Cavia binnen rennen

Moderators: Firelight, xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

WinSel

Cavia binnen rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 16:11

Hallo

Op dit moment wonen mijn cavia's nog buiten maar later in het jaar gaan ze weer naar binnen.

Mijn vader heeft al een binnenhok gemaakt met 2 verdiepingen maar ik wil er nog een ren bij.

Ik ben benieuwd naar foto's van jullie cavia rennen ( binnen ) om wat inspiratie op te doen.

Groetjes nienke

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:15

Ik heb bakken op de grond. Je zou zoiets ook kunnen maken met panelen die makkelijk los kunnen, als je geen vaste ren wilt.
Dit zijn mijn hokken:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik
http://www.caviabox.nl voor verrijking en gezonde snacks voor cavia's!

WinSel

Re: Cavia binnen rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 16:19

Ow dat vind ik mooi ! Die panelen rennen vind ik niet mooi in huis haha.

Je hebt op de bodem nog een plaat liggen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:24

Nee ik ook niet inderdaad, met mooi hout kan het er wel heel netjes uitzien :j (Mijn kooi zijn van alles door elkaar, maar ze zitten toch niet in huis dus dat is niet zo erg.)
Ik heb vinyl op de bodem liggen, er ligt verder geen plaat onder. Dat vinyl is helemaal waterdicht dus de vloer blijft helemaal goed.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 16:25

Bedankt voor je reactie
Ik sla je foto's even op als je dat goed vindt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:27

Natuurlijk :j Succes met bouwen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 16:28

Dankjewel !

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:30

Toen ik mijn cavia's nog binnen hield liet ik ze in de winter ook gewoon buiten spelen in de buitenren. Als je gewoon dagen met mooi weer uitkiest en als het echt koud is niet te lang achter elkaar dan kan dat prima

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 16:37

Ik wil ze in de winter graag binnen :) en dan in het voorjaar gaan ze weer in hun buiten verblijf.

Ik vind het veel gezelliger als ze in de winter binnen zitten haha.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:37

Dorine92 schreef:
Toen ik mijn cavia's nog binnen hield liet ik ze in de winter ook gewoon buiten spelen in de buitenren. Als je gewoon dagen met mooi weer uitkiest en als het echt koud is niet te lang achter elkaar dan kan dat prima

Dat zou ik juist niet doen!
Ze kunnen prima buiten blijven als ze een goed hok hebben maar eenmaal naar binnen is ook binnen houden tot in het voorjaar!

Wij hebben ze vroeger een tijdje binnen gehad wij hadden net zulk soort bakken als melody7 maar dan een iets andere vorm. Wij hadden er alleen een deksel op (ivm de honden, die deden ze niks maar om ze alleen te laten met een open kooi wou ik niet proberen)
Wij hadden alleen de zijkanten niet van hout maar van plexiglas dat vond ik zelf erg leuk omdat je ze zag lopen vanaf de zijkant anders kon ik ze alleen vanaf bovenaf Door het gaas zien.
Ik zal is zoeken of ik nog een foto heb

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:04

bcd94 schreef:
Dorine92 schreef:

Dat zou ik juist niet doen!
Ze kunnen prima buiten blijven als ze een goed hok hebben maar eenmaal naar binnen is ook binnen houden tot in het voorjaar

Dat deed ik niet en dat ging prima
Afbeelding

Beliche zz-licht+2

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:15

Binnen cavia's buiten zetten in de winter is echt geen goed idee, al helemaal niet in sneeuw :n

Dat is hetzelfde als zelf in een hemdje buiten gaan lopen, en dan hebben we het nog niet over die voetkussentjes. Persoonlijk zou ik buitencavia's zelfs in hun nachthok houden met sneeuw. Die pootjes zijn daar niet voor gemaakt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:24

Dit was geen uur hoor.. even paar minuutjes frisse lucht dat was het. Maar met mooi weer in de winter deed ik ze wel langer buiten. Dus droog weer en zonnetje.

Beliche zz-licht+2

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:51

Ik zou cavia's 's winters zeker niet even naar buiten doen, ze zijn namelijk heel gevoelig voor longproblemen en doordat ze hele kleine longen hebben zijn longproblemen ook heel snel dodelijk.

Ik zou buitencavia's niet in hun nachthok houden met sneeuw, ze komen oorspronkelijk uit een gebergte rond de hoogte van 2,000 tot 3,800 meter, daar is in de winter ook gewoon sneeuw. Wel ook ruim de mogelijkheid geven om buiten de sneeuw te scharrelen, bijvoorbeeld door een deel van de ren af te dekken.

Vanaf nu beschikbaar voor Professionele digitale voedingsadviezen voor het paard.

PB voor meer informatie, website volgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie