kat huilt de hele nacht

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 06:51

Goede morgen allemaal.

Ik heb een slaapprobleem de laatste paar dagen en misschien hebben jullie tips.

zal even de situatie uitleggen, ik had twee poedels warvan er een is overleden begin november ;( En de andere kat werd zichtbaar eenzaam. Wilde niet meer eten mauwde het hele huis door. Op advies van de dierenarts omdat k er niet nog een wilde verliezen moesten we het nog even aankijken en gaan dwangvoeren. Na een maand toch weer teruggegaan omdat het voor allemaal geen leven was heeft ze me geadviseerd om te gaan kijken naar een andere kat. Niet een babykitten maar een wat oudere jonge kat gezien het koppelen dan makkelijker gaat.

Nu heb ik doedel, een mainecoon kruising van 6 maanden, een schat van een beest hoor.... tot 03.00 uur. dan begint het circus. Non stop mauwen en stout doen. Hij heeft een kattenklimtoren, eten, drinken, kattenbak en speeltjes tot zijn beschikking. Hij mag alleen niet in de woonkamer als we gaan slapen of weg gaan omdat hij in de kerstboom hangt. verder heeft bij de gang de boven verdieping en de zolder waar hij mag doen en laten wat hij wil.

Om 3.00 uur begint hij aan het bed te krabben en dus te mauwen. Ik weet niet wat ik moet doen om dat af te leren. Als ik er uit ga gaat hij kopjes geven en onwijs lopen spinnen. Zet ik ik hem op bed gaat ie er af om vervolgens weer aan de trap zijn gezang te laten horen. Deur dicht heeft geen zin gezien meneer dan de volume harder zet.

(medisch is alles in orde hij is net gecastreerd en nagekeken)

iemand de gouden tip??

dit is onze huiszanger
Afbeelding


8nnemiek

Berichten: 43307
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:10

Ah wat een mooie kat!
Onze vroegere kat heeft dat ook wel eens gedaan. Totdat mijn zusje uit huis ging en hij dat bij mij ging proberen. Ik deed gewoon de slaapkamerdeur dicht en negeren. Heeft een paar dagen geduurd, maar hij had al vrij snel door dat jet niet werkte en is toen gestopt met kabaal maken ‘s nachts.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:17

Watjes in je oren en je er even doorheen worstelen.!!
Waarschijnlijk heeft jou jodelaar begrepen dat als je maar een flinke keel opzet s'nachts dat je altijd je zin krijgt!!

Je hebt nog geluk.......ik heb er 7 die zich niet aan de klok houden.......maar één die je ook letterlijk en figuurlijk de nagels in je hoofd slaat als je niet reageert.
Zelfs door de dekens heen!

Ik ben er nu gelukkig achter gekomen dat mevrouw het niet fijn vind als je in haar gezichtje blaast.....dan druipt ze af.
Persoonlijk ben ik er namelijk geen liefhebber van om mijn katten toegang tot een ruimte te ontzeggen.

Niet zeuren maar lééf!!

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 07:23

haha doorheen worstelen dat is nogal een uitdaging denk ik haha.

Ik ben zelf ook niet van het ontnemen van ruimtes hoor maar woon niet alleen in huis en vriendlief is er klaar mee dat de kerstboom gesloopt wordt. En hij gaat denk ik zo op een punt komen dat we hem terug moeten brengen en dat zie ik dan weer absoluut niet zitten. Want als ie niet zo huilt is hij hartstikke leuk.

hij doet het soms ook overdag hoor. Echt een klaagzang is het dan. Hij komt bij een oudere vrouw vandaan die ernstig ziek is en dus alle tijd van de wereld voor hem had. Ik denk ook dat het daar vandaan is gekomen dat hij zijn keel maar op hoefde te zetten en hij kreeg aandacht of iets anders.

Maar ik wil gewoon slapen. en zoals nu gewoon achter de pc zitten zonder het gezang. Ben ook bang dt de buren er binnenkort klaar mee zijn gezien hij het zo vreselijk hard doet

kiki1976

Berichten: 16815
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:27

Hier ook een X maincoone die ervan houd om met de nacht heerlijk hard te gaan janken. Overdag doet hij het ook wel eens, en ja het is hard van geluid. laatst had ik iemand aan de telefoon toen hij ook weer begon en degene vroeg of ik een krolse kat had. Uhh nee is een kater (wel geholpen overigens).
Bij hem werkt negeren toch het beste.
Moet wel zeggen dat hij het erger is gaan doen toen we een nieuw vriendinnetje erbij haalde. Hij weet soms niet waar ze is en begint dan weer, en zij vliegt naar hem toe. Soms niet en dan blijft hij bezig

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 07:47

hier doet hij niet naar de andere poezel maar echt naar ons, want zodra je wat voor aandacht dan ook geeft is het over...

Moet me echt inhouden om niet te reageren op hem nu. Want hij gaat steeds harder en mijn vriend ligt nog op bed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110407
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:56

Mijn broertje heeft de stofzuiger op afstand bestuurbaar gemaakt (en onze katten hebben een hekel aan het geluid). Wanneer het 's nachts dus weer een jankpartij was, deed hij de stofzuiger aan en dan was het direct afgelopen :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:02

Het eerste jaar geen kerstboom zetten en zorgen dat de woonkamer een veilig en leuke plek voor hem wordt zou ik doen.

Karaat_the_newforest op Instagram

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 08:20

Tja. De kerstboom of je nachtrust :') mijn katten zitten gewoon beneden in de woonkamer met de deur dicht. Ik heb ook een janker (toevallig kruising maine coon) en dat gaat anders echt niet. Ik doe niet meer aan kerstbomen :D

Steppe

Berichten: 2789
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:03

Heb even paar keer moeten lezen "ik had twee poedels " dus ik denk gaat over hond die nu alleen is en de kat mist de overleden hond.
Maar werd andere draai aan het verhaal.
Je kat die overbleef wilde niet meer eten en je hebt er een kat bijgenomen alleen die maakt erg veel geluid in de nacht?
Je andere kat reageert die niet op het geluid van het nieuwe vriendje?
Dan niet anders dan kerstboom eruit en katten in de woonkamer.
Of de boom katproof maken

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 09:06

rumay schreef:
Heb even paar keer moeten lezen "ik had twee poedels " dus ik denk gaat over hond die nu alleen is en de kat mist de overleden hond.
Maar werd andere draai aan het verhaal. sorry bedoelde poezels
Je kat die overbleef wilde niet meer eten en je hebt er een kat bijgenomen alleen die maakt erg veel geluid in de nacht? ja dat klopt
Je andere kat reageert die niet op het geluid van het nieuwe vriendje? nee helaas niet
Dan niet anders dan kerstboom eruit en katten in de woonkamer.
Of de boom katproof maken
kerstboom was er al kat is er sinds een week

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 09:08

silversomali schreef:
Tja. De kerstboom of je nachtrust :') mijn katten zitten gewoon beneden in de woonkamer met de deur dicht. Ik heb ook een janker (toevallig kruising maine coon) en dat gaat anders echt niet. Ik doe niet meer aan kerstbomen :D


dit is ook het laatste jaar met boom ben ik bang haha andere kat kijkt er niet naar om en met de kat die is overleden ook nooit een probleem gehad met de boom. Dus vandaar dat we er helemaal niet over nagedacht hadden

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:15

rumay schreef:
Heb even paar keer moeten lezen "ik had twee poedels " dus ik denk gaat over hond die nu alleen is en de kat mist de overleden hond.
Maar werd andere draai aan het verhaal.
Je kat die overbleef wilde niet meer eten en je hebt er een kat bijgenomen alleen die maakt erg veel geluid in de nacht?
Je andere kat reageert die niet op het geluid van het nieuwe vriendje?
Dan niet anders dan kerstboom eruit en katten in de woonkamer.
Of de boom katproof maken


ik snapte m idd ook al niet direct.
Ik heb 2 perzen overgenomen en 1 daarvan was niet gesteriliseerd en huilde idd ook de hele nacht, bovendien plasten ze beide op matjes en kleding -:(-
ik heb de ene kat laten steriliseren, wat iets scheelde en verder het gedrag genegeerd. Ze hebben een paar weken/maanden erover gedaan, maar langzamerhand wenden ze aan de nieuwe situatie en werd het stiller en droger :D in huis. Ook heb ik feliway aangeschaft om ze te ondersteunen.

Ik zou dus adviseren; negeer het gedrag, laat haar 's nachts niet te dicht bij je slaapkamerdeur komen en geef haar de kans om rustig te wennen. je hebt haar nog maar een week. Schaf evt Feliway aan en als ze nog niet is gesteriliseerd, laat haar dan steriliseren. krolse katten kunnen ook luidruchtig zijn -:(-

#snotterzegt

Steppe

Berichten: 2789
Geregistreerd: 15-11-05

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:24

TS ik snap dat je boom er al was maar omdat er nu een probleem is moet je wat.
Dan zou ik de boom katproof maken of de boom weg of ergens anders zetten(buiten voor het raamofzo)

Het is lastig wat moet je ermee, maar de kat is er pas kort geef het een kans, of de feliway proberen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:31

RaafSmits schreef:
Persoonlijk ben ik er namelijk geen liefhebber van om mijn katten toegang tot een ruimte te ontzeggen.

Serieus? Je hebt er problemen mee zelf te bepalen welke ruimtes in je huis wel of niet toegankelijk zijn voor je katten?

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:36

De kat is er nog maar een week schrijf je, geef het wat tijd. :) Ik heb ook een maine coon, ik weet wat een volume ze kunnen hebben :))

Hier slapen we met de slaapkamer deur dicht omdat ze anders de hele tijd over ons heen lopen waar mijn vriend en ik dan wakker van worden. Toen we begonnen met deur dicht slapen waren mijn katten ook enorm aan het miauwen/jengelen/aan de deur krabben etc. Als je het negeert (dus echt 0 aandacht eraan geven, ook niet roepen dat ze stil moeten zijn) leren ze dat echt wel. Blijven volhouden! Hier doen ze het helemaal niet meer. :)

[o]

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:43

Eens met Samiyah, geef het nog wat tijd. Hoe was deze kat bij de oude eigenaren?

Eventueel de kerstboom opruimen zodat hij in de vertrouwde woonkamer kan blijven? of in welke ruimte zit de kat het liefst?

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:55

Dat is de Maine coon die er in zit, zijn zot op aandacht.
Het enige dat je kunt doen is even op de tanden bijten en absoluut negeren. Maine coons zijn aanhankelijke katten die niets liever dan aandacht willen en sinds ze om 3u op hun actiefste zijn willen ze dan aandacht.
Mijn Maine coon doet soms dingen expres stout om aandacht te trekken, dan kijkt hij je recht in de ogen terwijl hij aan de muur krabt bv. Nachtelijke serenades en bezoekjes (aka van ver op mijn buik springen) zijn hier ook gepasseerd. Deur dicht en negeren.
Op dit moment is hij de onderste ballen van de kerstboom er aan het uittrekken en tussen door naar mij aan het kijken dus negeer ik hem, ik kijk niet in zijn richting, ik doe alsof hij niet bestaat...
Je moet wel geduld hebben het kan even duren (makkelijk een week of 2) voor hij door heeft dat het niet werkt op die manier aandacht vragen. Als je 1 keer terug aandacht geeft kan je opnieuw beginnen...

Ondertussen dat ik dit getyped en nog eens doorgelezen heb is mijn Maine coon nu op schoot komen zitten omdat ballen uit de kerstboom trekken niet zo leuk is zonder aandacht...

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

tengeltje11
Berichten: 7037
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:09

Slaapkamerdeur toe en ze niet meer in de slaapkamer laten.
Laat ze dan maar doen,als het gedrag niet beloond wordt,gaat het vanzelf over.
Ze is er nog maar een week,geen het wat tijd.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:19

Ts je hebt pas een weekje een jonge kat, je kan echt nog niet verwachten dat hij al helemaal binnen jullie huishouden past. Je zegt het zelf al, hij heeft bij zijn vorige baasje bepaalde gedragingen aangeleerd. Positief maar dus ook negatief. Het duurt meer dan een week voor een niet-kitten om zich aan te passen aan een nieuwe leefomgeving. Reken op minimaal een maand maar dat kunnen er ook makkelijk 2 of 3 zijn.

Hij is jullie nu gewoon aan het "testen" met gedrag wat voor hem bekend is om te kijken of dat bij jullie ook zo goed werkt :P. Hij is nu aan het leren wat hij anders of hetzelfde moet doen bij jullie.

Dus de oplossing is echt heel simpel eigenlijk. Communiceer naar hem dat dat huilen bij jullie dus niet werkt, katten doen niks zonder reden dus werkt het niet dan doen ze het ook niet.

Jullie zullen hem dus VOLLEDIG moeten negeren, elke vorm van aandacht is een bekrachtiging op het huilen. De eerste dagen zal hij nog steeds voluit gaan maar naarmate de dagen verstrijken zal je merken dat het steeds ietsje minder wordt.

Hoe lang het precies duurt is afhankelijk van hoe goed jullie hem negeren en hoe sterk zijn karakter is.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:26

Ach typisch Maine Coon. Negeren, negeren en als je echt super geïrriteerd bent toch nog even negeren.

Maar dan ook echt negeren. Niet zuchten, niet draaien, gewoon geen enkel geluid maken.

Na 2 weken was die van mij super stil en lief 's nachts. Katten zijn nu eenmaal nachtdieren. Die van mij is altijd aan het spelen, de trappen op en af aan het sjezen en soms de honden aan het pesten. Maar dit doet hij alleen 's nachts. Overdag slaapt meneer.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 11:31

Kaaaren schreef:
Eens met Samiyah, geef het nog wat tijd. Hoe was deze kat bij de oude eigenaren?

Eventueel de kerstboom opruimen zodat hij in de vertrouwde woonkamer kan blijven? of in welke ruimte zit de kat het liefst?


De oude eigenaar net gebeld om het te vragen. En het blijkt dat de dame het gedrag gevoed heeft want ze vond het zielig als ie mauwde en gaf m dus steeds aandacht. Wordt dus iets lastiger af te leren als ik dacht Haha

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 11:33

Selka schreef:
Ach typisch Maine Coon. Negeren, negeren en als je echt super geïrriteerd bent toch nog even negeren.

Maar dan ook echt negeren. Niet zuchten, niet draaien, gewoon geen enkel geluid maken.

Na 2 weken was die van mij super stil en lief 's nachts. Katten zijn nu eenmaal nachtdieren. Die van mij is altijd aan het spelen, de trappen op en af aan het sjezen en soms de honden aan het pesten. Maar dit doet hij alleen 's nachts. Overdag slaapt meneer.


Ja hij doet het ook voornamelijk alleen snachts oer vandaag gaan we dus negeren. De eerste nachten dacht ik Ahh zielig nieuw huis nieuwe geuren nieuwe baasjes dus heb m ook getroost als hij zo mauwde.

Stephanie_86

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-01-10

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 11:36

Onwijs bedankt voor de tips iedereen. Conclusie is dus negeren :o hij krijgt van mij ook alle tijd om te wennen. Het is zon lieverd ook

Er reageerde iemand met laten steriliseren maar meneer is net geholpen en is nu kater af. Hij heeft toen ook zijn apk gehad incl urine en bloedonderzoek en dat was pico Bello in orde. Het is een gezonde jonge man

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:38

Kuggur schreef:
RaafSmits schreef:
Persoonlijk ben ik er namelijk geen liefhebber van om mijn katten toegang tot een ruimte te ontzeggen.

Serieus? Je hebt er problemen mee zelf te bepalen welke ruimtes in je huis wel of niet toegankelijk zijn voor je katten?



Ik hoef juist gelukkig helemaal niks te bepalen.
En daar wou ik het maar even bij laten. :D
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 14-12-17 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Niet zeuren maar lééf!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, leenleen11, SemrushBot en 9 bezoekers