Hond en op vakantie gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 20:50

Beste bokkers,

Voor mij alweer even geleden dat ik een topic heb geopend en sowieso ben ik meestal meer een stille meelezer..
Maar daar gaan we!

Mijn ouders hebben een Duitse herder, hartstikke leuke hond, maar helaas moeilijk mee te nemen als je op vakantie gaat met het vliegtuig. Dus wat doe je met je hond als je op vakantie gaat.. Ik neem aan dat dit onder vele honden eigenaren een bekend ''probleem'' is. Mijn ouders hebben een appartementje in het buitenland, maar vaak gaan ze hier apart van elkaar naartoe zodat de hond niet uit logeren hoeft. Af en toe gaan ze samen weg en gaat de hond uit logeren, maar hét adres hiervoor hebben we nog niet gevonden. Onze lieve hond aard niet overal 123 en heeft eigenlijk het liefst dat we gewoon thuis blijven.

Eigenlijk zijn wij op zoek naar een vast adresje waar onze hond naar toe kan gaan, en dat deze mensen bij ons dan een vast oppas adres vinden voor hun hond wanneer nodig. (Beide honden kennen elkaar en beide plekken dan goed en dit geeft dan hopelijk geen stres bij uit logeren gaan). Bij sommige mensen ontstaat zulk soort ''samenwerkingen'' automatisch bij vrienden/ kennissen, maar wij hebben blijkbaar niet genoeg vrienden met honden :\
Ik weet niet of ik bokt mag gebruiken om een soort 2e huisje voor onze hond te vinden, weet iemand of er websites zijn waar dit mogelijk is? Ik ken de websites hondenoppas etc. natuurlijk wel, maar heb het gevoel dat dat meer is om voor een keer een oppas adres voor je hond te vinden en nou willen wij juist iets vinden waar onze hond vaker naartoe kan omdat hij dus niet zo makkelijk went. En het zou natuurlijk leuk zijn als er dan af en toe een andere hond bij mijn ouders komt logeren!

Ik hoor het graag!

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:54

Wij nemen onze honden mee op vakantie.
Gaan met de auto, dus plek genoeg voor ze.

De keren dat we gevlogen hebben zijn de honden naar familieleden/vrienden gegaan.
Hond van mijn zusje heeft ook weleens bij ons gelogeerd.

Sommige fokkers staan er ook voor open om je hond/hun gefokte hond te laten logeren.

Je hebt ook Oopoeh.nl

Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:56

Ik breng mijn hond naar mijn ouders en die passen even op. Als hun op vakantie gaan pas ik op hun dieren (9 paarden, kat , 2 honden en 4 kippen )

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:56

Ik doe het zelf niet; ik heb huisdieren dus dat betekend geen vliegvakantie, of apart van elkaar, of gewoon de hond(en) mee. Maar er zijn mensen die gaan kennis maken bij een pension/opvang en als het bevalt gaat de hond daar met regelmaat naar toe.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:01

Waarom is een pension geen optie? De hond went vanzelf wel.
En met de auto naar het appartement zodat de hond mee kan? Ik vind het nogal wat om apart van elkaar weg te gaan vanwege een hond zeg.

Ik breng zelf de hond altijd bij mijn ouders. Ben gezegend met een heel makkelijke hond, dus mijn ouders vinden het geen probleem om haar tijdens vakanties in huis te hebben.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:03

Op Facebook kan je ook iets plaatsen werkt vaak goed.

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:04

TS in welke plaats/ regio zoek je opvang?

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 21:04

luuntje schreef:
Je hebt ook Oopoeh.nl


Vind dit echt zo'n leuk initiatief! Moet wel nog een fitte 'oopoeh' zijn als die zo'n grote hond aandurft ;)

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 21:05

Femia schreef:
TS in welke plaats/ regio zoek je opvang?


Mijn ouders wonen in regio haaglanden, maar als er een goed adresje iets verder weg is, is dat een stukje rijden wel waard! (ik studeer zelf overigens in Wageningen dus in die omgeving is ook makkelijk)

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:11

Ik ga over 10 dagen een paar dagen naar NL en laat mijn honden in de tuin.
Vriendin voert 's ochtends, huisbaas checkt 's middags en buuf voert 's avonds.
Voor een paar dagen ga ik niet moeilijk doen.

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 21:11

Goof schreef:
Waarom is een pension geen optie? De hond went vanzelf wel.
En met de auto naar het appartement zodat de hond mee kan? Ik vind het nogal wat om apart van elkaar weg te gaan vanwege een hond zeg.

Ik breng zelf de hond altijd bij mijn ouders. Ben gezegend met een heel makkelijke hond, dus mijn ouders vinden het geen probleem om haar tijdens vakanties in huis te hebben.


Het appartement is op een eiland, vliegafstand.. We hebben meerdere 'pensions' geprobeerd, onze hondentrainer heeft een kleinschalig pension (en de hond kent de trainer natuurlijk) maar hier kwam die toch erg droevig van thuis, we hebben een boswachter gehad waar de hond mee op pad ging elke dag, maar hier sliep de hond ook in een kennel en dit vond die ook helemaal niets.. Ik denk dat die toch de in een huiselijke sfeer het het meest naar zijn zin heeft, vandaar.

Ik moet zeggen dat ik ook niet de meest moeilijke ben, maar zowel bij de hondentrainer als bij de boswachter wilde onze hond nauwelijks eten en kwam die vermagerd terug, dat hebben we toch liever niet :n
Laatst bijgewerkt door Dieltje op 11-11-17 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:11

Dieltje in Heteren, vlakbij Wageningen zit er 1, weet alleen even niet hoe die heet.
Maar iemand die ik ken brengt haar hond daar altijd heen.

Lees net huiselijke sfeer, word iets lastiger :+

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:15

Wij passen op honden, hebben zelf ook een hondje maar die gaat naar mijn oma als wij op vakantie gaan. TS ik stuur je wel even een berichtje. Wageningen ligt hier om de hoek!

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:24

Onze hond gaat of naar mijn ouders of naar de hondenopvang als wij buiten Europa reizen.
We hebben wel een bijzondere opvang , het is echt een opvang en geen pension.

Hier gaat ze naar toe als wij beide overdag naar het werk gaan en dit jaar voor het eerst met kerst en oud & nieuw. Dit omdat onze hond erg bang is voor knallen en zich in een `roedel` veiliger voelt.

Wat is zo bijzonder aan deze opvang.. Ze hebben een `hondenkamer` waar de honden in verblijven en in huis. Er zijn dus geen buitenkennels aanwezig. Het komt dan ook vaak voor dat onze hond gezellig in de keuken of woonkamer is als we haar later ophalen. Ze wordt dan gewoon bij haar eigen honden geplaatst en doet dan gezellig met alles mee. Daarnaast worden de honden aan de riem uitgelaten en bij goed weer mogen ze de speelweide in.

Wij hebben geluk dat deze opvang 300 meter van ons huis is. Maar ik gok dat er wel meerdere opvang plekken zijn in huiselijke sfeer. Onze opvang is zowel voor dagopvang als vakantieopvang en is gevestigd in de achterhoek.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:29

Hier gaan ze mee en anders ga ik niet. Mocht ik uitzondering moeten maken dan gaan ze een pension in. Veilig in een kennel op veilig afgesloten terrein en daarnaast lekker los op de veilige speelweide. Dan heb ik rust. Ik vertrouw niemand met mijn honden op straat omdat mijn honden niet allemaal te vertrouwen zijn. Geeft rust dat ze veilig en verzorgd zitten en die boswandeling doen we weer als ik thuis ben.

Hoor te vaak dat oppas af zegt of dacht dat de hond wel los kon. De oppas was even afgeleid door telefoon en schoot kat de straat over en weg hond......

Scheelt wel dat ik vele jaren zelf in pension gewerkt heb en volgende week weer terug fulltime in pension ga werken. De honden in het pension hebben het verre van slecht daar zorg ik wel voor!! ;)

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:34

Mijne gaat naar mn ouders of pension. Waarom moeilijk doen. Mensen vinden pension al gauw zielig dan is de oplossing niet op vakantie gaan.

Edit
Ons pension is in huiskamersfeer dus die zijn er ook

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 21:37

Ik vind een pension ook helemaal niet zielig hoor, merk alleen wel (met onze hond nu) dat dat niet voor elke hond is weggelegd. Onze vorige hond vond het niet zo'n probleem als wij weg waren als iemand hem maar aandacht gaf, de hond die wij nu hebben hecht zich veel meer aan vaste personen dus is een pension minder geschikt.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:38

Maar waarom dan al een vakantie boeken voor de opvang is geregeld als dat niet 123 te regelen is.

Edit
Ik boek nooooit voordat ik oppas voor mn katten zwart op wit heb geregeld.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 11-11-17 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:38

Ik heb regelmatig op honden in het huis van de eigenaar gepast. Ik logeerde dan zelf daar tijdens hun vakantie. Moet je ook maar net iemand kennen, maar misschien is dat nog een optie?

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:40

En je kan voor een langere periode de hond misschien meenemen. Ik zie dat het jullie eigen appartement is.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:42

Ik weet van kennissen dat er een organisatie is die zorgt dat mensen in huis komen en voor je huisdieren zorgt. Zou het zelf niet doen.

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 21:43

Zonnetje81 schreef:
Maar waarom dan al een vakantie boeken voor de opvang is geregeld als dat niet 123 te regelen is.

Edit
Ik boek nooooit voordat ik oppas voor mn katten zwart op wit heb geregeld.


We hebben nog niets geboekt hoor, maar het is ons eigen appartementje inderdaad dus het probleem doet zich vaker voor :+ We verzinnen nu elke keer wel wat, maar een lange termijn oplossing is natuurlijk fijn!
De reden dat we de hond niet meenemen is omdat hij dan in het vliegtuig in het ruim moet en wij dit te stressvol vinden voor onze hond.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:46

Ik ben oppasser via Pawshake.be :) Honden komen bij mij thuis logeren of ik ga bij de hond thuis langs. En als het klikt en alles is goed verlopen, dan vinden mensen het altijd leuk als de hond weer bij mij terecht kan voor een volgende keer :) Ik heb dus al behoorlijk wat vaste hondjes die blijven logeren in de vakantie, omdat de baasjes weten dat ze het naar hun zin hebben bij ons. Een soortgelijke site zal vast ook in NL bestaan, niet? Ga gewoon eens kennismaken met enkele opvanggezinnen, en dan zal er vast iemand zijn waar jouw hond zich thuisvoelt :)

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:52

Huiselijke opvang zou voor jullie dan wel fijn zijn.
Je wil wel dat de hond eet en het leuk heeft.

Iemand bij jullie in huis laten oppassen is dat een idee?

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Hond en op vakantie gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:54

Hij (?) mag wel bij mij komen logeren :) vang vaker honden van vrienden op.

Heb wel zelf twee honden en woon niet in de buurt van Den Haag of Wageningen. Maar heb (vanaf maart) wel een tophuis met veel grond waar ze lekker kunnen rennen e.d.!