Kat kijkt niet meer om naar kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Kat kijkt niet meer om naar kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:21

Dan is het inderdaad niet meer nodig :) wel elke dag bij het wegen ook even opletten of ze geen hele harde buik hebben - dan kunnen ze geconstipeerd zijn en/of toch de ontlasting niet zelf kwijtraken. Maar dat kun je dan ook weer zelf oplossen door ze even te helpen met onderbuikje wrijven :) (mocht er echt eentje geconstipeerd raken en ook masseren helpt niet, zijn er ook nog wat trucjes met olijfolie, roep maar als het nodig is).

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 16:28

Catnip schreef:
Dan is het inderdaad niet meer nodig :) wel elke dag bij het wegen ook even opletten of ze geen hele harde buik hebben - dan kunnen ze geconstipeerd zijn en/of toch de ontlasting niet zelf kwijtraken. Maar dat kun je dan ook weer zelf oplossen door ze even te helpen met onderbuikje wrijven :) (mocht er echt eentje geconstipeerd raken en ook masseren helpt niet, zijn er ook nog wat trucjes met olijfolie, roep maar als het nodig is).


Ohh super! Dankjewel :). Ik ga er op letten.

We hebben wel vaker nestjes gehad (don't shoot me. Niet mijn katten haha), maar daar ging t allemaal goed bij. Dit is de eerste keer (volgens mn ouders) dat mama-poes denkt; Doei :')

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kat kijkt niet meer om naar kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:32

Wel de lusten, niet de lasten..... zo noemen we dat hier :))

Veel succes met je nestje en geniet ervan want ze zijn zoooooo leuk als ze klein zijn!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Kat kijkt niet meer om naar kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:38

Poes van een vriendin die als geldmachine werd gebruikt (de kittens telkens verkopen en mamapoes niet laten helpen bewust dus..) liep ook steeds vaker bij haar nest vandaan naar buiten, was ook eigenlijk meteen alweer zwanger. Heel sneu maar ik vond het toen ook nogal zorgelijk dat ze steeds wegliep. Alleen deed die mamapoes het toen de kleintjes nog een paar dagen/1 weekje waren en op 1 van de 4 na zijn ze toen allemaal gestorven.. Helaas is het niet mijn poes en vind ik het echt vet zielig en niet normaal hoe er word omgegaan met de poes..

Gelukkig gaat het goed met jou poesjes! Zo leuk nog nu die blauwe oogjes <3

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 16:45

Wij zijn ook zeker geen voorstander van nestjes hoor! Maar dit was gewoon een oeps-momentje helaas :(. Maar zoals ik al zei, word ze zo snel mogelijk geholpen :).

En schattig zijn ze zeker! Ze rennen en spelen de hele dag door en klimmen overal op. Liggen ook het liefst de hele avond bij je op schoot te slapen ipv bij elkaar in de mand :'). En maar boven die tv proberen uit te miauwen hahah

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:49

xPearl schreef:
Wij zijn ook zeker geen voorstander van nestjes hoor! Maar dit was gewoon een oeps-momentje helaas :(. Maar zoals ik al zei, word ze zo snel mogelijk geholpen :).

En schattig zijn ze zeker! Ze rennen en spelen de hele dag door en klimmen overal op. Liggen ook het liefst de hele avond bij je op schoot te slapen ipv bij elkaar in de mand :'). En maar boven die tv proberen uit te miauwen hahah


Nee ik bedoelde ook niet dat jij fout zat hoor! Maar sommige mensen zijn vreselijk..

Nahw wat super lief! Alle kittens die ik ken die zijn echt niet zo lief. Beetje meer fals en krabberig en bijterig. We hadden ooit eens een kitten gratis afgehaald en als je dan zonder te bewegen gewoon rustig zat, viel die je zo aan en krabte die je hele been open zomaar uit het niets.. Naar beestje die hebben we snel weer teruggebracht.. en onze kitten daarna (ook een terrorist maar nog wel te doen) hebben we inmiddels nog steeds en die is nu 8 jaar :)

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 16:56

SavannahNx schreef:
xPearl schreef:
Wij zijn ook zeker geen voorstander van nestjes hoor! Maar dit was gewoon een oeps-momentje helaas :(. Maar zoals ik al zei, word ze zo snel mogelijk geholpen :).

En schattig zijn ze zeker! Ze rennen en spelen de hele dag door en klimmen overal op. Liggen ook het liefst de hele avond bij je op schoot te slapen ipv bij elkaar in de mand :'). En maar boven die tv proberen uit te miauwen hahah


Nee ik bedoelde ook niet dat jij fout zat hoor! Maar sommige mensen zijn vreselijk..

Nahw wat super lief! Alle kittens die ik ken die zijn echt niet zo lief. Beetje meer fals en krabberig en bijterig. We hadden ooit eens een kitten gratis afgehaald en als je dan zonder te bewegen gewoon rustig zat, viel die je zo aan en krabte die je hele been open zomaar uit het niets.. Naar beestje die hebben we snel weer teruggebracht.. en onze kitten daarna (ook een terrorist maar nog wel te doen) hebben we inmiddels nog steeds en die is nu 8 jaar :)


Nee nee. Was ook beetje in t algemeen! :)

Haha vreeeselijk :'). Wij hebben eigg nooit 'valse' katten gehad..
Maar deze zijn echt megaleuk haha! Ze worden ook echt boos als ze je zien lopen en ze niet uit hun 'hok' mogen (Groot stuk van de woonkamer afgezet met daarin een bench met dikke kleden, een los kleedje, eten/drinkbak en de kattenbakken). Doe je het 'hok' open zitten ze binnen no time bij je op schoot en zijn ze stil _O-

Die op de foto houden we waarschijnlijk ook. Mn ouders zijn er ook helemaal gek mee, haha :). Dan hebben we nog een spierwitte en een witte met een zwarte streep op zn kop, over. Dus als je nog n kitten wil _O-

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Kat kijkt niet meer om naar kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:43

Helaas is onze kat totaal niet tolerant.. hij zal de kitten waarschijnlijk aanvallen.. :(

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 16:49

Even een updatje!

De kittens doen het supergoed. Lopen de hele dag te spelen met elkaar of op de bank voor de verwarming te slapen :'). Groeien nogsteeds elke dag goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn gewoon veel te schattig. Wil ze houden. Maar we hebben al 4 katten, dus m'n vader is het er niet mee eens _O-

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:26

xPearl schreef:
Goed!
We wegen ze nu elke avond & ze groeien als kool haha! 1 was wel iets afgevallen, maar die is weer goed bijgetrokken. Die hadden we extra de fles gegeven en vaker bij de drink/voerbak gezet.
Ze eten ook allemaal super goed de (geweekte) brokjes en drinken ook melk. Zijn ook lekker actief.
2 liggen nu op de grond de spelen en mn vader heeft er 1 op zn schouder liggen en 1 op zn been _O-

[ [url=m/zABNKE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach wat een moppie.Van jouw probleem heb ik geen verstand helaas,we hebben hier alleen maar katers gehad.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:23

xPearl schreef:
Even een updatje!

De kittens doen het supergoed. Lopen de hele dag te spelen met elkaar of op de bank voor de verwarming te slapen :'). Groeien nogsteeds elke dag goed!
[ [url=m/RDT4fZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L6ma1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/akRsDp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn gewoon veel te schattig. Wil ze houden. Maar we hebben al 4 katten, dus m'n vader is het er niet mee eens _O-



Die witte! <3