Komen jou katten buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101625
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 22:27

N.a.v een ander topic ben ik wel benieuwd hoe jullie je katten houden. :D

Ik heb er 4 en die zitten binnen. Ze mogen overal komen. Zodra het buiten lekker weer wordt en ik dus de deur naar de tuin open kan zetten (zonder dat het binnen ijskoud wordt. :P ) mogen ze ook de tuin in. Die is afgezet met gaas aan de bovenkant van de schutting en ze komen hier niet overheen. Maar ze mogen alleen onder toezicht buiten, nooit alleen.

Dat betekend dat ze een deel van het jaar niet buiten komen helaas maar ik durf het niet aan. Had ook graag groter gewoond maar ook dat helaas.

Ze vinden het duidelijk heerlijk buiten dus ik ben blij als ze weer naar buiten kunnen maar ze zijn zeker niet ongelukkig in de maanden dat het niet kan.

Komen ze buiten bij jou? Waarom wel of niet?

Hou het vriendelijk graag. :=

Ik vind dat je je katten in je eigen tuin moet houden en een ander er niet meel lastig moet vallen..maar goed, die mening deelt niet iedereen...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:30

Die van ons mag naar buiten, maar ze is al oud dus het enige wat ze doet is slapen, kwijlen en eten :Y)

Never apologize for being yourself

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:31

Helaas 3 leuke katten die gewoon binnen in luxe mogen wonen.
Mogen het huis helemaal gebruiken behalve de slaapkamers. Zijn ze al 10jaar gewend en doen ook geen moeite om buiten te komen. Als de ramen openstaan zitten ze wel met hun snoetje in de zon of wind. Nu gaan we verbouwen en wil ik op het stukje plat dak echt een kattenren bouwen zodat ze ook eens echt buiten kunnen zitten.

Niemand heeft hier last van de katten in de buurt en moet dus ook niet elke avond met een bang hart zitte. Wachten dat ze platgereden zijn of gewoon weg zijn.

onderschriftloos .

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:32

Ik heb raskatten, die laat ik niet los buiten. Wel op afgeschermd balkon, maar ze vinden het nu te koud haha. Heb niet de indruk dat ze naar buiten gaan missen. Wil ook nooit meer buitenkatten, ben veel te bezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:33

Als de kat het wilt mag ze naar buiten. Ze wil het alleen niet echt meer sinds we verhuisd zijn. Loopt af en toe een rondje op het veldje voor het huis of door de tuin maar dan is ze er na 5 minuten ook wel weer klaar mee :+

Anna_98

Berichten: 452
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:34

Die van ons mogen naar buiten. In de zomer houdt dat in dat ze allebei nagenoeg de hele dag en nacht buiten zijn. In de winter gaat de ene meestal maar twee keer per dag een kwartiertje naar buiten, de ander is overdag vaak wel "buiten", dan loopt ze rechtstreeks door naar de schuur om weer verder te slapen

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:35

Ik heb er 2, ragdolls, en die blijven inderdaad binnen. Ze zijn zo hond-achtig dat ze naar ieder willekeurig mens buiten toe zouden lopen. Daarnaast wonen we langs een weg buiten de bebouwde kom waar ze 60 mogen rijden en deze katten lopen waarschijnlijk zo voor een auto om kopjes te kunnen geven aan de banden ofzo....

Ze hebben de woonkamer en keuken tot hun beschikking en heel sinds mogen ze even naar boven als wij daar zijn voor een kwartiertje.
Laatst bijgewerkt door dieseltje op 14-01-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

topsylover

Berichten: 5638
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:35

Ik woon in de stad op een flatje en die van mij mag naar buiten. Ik woon aan een vrij drukke weg die aansluiting geeft op de ringweg maar de kat is nog steeds heel dus het zal wel goed gaan. Om mijn flat heen heb je wat grasveldjes en bosjes waar hij zijn behoefte kan doen, dus hij veroorzaakt vrijwel geen overlast voor de buren.
Voor ramen bij mijn buren zie ik verschillende katten zitten, die nooit buiten komen. Ik vind dat best wel zielig aangezien onze flatjes niet heel erg groot zijn. (50m2)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:35

Hier drie binnenkatten in een huis van twee verdiepingen. De deur naar de woonkamer en slaapkamer zit dicht, verder mogen ze overal rondlopen (en als wij in de woonkamer zijn dat staat die deur ook open). Ze rennen regelmatig als een idioot rondjes door het huis en met mooi weer mogen ze lekker in de tuin, die cat-proof is :) ik wil niet dat m’n buren last hebben van onze katten, en daarnaast ben ik als de dood dat ze wat overkomt.

Mizora

Berichten: 18084
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:36

De kat op de boerderij kwam niet binnen (kwam dus buiten), maar na haar overlijden hebben we geen kat meer genomen (kwam met de boerderij mee). Binnen de bebouwing zou ik katten niet buiten laten.

De vorige bewoners schijnen op een moment 12 katten gehad te hebben, maar dit was de enige overlevende (gezien het één van de kinderen was die het vertelde, verwacht ik maximaal 10 jaar terug). Het zou mij overigens niet verbazen als dit de moederkat van velen is geweest, gezien ze 15 zou zijn toen we haar overnamen (de vorige bewoners hebben er 18 jaar gewoond).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:36

Hier staat overdag het kattenluikje open. Ze kan dus de tuin is als ze wil. Deze is afgezet met gaas. Ze is een zonaanbidder dus in de zomer is ze daar veel te vinden. In de winter rent ze vooral heen en weer.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:36

Hier 2 binnenkatten. Wij wonen 4 hoog dus weinig keuze :Y) Wel mogen ze onder toeziend oog het balkon op en dat vinden ze helemaal geweldig. Ik hoop ooit ergens te gaan wonen waar ze wel het buitenleven kunnen ontdekken. :j

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:40

Als mijn kat naar buiten wil mag hij dat zeker. In ons vorige huis vond hij dat heerlijk en deed hij bijna niet anders. Sinds we verhuisd zijn heeft hij er echter veel minder zin in en gaat hij dus ook minder vaak, maar misschien komt dat nog als het buiten warmer wordt. Ik hoop het eigenlijk wel, hij vond het altijd zo leuk.

Do what is right
Not what is easy

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:43

Hier 3 katten die ook naar buiten mogen. Ze zijn savonds binnen en als ze willen overdag naar buiten. De twee jonkies (poezen) zijn binnen een half uur weer binnen. Kater meestal naar 2 a 3 uurtjes. Hier lopen best veel katten maar hebben er geen last van.

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:43

Hier 2 raskatten. Zomers mogen ze in de achtertuin (ontsnappingsproof) en in de winter doe ik ze soms aan t tuigje buiten :D

Laerkens Beauty

Jessix

Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:44

Mijn Noorse boskatten mogen op de dag naar buiten en dat vinden ze heerlijk. Het zijn hele actieve, speelse katten en ze genieten dan ook enorm van het buitenleven. Ik woon gelukkig op een ideale plek. Mijn boskatten hebben een eigen bos. ;)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:45

Onze katten komen alleen op het balkon. Wonen 4 hoog dus buiten word lastig. Maar ook al zouden we in een huis met tuin wonen kwamen ze nog niet buiten. Ja misschien alleen in een tuin die goed afgeschermd is.
Zou veel te bang zijn dat er iets met ze gebeurd. Ik vind het heel vies als er katten in de tuin poepen dus zou het ook niet tof vinden als mijn katten dat bij andere mensen doen.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:45

Hier 4 katten die overdag naar buiten mogen maar rond etenstijd naar binnen moeten en in de nacht ook binnen moeten blijven

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

Twee katten, die vooral in de zomer overdag buiten zijn. 's nachts zijn ze altijd binnen. In de winter willen ze bijna niet naar buiten, denk hooguit een half uurtje per dag. Ik weet bijna altijd waar ze zijn, want ze komen de tuin bijna niet uit. Ze lopen wel eens op de stoep voor het huis, maar de straat durven ze niet zo goed over, want als ik oversteek gaan ze aan de andere kant staan klagen dat ik terug moet komen :')

Overigens wil ik later mijn tuin wel afzetten als ik en eigen huis heb. De buurt is hier rustig, maar er zal maar eens een idioot veel te hard rijden of de kat zal eens niet zo goed uitkijken...

Thioro

Berichten: 3985
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

4 in huis en als ze willen mogen ze buiten.
De 2 oudste zijn boerderijkatten en heeeeeel moeilijk binnen te houden (met mooi weer :P ). In de zomer zie ik źe soms een dag of 2 niet, ze zijn er wel maar vinden het dan niet nodig zich te tonen vanwege veel interessantere jachtactiviteiten.
De 2 jongste zijn weeskittens uit een bosje geplukt. Eentje daarvan wil wel buiten zolang de deur open blijft staan, andere durft letterlijk niet verder dan het deurgat.

Katten mogen van mij buiten omdat ze er hun ei kwijt kunnen en dan binnen het huis niet afbreken. En omdat een kat nu eenmaal in de basis een vrij jagend dier is.
Op forums krijg je dan hele discussies dat katten binnen of op eigen terrein horen. Maar in real life heb ik nooit die discussie (landelijk gebied) en laat iedereen overal z'n katten loslopen. Lopen hier minstens 3 katten van de buren in mijn tuin en de mijne zullen ook wel eens bij de buren komen. Wordt geen probleem van gemaakt.
Naast een drukke weg of kattenhatende buur zou ik anders reageren maar ik probeer ook (in de mate van het mogelijke) in een katvriendelijke omgeving te wonen. Komt mooi uit dat ik graag landelijk en vrijstaand woon. Koeien klagen niet over katten in hun weide :P .

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:51

Ik heb een kattenluik dus ze kunnen gaan en staan waar ze willen. De ene is een bange poeperd die van zichzelf niet weet dat hij kan klimmen en dus de tuin kan verlaten via het hek, hij is de tuin nog nooit uut geweest. De ander komt wel buiten de tuin. Nu in de winter komen ze echter minder buiten.
Komend jaar wordt er een nieuwe schutting geplaatst en ik denk dat ik dan meteen een draad span zodat poes2 ook in de tuin blijft. Ze is al oud (er) inmiddels dus ik vind het wel best.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:52

Overdag mogen ze buiten s’nachts binnen. Overdag een kattenluikje en dat sluit ik af in de namiddag/avond.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:56

Natuurlijk.

mysa

Berichten: 10440
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:57

Altijd katten gehad en altijd konden ze vrijelijk in en uit lopen. Eentje is er ooit verdwenen. Nu nog maar 1 kat, die komt ook buiten maar soms houd ik hem 's avonds binnen ivm pufjes voor astma. Als we binnen de bebouwde kom zouden wonen, weet ik zo net nog niet wat ik zou doen.

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:58

Ik heb mn balkon afgezet met gaas en daar mogen ze in de zomer als ik thuis ben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lynnepinny en 115 bezoekers