem niet binnen moeten laten :-). Die kat keek bij wijze van spreken naar links en rechts bij het oversteken en ving muizen. Dat was ook echt een kat die andere katten uit de tuin hield.

Huidige kat blijft wel binnen. Dat is een ander type (zou zo de straat op lopen). Wij kunnen (en willen) de tuin ook niet afzetten, omdat de deur grens aan de oprit. Dan zou je elke keer voor je auto een enorm hek moeten opendoen ofzo, dus dat is niet praktisch. Onze buren laten de kat wel buiten en de eerste was na een paar maanden doodgereden en de tweede hopt nu rond op 3 poten, omdat er *iets* gebeurd is. Dus van mij hoeft het ook niet zo om de kat naar buiten te laten.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:40

nee, wij wonen op een flat maar al zou dat niet zo zijn dan nog gaan ze niet naar buiten, ik zou mijn hele tuin afschermen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:04

Wij wonen in een rijtjeshuis en onze kat komt gewoon buiten.
In de winter wat minder dan in de zomer maar wel elke dag

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:11

Mijn katten komen niet buiten, in ieder geval niet onbeheerd of op openbare grond. :n

Nu we bezig zijn met verbouwen komen ze ook niet in de tuin. Hierna willen we de tuin wel weer zo inrichten dat ze hier in en uit kunnen zonder weg te kunnen.

Ze blijven binnen om verscheidene redenen..
Ten eerste zijn het ras katten, twee scottish fold en een britse korthaar. Ik ben erg bang voor diefstal. Niet om de financiƫle waarde, maar om de emotionele waarde. Wel is het zo dat dit soort katten sneller worden gestolen dan de gemiddeld HTK kat.
Daarnaast ben ik bang voor ongelukken zoals aanrijdingen, ondanks dat ik in een rustig dorp woon. Wil ik mijn medemens niet tot last zijn, want kattenpoep is niet leuk en de buren hebben kippen. En last but not least.. Wil ik geen ziektes verspreiden en wil ik vlooien buiten de deur houden. :j

De katten hebben momenteel het gehele huis ter beschikking. Elk een kattenbak en meerdere voer en waterplekken. Meerde krabtonnen/speelhuizen/mandjes/dekentjes etc. En weten ze ook niet wat ze 'missen'.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben blij als de tuin dadelijk weer toegankelijk word. En ik denk dat de katten dat ook fijn vinden. :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:25

Hier kunnen ze zoveel binnen en buiten als ze willen :)

Wij wonen in een doodlopende straat, op een domein waar de max toegelaten snelheid op 20 km/u staat en met naast ons een bos. Ik hoef me dus (quasi) geen zorgen te maken dat ze overreden worden of in andermans tuin poepen (want ze gaan altijd het bos in). We hebben er 4, waarvan 1 eigenlijk altijd buitenzit, 1 die ongeveer gelijk binnen en buiten zit en de andere twee vinden het binnen een stuk gezelliger.

Maar snap wel dat mensen hun katten binnenhouden! Mocht ik elders wonen, bleven ze ook binnen denk ik. Of eventueel een mooi uitgewerkt kattenren in de tuin.