KNPV bijtpak voor vrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 14:45

Urona447 schreef:
Misschien heb ik het iets te direct gezegd maar het is dan eigenlijk niet de bedoeling om verder op de club te trainen. Dus dan zou je de hond bijvoorbeeld thuis laten en een andere hond kopen om mee te trainen.

Ik vind het geen rare regel, onze club heeft als doel goede honden af te richten voor de sport en als blijkt dat je hond voor dat doel niet geschikt is dan verdwijnt ie. Of dat nou bij je thuis is of de handel in gaat maakt niet zoveel uit.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik met dat idee mijn hond gekocht heb en hem ook zo opgevoed heb. Straks over 4 maanden is het spannend want dan moet hij gekeurd worden. Is hij niet goed dan gaat hij weg, jammer maar helaas.


Bij ons op de club traint iedereen voor de ph1, maar er zijn genoeg daar gelukkig genoeg mensen die ook speurhonden hebben afgericht en mij daarbij willen helpen :). Bij ons heeft niemand daar problemen mee, maar iedere club is natuurlijk anders.

Onze club heeft namelijk ook als doel om goede honden af te richten, en dan hoeve niet alleen maar ph1 honden te zijn. Zijn daar best veelzijdig in dus dat vind ik wel fijn :)

Ik heb nu sorteerbuisjes besteld en ga daar mee beginnen zodra ze binnen zijn, ben heel erg benieuwd hoe ze dat doet :D

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:46

Veel knpv clubs houden er middeleeuwse regels op na... geen vrouwen etc etc...
Natuurlijk train je als club ervoor gezamenlijk om een hond naar de keuring te brengen, mocht dat onverhoopt niet gaan dan is dat jammer maar je kunt een clublid niet verplichten om een andere hond aan te schaffen....
Tegenwoordig zie je veel clubs die er naartoe werken om een hond te kunnen verkopen, deze honden krijgen vaak maar tussen de 360 en 400 punten op de keuring.... De kwaliteit is echt drastisch omlaag gegaan omdat handelaren toch geld willen geven voor een hond of het nu een laag certificaat is of met lof.
Waarschijnlijk kunnen ze wel iets doen voor je bij Theurzeit, super fijne mensen!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 15:07

amies100 schreef:
Veel knpv clubs houden er middeleeuwse regels op na... geen vrouwen etc etc...
Natuurlijk train je als club ervoor gezamenlijk om een hond naar de keuring te brengen, mocht dat onverhoopt niet gaan dan is dat jammer maar je kunt een clublid niet verplichten om een andere hond aan te schaffen....
Tegenwoordig zie je veel clubs die er naartoe werken om een hond te kunnen verkopen, deze honden krijgen vaak maar tussen de 360 en 400 punten op de keuring.... De kwaliteit is echt drastisch omlaag gegaan omdat handelaren toch geld willen geven voor een hond of het nu een laag certificaat is of met lof.
Waarschijnlijk kunnen ze wel iets doen voor je bij Theurzeit, super fijne mensen!


Bij ons is het een beetje gemengd, de een houd zijn hond na behalen van certificaat en de ander verkoopt de hond.. Bij ons is dat een beetje 50/50. Maar inderdaad is wel het streven om zo veel mogelijk punten te halen op de keuring, bedoel daar train je wel 2a3 jaar voor..
Word bij ons niet echt puur getraind om te kunnen verkopen, maar er word wel hard en goed getraind :).

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:13

amies100 schreef:
Tegenwoordig zie je veel clubs die er naartoe werken om een hond te kunnen verkopen, deze honden krijgen vaak maar tussen de 360 en 400 punten op de keuring.... De kwaliteit is echt drastisch omlaag gegaan omdat handelaren toch geld willen geven voor een hond of het nu een laag certificaat is of met lof.


Een matige wedstrijdhond kan een hele goede praktijkhond zijn en omgekeerd.
Ook doet de combinatie geleider/hond heel erg veel.
Ik vind de punten van een keuring dan ook niet alles zeggend.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:38

Albert schreef:
amies100 schreef:
Tegenwoordig zie je veel clubs die er naartoe werken om een hond te kunnen verkopen, deze honden krijgen vaak maar tussen de 360 en 400 punten op de keuring.... De kwaliteit is echt drastisch omlaag gegaan omdat handelaren toch geld willen geven voor een hond of het nu een laag certificaat is of met lof.


Een matige wedstrijdhond kan een hele goede praktijkhond zijn en omgekeerd.
Ook doet de combinatie geleider/hond heel erg veel.
Ik vind de punten van een keuring dan ook niet alles zeggend.


Dat klopt een puntenhond is nog geen praktijkhond.... Maar je ziet steeds meer dat de mensen de hond zo snel mogelijk naar de keuring brengen zodat deze verkocht kan worden. Hierdoor zie je steeds meer slechte certificaten..... Ze krijgen toch wel hun 4000-4500 euro in de handel
Laatst op een keuring had iemand voor de wijze van voorbrengen een 1 en voor het algemeen appèl ook een 1, vraag mij eigen af wat deze mensen op de keuring doen.
Daarbij op de laatste keuring in Haghorst liepen 2 honden die op pijnstilling liepen door een blessure }:0 , sorry maar dat heeft niets meer met de sport te maken....

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 17:09

Daarbij op de laatste keuring in Haghorst liepen 2 honden die op pijnstilling liepen door een blessure }:0 , sorry maar dat heeft niets meer met de sport te maken....[/quote]

Wauw :wow:
Vind ik dus echt niet kunnen, vind ook eigenlijk niet dat ze dat moeten toestaan op keuringen of wedstrijden.. Moet je op een paardenwedstrijd niet mee aankomen.
Snap niet dat sommige mensen het dan zo erg vinden om een paar maandjes te moeten wachten.
Heeft niets meer met sport te maken dat gaat dus inderdaad puur om de handel en niets anders!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:35

quera schreef:
Maar wat ik hier uit lees is dat ze op de club ook speuren doen.


Snap niet dat mensen zo met hun dier om kunnen gaan :o



Ik ook niet.... wij doen intensief IPO sport maar ook een hond die niet geschikt is, het wel leuk vind maar gewoon geen topper is en die gaat gewoon mee en draait ook gewoon op haar niveau mee. Heeft mijn inziens ook niks met sport te maken maar alleen maar met prestatie en dollartekens.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:54

Het doel van ipo en knpv verschilt en ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die er niet aan moeten denken om hun hond na 3 jaar opleiding of langer te verkopen.

Bij ons thuis word bij de aanschaf duidelijk een keuze gemaakt of het 1 werkhond of huishond word. De huishonden blijven voor het leven en de werkhonden gaan na het behalen van hun certificaat weg tenzij eerder blijkt dat ze niet geschikt zijn.

Uiteindelijk is het doel geschikte honden op te leiden voor defensie, politie etc en je kan niet alle honden aanhouden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:51

Urona447 schreef:
Het doel van ipo en knpv verschilt en ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die er niet aan moeten denken om hun hond na 3 jaar opleiding of langer te verkopen.

Bij ons thuis word bij de aanschaf duidelijk een keuze gemaakt of het 1 werkhond of huishond word. De huishonden blijven voor het leven en de werkhonden gaan na het behalen van hun certificaat weg tenzij eerder blijkt dat ze niet geschikt zijn.

Uiteindelijk is het doel geschikte honden op te leiden voor defensie, politie etc en je kan niet alle honden aanhouden.



Klopt maar dat als eis stellen als club zijnde vind ik niet kunnen dat moet iedereen voor zich uit kunnen maken. Gelukkig denkt niet elke KNPV club zo.

Anoniem

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:01

Zolang de hond bij onze club er plezier in heeft en beetje leuk meedoet, word ermee getraind.

Maar heeft een hond er geen plezier in. Of totaal niet geschikt. Dan word er wel gezegt dat ze er beter mee kunnen stoppen.

En terecht! De instructeurs staan hele dag op het veld. En energie in een hond steken, wat nooit wat word is zonde.

Ik heb ook 1 mechel die totaal niet geschikt is. Gaat wel mee, maar word alleen voor de tijd of na de tijd mee gespeeld op het veld. Momenteel frisbeeën wij. En tussendoor word hij uitgelaten en knuffelt hij met iedereen.

Je kunt duidelijk merken dat hij zeer achterloopt in ontwikkeling. Hij is in zijn hoofd nog steeds een pup. Nu na 2 jaar krijgt hij eindelijk meer aandacht voor ons. En kunnen we langzaam wat oefeningen van hem vragen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 09:24

Urona447 schreef:
Bij ons thuis word bij de aanschaf duidelijk een keuze gemaakt of het 1 werkhond of huishond word. De huishonden blijven voor het leven en de werkhonden gaan na het behalen van hun certificaat weg tenzij eerder blijkt dat ze niet geschikt zijn.


En ik heb die keuze ook gemaakt voor mijzelf, deze hond word een huishond. Volgende hond gaat wel na behalen van certificaat, maar daar kan ik mezelf dan optijd mentaal op voorbereiden. Heb nu al zo'n hechte band met mijn teef en moet er niet aan denken om haar weg te doen :)

Weet ook wel dat ik niet iedere hond kan houden, maar ik ken genoeg mensen die 2 afgetrainde huishonden hebben en een voor de verkoop.. Maar ik verkoop niet met het doel om veel geld te verdienen, dat is een bijzaak die leuk is meegenomen maar niet het hoofddoel :)

Club mag van mij best zeggen als de hond niet geschikt is dat ie niet meer mee mag trainen, omdat dat inderdaad zonde is van de tijd en moeite die je er in steekt. Maar je maakt toch zelf uit of je hem weg doet of niet ;) Moet je eigen keus zijn en niet die van een club, of vereniging.

Mijn hond is mentaal zeer geschikt alleen 90%kans dat ze verlamd raakt als ik door ga en dat risico wil ik niet lopen.. Dus moet zeggen dat iedereen er wel een beetje van baalt dat ze niet meer mee kan naar het certificaat, omdat ik er echt een nette lijst mee had kunnen halen. Maar haar gezondheid staat natuurlijk voorop.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:08

Je kunt er natuurlijk ook nog voor kiezen om na PH1 nog Object en PH2 te doen als je je hond niet wil verkopen en je wil nog mee draaien in de sport.
Mijn huidige hond waar ik mee train zal ook nooit niet gaan en wordt nu ook ingezet als dekreu.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:07

Is het gelukt met je borstbeschermer? Ik ga morgen in Waalwijk trainen en daar hebben ze ook een meisje in het pak, kan vragen of zij een borstbeschermer heeft en waar ze die vandaan heeft.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: KNPV bijtpak voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 09:22