Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 00:25

Ik heb hier 3 intacte reuen samen (en een gesteriliseerde teef +wisselend een (of meerdere) teef of reu in opvang) en nooit geen problemen. Natuurlijk is er wel eens een opstootje, maar niks wat in een andere roedel niet zou voorkomen.
Dat 2 teven of 2 reuen niet samen zouden gaan is echt onzin. Wel staat of valt het met jou als roedelleider. Als je honden jou de baas zijn of bepalend zijn zal je inderdaad onderling problemen krijgen.

Hoe verstandig het is om bij een Staff (met problemen) een andere hond te zetten zal ik in het midden laten, maar voorzichtigheid is wel geboden, inderdaad vanwege het ras en de schade die ze andere dieren kunnen toebrengen. Dat heeft niks te maken met voor of tegen dit soort honden te zijn, maar puur met de feiten dat deze dieren doorgaans toch een korter lontje en een compleet andere beet hebben dan de gemiddelde hond, daar heb je gewoon rekening mee te houden.
Jij kent je hond het beste. Wellicht is het mogelijk om een proefperiode af te spreken zodat je op een veilige manier kunt bekijken of het een match is en of het werkt?

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 00:26

Diablo schreef:
Nikass schreef:
Diablo een Engelse staff is ook niet groot.

Dat weet ik. Het gaat er ook niet om hoe groot/klein de Staff is, die redt zich wel. Het gaat om de andere hond. Iedere hond zal moeite hebben met een Stafford als het knopje om gaat en een Franse Bull legt het dan gewoon af.


Dat knopje gaat niet zomaar om. Heb in de 4 jaar dat wij onze stafford hebben nog nooit 1 moment gedacht dat hij dat gaat doen. En we hebben best wel eens in benarde situaties gezeten met andere honden omdat andere mensen hun hond niet onder controle had. Waarbij wij overings onze staf netjes kort aangelijnd hadden.
Ik weet dat de stafford hier om bekend staat maar dit is toch meer bij de doorgefokte stamboomloze kruisingen te zien. Vind het jammer dat je hier over door blijft gaan. Weet echt wel waar ik mee bezig ben en wat voor soort hond ik in huis heb.
Ik haal echt niet zomaar deze herplaatser in huis en als ik zie dat mijn staf die hond niet leuk vind, ook al is het maar een klein signaaltje (wat zich kan uiten in overdreven interesse/agressie tot aan negeren) komt deze hond al niet eens binnen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:32

Ik ga nergens over door, ik reageer alleen maar op wat tegen mij gezegd wordt.

Maar hey, je vroeg om adviezen, ik gaf er één. Doe er mee wat je wil.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 18:00

Diablo schreef:
Ik ga nergens over door, ik reageer alleen maar op wat tegen mij gezegd wordt.

Maar hey, je vroeg om adviezen, ik gaf er één. Doe er mee wat je wil.


Ga ik doen. Vind het gewoon jammer dat de (engelse, waar trouwens kwa karakter een groot verschil in zit) stafford zo gezien word terwijl het schatten van honden zijn.

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:00

Diablo schreef:
Nikass schreef:
Diablo een Engelse staff is ook niet groot.

Dat weet ik. Het gaat er ook niet om hoe groot/klein de Staff is, die redt zich wel. Het gaat om de andere hond. Iedere hond zal moeite hebben met een Stafford als het knopje om gaat en een Franse Bull legt het dan gewoon af.


Als je het hebt over een Amstaff wel, maar een Engelse Staff is behoorlijk anders.
En een Franse Bull is geen doetje.
Dus ik vind dit erg overtrokken.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:36

Ik heb geen ervaring met 2 reuen maar wel met 2 engelse stafford teefjes. Onze inmiddels overleden engelse stafford heb ik met 5jaar uit een asiel gehaalt, ik had toen al mijn geholpen chihuahua reu en dat ging prima. In de vakantie's kwam er een Engels stafford teefje logeren en die 2 teefjes gingen prima samen. Vorige maand (toen mijn stafford teefje nog leefde) hebben we een Amerikaanse bully gekocht, ook teefje. Dit ging ook prima.
Wat ik altijd doe voordat er een andere hond in huis komt, stuk samen wandelen en dan zie je vrij snel hoe ze op elkaar reageren. Mijn chihuahua zit wel altijd in de bench als er niemand thuis is.
Probeer eens te wandelen samen.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:45

Ik zou het niet doen.

Het ras blijft onvoorspelbaar.
Jouw hond ervaart veel stress wanneer deze alleen thuis blijft.
Wanneer je er een andere hond bij zet gaat de ontlading van baasjes komen thuis voor conflicten kunnen zorgen wegens delen van aandacht.
Reu en reu kan goed gaan, maar zoals gezegd, het ras kan altijd ineens omdraaien met alle gevolgen van dien.

Ik heb zelf 3 Duitse herders en 1 VEO, 2/2 en allen intact, deze zijn stabiel maar ik zorg dat ze niet teveel bij elkaar zitten, kwestie van gewoon rust te behouden en geen conflicten aan te gaan.

Merk wel dat de 2 teven eerder in conflict zouden gaan als de 2 reuen.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 23:05

Om nog even een update te geven.

We hebben vandaag even een wandeling gemaakt. Dit ging mwah.. jaloezie om een stokje en wat jaloers als het hondje te dicht bij ons kwam. Uiteindelijk besloten om te kijken wat ze zouden doen zonder eigenaar van de herplaatser erbij in huis en dit ging wonderbaarlijk goed. Geen enkel opstootje en ze hebben een tijdje lekker gespeelt waarna ze heerlijk gingen slapen naast elkaar.

Hondje is na een paar uur weer naar huis gegaan omdat we morgen allebei moeten werken.
Volgend weekend gaan we het weer proberen en dan wat langer. Hond kan ten alle tijde terug mocht het niet goed gaan.

Bedankt voor alle reacties!


Afbeelding

Afbeelding

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:18

Leuk om dit te lezen, ben benieuwd hoe het volgend weekend gaat!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:02

wat fijn zeg maxi!

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:30

Ik zou het ook gewoon proberen inderdaad :), als ze beide niet extreem dominant zijn en gewoon "normaal opgevoed" moet het idd lukken.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 23:42

Om toch nog even een update te geven we zijn nu ong een maand verder en het gaat heel erg goed samen. Ze spelen en slapen samen.
Onze stafford neemt gelukkig de positieve dingen over. Minder gauw geprikkeld en als er iets engs is hersteld hij heel snel als hij ziet dat boef niet reageerd. Missie geslaagd dus.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:52

Ik zou eerst op neutrale plaats afspreken. Als dat goed gaat paar keer samen wandelen met je eigen hond en de franse bull. Als dat goedgaat kun je samen proberen. In begin alleen onder toezicht samen laten. Als er niemand is honden apart houden. En daar bedoel ik niet mee 1 hond in de bench en 1 hond los. Dat verstoort de rangorde. Gewoon in aparte ruimtes wel bij voorkeur dat ze elkaar kunnen zien. Zo heb ik het altijd gedaan bij alle herplaatsers die ik heb gehad. Heb momenteel 2 grote powerdogs reuen. 1 jaar na elkaar geadopteerd uit het asiel. Van beide niks over verleden bekend. Inmiddels zijn wel beide reuen gecastreerd. Gaat al jaren goed samen afgezien van af en toe kleine strijd. Maar niks wat ik niet snel opgelost krijg. Zitten inmiddels al jaren dag en nacht bij elkaar

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 23:57

tamaramt schreef:
Ik zou eerst op neutrale plaats afspreken. Als dat goed gaat paar keer samen wandelen met je eigen hond en de franse bull. Als dat goedgaat kun je samen proberen. In begin alleen onder toezicht samen laten. Als er niemand is honden apart houden. En daar bedoel ik niet mee 1 hond in de bench en 1 hond los. Dat verstoort de rangorde. Gewoon in aparte ruimtes wel bij voorkeur dat ze elkaar kunnen zien. Zo heb ik het altijd gedaan bij alle herplaatsers die ik heb gehad. Heb momenteel 2 grote powerdogs reuen. 1 jaar na elkaar geadopteerd uit het asiel. Van beide niks over verleden bekend. Inmiddels zijn wel beide reuen gecastreerd. Gaat al jaren goed samen afgezien van af en toe kleine strijd. Maar niks wat ik niet snel opgelost krijg. Zitten inmiddels al jaren dag en nacht bij elkaar


Zie mijn bericht hierboven. Ze zitten al samen in huis. Als we er niet bij zijn hebben we wel 1 in de bench. Dit omdat we ze anders niet makkelijk kunnen scheiden en dit ook eigenlijk gewoon prima gaat.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:31

Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt! Mooie honden ook

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:23

Leuke update TS. Snap echt niet waarom zoveel mensen twee reuen geen goed idee vinden. Twee teven die ruzie krijgen vind ik veel enger :D. Ik heb ook twee intacte kerels, heerlijk gewoon. Wil nooit meer anders. Ik ben niet zo van de staffords en ook niet van de bullen maar deze twee zijn inderdaad erg knap. Lief oog zit er in die staf ook.

Little_Gift
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 07:44

Lol, al die typische stereotiepe gedachten hier weer zeg! En dat zijn dan altijd de eerste om te reageren hé, niet normaal!
Hier altijd een roedel gehad bestaande uit 4 reuen, van diverse leeftijden en rassen. Als ze weten dat JIJ baas bent en er niet getolereerd wordt dat er gevochten wordt, is dat geen enkel probleem.
Dat bewijs jij maar lekker weer TS! Super dat je het toch gedaan hebt!

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:45

Super dat het zo goed gaat.
Wij hebben 6 Staffordshire bull terriërs, 2 reuen en 4 teefjes en mijn reuen gaan beter met elkaar dan de teefjes. Ze leven hier allemaal samen als wij thuis zijn maar de teefjes hebben sneller een opstootje dan de reuen.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 09:50

Little_Gift schreef:
Lol, al die typische stereotiepe gedachten hier weer zeg! En dat zijn dan altijd de eerste om te reageren hé, niet normaal!
Hier altijd een roedel gehad bestaande uit 4 reuen, van diverse leeftijden en rassen. Als ze weten dat JIJ baas bent en er niet getolereerd wordt dat er gevochten wordt, is dat geen enkel probleem.
Dat bewijs jij maar lekker weer TS! Super dat je het toch gedaan hebt!


Dit is idd het hele punt. Zolang ik aangeef wat wel en niet mag gaat het goed. Tuurlijk hebben ze wel een opstootje gehad maar dan grijp ik in en is het klaar.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:52

kirri schreef:
Daarom zeg ik ook gewoon ontmoeten op een neutrale plek lekker veel wandelen en zien hoe het gaat :j ik ken hier ook genoeg mensen die ''pitbull types'' samen hebben reu/reu /reu/teef en teef/teef.

Het belangrijkste is gewoon naar je hond kijken! Ik merk hier echt wel verschil tussen Nederlanders en Zweden hier zijn ze veel meer relaxed en makkelijker met het matchen van honden en dat gaat eigenlijk bijna altijd wel goed. Dit is in zijn algemeen natuurlijk, niet persoonlijk op 1 persoon :)


Dit dus :)


Ik had een hele lap tekst getypt en zag dat het helemaal niet meer nodig was :D
En dan kom ik er na 4x kijken ook nog achter dat ik jullie andere topic al gezien heb <3
Mooi stel TS! Geniet van ze!
Laatst bijgewerkt door loez op 14-02-18 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:54

TS wat goed dat je je niet hebt laten afschepen met het 'ik zou het niet doen want Stafford' argument. De Staffordshire Bull en de Amstaff zijn imo absoluut niet te vergelijken qua karakter, behalve dat het beide terriers zijn. Ik heb beide rassen gehad, en eigenlijk alle vooroordelen over het ras zijn vooral van toepassing op de Amstaff, onherleidbare kruisingen, en honden (niet eens rasgerelateerd) van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Wat wel zo is, is dat áls ze grijpen de gevolgen groter zijn dan bij andere honden van hetzelfde formaat, maar ik heb in mijn leven geen ander ras meegemaakt dan de Staffordshire bull die zo'n lang lontje heeft en zo onbevangen en gezellig is naar iedereen. De Amstaff is een ander verhaal, op zijn eigen manier ook heel leuk, maar gewoon heel anders. Lastiger met andere honden, meer de grenzen op blijven zoeken, meer bevestiging nodig blijven hebben, etc.

Over het samenvoegen is het meeste wel gezegd, behalve alle nadelen die genoemd zijn zou het maar zo eens kunnen dat je staff heel veel steun heeft aan het feit dat iemand anders straks misschien het leiderschap heeft als jij er niet bent. Voor sommige honden is die rol gewoon niet weggelegd, en het is nog altijd makkelijker om je te voegen naar het gedrag van je hondenmaatje dan naar je mens die er niet altijd is en waarbij het toch qua lichaamstaal enzo allemaal niet helemaal vanzelf gaat.

Wat ik alleen nog als aandachtspuntje wilde aanvoeren is dat Boef nog wel wat zal (gaan) puberen, en in zijn karakter nog zal veranderen vanwege zijn leeftijd. Dit zou ik goed in de gaten houden en eventueel opten voor castreren als de hormonen de overhand krijgen (je staff zou ik dan waarschijnlijk juist weer niet castreren om te voorkomen dat hij nog onzekerder wordt).

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 10:26

Allegra schreef:
TS wat goed dat je je niet hebt laten afschepen met het 'ik zou het niet doen want Stafford' argument. De Staffordshire Bull en de Amstaff zijn imo absoluut niet te vergelijken qua karakter, behalve dat het beide terriers zijn. Ik heb beide rassen gehad, en eigenlijk alle vooroordelen over het ras zijn vooral van toepassing op de Amstaff, onherleidbare kruisingen, en honden (niet eens rasgerelateerd) van mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Wat wel zo is, is dat áls ze grijpen de gevolgen groter zijn dan bij andere honden van hetzelfde formaat, maar ik heb in mijn leven geen ander ras meegemaakt dan de Staffordshire bull die zo'n lang lontje heeft en zo onbevangen en gezellig is naar iedereen. De Amstaff is een ander verhaal, op zijn eigen manier ook heel leuk, maar gewoon heel anders. Lastiger met andere honden, meer de grenzen op blijven zoeken, meer bevestiging nodig blijven hebben, etc.

Over het samenvoegen is het meeste wel gezegd, behalve alle nadelen die genoemd zijn zou het maar zo eens kunnen dat je staff heel veel steun heeft aan het feit dat iemand anders straks misschien het leiderschap heeft als jij er niet bent. Voor sommige honden is die rol gewoon niet weggelegd, en het is nog altijd makkelijker om je te voegen naar het gedrag van je hondenmaatje dan naar je mens die er niet altijd is en waarbij het toch qua lichaamstaal enzo allemaal niet helemaal vanzelf gaat.

Wat ik alleen nog als aandachtspuntje wilde aanvoeren is dat Boef nog wel wat zal (gaan) puberen, en in zijn karakter nog zal veranderen vanwege zijn leeftijd. Dit zou ik goed in de gaten houden en eventueel opten voor castreren als de hormonen de overhand krijgen (je staff zou ik dan waarschijnlijk juist weer niet castreren om te voorkomen dat hij nog onzekerder wordt).


Klopt zeker dat boef nog wat kan veranderen. Nou moet ik zeggen dat Boef in de begin fase ook niet heel ‘leuk’ was. Hij luisterde totaal niet (dan kom je erachter hoe goed je je eigen hond heb opgevoed) en is mij zelfs aangevlogen na een akkefietje. Pikey is daarin tegen de rust zelve geworden. Boef begint nu ook steeds beter ons systeem te begrijpen en word een stuk makkelijker. Zolang als ze elkaar even niet lief vinden ten alle tijde maar blijven luisteren naar mij. We zullen zien hoe het verder gaat.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:52

Dat is inderdaad belangrijk!
Toevallig vlogen mijn boerboel reu en stafford teef elkaar in de haren een tijd terug. Na het eten. Reu stond al met een houding die ik niet vertrouwde en in een fractie van een seconde hingen ze in elkaar. Ik gaf automatisch een schreeuw en het was meteen klaar. De ene ging links de ander ging rechts en 5 minuten laten lagen ze samen weer te snurken op de bank.

Gewoon even onenigheid... Maarja, als die 2 er voor gaan dan heb je wel een serieus probleem. 2 honden van behoorlijk kaliber incl karakter :) Gelukkig, zo ook met eten, ben ik er altijd bij.

Geef het de tijd en geniet er vooral van :)

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:56

Wij hebben lange tijd een gecastreerde labrador bij een ongecastreerde rottweiler gehad. Rottweiler kwam als puppy toen de labrador al volwassen was. Nooit problemen mee gehad, behalve dat we bewust geen speeltjes in huis lieten rondslingeren als wij uit huis gingen. Ze hebben 1 keer ruzie gehad over een speeltje toen we thuis waren, al viel dat mee en beten ze elkaar niet echt. Allebei bestraft en 5 minuten later weer beste vrienden. Uit zekerheid toch geen speeltjes in huis als wij dus weg zijn. Verder zag ik echt geen problemen, al hadden wij ook het geluk met 1 onderdanige hond (de labrador) die eigenlijk alles wel peima vind.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Herplaatser bij een engelse stafford reu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 11:25

Wij hebben ook geen speeltjes in huis(hadden we al nooit aangezien pikey alles binnen een paar minuten kapot heeft). Eten doen ze allebei in een andere ruimte en als we weg zijn zit boef in de bench. Dit lijkt zo prima te werken.