Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 22:25

Ik heb wat filmpjes op youtube bekeken en de meest overeenkomende opgeslagen zodat ik deze eventueel aan de da kan laten zien.
Haar hart lijkt onregelmatig te gaan, mijn vriend voelde dit ook. Dus ik ben benieuwd wat er uitkomt bij de dierenarts.

Onze honden zitten gescheiden als wij niet thuis zijn.
Zij vliegen elkaar ook naar de keel wanneer de een bijvoorbeeld heftige pijn heeft, of zo nu en dan zelfs bij een scheve blik. Zucht, teefjes :D

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:03

tengeltje11 schreef:
wie of wat zijn de andere honden waar ze mee speelde?

hier laatst ook onze collie iets gelijkaardigs.

we hebben een duitse dog,een duitse herder en een schotse collie.
ze waren aan het spelen en de duitse dog is keihard tegen de collie aangelopen.
daarna was die(de collie),letterlijk een kwartier totaal van de kaart.
kon amper lopen,wankelen,liep in cirkeltjes,viel om,.....
toen ik ze in de auto wou zetten om naar de dierenarts te rijden,begon het terug beter te worden en even later was ze helemaal terug 'de oude'.

van haar was het duidelijk door de slag van de spelende dog dat ze iets had,waardoor ze totaal van de kaart was.

is nu een week of 4 geleden,sinds dien niets meer gemerkt aan haar,ze is altijd gewoon haar vrolijke zelve geweest en gebleven.


Dit heb ik ook gehad met mijn eerste hond, door wild stoeien is bij haar een wervel verschoven. Ze ging ineens liggen en wou niet meer overeind komen.
De dierenarts vond op dat moment niets. De verschoven wervel werd pas veel later door een andere dierenarts ontdekt.

Heel veel sterkte ts, ben benieuwd wat de da ontdekt.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:20

Ik denk ook aan een epileptische aanval.

Hond van mijn schoonmoeder heeft ook zijn plas niet laten lopen.
Ze belde me op met de mededeling dat Milo raar deed, stond raar gebogen en had schuim op zijn bek.
Ben naar haar toe gereden en konden naar mijn idee 2 dingen zijn. Of hij heeft iets gegeten wat giftig was of een epileptische aanval.

Toen ik daar aankwam stond hij half rond (met zijn hoofd richting zijn achterwerk zeg maar) met schuim om zijn bek.
Ik heb eigenlijk gelijk de da gebeld, en toen ik vertelde da ik dacht aan iets giftig of epilepsie viel de hond om een begon te stuipen
In geladen en naar de da gereden. In de auto werd hij 1x rustig, maar al snel begon hij weer te stuipen.

De da heeft hem behandeld en het stuipen stopte en het schuimen ging over. Maar hij was niet echt bij zeg maar, nog steeds afwezig.
Helaas is hij daar ook nooit meer uitgekomen en hebben ze hem moeten laten inslapen.

Of er iets in zijn koppie heeft gezeten dat het getriggerd heeft? Geen idee, daar kon de da ook geen antwoord op geven. Wel dat hij gelijk de ergste status had van epilepsie

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:41

KayC: Veel honden hebben een onregelmatige hartslag, een regelmatige onregelmatigheid ook wel genoemd. Dit is vrij normaal. Google er maar eens op.
Wanneer gingen jullie ook al weer naar de DA?

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 17:07

We zijn net bij de dierenarts geweest.
Het hart was heel mooi regelmatig en kwam ook overeen met de polsslag.
De dierenarts dacht niet aan epilepsie, ook omdat ze direct weer helder was zodra we haar op de bank hadden gelegd en ze haar speelgoed zag.
Ze heeft gister voor en na de aanval ook helemaal geen afwijkend gedrag vertoond en dat zou wel kenmerkend moeten zijn bij een epilepsie aanval.
Zij dacht eerder aan een flauwte, misschien door een te lage bloedsuikerspiegel.
We zouden wel allerlei bloedonderzoeken kunnen gaan doen, maar ze dacht niet dat er iets uit zou komen.
Kaylee is verder kerngezond en zodra er weer eens zoiets voorkomt moeten we haar direct wat te eten geven en de 'aanval' filmen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:14

Een advies van de (helaas :+ ) expert: schrijf ergens even de datum van vandaag op met een beschrijving van de aanval.
Onze hond had ook een eenmalige aanval, daarna maanden niks meer. Ineens 8mnd na de eerste begon alles weer en ondertussen zijn we al een eeuwigheid bezig. Ik heb vanaf het begin een log bijgehouden, inclusief filmpjes wanneer dat lukte. Erg waardevol nu.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:39

Bijhouden is idd handig.
Wij weten niet precies wanneer het begonnen is omdat er wel vaker een plasje of hoopje in de kamer lag als we sochtends beneden kwamen, maar de eerste keer dat ik het heb gezien was het ook vrij snel weer goed.
Inmiddels na de zoveelste aanval merken we wel verandering op in zijn gedrag, dat zich vooral uit in "ik MOET bij de baas of het vrouwtje zijn.."
Ook de medicijnen hebben wel wat invloed door de bijwerkingen. Waar hij het meeste last van heeft is het gevoel van honger dat schijnbaar een bekende bijwerking is. Hij is soms echt op zoek naar iets te eten, of dat nu een pan op het fornuis is die hij kan uitlikken of brood dat op tafel ligt te ontdooien. De fruitmand is ook niet veilig op dat soort dagen. Zelfs sokken van de kinderen zijn we soms spontaan kwijt en vinden we later weer terug in de tuin of in de wei.

Maargoed, hoop voor jullie dat het hier idd bij blijft en dat het eenmalig is geweest.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 23:14

secricible schreef:
Een advies van de (helaas :+ ) expert: schrijf ergens even de datum van vandaag op met een beschrijving van de aanval.
Onze hond had ook een eenmalige aanval, daarna maanden niks meer. Ineens 8mnd na de eerste begon alles weer en ondertussen zijn we al een eeuwigheid bezig. Ik heb vanaf het begin een log bijgehouden, inclusief filmpjes wanneer dat lukte. Erg waardevol nu.


Jeetje wat sneu voor jullie hond en voor jullie zelf.
Je schrikt er toch iedere keer weer van lijkt mij, als je hond een aanval krijgt.
Kan jullie hond geen medicijnen krijgen hiervoor?

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 23:17

palousa_boy schreef:
Bijhouden is idd handig.
Wij weten niet precies wanneer het begonnen is omdat er wel vaker een plasje of hoopje in de kamer lag als we sochtends beneden kwamen, maar de eerste keer dat ik het heb gezien was het ook vrij snel weer goed.
Inmiddels na de zoveelste aanval merken we wel verandering op in zijn gedrag, dat zich vooral uit in "ik MOET bij de baas of het vrouwtje zijn.."
Ook de medicijnen hebben wel wat invloed door de bijwerkingen. Waar hij het meeste last van heeft is het gevoel van honger dat schijnbaar een bekende bijwerking is. Hij is soms echt op zoek naar iets te eten, of dat nu een pan op het fornuis is die hij kan uitlikken of brood dat op tafel ligt te ontdooien. De fruitmand is ook niet veilig op dat soort dagen. Zelfs sokken van de kinderen zijn we soms spontaan kwijt en vinden we later weer terug in de tuin of in de wei.

Maargoed, hoop voor jullie dat het hier idd bij blijft en dat het eenmalig is geweest.


Ik denk als je je er op gaat focussen, dat je verandering in gedrag sneller gaat opmerken in deze gevallen.
Ik hoop voor jullie dat het onder controle te houden is en dat jullie hond er niet teveel last van heeft.

Ik hoop inderdaad ook dat het voor onze hond een eenmalig iets was.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Wat is er mis met mijn hond? (Vreemde aanval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:27

Lijkt een beetje op het verhaal van ons hondje. Deze kreeg regelmatig aanvallen. Tijdens het wandelen werd ze helemaal slap en kon niet meer verder. Als we haar in haar mand legden en de aanval was voorbij leek het alsof er niks gebeurd was. Na heel veel dierenarts bezoeken zijn we naar Wageningen gegaan. Wat bleek, de aorta was te klein voor het hart. Daardoor kregen de hersenen te weinig zuurstof op het moment dat het hart harder moest werken. Dit is toen met medicijnen opgelost, maar helaas is ons hondje toch jong overleden door alle bijwerkingen van de medicijnen

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:29

KayC schreef:
secricible schreef:
Een advies van de (helaas :+ ) expert: schrijf ergens even de datum van vandaag op met een beschrijving van de aanval.
Onze hond had ook een eenmalige aanval, daarna maanden niks meer. Ineens 8mnd na de eerste begon alles weer en ondertussen zijn we al een eeuwigheid bezig. Ik heb vanaf het begin een log bijgehouden, inclusief filmpjes wanneer dat lukte. Erg waardevol nu.


Jeetje wat sneu voor jullie hond en voor jullie zelf.
Je schrikt er toch iedere keer weer van lijkt mij, als je hond een aanval krijgt.
Kan jullie hond geen medicijnen krijgen hiervoor?


Onze hond krijgt wel medicijnen en is volledig onder de loep geweest in Utrecht. Vermoeden bij haar was dat het een vorm van epilepsie is, maar die diagnose begint nu weer te wankelen dus andere medicijnen en opnieuw langs bij de neuroloog. Hopelijk blijft het bij jullie gewoon bij deze ene aanval!

nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:50

Ik had een hondje die weliswaar op oudere leeftijd ook een soort toevallen kreeg en dan vooral als ze zich druk maakte maar soms ook gewoon in rust.
Bij haar zijn toen problemen aan haar hartje vastgesteld waardoor het bloed soms niet snel genoeg rondgepompt werd en er dus in de hersenen zuurstof gebrek ontstond.
Ze viel dan opeens om, vaak kreeg ze hele stijve pootjes en haar hoofdje ging helemaal naar achteren. Soms liet ze urine lopen soms niet.
Leek ook wel wat op epilepsie maar was het dus niet.
Misschien daarom toch wel handig om even naar de dierenarts te gaan om het hart te laten controleren.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:05

Ik heb eerlijk gezegd alleen je eerste berichtje en je berichtje over het dierenarts bezoek gelezen. Ik kan je alleen onze ervaring delen. Ons is het zelfde overkomen met onze shi tzu van toen 4. Hij kreeg plots een aanval die voor ons niet te rijmen was met waarom en wat het was. Op dat moment kon hij weinig meer nadien kon hij ook gewoon alles weer. Langs de dierenarts geweest die kon zo op het oog niets vinden en epilepsie was ook onwaarschijnlijk. Toch een volledig bloedonderzoek laten doen(hond had vlak daarvoor ook al keelontsteking gehad dus we wilde weten hoe zijn gezondheid verder was) dierenarts verwachte dat daar hooguit een ontsteking ergens verstopt zat die goed te behandelen was. Helaas was dit niet het geval. Onze hond bleek last te hebben van zijn nieren. Iets wat de Da nooit had verwacht bij zo een jonge hond maar dit viel wel te koppelen aan de aanval. Honden kunnen door een plotselinge daling of stijging van bepaalde nierwaardes blijkbaar ook een aanval krijgen. Als ik dit goed zeg. Nu heeft hij aangepast voer en medicijnen en we hebben nooit meer een aanval gehad.
Is natuurlijk niet gezegd dat jou hond dit ook heeft maar mocht je toch voor een bloedonderzoek gaan neem dan ook de nierwaardes mee wie weet zat daar een schommeling in.
Succes!!