Voer hond jeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Voer hond jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 13:21

Help, ik zie door de bomen het bos niet meer wat betreft hondenvoer voor hond met jeuk.

ik heb gezocht maar kon geen vergelijkbaar topic vinden, enkel over gezonde voeding

Situatieschets: hond is 9jaar, weegt 36kg (is in perfecte conditie volgens de dierenarts), heeft vlooienallergie (dat is onder controle), wss nog een allergie maar dierenarts kan niet precies vinden wat. Bovendien heeft hij nu gezwellen door kanker die hem ook extra jeuk geven. Opereren is geen optie meer dat helpt hem niet.
Nu mag hij nog lekker blijven genieten totdat hij last krijgt van zijn gezwellen/kanker.

Kern van de zaak: de dierenarts zegt dat hij wss minder jeuk zal hebben als hij speciaal voer krijgt voor jeukerige honden. Maar ik zie dus door de bomen het bos niet meer en loop een beetje vast op de soorten.
Moet een brok zijn en geen vers voer.

Iemand die ervaringen of tips met me kan delen?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014


Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Voer hond jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 21:17

Niemand die anti-jeuk voer geeft?

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014

annepaardoes

Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:21

Waarom geen vers voer? Bij honden met kanker zou ik voor een koolhydraatvrij dieet gaan, dus vlees (KVV of Bart) zonder rijst.

Waar heeft je hond jeuk? Hoe ziet de huid er uit?

Misschien een minder prettige vraag,maar wat is de levensverwachting van je hond? Praten we over weken of maanden? Is voor deze periode je hond niet te helpen met medicatie?

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:22

Is er speciaal anti-jeukvoer dan?
Als jouw hond jeuk heeft vanwege een allergie voor bepaald voedsel zul je moeten gaan uitzoeken welk voedsel dat is zodat je dat kunt uitsluiten. Dat betekent dat je 1 voor 1 bepaalde delen in voedsel moet elimineren, maar dan zul echt pas na 2 maanden resultaat zien. Eer dat je dus alles uitgeprobeerd hebt ben je vele maanden verder.
Wat zijn de verwachtingen van de hond?

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:22

Je hebt veel merken die de eiwitstructuur veranderen van hun brokken waardoor de honden er niet allergisch voor zijn. Een andere optie is voer geven wat ze niet heb en gehad. Krijgen ze normaal kip/rund/lam dan geef je ze vis of struisvogelvlees etc als basis. Geen granen in de brokken en verder goed kijken of er echt alleen maar 1 soort in zit.

Kan je dierenarts je niet verder helpen met het vinden van een goede brok?

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:23

Geen voeding met tarwegluten > granen
Meestal is dit het probleem bij de wat oudere hond.

annepaardoes

Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:24

Suusie22 schreef:
Geen voeding met tarwegluten > granen
Meestal is dit het probleem bij de wat oudere hond.


Waarom?

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 21:31

Levensverwachting is nog maanden, maar dat is ook sterk afhankelijk van de ontwikkeling van de gezwellen.

Geen (vers) vlees wegens slechte ervaringen voorheen. Zie het ook niet meer zitten zelf eerlijk gezegd.

Momenteel is er jeuk aan de huid over het hele lichaam. Huid is niet rood of droog maar stinkt wel een beetje. Hier en daar een heel klein bultje. Haar is dof en verhaard heel erg.

Hij krijgt medicatie tegen de kanker en de jeuk van de gezwellen maar de huidjeuk/vachtkwaliteit ging dat niet helpen zei de dierenarts.
Maar kan dus wel hem helpen door anti-jeuk voeder te geven.

Verder krijgt hij van mij elke dag de aanbevolen hoeveelheid visolie (naam even kwijt). En elke week 1 rauw ei over zijn brokken.


Hij is niet allergisch voor eten, het kan hem gewoon in dit stadium helpen.
(Hetgeen waar hij allergisch is maar niet ontdekt heeft niets met eten te maken maar iets uit zwemwater)

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:41

Wij geven onze hond met verschillende voedsel allergieën vers vlees, wij konden geen enkele brok vinden waar hij tegen kon. Omdat hij 's nachts met alleen vers te weinig in zijn buik heeft en gaat overgeven moest er een oplossing komen. We zijn toen begonnen met hypoallergene brokken, gehaald bij de dierenarts. Ook hier hebben we in gevarrieerd (royal canin...troep, alleva werkte ook niet) en zijn uitgekomen bij Hills Derm Defense. Dat gaat tot nu toe goed! Hij krijgt 40 gram op een dag, dat is natuurlijk ook niet veel voor een hond van ruim 40 kilo. Maar goed, meer durf ik ook niet te geven. Hij krijgt huidproblemen en oorontstekingen van alle andere soorten brok.

Onze hond maakt van de brokken (ook bij deze, wel veel minder!) een vettige laag aan op zijn huid. Die jeukt ontzettend. Wanneer hij weer veel gaat krabben (is nu ongeveer eens in het half jaar) dan wassen we hem met een shampoo die we ook van de dierenarts gekregen hebben. Dermasezia honden shampoo heet het. Dan kan hij er weer een half jaar tegen :)

Succes met je hondje!

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Voer hond jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 21:43

Bedankt daar heb ik wat aan :)

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gehad..
Rust zacht mijn lieve kanjers! Ilja R.I.P. 30-7-2013 en Cayetano 26-6-2014

JoukjeV

Berichten: 347
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:44

Voor onze hond van 8 jaar ben ik over gegaan op dog lovers gold. Afwisselen met vers vlees is het jeuken over en hij ruikt ook weer een stuk frisser.

Tink net oan juster, der feroarest neat mear oan. Hjoed moat it heve, want doe kinst noch neat mei moarn! (denk niet aan gister, want daar verander je niks meer aan, vandaag moet het gebeuren, want je kunt nog niks met morgen)

De bonte droom is over - Bedankt lieve Bas

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:10

Kijk eens naar hypoallergeen voer. Heb mijn vorige hond er 10 jaar lang op gehad (RC Hypoallergenic) en beviel goed. Vraag de DA of je hond Apoquel mag hebben tegen de allergie (gaat ook jeuk tegen en huid wordt rustig). Betreffen tabletten maar weet niet of dat samen gaat met de medicatie tegen de kanker. Ik heb zelf juist slechte ervaringen met Hills. Altijd diarree. Verder zijn honden het snelst allergisch voor Kip, Rund en Lam. Granen vrij kan diarree veroorzaken. Sommige honden hebben granen nodig om de darmen goed te houden. Alleen gluten zijn uit den boze. Sommige gluten zijn bewerkt en kunnen geen kwaad maar dat staat dan met name genoemd dat ze bewerkt zijn. Maïs, rijst en aardappel als bestanddeel kan geen kwaad in brok.
Kijk ook eens naar de bijsluiters van de medicijnen. Sommige medicijnen veroorzaken bepaalde tekorten, zoals bv B12 gebrek ed.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Voer hond jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:42

Eukanuba dermatosis is voor huidproblemen, maar was de enige brok die geschikt was voor mijn allergische en krabbende hond (allergische voor pluimvee, intolerant voor gluten). Deze is op basis van aardappel en witte vis. Je hebt idd veel meer hypoallergene brokken op de markt, maar velen zijn met rijst en dat werkte ook niet voor mijn hond.
Daarnaast heb je ook een hele riedel brokken die niet hypoallergeen zijn, maar wel de voornaamste allergenen zoals kip (ook ei), tarwe en rund vermijden. Nu voer ik bijvoorbeeld Wolfsblut Wild pacific.
Ga ook eens na of het dieet van je hond nu niet te eiwit/purinerijk is? Als de lever het niet meer 100% doet kan dit ook jeuk en huidproblemen geven.

Je zou eventueel ook voor chinese kruiden kunnen kiezen.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

annepaardoes

Berichten: 7155
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:00

Je zou eens ecostyle huid en vacht kunnen proberen. Hier zitten kruiden in die ondersteund werken. Veel honden doen het hier erg goed op. Daarbij zou je je hond regelmatig kunnen gaan wassen. Eigenlijk is jet nog belangrijk om te weten om je hond ondertussen geen gistenprobleem heeft opgebouwd, want dan heb je een specifieke shampoo nodig. Anders zou je kunnen wassen met allermyl shampoo.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Voer hond jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:27

Hier ook al een tijdje zoekende. Zowel vlees, brokken als barf geprobeerd. Omdat we 2 honden hebben en ze beiden anders reageren ( zijn wel broer en zus ) moet je keuzes maken en hebben we toch de ecostyle huid en vacht geprobeerd. Het reutje doet het er aardig op en de teef heeft een mooie glansende vacht, maar heeft wel hier en daar een bultje en wat jeuk. Je kan de derma actief dan bij geven, maar twijfel daarover.
Als tussendoortje krijgen ze wel van biofood een blokje voor huid en vacht.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Voer hond jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:33

hier bobtail in februari diagnose longkanker, prognose ...weken tot.. maanden maar ja, moeilijk te zeggen...
Ik heb 3 honden en ik ben van Acana brok naar KVV ( kan en klaar vers vlees) gegaan. Mede omdat mijn kruising niet tegen brok kon, ik een dalmatier heb met een granen intolerantie ( maar zat ook niet in de acana hoor) en de bobtail ook moeilijker ging eten op de brok nu... dus alles maar op KVV gezet...

Als je geen vers wilt voeren is misschien wel renske een oplossing? dat is gestoomd en bevat ook hoge hoeveelheid eiwitten :-) hier heb ik dat ook in huis voor als ik eens de kvv vergeet uit te vriezen of nieuwe voorraad nog niet binnen heb :-)

sterkte in ieder geval, ik zit in hetzelfde schuitje...
Wat ik echt als tip kan meegeven.. begin met CBD olie bij je hond :-) want dierenartsen waren heel erg verbaasd dat mijn hond er nog is ;-)... hij krijg beetje prednison bij en dan paar druppels cbd per dag. je kunt met 2,7 procent ondersteunen, omdat ik nogal grote hond heb van boven de 45 kg... heb ik 5 procent voor hem, omdat ik ook zelf de druppels nam.

nogmaals sterkte!

Bovenstaand bericht wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten en is mijn exclusieve eigendom. Ieder gebruik of wijziging van de Content in bovenstaand bericht zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van mij, is bij deze toegestaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers