Herder sloopt ineens alles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 14:45

Hallo,

Ik hoop hier een paar nuttige tips te kunnen krijgen.

Ik heb een mechelse herder van 14 maanden, en ben haar aan het opleiden voor PH1 bij de KNPV. Fenix is vanaf het begin af aan een hele makkelijke hond geweest, lekker rustig en vind alles vaak prima.

Nu is ze bij mij en mijn ex in huis opgegroeid en ik werkte eerst full time op een stal waar ze ook altijd mee mocht en een aparte ren had, hier zat ze altijd alleen en dit was voor haar geen probleem.

Ze heeft altijd al dekens en handdoeken gesloopt, had hier nooit zo veel problemen mee maar probeer dit wel te voorkomen door haar regelmatig een flink bot te geven.

Nu zijn er in de afgelopen maanden wat dingen veranderd, ik ben weg bij mijn ex waar ze ook is opgegroeid. Hier was ze altijd binnen en sliep ze op de gang. Het is wel altijd de bedoeling geweest om een kennel te maken buiten en haar in het najaar daar rustig aan te laten wennen. Ik ben dus in Juli weer bij mijn moeder gaan wonen, en mijn moeder wou haar niet in huis hebben als er niemand aanwezig is. Dus hebben we een hele mooie grote kennel voor haar gemaakt, inclusief nachthok. Hier ging ze dus alleen in als er niemand thuis was en in de nacht. Dit is nooit een probleem geweest tot de afgelopen 2 weken.

Ik heb ondertussen een nieuwe vriend, en hij heeft een rotweiller van 3 jaar. Een schat van een beest maar met zijn 66!kg nogal lomp en kan nogal intimiderend over komen. Maar zal nooit uit zichzelf gaan vechten en mijn herder ook niet.

We hebben de afgelopen 2 weken iedere dag met de honden in het bos gewandeld (daarvoor ging ik ook iedere dag maar dan alleen)en dit ging redelijk goed, mijn herder is super snel en gaat altijd als een raket door het bos, de rotweiller gaat er dan een tijdje achteraan maar geeft het al snel op aangezien hij geen conditie heeft.

Nu is ze eigenlijk sinds de laatste 2 weken alles aan het slopen in haar kennel, lijkt wel of ze ergens gefrustreerd over is maar ik kan de oorzaak niet vinden. Ze krijgt alle aandacht die ik haar maar kan geven en iedere vrije minuut die ik heb gaat naar haar. Ze staat op nummer 1 dus ook boven mijn vriend. Ik ga iedere middag fietsend met haar naar het bos en daar wandelen we voor 3 kwartier en dan fietsen we weer naar huis. Daarnaast trainen we ook nog 3 keer in de week en op de dagen dat er geen training is ben ik met haar aan het speuren of bij de paarden waar ze ook veel beweging heeft.

Nu had ik een heel mooi nachthok, wel van kunststof maar daar ligt ze al sinds juli in en dit is nooit een probleem geweest, en 2 weken terug begon het met haar harde plastic mand waar ze de randen van af heeft gebeten. En vorige week is ze aan haar nacht hok begonnen en nu is ondertussen heel de voorkant er uit gesloopt door haar. Terwijl ze botten etc in haar kennel heeft liggen.

Weet niet meer zo goed wat ik hier mee moet of wat ik hier mee kan. Heb dit probleem nog niet op de hondenclub voorgelegd, dit ga ik vanavond ook zeker wel doen. Kan dit een gezondheidskwestie zijn? Ze is een 2 maanden terug voor het eerst loops geworden, dus denk niet dat het daar iets mee te maken kan hebben

Ik werk trouwens ook sinds juni al niet meer op die stal en ben nu kantoor werk aan het doen, maar dit doe ik nu al 3 maanden en krijg gelukkig tijd om haar tussen de middag mee naar het bos te nemen.. weet niet meer wat ik nog meer kan doen als nu.

Hoop trouwens dat het verhaal een beetje te volgen is!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


ellepel

Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:13

Je zegt dat ze wel altijd al,dekens en handdoeken sloopte.
Op welke momenten was dat?

Ergens denk ik toch het alleen zijn hoor,dat het daar in zit.
Afleiding genoeg,maar haar sloopgedrag gebeurd als ze alleen is dus zit het hem daar in denk ik

Heb je een vast ritueel als ze in het nachthok gaat?

Goof

Berichten: 28751
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:16

Doet ze het dagelijks of enkel als ze de rotweiler gezien heeft?
Wellicht is de andere hond de oorzaak en reageert ze zich daarom af.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:21

Ik denk persoonlijk dat het inderdaad frustratie is, ik herken het mijn husky deed het ook :+ voornamelijk spullen die ze kon jatten of speeltjes :Y)

Bij karma hielp het om haar meer mentale uitdaging te geven? Voor haar werkte het om echt elke 2 dagen te werken. Voor ons is dat weight pulling.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:23

Heeft ze nog ergens een echt "rustmoment"? Een moment dat ze echt relaxed plat ligt en zich volledig kan ontspannen?
Nieuwe woonomgeving, extra hond, veel bezig. Kan zomaar even dat de 'stress' (positieve en negatieve) gewoon wat teveel ombouwen en dat ze geen veilig plaatje heeft om echt tot rust te komen?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:25

Nogal wat veranderingen in korte tijd. Daar kan best dit gedrag uit voortkomen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 15:29

@ Ellepel: Dat deed ze ook als ik niet in de buurt was, want ze weet donders goed dat ze het niet mag. Als ik het zie corrigeer ik haar ook en dan doet ze dat niet. En ja heb inderdaad een vast ritueel als ze in haar hok gaat s'avonds, ze krijgt dan nog een handje brokjes en een stukje pens waar ze op kan knabbelen.
Nu is ze de afgelopen weken wel iets meer alleen geweest als daarvoor, maar ik kan ook niet iedere avond thuis blijven, heb ook zo mijn dingen die ik moet doen. Maar probeer er wel zoveel mogelijk rekening mee te houden en haar mee te nemen wanneer dit kan.

@ Goof: Dat was ook inderdaad iets waar ik aan zat te denken, maar vraag me alleen af hoe ik dat het best kan op lossen. Ze hebben gisteren voor het eerst samen in huis gezeten, en dat ging nog niet helemaal zoals ik het graag wil. Mijn herder ging op onderzoek uit en natuurlijk overal even snuffelen, en de rotweiller (bedoeld het goed) is heel erg enthousiast en wil graag spelen. Nu is mijn herder een lieverd, maar geeft duidelijk haar grenzen aan, zal nooit vechten maar hapt wel een keer als ze het genoeg vind (en dan hapt ze in de lucht en bijt niet).

Vind het een lastige situatie, maar als ik ooit bij hem wil gaan wonen wil ik wel dat ze zich allemaal op hun gemak voelen. En ik weet dat het ook een kwestie is van geduld en duidelijk zijn. Nu corrigeert mijn vriend zijn hond ook op een nette en goede manier, dus daar ben ik wel erg blij mee.

Heb vannacht ook met de honden daar geslapen, en mijn herder heb ik wel in de bench gedaan omdat ik ze nog niet allebei los wil hebben en eerst mijn herder rustig wil laten wennen. ( weet ook niet zo goed of ik er wel zo goed aan heb gedaan om daar meteen met haar te blijven slapen)

Pff ik ben zo bang om haar ongelukkig te maken en ik wil het denk ik te graag te goed doen en maak me heel erg snel zorgen om mijn hond.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 15:33

Florenc schreef:
Heeft ze nog ergens een echt "rustmoment"? Een moment dat ze echt relaxed plat ligt en zich volledig kan ontspannen?
Nieuwe woonomgeving, extra hond, veel bezig. Kan zomaar even dat de 'stress' (positieve en negatieve) gewoon wat teveel ombouwen en dat ze geen veilig plaatje heeft om echt tot rust te komen?


Normaal was haar rustmoment als ze in haar kennel lag, maar dat is nu kennelijk niet meer zo. Mijn broertje is nu thuis dus nu ligt ze als het goed is lekker bij hem op de bank :+ .
Maar dit is ook niet iedere dag het geval. Heb nu maar haar bench in de kennel gezet, met deurtje open en dan moet ze daar maar in slapen want van haar nachthok is dus helemaal niks meer over. Maar dat is een tijdelijke oplossing denk ik want ze zal binnen no time iets anders vinden om te slopen :\

Hoe kan ik dit nu het beste doen zodat het voor haar het beste is, want ik doe er alles voor mijn meisje staat op nr 1!!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:36

En haar goed aan het werk zetten voordat ze in de kennel gaat? dus fysiek en mentaal laten werken?

edit: zodat ze echt goed moe is

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Goof

Berichten: 28751
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:36

Ik zou in ieder geval de honden goed in de gaten houden. Als jouw hond echt gefrustreerd is heb je kans dat ze het op gegeven moment niet meer op haar kennel, maar op de andere hond afreageert en dan heb je een probleem.
Ik vind om eerlijk te zijn dat de hond ook wel door een hoop veranderingen gaat in korte tijd (3 maanden);
van binnenshuis wonen bij je ex, naar in een kennel bij je moeder, naar weer binnenshuis met andere hond bij nieuw persoon. Kan me voorstellen dat ook dat stress oplevert.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 15:44

Goof schreef:
Ik zou in ieder geval de honden goed in de gaten houden. Als jouw hond echt gefrustreerd is heb je kans dat ze het op gegeven moment niet meer op haar kennel, maar op de andere hond afreageert en dan heb je een probleem.
Ik vind om eerlijk te zijn dat de hond ook wel door een hoop veranderingen gaat in korte tijd (3 maanden);
van binnenshuis wonen bij je ex, naar in een kennel bij je moeder, naar weer binnenshuis met andere hond bij nieuw persoon. Kan me voorstellen dat ook dat stress oplevert.


Daar ben ik het helemaal mee eens, het is ook erg veel voor haar. Wat kan ik nu het best doen? Nu even doorzetten (aangezien we binnenkort gaan samen wonen)? Of even een stapje terug? Ben alleen bang als ik nu eens stap terug doe dat het over een paar maanden weer opnieuw begint.

@ Kirri: Het probleem is dat ik in de ochtend niet echt met haar kan fietsen en naar mijn werk moet, dus dan laat ik haar uit en moet ze weer terug in haar hok. Deze ochtend had mijn moeder nog een bot voor haar gehaald, hier heeft ze niet aangezeten maar heel de voorkant van het nachthok ligt er nu uit.
In de middag gaat ze altijd mee langs de fiets naar het bos, in het bos flink rennen en met takken slepen en daarna weer terug op de fiets, en dan doet ze het nog.

Voel me wel een beetje schuldig eigenlijk, doe echt mijn best voor haar!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:56

Je hebt nauwelijks een relatie met die kerel en je gaat nu al binnenkort samenwonen???
Misschien maar goed dat je herder voor je op de rem trapt.

Want dit is niet “sloopt ineens alles” maar ik heb de totale wereld van mijn hond op zijn kop gezet, confronteer haar dagelijks met een andere hond die ze een drukke kwal vindt en nu durf jij nog te roepen dat je hond op nummer 1 staat......

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 16:06

Evelijn schreef:
Je hebt nauwelijks een relatie met die kerel en je gaat nu al binnenkort samenwonen???
Misschien maar goed dat je herder voor je op de rem trapt.

Want dit is niet “sloopt ineens alles” maar ik heb de totale wereld van mijn hond op zijn kop gezet, confronteer haar dagelijks met een andere hond die ze een drukke kwal vindt en nu durf jij nog te roepen dat je hond op nummer 1 staat......


Wauw, lekker kort door de bocht.. Weet je ga hier ook liever niet eens op reageren. Maar ik vraag niet om advies over mijn relatie, dus zou het ook fijn vinden als je daar lekker je mening over bij je houd.
Mijn hond staat inderdaad op nummer 1, en als dit inderdaad te vlug is dan is zei de reden waarom ik het uit zal stellen!! Aangezien er geen 1 vent is die boven mijn hond komt te staan, en aangezien jij mij niet persoonlijk kent vind ik niet dat jij aannames kan gaan maken die niet kloppen!!

Edit: Om er even aan toe gevoegd, heb mijn hond van pups af aan overal mee naar toe genomen, als ik op bezoek ging bij mensen, ze gaat zelfs mee shoppen en overal waar ik ben is zei ook. Alleen zijn er soms momenten dat ze helaas niet mee kan. Mijn hond is door de hond van mijn stiefvader meerdere keren aangevallen en dit is uiteindelijk ook goed gekomen.

En die hond die jij een "drukke kwal" noemt is een grote vriendelijke reus die gewoon heel erg enthousiast is met zijn nieuwe vriendinnetje. Mijn hond laat goed weten wanneer ze er genoeg van heeft en als die "drukke kwal" dan nog niet op houd word hij door mijn vriend gecorrigeerd.

Maargoed lekker vanuit je veilige bureaustoel oordelen over situaties die je niet kent!!

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Goof

Berichten: 28751
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:20

Joh, ik ging op de 2e date samenwonen, lekker boeien :D

Ga je in het huis van je vriend wonen of gaan jullie samen verhuizen naar een nieuwe woning?
Ik zou voorlopig geloof ik nog niet met de hond daar gaan slapen, maar alleen veel samen met de andere hond gaan wandelen en af en toe op visite gaan. Geef ze de tijd om elkaar te leren kennen en rangen en standen te bepalen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 16:26

Goof schreef:
Joh, ik ging op de 2e date samenwonen, lekker boeien :D

Ga je in het huis van je vriend wonen of gaan jullie samen verhuizen naar een nieuwe woning?
Ik zou voorlopig geloof ik nog niet met de hond daar gaan slapen, maar alleen veel samen met de andere hond gaan wandelen en af en toe op visite gaan. Geef ze de tijd om elkaar te leren kennen en rangen en standen te bepalen.


Sowieso om te beginnen in het huis van mijn vriend. Ik zal wat dat betreft inderdaad even een stapje terug doen, ik vind mijn hond namelijk belangrijker dan wat dan ook. Had alleen niet verwacht dat ze hier zo heftig op zou reageren aangezien ze altijd zo makkelijk is geweest en alles wel prima vond.

Maar het is natuurlijk nog een jonge hond, en dit had ik niet aan zien komen helaas.
Bedankt voor je tips :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:30

Ik gok inderdaad stress en ga mee met Goof. (En geen oordeel over relatie, ik sliep binnen no time bijna elke dag bij vriend, nu man haha) Ze is ook nog jong en nog maar net begonnen met volwassen worden.

Even over een hele andere boeg, ik heb een reu die vaak sloopt. Krijgt genoeg uitdaging en beweging, is weinig alleen thuis. Gaat net zoals jouw hond bijna altijd mee als ik weg ga. Toch heeft hij het af en toe 'nodig' om iets te slopen. Als ik hem niks geef, dan gaat zijn kussen in de kennel er aan, de dekens in de autokennel of noem maar op. Nachthok zitten bij ons op de randen ijzeren strips op, maar daarvoor vrat hij het nachthok ook op. Terwijl hij regelmatig kluiven kreeg, BARF at dus ook flink moest knagen met eten.

Ik geef hem dus regelmatig lege keukenrollen, toiletrollen, kartonnen dozen, noem maar op. Bij hem lijkt dat te werken, het sloopt lekker en hij blijft van de rest af. Heel soms pakt hij wel ineens weer iets, bij stress is het idd erger.

Ik zou dus én kijken of je af en toe ook rust kan geven van de Rottweiler. Dat ze even bij kan komen van alles. Misschien ook even kritisch kijken of je niet te veel doet nu qua trainen, nu ze de rust niet meer pakt. En misschien kijken of je haar kan verleiden tot iets slopen wat jij aanbiedt, als zij dat fijn vindt.

EDIT: Nog even vraagje, je werkte eerst fulltime op een stal waar ze mee mocht. Werk je daar nu nog of heb je ook een andere baan waar ze niet mee mag? Hier wordt mee gaan en dan in de auto of kennel zitten meer gewaardeerd dan alleen thuis blijven, ookal zien ze me bij beide niet. :+ Zou ook nog een extra reden kunnen zijn?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:36

Toen je nog op de stal werkte ging ze altijd mee? Dan denk ik eerlijk gezegd dat die verandering nog de meeste stress veroorzaakt. Van een buitenleven met het baasje naar vaker in de kennel. Vaak gaat dit de eerste weken nog wel prima, maar als het langer duurt, dan komt de verveling boven drijven. (Dit zie je ook vaak bij honden die na een operatie lang moeten herstellen)
Nu kun je moeilijk voor je hond weer terug naar je oude baan, hihi, maar misschien kun je wel zorgen dat ze overdag wat meer beweging krijgt met behulp van familie?

Wat betreft je relatie, ik zou lekker veel samen met de honden optrekken. Ze went vast snel aan de nieuwe situatie.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 16:49

MyWishMax schreef:
Ik gok inderdaad stress en ga mee met Goof. (En geen oordeel over relatie, ik sliep binnen no time bijna elke dag bij vriend, nu man haha) Ze is ook nog jong en nog maar net begonnen met volwassen worden.

Even over een hele andere boeg, ik heb een reu die vaak sloopt. Krijgt genoeg uitdaging en beweging, is weinig alleen thuis. Gaat net zoals jouw hond bijna altijd mee als ik weg ga. Toch heeft hij het af en toe 'nodig' om iets te slopen. Als ik hem niks geef, dan gaat zijn kussen in de kennel er aan, de dekens in de autokennel of noem maar op. Nachthok zitten bij ons op de randen ijzeren strips op, maar daarvoor vrat hij het nachthok ook op. Terwijl hij regelmatig kluiven kreeg, BARF at dus ook flink moest knagen met eten.

Ik geef hem dus regelmatig lege keukenrollen, toiletrollen, kartonnen dozen, noem maar op. Bij hem lijkt dat te werken, het sloopt lekker en hij blijft van de rest af. Heel soms pakt hij wel ineens weer iets, bij stress is het idd erger.

Edit: Ze gaat al vanaf juni/juli niet meer mee naar stal dus dat kan het niet zijn. Heb wel in die tijd dat ik thuis zat natuurlijk heel veel tijd met haar door kunnen brengen. Maar heb in september en oktober ook niks raars gemerkt, ze leek het allemaal goed te accepteren.

Ik zou dus én kijken of je af en toe ook rust kan geven van de Rottweiler. Dat ze even bij kan komen van alles. Misschien ook even kritisch kijken of je niet te veel doet nu qua trainen, nu ze de rust niet meer pakt. En misschien kijken of je haar kan verleiden tot iets slopen wat jij aanbiedt, als zij dat fijn vindt.

EDIT: Nog even vraagje, je werkte eerst fulltime op een stal waar ze mee mocht. Werk je daar nu nog of heb je ook een andere baan waar ze niet mee mag? Hier wordt mee gaan en dan in de auto of kennel zitten meer gewaardeerd dan alleen thuis blijven, ookal zien ze me bij beide niet. :+ Zou ook nog een extra reden kunnen zijn?


Bedankt voor de tips!
Ga het eens proberen met wat lege dozen. Maar het gekke is dat ik altijd zorg dat ze iets in haar kennel heeft liggen waar ze op kan bijten. Ze heeft een mouw van een bijtpak die ze helemaal kan slopen als ze wil, oude handdoeken en botten. Eerst sloopte ze alleen haar dekens (wolle dekens), heb ik niet echt problemen mee.. En dat haar hok nu stuk is vind ik ook nog niet zo erg, maak me meer zorgen over haar metalen toestand. Ik wil graag dat mijn hond gelukkig is en probeer daar ook alles aan te doen.

Ja eerst mocht ze altijd mee naar stal, tot ze 8 maanden was en toen heb ik 3 maanden thuis gezeten. Nu ben ik in september bij mijn moeder haar bedrijf op kantoor gaan werken, en haar hier mee naar toe nemen is geen optie. Ik vervoer haar altijd in een hondenaanhanger en weet niet of ik haar daar een plezier mee doe om haar daar de hele dag in te laten zitten. En moet zeggen dat het in die eerste maanden dat ik hier nu werk heel erg goed is gegaan, het is nu alleen de afgelopen 2 a 3 weken dat ze dit gedrag begint te vertonen.

@freggel: Ik mag van mijn moeder tussen de middag een uur naar het bos, en dan ga ik dus al op de fiets en dan mag ze in het bos nog helemaal los gaan en dan weer op de fiets mee terug. En in het weekend zaterdag en zondag gaan we trainen en op woensdag avond ook. Mijn vriend is kok dus werkt vaak tot heel erg laat, dus ik ben dan thuis bij de honden tot half 11 en doe normaal wat ik altijd doe, en dan laat ik ze sowieso standaard de laatste ronde uit, en dan gaat ze in haar kennel. Dus in principe heb ik netzoveel tijd voor haar als voorheen, want zei merkt het niet of ik nu thuis slaap of niet, en de volgende ochtend ben ik gewoon normale tijd thuis om haar uit te laten.

Het was gisteren ook voor het eerst dat ik haar mee heb genomen naar hem thuis, en had misschien ook beter niet meteen haar daar kunnen laten slapen (stomme fout van mij dat zie ik nu in 8)7 ).

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:12

Botten enzo helpen hier niet om het slopen tegen te gaan, dat is anders vindt hij. :+ Maar goed, zij heeft dus wel spullen die ze kan en mag slopen, maar kiest voor iets anders.

Moet ze toevallig ook niet bijna loops worden?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 17:15

MyWishMax schreef:
Botten enzo helpen hier niet om het slopen tegen te gaan, dat is anders vindt hij. :+ Maar goed, zij heeft dus wel spullen die ze kan en mag slopen, maar kiest voor iets anders.

Moet ze toevallig ook niet bijna loops worden?


Ze is in augustus voor het eerst loops geworden, dus denk niet dat het daar aan kan liggen.
Lijkt me ook niet echt prettig voor haar tanden om op dat harde plastic te bijten, heb wel naar haar tanden gekeken, dacht dus echt dat ze ook heel haar bek kapot zou hebben, maar dat is niet het geval dr tanden en bek zien er nog perfect uit..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Tieme
Berichten: 4955
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:16

Ik zou je hond meer denkwerk geven. Daar worden ze pas echt moe van. Je geeft nu voornamelijk beweging. Op een gegeven moment worden ze daar niet meer moe van. Ze bouwen conditie op en je moet op den duur alleen maar meer beweging geven om ze moe te krijgen. Dan heb je zo meteen een neuroot met een top conditie. Dat wil je echt niet...
Heeft ze een kong in haar kennel? Daar zijn ze ook vaak lang mee bezig. Volstoppen met lekkers, gekookt ei erin proppen enz.
Verder inderdaad veel veranderingen in korte tijd.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

MyWishMax

Berichten: 25248
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:19

Nou, schijnzwangerschap zou dan wel kunnen,even snel gerekend. Daar kunnen ze raar van gaan doen :+ (Zal ik je niet vertellen dat onze jongste teef de 1e paar keer om de 4 maanden loops werd O:) haha)

Tieme; de trainingen die TS doet zijn zwaar qua denkwerk, dat is 3 keer per week, daarnaast nog speuren als ik het goed begrijp. Ik zou juist met zo'n jonge werkhond niet nog meer in het denkwerk gaan zitten, omdat die moeite kunnen hebben met rust pakken en je ze toch echt heel zwaar aan het werk zet 3 dagen in de week, naast het speuren.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:19

Zou ze de kennel niet vervelend vinden, omdat ze eerst bij je ex wel binnen mocht? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Lijkt me echt wel pure frustratie van iets..
Hopelijk kun je een oplossing vinden!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 17:26

Tieme schreef:
Ik zou je hond meer denkwerk geven. Daar worden ze pas echt moe van. Je geeft nu voornamelijk beweging. Op een gegeven moment worden ze daar niet meer moe van. Ze bouwen conditie op en je moet op den duur alleen maar meer beweging geven om ze moe te krijgen. Dan heb je zo meteen een neuroot met een top conditie. Dat wil je echt niet...
Heeft ze een kong in haar kennel? Daar zijn ze ook vaak lang mee bezig. Volstoppen met lekkers, gekookt ei erin proppen enz.
Verder inderdaad veel veranderingen in korte tijd.


Ik wissel het ook regelmatig af en ga nu ook regelmatig speuren met haar vind ze helemaal geweldig!!
De verandering zal het hem waarschijnlijk ook wel voor een groot deel zijn, maar ik wil haar wel graag bij me hebben als ik bij mijn vriend ben. En ze zal uiteindelijk toch mee gaan als ik besluit daar te gaan wonen, samen met mijn andere hondje(die vind het allemaal wel best).

Inderdaad die kong ga ik eens proberen, stop die wel vol met pindakaas ofzo is ze wel ff zoet mee :')
Maar meer aandacht als dat ik haar nu geef gaat helaas echt niet, en denk dat toch wel 80% van mijn vrije tijd naar mijn honden gaat.

MyWishMax: Daar zeg je me wat, het viel me 2 weken geleden wel een beetje op dat haar klieren onder haar tepels een beetje dik werden, maar haar tepels zelf niet. De rotweiller is gecastreerd maar zit inderdaad wel continue aan haar achterste te snuffelen.

Myfairytale: Ik denk dat ze het inderdaad niks vind in de kennel, snachts is denk ik het probleem nog niet zo maar meer overdag. En ik denk ook echt puur verveling, en daar kan ik met een uurtje wandelen niks aan veranderen. En als ik haar nog meer beweging ga geven als ik nu al doe heeft ze dadelijk helemaal een top conditie en krijg ik haar helemaal niet meer moe..

Pff vind het maar een lastige situatie!! Maar moet ook zeggen dat ik wel echt paranoia ben als het om mijn hond gaat, als ze al een scheet te veel laat ren ik het liefst meteen naar de DA :') :')

EDIT: Weet trouwens iemand een goede antibijt spray? Aangezien ik denk dat ze anders ook aan het hout gaat beginnen en wil niet dat ze splinters in haar mond krijgt ( en ik weet dat dat niet de oplossing is maar splinters ook niet )

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:34

Klinkt als schijnzwanger plus alle veranderingen. Hier hielp antibijt niks. Heeft ze speelgoed. Dat werkt bij onze sloper het beste (wel veilig speelgoed)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Mizora, YandexBot en 111 bezoekers