Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 14:29

Hallo bokkers
Ik heb een rottweiler teefje van een half jaar oud. Ik zou heel graag 1 nestje van haar willen en daarna steriliseren. Ik zou heel graag informatie willen en mij laten inlezen. Ik wil niet zomaar wat doen.

Mijn eigen idee was om haar te laten dekken rond haar 3e of 4e loopsheid. Dus dan is ze 2 jaar oud.

Ik weet niet of dat al te vroeg is voor een nest. Of kan het nog eerder? Niet dat ik haar eerder laat dekken , want ze is nog jong.
-Is 2 jaar oud te vroeg voor een nest?

Ik heb verder totaal geen fokplannen met haar dus laat ik haar steriliseren.
-kan ik haar laten steriliseren na een nest? En hoe snel na bevalling?

En verdere informatie. Ik moet een werpbox hebben. Natuurlijk staat de telefoon voor de dierenarts altijd paraat. En moet ik ingrijpen? Wanneer dan? Ik heb wel naar dokter pol gekeken dat ze de pups pakken en best ruw schoonwrijven met een handdoek. Dit is meestal als ze niet leven of tekens van leven hebben.

En de weg er naar toe. Ze word loops. Maar dat is 2-3 weken lang. Wanneer moet ze dan gedekt worden? Of is het net zoals paarden dat je ze dan een week ofzo bij de reu laat? En rontgen fotos?

Alvast bedankt!

Mijn rottie
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:45

Wat ik er van weet moet een Rottweiler teef eerst een gedragstest ondergaan en worden er foto's van de heupen en ellebogen gemaakt. Je wilt natuurlijk alleen fokken met een gezonde hond met een goed karakter.

Ik heb nooit fokplannen gehad met mijn Rottie, maar als ik die wel had gehad, had ik met al mijn vragen bij de fokker terecht gekunt. Die kan je over het fokken heel veel vertellen en adviseren.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:47

2 is op zich een ok leeftijd voor een eerste nestje, 2,5 kan soms beter zijn.
Inderdaad eerst testen op alle voorkomende erfelijke ziekten binnen het ras en een geteste reu uitkiezen.

Waarschijnlijk kan je beter bij je dierenarts terecht voor antwoorden dan hier ;)

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 14:48

damian23 schreef:
Wat ik er van weet moet een Rottweiler teef eerst een gedragstest ondergaan en worden er foto's van de heupen en ellebogen gemaakt. Je wilt natuurlijk alleen fokken met een gezonde hond met een goed karakter.

Ik heb nooit fokplannen gehad met mijn Rottie, maar als ik die wel had gehad, had ik met al mijn vragen bij de fokker terecht gekunt. Die kan je over het fokken heel veel vertellen en adviseren.

Een gedragstest? Nooit van gehoord. Heeft de moeder van mijn teefje ook nooit gehad. Ze is zelf een schat en doet geen vlieg kwaad. Ze heeft geen stamboom

Ik wou inderdaad foto's laten maken van de heupen ivm hd.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:53

Mijn teef (husky) wordt ook gedekt als ze ongeveer 2,5 of 3 is :j voor mij zal dat in 2018 zijn. Ik heb een speciaal xray pakket gedaan bij de dierenarts voor fokken. Ik vermoed dat ze dat ook wel in NL hebben?

Persoonlijk vond ik 2 jaar te vroeg om te dekken, omdat ze nog wat jeugdig is op het moment.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:54

Gedragstest is verplicht bij Rottweilers. Je mag alleen fokken met dieren die een goed karakter hebben. Maar ik heb er dus eentje met een stamboom.

Ellebogen zou ik ook op foto laten zetten. Als je teef ED heeft zou ik er zelf niet mee fokken.

2 jaar vind ik zelf ook te jong. Ik zou wachten tot ze minimaal 2.5 a 3 jaar is.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:55

damian23 schreef:
Wat ik er van weet moet een Rottweiler teef eerst een gedragstest ondergaan en worden er foto's van de heupen en ellebogen gemaakt. Je wilt natuurlijk alleen fokken met een gezonde hond met een goed karakter.

Ik heb nooit fokplannen gehad met mijn Rottie, maar als ik die wel had gehad, had ik met al mijn vragen bij de fokker terecht gekunt. Die kan je over het fokken heel veel vertellen en adviseren.


Dit geld inderdaad voor stamboomhonden. Om bij pups ook een stamboom te kunnen krijgen:
https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... en-gedrag/

Hier staat een rasvereniging beschreven van de Rottweiler. Die dus de onderzoeken naar HD en ED verplicht stellen.
https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... ottweiler/


Nu heb je geen stamboom hond dus zijn deze onderzoeken niet verplicht.
Wel kan ik het je ontzettend aanraden om niet te ''bezuinigen'' op gezondheid. Kijken welke dingen de rasvereniging in hun VFR hebben staan. Kijken wat er in het ras nog wel regelmatig voor komt en als dat iets is waar op te testen valt zeer zeker testen.
En deze eisen ook aan de dekreu stellen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 14:58

Bedankt alvast voor alle antwoorden!

Zal die gedragstest niet alleen zijn voor stamboom rashonden? Ik weet ook niet wat dat inhoudt?

Ik zal haar binnenkort (als dat kan) alvast op alle erfelijke gebreken + heupen en ellebogen op de foto's zetten.

Ze heeft zelf een hubertus klauw en aanstaande vader ook.

Aha dus rond 2.5 jaar. Het is mij eens verteld dat ze al gedekt konden worden met 1.5 jaar. Maar dit vond ik persoonlijk al te vroeg. Ik zal binnenkort de dierenarts bellen voor info.

Het is de bedoeling dat ik sowieso 1 pup aanhoudt

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:04

Ik weet niet wat de beste leeftijd is, maar mijn dierenarts adviseerde vanaf 2 jaar. Ik heb de foto's ook naar mijn verzekering gezonden zodat als er wat gebeurt de gebieden die op de foto zijn gezet verzekerd zijn.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:06

Voor HD en ED gelden ook wel weer regels. Voor deze testen moet een rottweiler 12 maanden zijn.
(kun je overigens allemaal vinden op de site van de Raad van Beheer)

In principe is die gedragstest bedoeld om een stamboom bij de pups te kunnen krijgen als de ouderdieren een stamboom hebben. Daarmee word dan dus aangetoond dat er met ''goede karakters'' gefokt word. :)
Die test is ook voor stamboomloze honden te doen.

aanmelden mag-test
Wil je deelnemen aan een MAG-test? Neem dan contact op met de Mastino Napoletano Club Nederland via http://www.mncn.nl. Deze club organiseert de MAG-test via het MAG-Test Instituut Nederland (MTI).

http://www.magtest.nl/


Hier een linkje van het VFR. Er hadden best wat ''enters'' tussen mogen zitten om het iets leesbaarder te houden.. :')
https://www.rottweiler.network/pages/24 ... ement-VFR/

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

fannetje

Berichten: 3547
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:20

Voor HD idd 1 jaar oud, voor ED zelf 1,5 jaar oud (18 maanden).
Besef dat verantwoordelijk bent voor hetgeen dat je fokt (dus als de pups afwijkingen hebben/krijgen die erfelijk zijn, da wordt jij daar als fokker verantwoordelijk voor gehouden.
Besef ook dat jij honden wil fokken die dan automatisch op de HR lijst staan, wat ook gevolgen heeft voor de pupkopers. Daarom is een gedragstest zeker aan te raden.
Voor verdere info, ga eens bij een paar goede fokkers kijken en informatie opvragen over het hoe en wat.
Wat betreft, wanneer dekken, daar kun je ook een test voor laten doen, dat heet de progesterontest. Hiermee bepaal je het juiste tijdstip van dekken. Meestal is dat dacht ik tussen de 10e en 14e dag vna de loopsheid, maar kan dus per hond verschillen. Door de test weet je precies welke dag voor haar de meest geschikte is.
En ik zou zeker geen nest beginnen als je voordien niet al een paar mogelijke adressen hebt voor je pups. Vaak zijn het grote nesten bij Rotties en wat als je ze niet kwijt raakt/geen geschikte pupkopers kunt vinden (je geeft je pup namelijk niet met de eerste beste mee, neem ik aan). Je wil zelf graag 1 pups, maar niet 4-5 (of meer).
Samenvatting: bezint eer ge begint aan een nest ;) Het lijkt allemaal heel leuk, maar er komt heel veel bij kijken.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:23

fannetje schreef:
Voor HD idd 1 jaar oud, voor ED zelf 1,5 jaar oud (18 maanden).
Besef dat verantwoordelijk bent voor hetgeen dat je fokt (dus als de pups afwijkingen hebben/krijgen die erfelijk zijn, da wordt jij daar als fokker verantwoordelijk voor gehouden.
Besef ook dat jij honden wil fokken die dan automatisch op de HR lijst staan, wat ook gevolgen heeft voor de pupkopers. Daarom is een gedragstest zeker aan te raden.
Voor verdere info, ga eens bij een paar goede fokkers kijken en informatie opvragen over het hoe en wat.
Wat betreft, wanneer dekken, daar kun je ook een test voor laten doen, dat heet de progesterontest. Hiermee bepaal je het juiste tijdstip van dekken. Meestal is dat dacht ik tussen de 10e en 14e dag vna de loopsheid, maar kan dus per hond verschillen. Door de test weet je precies welke dag voor haar de meest geschikte is.
En ik zou zeker geen nest beginnen als je voordien niet al een paar mogelijke adressen hebt voor je pups. Vaak zijn het grote nesten bij Rotties en wat als je ze niet kwijt raakt/geen geschikte pupkopers kunt vinden (je geeft je pup namelijk niet met de eerste beste mee, neem ik aan). Je wil zelf graag 1 pups, maar niet 4-5 (of meer).
Samenvatting: bezint eer ge begint aan een nest ;) Het lijkt allemaal heel leuk, maar er komt heel veel bij kijken.

Volgens de regels van de FCI (Fédération Cynologique Internationale) moet je hond voor het laten maken van ED-foto's minimaal achttien maanden zijn. Voor een aantal rassen geldt een minimumleeftijd van twaalf maanden. Het gaat hierbij om de volgende rassen:

Golden Retriever
Labrador Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Flatcoated Retriever
Chesapeake Bay Retriever
Duitse Herdershond
Rottweiler
Bouvier des Flandres

https://www.houdenvanhonden.nl/fokken-m ... dysplasie/

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

fannetje

Berichten: 3547
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:25

Ok, veranderd dus. Vroeger (10 jaar geleden) was het standaard op 18 maanden. Blijkbaar is dit dus veranderd.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:26

fannetje schreef:
Ok, veranderd dus. Vroeger (10 jaar geleden) was het standaard op 18 maanden. Blijkbaar is dit dus veranderd.

Ik wist ook niet beter hoor dan 18 maanden. Maar moest het toevallig laatst zelf ergens voor hebben (ander ras) en toen kwam ik t tegen. :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 15:27

Dankjewel fannetje voor je uitgebreide post.

Nogmaals,ze word niet gedekt als dit niet kan . Ivm erfelijke ziektes enz enz. Ik wil dit goed doen en niet zomaar even voor de leuk. Er komt natuurlijk veel bij kijken.

Goede tips! Ik kan altijd even terug naar de fokker van mijn rottweiler gaan voor adviezen.

Welke erfelijkw ziektes komen veel bij rottweilers voor?
HD en ED?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

fannetje

Berichten: 3547
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:28

Er komt ook veel kanker (tja niet leuk, maar is helaas wel zo) voor.

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 15:29

fannetje schreef:
Er komt ook veel kanker (tja niet leuk, maar is helaas wel zo) voor.

Kan je dat testen?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:29

Kabayo schreef:
Dankjewel fannetje voor je uitgebreide post.

Nogmaals,ze word niet gedekt als dit niet kan . Ivm erfelijke ziektes enz enz. Ik wil dit goed doen en niet zomaar even voor de leuk. Er komt natuurlijk veel bij kijken.

Goede tips! Ik kan altijd even terug naar de fokker van mijn rottweiler gaan voor adviezen.

Welke erfelijkw ziektes komen veel bij rottweilers voor?
HD en ED?


Ik zou eens goed het VFR van de rasvereniging doorlezen. Vaak staan daar ook de overige aandoeningen in vermeld. Waarvan de testen niet direct verplicht zijn maar die wel voorkomen in het ras.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:31

Kabayo schreef:
Dankjewel fannetje voor je uitgebreide post.

Nogmaals,ze word niet gedekt als dit niet kan . Ivm erfelijke ziektes enz enz. Ik wil dit goed doen en niet zomaar even voor de leuk. Er komt natuurlijk veel bij kijken.

Goede tips! Ik kan altijd even terug naar de fokker van mijn rottweiler gaan voor adviezen.

Welke erfelijkw ziektes komen veel bij rottweilers voor?
HD en ED?


Ik raad je aan om contact op te nemen met je rasvereniging, die kun je veel beter adviseren wat het ras zelf betreft. Besef je heel goed dat op het moment dat je een nest fokt en er pups uit komen met erfelijke gebreken dat jij als fokker verantwoordelijk bent en dus ook moet betalen voor eventuele dierenarts kosten. Naast de fysieke dingen zou ik ook zo'n gedragstest laten doen, zeker omdat het een rottweiler betreft.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:44

Kabayo schreef:
Dankjewel fannetje voor je uitgebreide post.

Nogmaals,ze word niet gedekt als dit niet kan . Ivm erfelijke ziektes enz enz. Ik wil dit goed doen en niet zomaar even voor de leuk. Er komt natuurlijk veel bij kijken.

Goede tips! Ik kan altijd even terug naar de fokker van mijn rottweiler gaan voor adviezen.

Welke erfelijkw ziektes komen veel bij rottweilers voor?
HD en ED?


Als je het goed wilt doen, moet je het niet doen.

Wat betreft erfelijke ziektes kun je niks uitsluiten, ze heeft geen stamboom. Dus je kunt geen generaties terug kijken om te zien welke erfelijke ziektes zich in de lijnen bevinden. Dat is niet vastgelegd.

Je weet overigens ook niet als jr met een stamboonloze Rott gaat fokken of het familie van elkaar is.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

fannetje

Berichten: 3547
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:44

Kabayo schreef:
fannetje schreef:
Er komt ook veel kanker (tja niet leuk, maar is helaas wel zo) voor.

Kan je dat testen?

Nee, zijn ze wel mee bezig binnen een aantal rasverenigingen.
Bij een stamboomhond kun je dan terugkijken in de lijnen of het daar voorkomt (geeft geen garantie, maar maakt wel de kans kleiner).
Dit komt (helaas) bij meerdere rassen voor o.a. bij de flatcoat. Vandaar dat ik heb besloten mijn flatcoat-pup wel met stamboon en via de richtlijnen van de rasvereniging te willen, om zo de kans iig te verkleinen.


Verder kan ik dit vinden over ziektes die voorkomen bij de Rottweiler:
https://www.rashondenwijzer.nl/rashonden/rottweiler#

dierenfan
Berichten: 9604
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:18

Ik zou niet gaan fokken. Rottweilers genoeg op de wereld EN stel dat de nieuwe wetgeving door gaat tegen die tijd dan krijg je een heel nest puppen die levenslang kort aangelijnd en gemuilkorfd op straat mogen lopen.
Er kan veel fout gaan bij een nest fokken en zie maar eens serieuze baasjes te vinden voor dit ras. Persoonlijk zou ik laten castreren zonder fokken. Puur vanwege haar ras, niet omdat ik tegen fokken zonder stamboom ben! Zeker met goede onderzoeken voordien qua röntgenfoto's van heupen en ellebogen en wat verder probleem is binnen het ras (dwerggroei!!). Mocht je echt echt het risico willen nemen dan zou ik gaan voor een reu van een heel ander ras. Bijv. Labrador ;)

Qua uiterlijk heel andere honden. Qua karakter geweldige honden en noem ze in paspoort x labrador en heel die wet kun je links laten liggen ;)

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:27

dierenfan schreef:
Ik zou niet gaan fokken. Rottweilers genoeg op de wereld EN stel dat de nieuwe wetgeving door gaat tegen die tijd dan krijg je een heel nest puppen die levenslang kort aangelijnd en gemuilkorfd op straat mogen lopen.
Er kan veel fout gaan bij een nest fokken en zie maar eens serieuze baasjes te vinden voor dit ras. Persoonlijk zou ik laten castreren zonder fokken. Puur vanwege haar ras, niet omdat ik tegen fokken zonder stamboom ben! Zeker met goede onderzoeken voordien qua röntgenfoto's van heupen en ellebogen en wat verder probleem is binnen het ras (dwerggroei!!). Mocht je echt echt het risico willen nemen dan zou ik gaan voor een reu van een heel ander ras. Bijv. Labrador ;)

Qua uiterlijk heel andere honden. Qua karakter geweldige honden en noem ze in paspoort x labrador en heel die wet kun je links laten liggen ;)


Even over een andere boeg.. ik ken meerdere rottweiler X berner sennen en dit zijn hele lieve sociale stabiele honden. Zou het eens in overweging nemen, deze kruising is heel erg geliefd!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:54

Osianaa schreef:
dierenfan schreef:
Ik zou niet gaan fokken. Rottweilers genoeg op de wereld EN stel dat de nieuwe wetgeving door gaat tegen die tijd dan krijg je een heel nest puppen die levenslang kort aangelijnd en gemuilkorfd op straat mogen lopen.
Er kan veel fout gaan bij een nest fokken en zie maar eens serieuze baasjes te vinden voor dit ras. Persoonlijk zou ik laten castreren zonder fokken. Puur vanwege haar ras, niet omdat ik tegen fokken zonder stamboom ben! Zeker met goede onderzoeken voordien qua röntgenfoto's van heupen en ellebogen en wat verder probleem is binnen het ras (dwerggroei!!). Mocht je echt echt het risico willen nemen dan zou ik gaan voor een reu van een heel ander ras. Bijv. Labrador ;)

Qua uiterlijk heel andere honden. Qua karakter geweldige honden en noem ze in paspoort x labrador en heel die wet kun je links laten liggen ;)


Even over een andere boeg.. ik ken meerdere rottweiler X berner sennen en dit zijn hele lieve sociale stabiele honden. Zou het eens in overweging nemen, deze kruising is heel erg geliefd!


Dat is echt een kruising waar ik geen snars van begrijp hoe dol ik ook op de Berner ben.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Kabayo

Berichten: 13901
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-17 22:59

Sorry maar kruizen ga ik sowieso niet doen. Dan steriliseer ik haar 10x liever zonder nest.

Denk eerlijk gezegt ook niet dat daar veel vraag naar is

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Ange29, ComscoreBot, girlyggirl, GrapeshotBot, Indy_Mouse_9, Nickeltje, Pardoesje, Selina, Veldbloem, Whizz en 138 bezoekers