loopse teef, reu op bezoek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:31

Sinds wanneer plassen reuen het hele huis onder als ze een loopse teef ruiken? Ik durf toch best te zeggen dat ik met veel honden in aanraking kom en een gedegen opleiding heb gehad maar dit heb ik echt nog nooit gehoord of meegemaakt >;)

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:36

Het is toch een familiefeest :+
Misschien dat het bij iemand anders van de familie kan (probleem opgelost), misschien dat de familie tegen je zus zegt laat thuis, maar als het een familiefeest is communiceer je toch met elkaar als familie.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:41

Blue_Monday schreef:
Het is toch een familiefeest :+
Misschien dat het bij iemand anders van de familie kan (probleem opgelost), misschien dat de familie tegen je zus zegt laat thuis, maar als het een familiefeest is communiceer je toch met elkaar als familie.


Het is toch overlegt tussen organisator en genodigde. Ts zegt nee dus hoeft de rest van de familie hier niet over te beslissen.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:48

Ik vind echt niet dat je overdrijft.

Als je pups wil moet je ze een dagje samen laten.

Een broekje voorkomt geen dekking!!

Jammer dat je zus daar boos om word, doet de sfeer niet ten goede maar toch reu thuis laten of oppas voor zoeken. Ook voor de reu de meest ontspannen manier om de dag door te vrengen ipv bij een loopse teef. Zeker als alles nieuw is voor hem (incl baas).

snuggle
Berichten: 61
Geregistreerd: 19-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:50

Zus sinterklaas laten overslaan is ook niet echt handig ivm surprises en ook wel heel sneu voor haar kinderen. Zus heeft zegt maar een lastig karakter en kan zich niet zo goed verplaatsen in anderen.
Ze is echt in staat om ondanks mijn nee toch met hond op de stoep te staan zaterdag. Ik wist ook pas deze week dat ze een nieuwe hond had.

Voel me in ieder geval wel gesterkt in mijn beslissing om haar hond niet hier te willen hebben.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:55

snuggle schreef:
Zus sinterklaas laten overslaan is ook niet echt handig ivm surprises en ook wel heel sneu voor haar kinderen. Zus heeft zegt maar een lastig karakter en kan zich niet zo goed verplaatsen in anderen.
Ze is echt in staat om ondanks mijn nee toch met hond op de stoep te staan zaterdag. Ik wist ook pas deze week dat ze een nieuwe hond had.

Voel me in ieder geval wel gesterkt in mijn beslissing om haar hond niet hier te willen hebben.



Dan zou ik haar haar surprise geven en vriendelijk verzoeken weg te gaan :')

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:59

Ik zou nú nog zus bellen, haar vragen of ze nog steeds van plan is haar hond mee te nemen, en als het antwoord 'ja' is haar dan vertellen dat ze niet welkom is. Dan heb je morgen nog een dag om surprises e.d om te gooien/aan te passen.

Heel vervelend, zo'n koppig exemplaar.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:05

Je hebt toch een voordeur in je huis ts? Gebruik m dan als ze toch voor de deur staat. Leuk, zo'n koppig karakter, maar NIET als het om de gezondheid van jouw hond gaat én om de goede sfeer van een sinterklaasfeest bij jou georganiseerd.
Dat het sneu is voor haar kinderen is óók de verantwoordelijkheid van je zus, niet van jou. Trouwens, de kinderen mogen er toch in? Alleen zus met hond niet. Zorg dat het niet zo ver komt en dat je tóch toegeeft ts, zul je net zien wat er gebeurt. Ik zou er nu al klaar mee zijn eerlijk gezegd. Een laatste scherpe waarschuwing en gewoon de deur in haar gezicht mocht ze het wagen met hond op de stoep te staan.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:06

GamblersCup schreef:
Je hebt toch een voordeur in je huis ts? Gebruik m dan als ze toch voor de deur staat. Leuk, zo'n koppig karakter, maar NIET als het om de gezondheid van jouw hond gaat én om de goede sfeer van een sinterklaasfeest bij jou georganiseerd.
Dat het sneu is voor haar kinderen is óók de verantwoordelijkheid van je zus, niet van jou. Trouwens, de kinderen mogen er toch in? Alleen zus met hond niet. Zorg dat het niet zo ver komt en dat je tóch toegeeft ts, zul je net zien wat er gebeurt. Ik zou er nu al klaar mee zijn eerlijk gezegd. Een laatste scherpe waarschuwing en gewoon de deur in haar gezicht mocht ze het wagen met hond op de stoep te staan.


Er zijn kinderen aanwezig, dit lijk je me niet voor de voordeur duidelijk te willen maken. Tis een feest!

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:07

of je laat je zus de hond meenemen, en hem dan in jouw huis in een kennel doen of iets..

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:09

Wat mij betreft zou sinterklaas over zijn als ze toch komt met hond :o :roll: .
Tis jammer voor de rest, maar dan is het wel duidelijk dat nee ook gewoon nee is. ~~}>

Hoe komen mensen er ook op om zoiets toch te doen als er gevraagd is dit niet te doen.. Ik snap dat echt niet

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:13

Blue_Monday schreef:
GamblersCup schreef:
Je hebt toch een voordeur in je huis ts? Gebruik m dan als ze toch voor de deur staat. Leuk, zo'n koppig karakter, maar NIET als het om de gezondheid van jouw hond gaat én om de goede sfeer van een sinterklaasfeest bij jou georganiseerd.
Dat het sneu is voor haar kinderen is óók de verantwoordelijkheid van je zus, niet van jou. Trouwens, de kinderen mogen er toch in? Alleen zus met hond niet. Zorg dat het niet zo ver komt en dat je tóch toegeeft ts, zul je net zien wat er gebeurt. Ik zou er nu al klaar mee zijn eerlijk gezegd. Een laatste scherpe waarschuwing en gewoon de deur in haar gezicht mocht ze het wagen met hond op de stoep te staan.


Er zijn kinderen aanwezig, dit lijk je me niet voor de voordeur duidelijk te willen maken. Tis een feest!

Kinderen zijn niet heilig. Als zij je zo voor een blok door toch met hond op te dagen in de veronderstelling dat je dan toch niets durft te zeggen, dan trekt zij zich duidelijk ook niet aan dat het een feest is.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:13

Blue Monday, als ze vantevoren nog een waarschuwing krijgt, is het een kwestie van "Wat heb je niet aan "nee" verstaan?" en de deur dicht doen. Ik heb echt een hekel aan mensen die je niet serieus nemen, doordrammen en bij veel mensen ook nog hun zin krijgen ook (en dat weten ze, waarom verwacht ts anders dat ze nog wel eens voor de deur zou kunnen staan met hond). Bij zulke mensen moet je gewoon erg duidelijke taal hebruiken en niet over je grenzen heen laten walsen. Ook al is het familie. Of misschien "juist".

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:15

Blue_Monday schreef:
GamblersCup schreef:
Je hebt toch een voordeur in je huis ts? Gebruik m dan als ze toch voor de deur staat. Leuk, zo'n koppig karakter, maar NIET als het om de gezondheid van jouw hond gaat én om de goede sfeer van een sinterklaasfeest bij jou georganiseerd.
Dat het sneu is voor haar kinderen is óók de verantwoordelijkheid van je zus, niet van jou. Trouwens, de kinderen mogen er toch in? Alleen zus met hond niet. Zorg dat het niet zo ver komt en dat je tóch toegeeft ts, zul je net zien wat er gebeurt. Ik zou er nu al klaar mee zijn eerlijk gezegd. Een laatste scherpe waarschuwing en gewoon de deur in haar gezicht mocht ze het wagen met hond op de stoep te staan.


Er zijn kinderen aanwezig, dit lijk je me niet voor de voordeur duidelijk te willen maken. Tis een feest!

Tja, dan moet zus maar niet haar zin doordrijven. Niet de schuld bij de verkeerde leggen natuurlijk.

Wij hadden een paar jaar geleden pups bij onze hond. Zusje had ook net een hond gekocht, broodfok. Ze wou met kerst komen en de hond meenemen. Buiten dat ik sowieso geen andere honden in mijn huis wil als ik pasgeboren pups heb liggen, wou ik al helemaal geen broodfokhond in huis hebben. Zus vond het niet leuk en wilde toen niet komen. Dat werd dus kerst zonder zus.

TS, je poot stijf houden hoor. Ik heb hier momenteel meerdere teefjes loops, mooi dat niemand zijn reu mee neemt hier naartoe.
Ik heb trouwens ook reuen thuis en ik kan je beloven dat je geen rustige sinterklaas gaat hebben als je een reu in huis haalt terwijl je teef loops is.
En mijn hond ergens anders heen brengen omdat mijn dwingelanderige zus haar zin wil hebben, ging al helemaal niet gebeuren.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:16

Ja, het is een feest. Ja, er zijn kinderem bij.

Maar als moeder/tante/oma niet in staat is zich aan de huisregels van de gastvrouw te houden is het spijtig, maar dan gaat het feest niet door.
Het moet toch niet gekker worden!

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:16

Kan je jou hond niet in een slaapkamer doen voor de avond? Ik zou mijn hond dan gewoon even in een kamer opsluiten. Heb je daar niet een ruimte voor. Dan even je eigen hond maar even de rust geven. Evt als de andere hond even buiten moet plassen even jou hond in de ruimte met alle mensen en daarna weer terug. Meestal is dat wel samen re regelen samen. Maar ik zou er dan maar er boven staan en dan je eigen hond in een andere ruimte plaatsen

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:19

floorsil schreef:
Kan je jou hond niet in een slaapkamer doen voor de avond? Ik zou mijn hond dan gewoon even in een kamer opsluiten. Heb je daar niet een ruimte voor. Dan even je eigen hond maar even de rust geven. Evt als de andere hond even buiten moet plassen even jou hond in de ruimte met alle mensen en daarna weer terug. Meestal is dat wel samen re regelen samen. Maar ik zou er dan maar er boven staan en dan je eigen hond in een andere ruimte plaatsen

Joh, krijgen ze ook nog tijd gedichtjes te lezen, surprises open te breken en kadootjes uit te pakken?
Het is een familie avond, die hoeft niet alleen om een hond te draaien!

Ik ben echt dol op honden, ik heb er twee, maar dit zou ik nooit flikken.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:23

Bovendien, ze kent deze hond nog helemaal niet, wie weet tilt hij wel overal de poot tegen op. Doet de hond van mijn ouders ook, ongeacht of er andere honden in huis zijn, hij markeert toch.
De kans dat dat gebeurt als er een loopse teef in huis is, is nog een stuk groter.
Nee hoor, bij mij kwam hij er niet in.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:34

Hier ook altijd de vraag of mijn hond welkom is ja of nee. Is het antwoord nee, dan is het toch echt pech, dan blijft de hond thuis. Een ander hoeft geen last te hebben van mijn hond. Hoe vaak er wel niet een oepsnestje is gekomen omdat mensen dachten het beter te weten.. En geloof me, die abortusprikken zijn ook verschrikkelijk duur, om over de kosten van een nest niet te spreken.

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:40

Kan je zus niet 3 kwartier eerder van huis gaan? Dan is ze 3 kwartier te vroeg bij jou of bij je in de buurt en kan ze met de kids de hond lekker uitlaten en laten rennen. Bij de auto water aanbieden en dan evt op een kleedje met een kluifje in de auto laten. Tussendoor uitlaten en niet al te laat naar huis. Hebben beiden honden geen stress van geuren en jullie hoeven niet op te letten...

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:54

Jouw huis en jouw beslissing. Daar moet ze gewoon respect voor hebben. Kan ze doordrammen of een moeilijk karakter hebben nee blijft nee. Pas je niet aan aan de wensen van haar waar jij niet achter staat.

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:56

Axivoca123 schreef:
Een broekje aan doen is idd een goed idee

Nee hoor. Dat is het niet. De reu wordt gek van de geur. Broekje of geen broekje
Gewoon geen reu bij een loopse teef zetten. Niet doen.

Anoniem

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:02

Heel vervelend dat je zus een lastig karakter heeft en daarom moeilijk tot haar door te dringen is maar nogsteeds is het jou huis en zit jij met de puppies als het mis gaat of met de halve dag 2 jankende gestresste honden. Tuurlijk is het rot voor de kinderen maar ook dat is hoe hard het klinkt niet jou pakkie an, dan moet hun mama hun maar uit gaan leggen waarom ze niet konden.
Maar voor die kinderen is ook wel een oplossing te bedenken is er geen vader in het spel? Zo ja blijft papa of mama thuis met hond en gaat de ander met kinderen naar jullie. Of kan een andere broer/zus of een van je ouders de kinderen niet mee nemen naar jou toe?
Zoals ik in m'n vorige reactie ook zei ik zou heel kort zijn je hond komt er niet in en hoe je dat verder oplost is jou probleem.

Anoniem

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:09

Het maakt niks uit wat wij er van vinden, als jij het niet wil, heeft zij dat te respecteren.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: loopse teef, reu op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:31

Ts, heb je ook een schuur die op slot kan?? Dan voorstel richting zus, hond kan komen maar gaat in de schuur en die gaat op slot. Wil ze dit niet dan is het klaar.