Formaat katten kamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:52

WinSel schreef:
Bedankt. Ik zal 's bij de Ikea kijken :)

De katten kamer is geen klein kamertje, het is een ruime kamer waar allerlei dingen staan. Ze vervelen zich er absoluut niet en ziten er zelfs als ik thuis ben, uit zich zelf.. Mijn katten zijn gelukkig en komen niks te kort :)



Mensen geven ook maar gewoon hun mening, waar je helemaal niks mee hoeft te doen.

Ik sluit mijn katten s'nachts op in de woonkamer (bij 2 hele lieve honden) omdat 1 van de honden bij de straatkant al aanslaat om een vallend blaadje helaas. Nou is de woonkamer best groot maar fijner was als de ruime keuken er ook bij zat in de nacht.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 22:53

Dan moet ik alle aankleding in 't huis weg halen. Dat ga ik niet doen. Er staan accessoires op de tv kast tafel vensterbank. Alles is bijna breekbaar.

Met de hal er bij ging 't ook prima. De katten weten dat ze niet in de woonkamer zijn als ik er niet ben.

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Formaat katten kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:54

Dat maakt het inderdaad wel erg lastig :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:55

WinSel schreef:
Dan moet ik alle aankleding in 't huis weg halen. Dat ga ik niet doen. Er staan accessoires op de tv kast tafel vensterbank. Alles is bijna breekbaar.

Met de hal er bij ging 't ook prima. De katten weten dat ze niet in de woonkamer zijn als ik er niet ben.

Ja dan heb je je keuze eigenlijk al gemaakt toch. :)

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Formaat katten kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 22:56

Dat de katten niet in de woonkamer komen was ook geen twijfelpunt. Ik was vooral benieuwd naar mensen met katten kamers. Ze zitten nu ook in de katten kamer en hal als ik er niet ben, ik denk er alleen over na om de hal weg te laten omdat meneer steeds ontsnapt en ik bang ben dat hij naar buiten glipt.

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:58

WinSel schreef:
Dat de katten niet in de woonkamer komen was ook geen twijfelpunt. Ik was vooral benieuwd naar mensen met katten kamers. Ze zitten nu ook in de katten kamer en hal als ik er niet ben, ik denk er alleen over na om de hal weg te laten omdat meneer steeds ontsnapt en ik bang ben dat hij naar buiten glipt.

Hoe kan hij er dan uit als jij weg bent? Maakt hij zelf de voordeur open?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:59

Ik zou ook zeker kijken om in de hoogte te werken! Ikea heeft de lack-plankjes. Die heb je in lange en korte maten waardoor je er trapjes mee kan maken en rustplaatsen. Probeer ook zeker 2 ligplekken te voorzien bij het raam, dat is toch vaak het favoriete plekje.
Bij mijn ex hadden de katten ook hun kamer. Ze gingen er ook vaak zitten als wij wel thuis waren, ondanks dat het wel heel aanhankelijke katten waren. Maar ze vonden het heerlijk om naar buiten te kijken en vooral van daaruit hoog te lopen tot aan de andere krabpaal.


Afbeelding

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:00

Jessix schreef:
WinSel schreef:
Dat de katten niet in de woonkamer komen was ook geen twijfelpunt. Ik was vooral benieuwd naar mensen met katten kamers. Ze zitten nu ook in de katten kamer en hal als ik er niet ben, ik denk er alleen over na om de hal weg te laten omdat meneer steeds ontsnapt en ik bang ben dat hij naar buiten glipt.

Hoe kan hij er dan uit als jij weg bent? Maakt hij zelf de voordeur open?


Zoals in mijn 1e bericht staat ontsnapt hij als ik binnen kom en de voordeur open doe :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:01

Leen schreef:
Ik zou ook zeker kijken om in de hoogte te werken! Ikea heeft de lack-plankjes. Die heb je in lange en korte maten waardoor je er trapjes mee kan maken en rustplaatsen. Probeer ook zeker 2 ligplekken te voorzien bij het raam, dat is toch vaak het favoriete plekje.
Bij mijn ex hadden de katten ook hun kamer. Ze gingen er ook vaak zitten als wij wel thuis waren, ondanks dat het wel heel aanhankelijke katten waren. Maar ze vonden het heerlijk om naar buiten te kijken en vooral van daaruit hoog te lopen tot aan de andere krabpaal.


[ [url=m/eK5d3V.png]Afbeelding[/url] ]


Bedankt dit ziet er erg leuk uit! Daar ga ik mee aan de slag

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:01

Joh ik zal maar niet op internet zetten hoe 1 van mijn katten erbij zit als niemand thuis is. dan vinden jullie TS met haar kattenkamer ineens niet meer zo dramatisch..

Ik denk dat je katten best gelukkig zijn op hun kamer hoor TS! Beter dan dat je kat ineens de hort opgaat en onder een auto komt. Wat wellicht wel leuk is, zijn inderdaad plankjes langs de muren. Onze katten honden dat geweldig om vanaf de overloop naar de zolder te gaan(trap is in een ander gedeelte van het huis maar er is wel een "gat" in de zoldervloer), tot 1tje door de plankjes zakte hihi :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Ailill schreef:
Duhelo schreef:
Ik geloof dat dit topic niet bedoeld is over het wel of niet buitenlaten van katten, en al zeker niet om hier over door te gaan ondanks dat ts al meerdere keren aangegeven heeft dat haar katten niet buiten gaan, dit niet eens kennen én er ook geen mogelijkheid voor is.

Kwestie van een kat uren in een kleine ruimte op te sluiten. Mijn ene kat ligt de ganse dag op de slaapkamerkast, de andere op de krabpaal en de derde in de wasbak. Meestal liggen ze daar smorgens als ik wegga en nog altijd als ik thuis kom.
Vanaf een uur of 8 savonds komen ze in actie en gebruiken het ganse huis...
Dus omdat ze niet naar buiten kunnen/mogen/willen is dat een vrijbrief om niet zulke opties aan te dragen? Sterker nog, als dit dan echt het geval is, heb je als baas de verantwoordelijk om de katten het binnen zo aangenaam mogelijk te maken. Dat betekent, in mijn optiek, niet de katten binnenshuis ook nog eens opsluiten in een kamer.

Moet je voor de grap eens een soortgelijk topic over paarden houden: "Ik heb een paar paarden en die staan 24/7 binnen. Want vanwege het slechte weer en ruzie met de boer mogen ze nu niet meer naar buiten."

Dan staat gelijk heel Bokt op z'n kop ;)


Het zijn JOUW Katten en daar hoeft een ander geen last van te hebben

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Eerlijk gezegd zou ik wel de woonkamer aanpassen dat er niet snel iets stuk kan vallen. Hier heb ik omdat we wel graag kaarsen branden maar ik bang ben dat die lange pluimstaart vlam vat hoge zware cilindervazen gevuld met laagje zand met stompkaarsen er in staan. Verder geen fijn of dun glas of dingen die makkelijk stuk gaan.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:05

WinSel schreef:
Zoals in mijn 1e bericht staat ontsnapt hij als ik binnen kom en de voordeur open doe :)


Oh sorry dat had ik even niet zo snel gezien.
Ja nou ja, dan sluit je ze op die kamer op als dat volgens jou het beste is. Er staan ondertussen genoeg tips om het op te leuken voor ze.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:05

Idd en daar was ik naar opzoek :)

Ik heb liever dat ze veilig in een kamer zitten dan dat de buitendeur open is en ze een super drukke straat op rennen. Ze kennen buiten niet dus dat wordt hun dood

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:09

WinSel schreef:
Idd en daar was ik naar opzoek :)

Ik heb liever dat ze veilig in een kamer zitten dan dat de buitendeur open is en ze een super drukke straat op rennen. Ze kennen buiten niet dus dat wordt hun dood

Oh ik dacht te lezen dat je naar het formaat vraagt, vandaar ook mijn reactie zo groot mogelijk. :)

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:11

Birdie60 schreef:
Ailill schreef:
Dus omdat ze niet naar buiten kunnen/mogen/willen is dat een vrijbrief om niet zulke opties aan te dragen? Sterker nog, als dit dan echt het geval is, heb je als baas de verantwoordelijk om de katten het binnen zo aangenaam mogelijk te maken. Dat betekent, in mijn optiek, niet de katten binnenshuis ook nog eens opsluiten in een kamer.

Moet je voor de grap eens een soortgelijk topic over paarden houden: "Ik heb een paar paarden en die staan 24/7 binnen. Want vanwege het slechte weer en ruzie met de boer mogen ze nu niet meer naar buiten."

Dan staat gelijk heel Bokt op z'n kop ;)


Het zijn JOUW Katten en daar hoeft een ander geen last van te hebben
Ik zeg toch nergens dat ze op openbaar terrein moeten komen?

En als iemand zijn katten niet alles kan bieden, zou het ook een optie zijn om geen katten te nemen. Onze katten, dan bedoel ik die van mijn ouders, hebben enkele weilanden, diverse schuren en heel wat grond tot hun beschikking en zijn dan ook niemand tot last. De buren hebben ook katten, leven en laten leven.

Precies hierom heb ik geen katten, mijn woning/woonomgeving is er niet geschikt voor.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:13

Jessix schreef:
WinSel schreef:
Idd en daar was ik naar opzoek :)

Ik heb liever dat ze veilig in een kamer zitten dan dat de buitendeur open is en ze een super drukke straat op rennen. Ze kennen buiten niet dus dat wordt hun dood

Oh ik dacht te lezen dat je naar het formaat vraagt, vandaar ook mijn reactie zo groot mogelijk. :)


Klopt. Ik ben benieuwd naar mensen met katten kamers. De ruimte de inrichting.

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:14

En persoonlijk ben ik van mening dat katten voor een stuk minder overlast zorgen dan andere dieren, ik sta nog altijd vaker in een hondendrol dan dat ik ergens in een hoop kattenpoep grijp. Geldt overigens ook voor paardenpoep ;)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Formaat katten kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:14

Gelukkig hebben andere mensen geen last van mijn katten :)

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Anoniem

Re: Formaat katten kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:34


Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:41

Zoiets maken voor op de kattenkamer :) Wat er al gezegd is lekker de hoogte in gaan, vinden katten zo leuk. :j

Afbeelding

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Formaat katten kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 23:45

O wauw die is mooi!
Ik ben al met m'n vriend aan 't brainstormen haha. Hij is gelukkig heel handig.

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:49

Leuk, succes!

Ik maak ze zelf dus als je nog tips wil, maar goed met een handige vriend komt het wel goed. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama


Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 03:30

Mijn katten hadden een kattenkamer waar ze in gingen als we weg waren of 's nachts. Dat is nooit een probleem geweest. Op een gegeven moment hebben we de deur open gezet en nu hebben ze, als we weg zijn en 's nachts, de zolder, de overloop en de gang. Eerder hadden ze ook nog 2 extra kamers maar met de komt van onze kinderen hebben ze die in moeten leveren. Onze katten hebben daar geen moeite mee. Ook komen ze niet buiten vanwege stress, medicijngebruik. Ook dat vinden ze geen probleem. Soms moeten onze katten even apart ivm gedragsprobleem en zit er 1 ook in een kamer. Dat vindt ze geen probleem. Ze gaat dan zelf al naar de kamer.

Ts, ik denk dat, zeker als de katten het zo gewend zijn, het geen probleem is als ze een aantal uur per dag in een kamer zitten. Overdag slapen toch de meeste katten.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Formaat katten kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:32

mijn kat leeft ook in huis, ze heeft wel het hele huis tot haar beschikking, ik heb in mn tuin een grote ren waar ze zomers wel eens in zit, ook is ze al eens ontsnapt maar staat na 5 min jankend voor de deur.

kattenkamer wil prima, denk idd plankjes ed aan de muur, speeltjes kattengras?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, belindaap88, Bo_Y, LiDi en 164 bezoekers