Hond heeft pijn?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 21:01

Hoi Bokkers,

Bij deze even een vraag. Mijn hond gedraagt zich opeens heel raar. Al zijn poten lijken pijn te doen. Hij kan er wel op staan maar lijkt enorm ongecoördineerd te lopen en botst tegen alles aan, en blijft ook niet lang staan. Hij is ongeveer een half uurtje geleden over een kabel gestruikeld, en wij dachten eerst dat het dat wel gewoon zal zijn en dat we het even moest afwachten. Nu is het alleen nog maar erger geworden.

We hebben de dierenarts gebeld en die zegt dat we nog moeten afwachten. Ik vraag me nu gewoon af of iemand dit herkent of weet wat dit is?


Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:03

Andere dierenarts bellen

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:06

Nou dat klinkt niet zo goed, ik zou ook een dierenarts bellen en daar vanavond nog heen gaan.

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 21:06

Vergeten erbij te vermelden (wat ons juist zo ongerust maakte): zijn ene oog leek niet goed open te kunnen. Inmiddels lukt dat wel weer, maar het was toch raar dat dat opeens gebeurde (aangezien dat niets met zijn poten te maken heeft).

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:11

Heel raar misschien, maar kan de hond nog wel zien?

Als dat het niet is doet de combinatie oogprobleem + coordinatieverlies bij mij wel alle alarmbellen rinkelen. Ik zou gelijk weer bellen en je niet af laten schepen.

Jessix

Berichten: 16381
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:20

Gauw naar de dierenarts. Kan een hersenbloeding zijn.

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:28

Klinkt meer als een hersenbloeding inderdaad. Toch een andere dierenarts bellen!

09/10/2023 <3

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:51

Klinkt mij juist meer als een epileptische aanval?
Die kan zelf weer wegtrekken,maar als het te lang duurt en er geen verbetering komt is het toch het bestd om naar een dierenarts toe te gaan.

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:59

Heel gauw een andere DA bellen, die je wel wil ontvangen!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:08

Hoe oud is de hond? Kan je zijn temp meten? Als je het niet vertrouwd, toch maar weer de DA bellen. Met een beetje mazzel is die nog gewoon wakker.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:16

Ik zou met deze klachten altijd naar een dierenarts gaan. Sterkte met je hond. Hopelijk valt het mee.

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:30

Het klinkt als iets neurologisch?
Ik vind het raar dat de dierenarts zegt dat je eerst moet aankijken.
Hoe gaat het nu met je hond?

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 02:30

Nynke1 schreef:
Andere dierenarts bellen


dit dus

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 06:43

Dierenarts bellen en even een filmpje maken. Dat legt wat makkelijker uit bij de dierenarts.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:07

Meteen naar een andere dierenarts.
Niet wachten met dit soort klachten.
Bij een mens zou je ook direct actie ondernemen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 11:56

Bedankt voor jullie reacties!!

Ik ben gisteren te vroeg naar bed gegaan om al jullie reacties te lezen. We twijfelden nog of we nog eens moesten bellen (ik wou het wel, mijn ouders niet), maar na zo'n 20 minuten was het al vrijwel over en kon hij weer spelen, lopen, rennen, en kwispelen. We hebben het de rest van de avond nog goed in de gaten gehouden, maar hij leek gewoon weer helemaal in orde te zijn. Vanochtend leek het ook weer alsof het nooit gebeurd was. We houden het wel nogsteeds heel goed in de gaten, en als het terug komt bellen en de dierenarts weer gelijk :j.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:18

Wij weten toch helemaal niet wat de dierenarts precies allemaal heeft gevraagd en gezegd? Ik vind het bijzonder dat bijna iedereen adviseert gelijk weer de dierenarts (of zelfs een andere) te bellen. Je zou toch denken dat de meeste dierenartsen beter kunnen inschatten of iets spoed is dan de gemiddelde bokker. De symptomen klinken vrij ernstig, maar dat wil niet zeggen dat een dierenarts er ook gelijk iets aan kan doen. Als er bijvoorbeeld wel sprake is geweest van een hersenbloeding dan plak je daar nou eenmaal niet even een pleister op. Zelf heb ik een paar keer vergelijkbare klachten gezien bij verschillende honden en daarbij bleek het te gaan om het Idiopathisch Vestibulair Syndroom (heb de precieze term maar even weer opgezocht ;) ). Dit komt behoorlijk vaak voor en hiervan herstellen ze vrijwel altijd volledig zonder behandeling. Als de dierenarts er naar aanleiding van het telefoongesprek van overtuigd was dat het bijvoorbeeld om dit ziektebeeld ging vind ik het alleen maar te prijzen dat hij mensen niet tegen spoedtarief naar de praktijk te laten komen om ze vervolgens met precies hetzelfde advies om even af te wachten weer naar huis te sturen.

Fijn dat je hond weer beter lijkt te zijn TS, hopelijk komt het niet terug!

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:29

Ik heb ooit eens aan mijn dierenarts gevraagd waarom ze me altijd laat komen als ik bel voor advies/raad. Ze vertelde me dat op het moment dat ik haar om advies vraag ze automatisch een proffesionele verantwoordelijkheid heeft. En daarom me altijd laat komen zodat we weten dat we de beste beslissing van dat moment kunnen nemen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:32

Ik begrijp heel goed dat je als dierenarts in de meeste gevallen het dier gewoon zelf wilt zien. Dat een dierenarts bijvoorbeeld geen medicijnen wil voorschrijven zonder het dier gezien te hebben snap ik ook heel goed. Maar dat je als dierenarts uit principe geen telefonisch advies wilt geven vind ik niets te maken hebben met professionele verantwoordelijkheid, maar eerder van het tegenovergestelde getuigen. Ik ben in elk geval blij dat er met onze dierenarts ook telefonisch te overleggen valt.

funnypony11
Berichten: 856
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Hond heeft pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:56

Klinkt echt precies als wat onze hond vorige week had. Kon ineens niet meer staan en lopen, wilde niet meer eten en was heel suf.
Zijn meteen naar de dierenarts gegaan, die zei dat het waarschijnlijk ataxie was door hersenbloeding.
Na een paar uur sprong ze weer voor haar eten alsof er niks was gebeurd...
Nu weer net zoals ze altijd was, alleen zien we dat ze af en toe wat balans mist.
Hond is al wel op leeftijd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 49 bezoekers