Welke hondenrugzak chihuahua?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 20:33

Ik vroeg me af of hier mensen zaten die ervaringen hebben met een hondenrugzak. Mijn chi Lily neem ik de laatste tijd steeds meer mee op lange wandelingen met de andere grotere honden. Heel leuk, maar ze red niet een hele ronde van 2/3 uur, dus dan lift ze stukjes mee in de tas. Vind ze geweldig. De tas die ik had gekocht had ik gewoon bij Pet's Place gekocht zonder echt erover na te denken of onderzoek te doen. Ik kocht hem ook niet met het idee dat ik haar er een uur in mee zou nemen. Het was alleen voor kleine stukjes op de fiets, dus hooguit 10 minuten, naar de wandelplas toe, maar nu neem ik haar 3x in de week mee op 2/3 uur wandelingen en zit ze er een halfuur tot een uur in en soms anderhalf uur.

Afbeelding

Hij was leuk in het begin, maar er zit weinig steun aan waardoor hij begint te verzakken. Het platformpje op de bodem gaat schuin staan als ze in de tas zit, omdat haar gewicht natuurlijk naar voren hangt, waardoor ze niet lekker kan zitten. Ik heb geprobeerd vandaag 1 kant op te hogen, maar daar is de tas net te klein voor, dan is er te weinig ruimte. Daarnaast is deze tas voor mij ook niet heel comfortabel om lange afstanden te dragen. Dan moet hij voor haar goed zijn, maar ook voor mij om te dragen. Het liefst zit ze voorop ipv op de rug. Dat is zwaarder voor mij, maar zij vind het leuker, dus hij moet ook goed voor te dragen zijn.

De tas gaat ook vaak wat scheef staan, zoals hier op de foto. Plus, je ziet hier ook wel een beetje dat de bodem/onderkant niet recht meer zit.

Afbeelding

Ik zoek dus een stevige fijne wandeltas en met googelen kom ik allemaal wel tasjes tegen, maar zoals bij op de foto hieronder, daar zakt de voorkant ook verder omlaag dan de achterkant waardoor je een scheve bodem krijgt. Een beetje is niet erg, maar niet teveel, want ik merk dat ze dat lastig vind, gezien ik dat nu ook heb.

Afbeelding

Iemand ervaringen? :P

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:24

Mijn dochtertje vervoert haar chi/pincher mixje bij langere wandelingen, en kou gewoon in een vrij klein kinderrugzakje; geen platformpje, dus dat kan niet scheef zakken. Hondje vind het prima.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:28

Mijn chi's lopen gewoon :=

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:36

Eigenlijk is voor hele lange wandelingen een kinderwagen met terreinbanden super handig, er kunnen allerlei spullen in die jij dan niet hoeft te sjouwen ( hondenriemen etc) en als je hondje moe wordt kan ze daar gewoon normaal in zitten of liggen en rond kijken. Wij deden dat met onze oude hond die graag mee wilde maar zijn oude stramme lijfje niet meer kon. Voor 25 euro een mooie kinderwagen op de kop getikt, goede banden eronder laten leggen en uren wandelen door Oostenrijk !

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:40

Ladygiroc schreef:
Mijn chi's lopen gewoon :=

Ook mijn mening, maar dat arme trillerige gladharige dwergje komt niet geweldig mee met de bordercollies in een herfststorm aan de noord IJslandse kust ;)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:41

Whahaha ja wind is een dingetje met chi's _O- _O-

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:44

Ik denk dat je sommige chihuahua's ook geen plezier doet met ellenlange wandelingen en al helemaal niet als het koud is. De mijne is een kruising en kan nu ze 3 jaar is best een wandeling aan van 2 a 3 drie uur maar daarna is ze een dag uitgeput. Als je graag lang wandelt met je grote honden is het toch leuk als je een oplossing kunt vinden voor je kleine hondje zodat hij of zij er toch bij kan zijn ! Ik hoop dat je een mooie oplossing vindt TS, goed dat je aan het belang van je hondje denkt.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:50

Als wij gaan sporten, trekt onze Boomer dat ook niet en gaat ze delen in de rugzak. Wij hebben deze en zijn hier erg tevreden over: Ebi Tas Rugzak Maria Cry Paws - Blauw Nylon 41.5 x 17.5 x 43 Cm https://www.bol.com/nl/p/-/9200000038645406

Maar toen ik die net opzocht, kwam ik ook een mooie tegen die ik zou overwegen als we een nieuwe willen, namelijk deze: Nobby - Rugzak - Malta - kleine honden of katten - zwart - 35 X 22 X 40 CM https://www.bol.com/nl/p/-/9200000081911390

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:52

Kan me niet voorstellen dat het lekker zit voor z'n hond :').

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:59

Ik hoor der niet klagen en ze staat te springen om er in te mogen. Dus het zal wel prima zijn :D .

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 23:08

maras schreef:
Eigenlijk is voor hele lange wandelingen een kinderwagen met terreinbanden super handig, er kunnen allerlei spullen in die jij dan niet hoeft te sjouwen ( hondenriemen etc) en als je hondje moe wordt kan ze daar gewoon normaal in zitten of liggen en rond kijken. Wij deden dat met onze oude hond die graag mee wilde maar zijn oude stramme lijfje niet meer kon. Voor 25 euro een mooie kinderwagen op de kop getikt, goede banden eronder laten leggen en uren wandelen door Oostenrijk !


Dat zou bij ons absoluut niet handig zijn. We gaan door plekken met veel modder, heuvels op en af, smalle bospaden, soms van het pad af etc. Dat kan niet met zo'n wagen.

Kuggur schreef:
Ladygiroc schreef:
Mijn chi's lopen gewoon :=

Ook mijn mening, maar dat arme trillerige gladharige dwergje komt niet geweldig mee met de bordercollies in een herfststorm aan de noord IJslandse kust ;)


Ik vond dat ook altijd maar onzin. Jasjes voor de chi, tassen etc. Maar ik weet nu wel beter. Lily wil gewoon niet naar buiten als het koud is. Dan plast ze snel en rent ze weer naar de achterdeur. Dan wil ze niet mee. Zit ze ook te rillen. Jasje aan en het probleem is opgelost.

Het tasje ook. Onze lange wandelingen, met een stafford en een drukke terrier, en wij lopen op hoog tempo, dat red ze niet 2/3 uur lang. Laatst zelfs 3 en een half uur. Terwijl ze het wel heerlijk vind om mee te gaan. Ze is al helemaal enthousiast als het tasje gepakt word. Rent er ook met plezier in als we gaan (ik heb haar ook in het tasje in de auto, wel zo veilig), en ook als ze moe loopt ze er zelf in of gaat er bovenop zitten.




Siesjuh schreef:
Als wij gaan sporten, trekt onze Boomer dat ook niet en gaat ze delen in de rugzak. Wij hebben deze en zijn hier erg tevreden over: Ebi Tas Rugzak Maria Cry Paws - Blauw Nylon 41.5 x 17.5 x 43 Cm https://www.bol.com/nl/p/-/9200000038645406

Maar toen ik die net opzocht, kwam ik ook een mooie tegen die ik zou overwegen als we een nieuwe willen, namelijk deze: Nobby - Rugzak - Malta - kleine honden of katten - zwart - 35 X 22 X 40 CM https://www.bol.com/nl/p/-/9200000081911390


Die ebi tas had ik ook al een paar keer gezien, maar ook heel veel foto's waar ze dus, net zoals met dit tasje, heel vervelend schuin/voorover hangt plus het heeft geen verstevigde ondergrond. Dus ik durf die niet te bestellen. Heb jij geen last van de slappe ondergrond? Heb je anders een foto dat je hem gebruikt?

De Nobby had ik nog niet gezien. Ik ga even reviews opzoeken. Die ziet er best stevig uit!

Ik heb eigenlijk een tas gevonden die ik heel fijn vind, maar helaas alleen via amazon en dus creditcard te koop en die heb ik niet. Outward Hound Pooch Pouch. Eigenlijk zou zoiets wat er op lijkt ideaal zijn.

Afbeelding Afbeelding

Die lijkt me echt ideaal. De schouderstraps zitten ook niet vast aan de onderkant, maar in het midden, waardoor de onderkant dus niet omhoog word getrokken en dus scheef word getrokken zoals nu bij die van mij.

Aah, balen dat ze niet in NL te koop zijn. Maar naar zoiets ben ik eigenlijk op zoek.

Patty14 schreef:
Kan me niet voorstellen dat het lekker zit voor z'n hond :').


Afbeelding Afbeelding

maras schreef:
Ik denk dat je sommige chihuahua's ook geen plezier doet met ellenlange wandelingen en al helemaal niet als het koud is. De mijne is een kruising en kan nu ze 3 jaar is best een wandeling aan van 2 a 3 drie uur maar daarna is ze een dag uitgeput. Als je graag lang wandelt met je grote honden is het toch leuk als je een oplossing kunt vinden voor je kleine hondje zodat hij of zij er toch bij kan zijn ! Ik hoop dat je een mooie oplossing vindt TS, goed dat je aan het belang van je hondje denkt.


Juist, ze word echt niet happy om drie uur mee te lopen, maar een uur/anderhalf red ze prima en vind ze geweldig. Ze is ook eindelijk weer op goed gewicht, want eerder nam ik haar niet mee, omdat de stafford ook mee ging en zo'n grote hond met kleine hondjes vonden we wat spannend. Maar elke keer als ik weg ging met mijn grotere hond, zat zij te janken. Dan kan ik haar thuis daarna wel apart op een wandeling mee nemen, maar dan doe je niet nog even weer een uur. Dus op den duur haar geïntroduceerd aan de stafford en dat was eigenlijk bang zijn om snot, want ze waren zo vriendjes. Op deze manier kan ze lekker mee met de grote honden. Het ziet er dan misschien stom uit en sommigen vinden het misschien onzin, maar als ze hierdoor mee kan, wat ze anders niet kon, en ze heeft er plezier aan, waarom niet.

Dankzij het tasje is ze er nu gewoon bij :D

Afbeelding

Afbeelding

Alleen is het geen stevig tasje.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 23:18

Siesjuh schreef:
Als wij gaan sporten, trekt onze Boomer dat ook niet en gaat ze delen in de rugzak. Wij hebben deze en zijn hier erg tevreden over: Ebi Tas Rugzak Maria Cry Paws - Blauw Nylon 41.5 x 17.5 x 43 Cm https://www.bol.com/nl/p/-/9200000038645406

Maar toen ik die net opzocht, kwam ik ook een mooie tegen die ik zou overwegen als we een nieuwe willen, namelijk deze: Nobby - Rugzak - Malta - kleine honden of katten - zwart - 35 X 22 X 40 CM https://www.bol.com/nl/p/-/9200000081911390


Die kan ik helaas niet voor dragen, de Nobby, zie ik nu. Het moet wel een tasje zijn die of alleen voor te dragen of is beide.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:33

Ah stom...
Maar waarom kun jij via Amazon alleen met creditcard bestellen? Ik heb al meerdere dingen daar weggehaald, maar altijd gewoon per (Nederlandse) bank betaald

Ik zal even zoeken naar een foto in gebruik, heb er daar niet zo veel van ben ik bang. Maar bij ons zit ie gewoon goed, geen gekieper of dat het niet lekker zit, ze zit er zeg maar door omsloten en dat de onderkant niet verstevigd is, maar voor haar in ieder geval niet uit. Maar zij is natuurlijk wel weer even iets anders dan een chi :D

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hondenrugzak chihuahua?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:16

Wij hadden zoiets voor onze shih tzu.. al wel heel wat jaar geleden maar was prima ding. Zal morgen eens kijken voor een eigen foto
Afbeelding

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 01:46

Hier ook een rugzak voor onze oude chihuahua.
Is zo dit jaar meegeweest op vakantie en het bevalt madame uitstekend. Ze kan er ook in liggen.
Enige aandachtspuntje wat wij in het begin wel eens vergaten was niet voorover bukken.
Afbeelding

Yaemyn

Berichten: 613
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 03:36

Ik zag laatst zoiets in de winkel hier:

Afbeelding

Lijkt mij ideaal voor jouw situatie. Heeft een rechte bodem die niet scheef kan gaan hangen en als je schouders moe worden kan je hem altijd nog trekken.
Zie nu dat Trixie er ook een heeft:
https://www.trixie.de/heimtierbedarf/en/shop/Dog/OnTour/TransportTravel/Trolley/?card=24722
Ook nog meer verschillende soorten tassen overigens.

Misschien is dat wat voor je?
Moet overigens wel zeggen dat je honden er een beetje te dik uitzien. Sorry. :o

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 12:18

Siesjuh schreef:
Ah stom...
Maar waarom kun jij via Amazon alleen met creditcard bestellen? Ik heb al meerdere dingen daar weggehaald, maar altijd gewoon per (Nederlandse) bank betaald

Ik zal even zoeken naar een foto in gebruik, heb er daar niet zo veel van ben ik bang. Maar bij ons zit ie gewoon goed, geen gekieper of dat het niet lekker zit, ze zit er zeg maar door omsloten en dat de onderkant niet verstevigd is, maar voor haar in ieder geval niet uit. Maar zij is natuurlijk wel weer even iets anders dan een chi :D


Het is niet te koop op de Nederlandse Amazon, alleen US of UK, dus daarom creditcard.


tinker_sally schreef:
Hier ook een rugzak voor onze oude chihuahua.
Is zo dit jaar meegeweest op vakantie en het bevalt madame uitstekend. Ze kan er ook in liggen.
Enige aandachtspuntje wat wij in het begin wel eens vergaten was niet voorover bukken.
[ [url=m/D2stAJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die had ik ook gevonden! Ziet er goed uit, en stevig. Maar is helaas niet voor te dragen.


Mossel schreef:
Wij hadden zoiets voor onze shih tzu.. al wel heel wat jaar geleden maar was prima ding. Zal morgen eens kijken voor een eigen foto
[ [url=m/NYZcQD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oe, dat ziet er goed uit! Hoe heten die?


Yaemyn schreef:
Ik zag laatst zoiets in de winkel hier:

[ Afbeelding ]

Lijkt mij ideaal voor jouw situatie. Heeft een rechte bodem die niet scheef kan gaan hangen en als je schouders moe worden kan je hem altijd nog trekken.
Zie nu dat Trixie er ook een heeft:
https://www.trixie.de/heimtierbedarf/en/shop/Dog/OnTour/TransportTravel/Trolley/?card=24722
Ook nog meer verschillende soorten tassen overigens.

Misschien is dat wat voor je?
Moet overigens wel zeggen dat je honden er een beetje te dik uitzien. Sorry. :o


Is ook niet voor te dragen helaas en sowieso erg groot en lomp voor onze Chi van nog geen anderhalf kilo.

Ze zijn idd te dik. Ook 1 van de redenen dat we zoveel zijn gaan wandelen met ze en dat ik de kleine ook mee wil, want die was echt veel te dik. We volgen ook een programma van de dierenarts en staan daar om de twee week op de weegschaal. Dus er word hard aan gewerkt ;)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:39

Afbeelding