[Poll] Aankoop huisdieren vanuit winkels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Waar kopen jullie je huisdieren? en zouden jullie dit nogmaals doen

In een dierenwinkel
33 (5%)
Bij een hobbyfokker/kweker
267 (45%)
Uit een opvang/asiel
218 (37%)
Anders zo ja waar?
21 (3%)
Ja omdat?
36 (6%)
Nee omdat?
11 (1%)
weet ik niet
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 587


Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:30

beatje schreef:
Tazzey schreef:

Wat is het verschil tussen honden en katten of knagers? Ik maak dat onderscheid niet.

Dan zou ik me als ik jou was nog eens verdiepen in het verschil tussen diersoorten.Google kan je vast helpen of anders de Bib.


Gut, ik had niet verwacht dit te moeten uitleggen.
Bij deze de vraag vertaalt in jip-en-Janneke taal.
Klaar voor?
Waarom maak je wat betreft dierenwelzijn (hoe goed een dier het heeft) onderscheid tussen katten en honden enerz aan de ene kant en knaagdieren (cavia's, konijnen en ander klein, al dan niet pluizig, ademend spul met lange voortanden)? Ik maak geen onderscheid tussen diverse diersoorten, ik vind dat ieder dier het goed moet hebben.
Duidelijker? Vast wel toch?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:52

melody7 schreef:
Faniek schreef:
In ieder geval geen konijnen verkoop in dierenwinkels. Als je ziet hoe de opvangen uitpuilen en dat is het hele jaar door, wij zitten standaard vol en dan hebben we ook standaard gemiddeld 20 - 30 konijnen op de wachtlijst staan, ook komt 80% uit winkels. Ik weet niet hoe dit met overige dieren/knagers zit, maar naar mijn idee is dit wel een stuk minder, wat ik ook begrijp van collega's die zowel konijnen als andere knagers opvangen. Konijnen is echt wel een groot probleem merk ik, is echt nummer 3 huisdier van Nederland, maar ik denk wel nummer 1 afgedankt huisdier.

Verder vind ik dieren niet in een winkel thuis horen voor de verkoop en koop ik niet in winkels waar dieren verkocht worden, dan koop ik nog liever online.
Ik vind het excuus wat vaak gegeven wordt dat ze anders geen spullen verkopen zo krom altijd. Een goede speciaalzaak heeft de verkoop van dieren niet nodig.


Bij cavia's is dit net zo. Ik loop stage bij een opvang waar we nu voor het eerst in lange tijd niet overvol zitten, maar gewoon vol. Er zijn periodes dat het helemaal vol staat met stapels extra kooien, maar de meeste cavia's worden wel snel weer geadopteerd.

Ik ben daarintegen niet tegen het fokken en verkopen van dieren. Zo lang het maar goed gebeurd, ook de verkoop. Er blijven toch altijd mensen met de voorkeur voor een bepaald soort konijn of knaagdier, of een jonkie. Daar is ook niets mis mee.


Bij cavia's ken ik inderdaad ook enkele opvangen die echt veel cavia's hebben, maar er zijn veel minder cavia opvangen in verhouding en degene die cavia's en konijnen hebben, hebben wel veel meer konijnen. Maar feit blijft natuurlijk dat ook cavia's teveel in de opvang zitten.

Ik ben ook niet tegen fokken, ik ben tegen verkoop in dierenwinkels, dat gaat teveel op impuls en te gemakkelijk.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:08

Ja dat is waar! Er zijn helaas ook een aantal opvangen gestopt dus ze worden over steeds minder plekken verdeelt waardoor het al snel voller zit. Als ik er ooit het geld voor heb begin ik er zelf een, het is zo'n dankbaar werk.

Worden de konijnen bij jullie snel uitgeplaatst? Dat zijn natuurlijk dieren met wat hogere eisen, dat zal ook veel schelen.

Met goede voorlichting en een systeem waarmee je een week vooraf moet reserveren oid. kunnen impulsaankopen ook in winkels best terug worden gedrongen, denk ik. Verkoop in winkels zoals het nu bijna overal gaat ben ik ook tegen.

irma1984

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Usquert

Re: [Poll] Aankoop huisdieren vanuit winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 02:53

Ik ben als 10/11 jarig meisje eens naar de dierenwinkel gegaan om een klein konijntje te kopen, alleen.. Ik kreeg het diertje zo mee.. 8)7 niet best.. mijn ouders waren not amused

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 12:23

LoveUggs schreef:
Ik heb zelf geen knaagdieren of vogels maar wel lang aquaria gehad. Als ik ergens nieuw in een winkel kwam stelde ik een simpele vraag over de vissen en testte ik wat de kennis was. Fout antwoord? Weet ik dat ik me zelf moet inlezen van te voren, goed antwoord? Weet ik dat ik simpele vragen kan stellen. Als ik bij jou in de winkel zou komen zou ik je bijvoorbeeld vragen hoelang ik mijn bak moet indraaien voor ik er vissen in kan doen. Ben benieuwd naar je antwoord! :) ;)


Gemiddeld 2 weken waarna ik vraag terug te komen met water niet ouder dan 1 uur wat ik kan testen op de juiste waarden als het nog niet goed is verkoop ik geen vis :)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [Poll] Aankoop huisdieren vanuit winkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 12:27

Zo weer en stapje vooruit dan mogen ze wel in kleine kooien zitten maar hebben ze wel wat te knagen alle vogels verse wilgen takken!

Overigens de valkparkieten en pyrrhura zijn tam die zitten het grootste gedeelte van de dag op mn schouders.
Afbeelding
Afbeelding

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:31

Een konijn is geen knaagdier. Basiskennis.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 12:31

Nabster schreef:
Een konijn is geen knaagdier. Basiskennis.


Tegen wie heb je dat??

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:36

Nabster schreef:
Een konijn is geen knaagdier. Basiskennis.

Is dat belangrijke informatie?

Anoniem

Re: [Poll] Aankoop huisdieren vanuit winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:47

De rest van het topic niet gelezen. Ik koop geen dieren (meer) in dierenwinkels omdat er te vaak te weinig kennis is van de dieren in welke vorm ook. Vaak basiskennis aanwezig maar bij doorvragen geen antwoord te geven.

Ik heb gekozen voor fokker en opvang. Bij een fokker kan ik de ouderdieren ook zien en bekijken wat hun karakter is.
Opvang was in mijn geval voor fretten. Ik heb heel wat van deze dieren uit de opvang gehaald. Daar was verleden grotendeels niet bekend maar men kon mij wel vertellen hoe het karakter was, de omstandigheden waarin ze gekomen waren en welke soorttypische ziektes zij hadden. Dit vond ik erg belangrijk omdat ik niet schroom een ziek dier in huis te halen en te verzorgen, maar moet wel weten dat ze ziek zijn en hoe te verzorgen.
Daarom zou ik een dier niet van marktplaats kopen. Eigenaren zijn vaak niet eerlijk en tegen dat je daar achter bent heb je tijd verloren voor de juiste verzorging.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:11

vevina schreef:
Nabster schreef:
Een konijn is geen knaagdier. Basiskennis.

Is dat belangrijke informatie?


Ja. Je noemt een paard toch ook geen koe.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:14

Vroegah kocht ik dieren bij de dierenwinkel, ik wist niet beter toen ik 8 was. En daar kwamen een heleboel bezwangerde hamsters vandaan :')

Nu koop ik via fokkers of haal ik een dumpertje van marktplaats (ik wilde ongeveer dezelfde leeftijd en kon dit nergens vinden). Máár! Oud klasgenoten werken nu in dierenwinkels en van eentje weet ik dat ze erg druk is met het fokken van hamsters. Niet zomaar bij elkaar gezet, maar echt over na gedacht ed! Dus dan zou ik het nog wel aandurven.

Ik werk in een groothandel met zoutwater vissen. Deze gaan oa naar dierenwinkels. Ik weet wat er met de dieren is gebeurd en zou het dan ook wel kopen als ik een aquarium aanschaf!

tamary

Berichten: 29181
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:50

Nabster schreef:
Een konijn is geen knaagdier. Basiskennis.

Eoweyn_x schreef:
vevina schreef:
Is dat belangrijke informatie?

Ja. Je noemt een paard toch ook geen koe.

Paard geen evenhoevige zal je bedoelen. Gaat om valt onder groep ... kenmerken, niet om soort dier.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:19

zanakuzies schreef:
LoveUggs schreef:
Ik heb zelf geen knaagdieren of vogels maar wel lang aquaria gehad. Als ik ergens nieuw in een winkel kwam stelde ik een simpele vraag over de vissen en testte ik wat de kennis was. Fout antwoord? Weet ik dat ik me zelf moet inlezen van te voren, goed antwoord? Weet ik dat ik simpele vragen kan stellen. Als ik bij jou in de winkel zou komen zou ik je bijvoorbeeld vragen hoelang ik mijn bak moet indraaien voor ik er vissen in kan doen. Ben benieuwd naar je antwoord! :) ;)


Gemiddeld 2 weken waarna ik vraag terug te komen met water niet ouder dan 1 uur wat ik kan testen op de juiste waarden als het nog niet goed is verkoop ik geen vis :)


Topper! Als ik je een tip mag geven zou ik gemiddeld 3 weken aanhouden. Het wisselt namelijk behoorlijk tussen de 2 en 4 weken (ligt ook een beetje aan de grote van het aquarium, een grotere bak is stabieler dan een kleine).

Daarnaast is het volgens mij verplicht dat er bij elk aquarium in je winkel een kaartje hangt met welke vissen en de eisen voor die vissen, ph, kh etc maar ook hoe groot de bak moet zijn voor deze vis en hoe groot de vissen worden.

Ik ga er even vanuit dat je een kleinschalige dierenwinkel hebt? Ik weet niet hoe groot je assortiment is qua vis, maar het is ook belangrijk om te weten welke dieren met elkaar samen kunnen. Ik weet niet of je kempvissen verkoopt (betta) maar stel iemand komt naar je toe en vraagt of hij/zij die kempvis bij zijn guppen kan doen moet je hier wel het geschikte antwoord op weten. Deze vissen zijn bijvoorbeeld erg agressief naar sommige andere vissen, een gup zou hij als concurrentie zien en aanvallen (dood tot gevolg).

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [Poll] Aankoop huisdieren vanuit winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:44

Ik vind het wel tijd dat de impuls dieren aankopen en verleden tijd worden. Zoveel dieren worden afgedankt na een paar weken omdat de lol eraf is, of omdat die bijt of ontsnapt.

En hoevaak ik mensen dieren heb zien verkopen met verkeerde instructies. Hamsters in koppels en dan konijnen en cavia 's alleen.

Daarbij weet ik genoeg mensen in mijn omgeving die een zogenaamd dwerg konijn kopen in de dierenwinkel, en dat het uiteindelijk gewoon een Vlaamse reus blijkt te zijn. Nou is dit ook gewoon misinformatie van de klanten maar toch. Hoeveel konijnen alleen niet verkocht worden onder dwergkonijn, en je meteen ziet dat dit geen dwergkonijn is.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 21:44

Topper! Als ik je een tip mag geven zou ik gemiddeld 3 weken aanhouden. Het wisselt namelijk behoorlijk tussen de 2 en 4 weken (ligt ook een beetje aan de grote van het aquarium, een grotere bak is stabieler dan een kleine).

Daarnaast is het volgens mij verplicht dat er bij elk aquarium in je winkel een kaartje hangt met welke vissen en de eisen voor die vissen, ph, kh etc maar ook hoe groot de bak moet zijn voor deze vis en hoe groot de vissen worden.

Ik ga er even vanuit dat je een kleinschalige dierenwinkel hebt? Ik weet niet hoe groot je assortiment is qua vis, maar het is ook belangrijk om te weten welke dieren met elkaar samen kunnen. Ik weet niet of je kempvissen verkoopt (betta) maar stel iemand komt naar je toe en vraagt of hij/zij die kempvis bij zijn guppen kan doen moet je hier wel het geschikte antwoord op weten. Deze vissen zijn bijvoorbeeld erg agressief naar sommige andere vissen, een gup zou hij als concurrentie zien en aanvallen (dood tot gevolg).[/quote]


Vissen heb ik heel veel verstand van heb in een winkel gewerkt van ruim 1000m2 waarvan 300m2 aquariums waren haha. Omdat deze winkel dichtbij zit ben ik gestopt met visverkoop en heb ik enkel nog goudvissen sluierstaarten en guppen. En ancistrusjes

Pauww

Berichten: 395
Geregistreerd: 25-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:01

Wij hebben onze eerste konijnen op de markt gekocht, maar die bleken niet het geslacht of het ras te zijn dat de verkoper ons had verteld (gevolg: nestjes en een megakonijn ipv een dwergje). Eentje daarvan is wel nog oud geworden. Daarna hebben we er ook eentje van bij de Aveve gehad, die is helaas amper 2 geworden en plots gestorven... Ze was ook heel schuw.
Bij een hobbyfokker hebben we er ook eens eentje gehaald, zalig beestje maar helaas ook te vroeg gestorven aan iets met zijn darmen vermoeden we. Het lijkt alsof ras/halfraskonijnen echt wel een slechtere gezondheid hebben.

Nu halen we onze konijntjes altijd bij mensen die per ongeluk of voor de fun nestjes hebben en dat bevalt ons veel beter. De dieren zijn veel handtammer en hebben naar onze ervaring een betere gezondheid.

Ik vind het vooral belangrijk dat ik weet vanwaar mijn dier komt, en dat gevoel heb ik zeker niet bij dierenwinkels. En liefst ook niet gefokt ‘om te fokken’, omwille van de gezondheid maar ook omdat er al genoeg dieren zijn zonder thuis.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dierenwinkels hun dieren aankopen, die komen waarschijnlijk ook van een fokker toch? Voldoende achtergrond en afkomst info geven over de dieren als winkel zou ook al fijner zijn denk ik.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: [Poll] Aankoop huisdieren vanuit winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:25

Mijn vriend heeft ook een dierenwinkel/hengelsport maar wij verkopen geen dieren. Koop zelf ook liever een dier bij een hobbyfokker dan een dierenzaak.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:04

zanakuzies schreef:
Topper! Als ik je een tip mag geven zou ik gemiddeld 3 weken aanhouden. Het wisselt namelijk behoorlijk tussen de 2 en 4 weken (ligt ook een beetje aan de grote van het aquarium, een grotere bak is stabieler dan een kleine).

Daarnaast is het volgens mij verplicht dat er bij elk aquarium in je winkel een kaartje hangt met welke vissen en de eisen voor die vissen, ph, kh etc maar ook hoe groot de bak moet zijn voor deze vis en hoe groot de vissen worden.

Ik ga er even vanuit dat je een kleinschalige dierenwinkel hebt? Ik weet niet hoe groot je assortiment is qua vis, maar het is ook belangrijk om te weten welke dieren met elkaar samen kunnen. Ik weet niet of je kempvissen verkoopt (betta) maar stel iemand komt naar je toe en vraagt of hij/zij die kempvis bij zijn guppen kan doen moet je hier wel het geschikte antwoord op weten. Deze vissen zijn bijvoorbeeld erg agressief naar sommige andere vissen, een gup zou hij als concurrentie zien en aanvallen (dood tot gevolg).



Vissen heb ik heel veel verstand van heb in een winkel gewerkt van ruim 1000m2 waarvan 300m2 aquariums waren haha. Omdat deze winkel dichtbij zit ben ik gestopt met visverkoop en heb ik enkel nog goudvissen sluierstaarten en guppen. En ancistrusjes[/quote]

Ah oké! Nouja, dat zijn dus voor mij dingen die belangrijk waren als ik naar een winkel ging voor vissen/spullen voor mn aquaria. Stukje basis kennis zegmaar. Simpele vragen kunnen beantwoorden met goed en vooral eerlijk advies ipv gericht op alleen maar verkoop. Dat goede en eerlijke advies maakt dat je klanten terug komen. Het moet niet zo zijn dat de vissen die bij jou vandaan komen steeds snel dood zijn oid en dat ze bij je terugkomen omdat ze een nieuwe mee krijgen of weet ik het wat, maar juist omdat jou kwaliteit en advies zo goed zijn dat dit niet nodig is.

Zaak hier in de buurt heb ik menig complimenten daarover gegeven. Smeerden me niet zomaar wat aan. Zeiden me ergens mee te wachten en later terug te komen. Als het goed ging zou ik namelijk terug komen voor meer :+ slim bekeken natuurlijk maar zo ontzettend waar! Goede ervaring maakt dat je klant terug komt.

Ik ga er van uit dat dit met alle diersoorten zo is die je verkoopt haha

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:08

Ik heb mijn figure-8 kogelvis bij een dierenwinkel gekocht. Arme beest had 2 weken een pikzwarte buik van de stress. Nu prachtig wit en actief visje.
Wel mag er meer educatie komen.. als ik niet was begonnen over dat het een brakwater vis wordt hadden zij het ook nooit gezegd..

Ik ben van mening dat dierenwinkel personeel gedegen cursussen moeten krijgen maar dat men als klant ZELF ook onderzoek moet doen voor ze besluiten iets te kopen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:15

zanakuzies schreef:
Nabster schreef:
Een konijn is geen knaagdier. Basiskennis.


Tegen wie heb je dat??


Kalm maar hoor. Tegen iedereen die konijnen knaagdieren blijft noemen.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 16-01-18 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:16

En de sluiers verkoop je dan ook daadwerkelijk alleen aan mensen met een bak die 50 liter per vis geeft? En je verkoopt er een hele stevige pomp bij? En de goudvissen alleen voor de vijver?

weet je, ik geloof best dat je het beste voor hebt met je winkel, maar aan het einde van de dag moet je wel geld hebben verdiend toch? Hoe trouw kun je blijven aan je principes als klanten zo naar de concurrentie lopen omdat jij weigert te verkopen.
Oprechte vraag hoor. Ik heb ook lang overwogen een dierenwinkel te beginnen, maar van harde principes blijft de schoorsteen niet roken. daarom heb ik ervan af gezien. Ik ben veel en veel te kritisch, ik verkoop nooit meer een dier :)

Ook lees ik ergens een argument dat je veel verstand van vissen zou hebben als je maar in een grote zaak werkt. Ik kom in erg veel zaken en hoor de grootste bullshit verkondigd worden aan potentiële klanten, alleen maar om een euro te verdienen.

Maanvissen kunnen prima in 80 cm mevrouw, geen enkel probleem.
Deze mooie gekleurde visjes (cichliden) bij de uw gezelschapsbestand?? Geen probleem!
Nee hoor mevrouw, deze pleco's blijven echt klein.

Ik zeg niet dat je er gene verstand van hebt hoor, maar een garantie is het niet. Ook dat je al zoveeeeel jaren vis hebt is gene garantie dat je er verstand van hebt. Ik kan al jaren mijn rijbewijs hebben, maar nooit achter het stuur zitten.

Het doet me altijd wat zeer als ik zie hoe mensen met vissen omgaan.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 23:38

LoveUggs schreef:
Ah oké! Nouja, dat zijn dus voor mij dingen die belangrijk waren als ik naar een winkel ging voor vissen/spullen voor mn aquaria. Stukje basis kennis zegmaar. Simpele vragen kunnen beantwoorden met goed en vooral eerlijk advies ipv gericht op alleen maar verkoop. Dat goede en eerlijke advies maakt dat je klanten terug komen. Het moet niet zo zijn dat de vissen die bij jou vandaan komen steeds snel dood zijn oid en dat ze bij je terugkomen omdat ze een nieuwe mee krijgen of weet ik het wat, maar juist omdat jou kwaliteit en advies zo goed zijn dat dit niet nodig is.

Zaak hier in de buurt heb ik menig complimenten daarover gegeven. Smeerden me niet zomaar wat aan. Zeiden me ergens mee te wachten en later terug te komen. Als het goed ging zou ik namelijk terug komen voor meer :+ slim bekeken natuurlijk maar zo ontzettend waar! Goede ervaring maakt dat je klant terug komt.

Ik ga er van uit dat dit met alle diersoorten zo is die je verkoopt haha


Absoluut! Ik probeer mijn best te doen en ik leer nog steeds elke dag!
Welzijn staat boven aan bij mij.
Toen ik de zaak over nam in augustus zat er ook een zieke vogel daar ben ik de eerste de beste dag mee naar de vogel arts geweest en die had een lucht weg schimmel infectie door de slechte verzorging door de vorige eigenaar, je kon niet eens door de ruiten heen kijken zo vies was het :'(
Nu is ze gezond en zit ze bij iemand thuis met een mannetje.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 23:43

Nabster schreef:
En de sluiers verkoop je dan ook daadwerkelijk alleen aan mensen met een bak die 50 liter per vis geeft? En je verkoopt er een hele stevige pomp bij? En de goudvissen alleen voor de vijver?

weet je, ik geloof best dat je het beste voor hebt met je winkel, maar aan het einde van de dag moet je wel geld hebben verdiend toch? Hoe trouw kun je blijven aan je principes als klanten zo naar de concurrentie lopen omdat jij weigert te verkopen.
Oprechte vraag hoor. Ik heb ook lang overwogen een dierenwinkel te beginnen, maar van harde principes blijft de schoorsteen niet roken. daarom heb ik ervan af gezien. Ik ben veel en veel te kritisch, ik verkoop nooit meer een dier :)

Ook lees ik ergens een argument dat je veel verstand van vissen zou hebben als je maar in een grote zaak werkt. Ik kom in erg veel zaken en hoor de grootste bullshit verkondigd worden aan potentiële klanten, alleen maar om een euro te verdienen.

Maanvissen kunnen prima in 80 cm mevrouw, geen enkel probleem.
Deze mooie gekleurde visjes (cichliden) bij de uw gezelschapsbestand?? Geen probleem!
Nee hoor mevrouw, deze pleco's blijven echt klein.

Ik zeg niet dat je er gene verstand van hebt hoor, maar een garantie is het niet. Ook dat je al zoveeeeel jaren vis hebt is gene garantie dat je er verstand van hebt. Ik kan al jaren mijn rijbewijs hebben, maar nooit achter het stuur zitten.

Het doet me altijd wat zeer als ik zie hoe mensen met vissen omgaan.



De winkel waar ik heb gewerkt werkte in het begin echte vak mensen van hun heb ik heel veel geleerd helaas zijn de mensen met echte kennis daar weg en nu heel veel oude klanten van daar mij zien in mijn winkel komen ze naar mij toe dat zal vast niet zonder reden zijn.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:54

zanakuzies schreef:
De winkel waar ik heb gewerkt werkte in het begin echte vak mensen van hun heb ik heel veel geleerd helaas zijn de mensen met echte kennis daar weg en nu heel veel oude klanten van daar mij zien in mijn winkel komen ze naar mij toe dat zal vast niet zonder reden zijn.


Ik zie ook veel in de speciaalzaken dat er heel veel piepjonge mensen aangenomen worden, enkel om geld uit te sparen. de echte vaklui vertrekken. Erg jammer.

Ik hoop van harte dat je je altijd aan je principes kunt houden, dan is er zeker weer wat gewonnen in het segment van dierenwinkels.