Soort kenneldeur als binnendeur

Moderators: Firelight, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja

dierenfan

Soort kenneldeur als binnendeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 11:50

Wie heeft ideeen of weet ze betaalbaar te koop (2de hands) oid?

Ik heb 1 slaapkamer puur voor mijn honden. Er staat nu rondom een puppenren in. Echter ze slapen er tegen ( oude hond droomt veel en ligt dan te trappelen tegen dat ijzer) en mijn puber sleept de ren in allerlei vormen. Geeft best lawaai en ik woon in een flat ;)

Nu zit ik te denken aan een soort kenneldeur om in het deurgat te doen. Zodat ze contact en zicht hebben met de rest van mijn flat en ik ze goed kan horen s nachts en hun mij. Puur omdat ik allergisch ben voor hun mogen ze echt niet op mijn slaapkamer slapen. Los kan ook niet omdat mijn puber een andere smaak heeft qua inrichting van mijn flat dan dat ik heb.....;)

Afbeelding

Zo is het nu ( ongeveer dan want hier had de puber het hekwerk naar eigen inzicht verzet hahaha) wil dus alle hekwerk weg hebben en in deurgat een open deur. Liefst geen knaagwerk dus geen hput heb liever dat hij dat op zijn botten en speelgoed doet.

Judass

Re: Soort kenneldeur als binnendeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:52

Is een peuter hekje geen optie?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:53

kan je schroeven in die muur? Want dan Is het op te lossen met 1 paneel vastzetten al dan niet met een scharnier zodat die wel open kan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:53

Een traphekje in de deuropening? Lijkt me de makkelijkste oplossing
Laatst bijgewerkt door amy_leftover op 02-08-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:54

Mijn ouders hadden een savic dog barrier die hield 2 cane corso's goed tegen, indien nodig kon zelfs de deur nog dicht van de deuropening waar het hekje in zat.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:55

Wat sneu, ik vraag me oprecht af waarom je honden hebt genomen. Neem aan dat je van te voren weet dat je allergisch bent maar vind het niet kunnen honden dan maar weg te stoppen voor de rest van hun leven. Een hond wil maar 1 ding, lekker bij de baas zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:57

farahdiba46 schreef:
Wat sneu, ik vraag me oprecht af waarom je honden hebt genomen. Neem aan dat je van te voren weet dat je allergisch bent maar vind het niet kunnen honden dan maar weg te stoppen voor de rest van hun leven. Een hond wil maar 1 ding, lekker bij de baas zijn.

huh? Omdat ze niet bij TS op de slaapkamer mogen slapen stopt ze ze weg voor de rest van hun leven? :+ Ik mis even een afslag denk ik....

Ik dacht ook meteen aan een traphekje TS! Gebruikte wij om de keuken af te schermen en dat is ideaal.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:58

farahdiba46 schreef:

Dan zijn er toch enorm veel honden zielig want de meeste mogen niet op de slaapkamer.

En ik ga er vanuit dat dit niet is voor overdag als ts thuis is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:58

farahdiba46 schreef:

Uit TS haar bericht kan ik niet afleiden dat ze 24/7 op deze kamer zitten. Ze noemt wel de slaapkamer, maar dat vind ik niet meer dan normaal eigenlijk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:03

Onze hond mag ook zeker niet op de slaapkamer!
Kunnen honden niet over een traphekje heen springen? Want dan snap ik wel dat ts eerder voor een transparante deur kiest.

03-02-2010 Jorinde Lynn
03-04-2012 Viënna Jade
05-07-2014 Eline Mae
♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:07

farahdiba46 schreef:

Waar zitten jou honden als jij niet thuis bent?
Bij mij ligt er 1 ook apart in de bijkeuken. En tuurlijk niet continu. Maar dat kan ik bij TS ook niet afleiden!

Ik snap wel waarom je een soort kenneldeur idee wilt. Toch contact, maar niet bij elkaar.

Traphekje wordt idd denk ik overheen gesprongen. Misschien 2 traphekjes boven elkaar? Of is dat te ver gedacht? :D

[o]

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:09

Toevallig ook laatst naar zitten kijken, http://www.bitiba.nl/shop/honden/honden ... ken/630524

Vond dit wel een aardig traphekje, is 107 cm hoog dus de meeste honden zullen daar (zeker 's nachts tijdens slaaptijd) niet overheen komen :) Overigens komen die van mij ook niet over mijn 75 cm hoge hekjes heen, ze kúnnen het wel, maar ze doen het niet :)

Dat eigen idee over het interieur herken ik wel, vandaar ook dat mijn hele huis ook vol hekjes staat _O-

@Farahdiba46, niet iedereen zit nou eenmaal te wachten op honden in bed ;)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 12:14

Hahahaha ik heb al 22 jaar honden in huis hoor. Liggen er nu 5 ( 2 van mij en 3 oppas) rond mij ;) echter door mijn allergie hou ik mijn slaapkamer hond vrij wat ik enorm rot vind. Als er 1 ziek is dan gaan ze wel mee de slaapkamer in en als ik nachtdiensten heb ook ;)

Naast mijn werk want er moet geld binnen komen leef ik voor mijn honden dus nee ze zijn absoluut niet zielig ;)

Zonder honden moet ik niet aan denken! Echter moet wel beetje aan mezelf denken. Ze zijn niet veel alleen want meestal als ik werk zijn ze bij de oppas. Ongeveer 5 a 6x per maand zijn ze een werkdag alleen wat ze gemakkelijk kunnen gelukkig. Ook elke dag 2 uur het bos in dus zit wel oke. Vele honden zouden denk ik graag ruilen ;)

Traphekje/kinderhekje is niet sterk genoeg. Hekje zelf wel maar de sluitingen van die deurtjes vaak niet en de hoogte is te laag. Wil minimaal 120 cm hoog maar liefst nog hoger. Gewoon omdat ik alleen relaxt weg ben als ik weet dat mijn honden niets geks kan overkomen.

Helaas is er niet echt te boren in die muur (klopboor komt er wel doorheen) en heb ik aan de ene kant vh deurgat vrijwel geen ruimte dus kan daar sowieso moeilijk iets bevestigen. Zat al te denken aan een gewone binnendeur kopen en daar groot gat in en zelf iets fabriceren. Echter ik ben niet zo handig en al helemaal niet secuur dus zou niet mooi gaan worden vrees ik.

Hoop eigenlijk dat hier iemand zo iets zelf gemaakt heeft en dat ik dat na kan apen haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-17 12:18

Die hekjes "neejj" heb ik er 2 van. Soort gelijk iets in elk geval.

Handig als ik alles poets dat ze dan bijv. De woonkamer niet uit of in kunnen. Ze blijven er keurig achter maar lompe puber beukt hem gerust open als hij denkt dat dat echt nodig is. Bij het alleen zijn vertrouw ik dat dus niet ;)

Tis een fantastische boef alleen zijn hobby binnenhuis architectje spelen is minder handig

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:19

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:22

Een traliedeur zal wel realiseerbaar zijn denk ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:25

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:28

Ik maakte uit de tekst op ("puber heeft aendere ideeen over de inrichting dan ik") dat ze hier altijd verblijven en dus niet los in huis mogen, vandaar mijn reactie. Ging dus niet over al dan niet op bed slapen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:29

Otten petcages maakt die dingen heel regelmatig.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:33

loez schreef:
farahdiba46 schreef:

Waar zitten jou honden als jij niet thuis bent?
Bij mij ligt er 1 ook apart in de bijkeuken. En tuurlijk niet continu. Maar dat kan ik bij TS ook niet afleiden!

Ik snap wel waarom je een soort kenneldeur idee wilt. Toch contact, maar niet bij elkaar.

Traphekje wordt idd denk ik overheen gesprongen. Misschien 2 traphekjes boven elkaar? Of is dat te ver gedacht? :D

Mijn honden zijn gewoon in de woonkamer als ik niet thuis ben, hoe moeten ze anders leren niet jouw spullen te slopen? Heb al 29 jaar diverse honden gehad en er nog nooit 1 opgesloten. Ja, dat kost je soms je meubels maar die zijn vervangbaar :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:55

farahdiba46 schreef:
Mijn honden zijn gewoon in de woonkamer als ik niet thuis ben, hoe moeten ze anders leren niet jouw spullen te slopen? Heb al 29 jaar diverse honden gehad en er nog nooit 1 opgesloten. Ja, dat kost je soms je meubels maar die zijn vervangbaar :)

Hiermee gaat het gesprek een heel andere kant op natuurlijk, maar hoe leer jij je honden iets wanneer jij er niet bent? Mijn jongste heeft bij mijn afwezigheid nog nóóit zijn tanden in mijn meubilair gezet en tóch als ik er niet ben vreet ie m'n bank op. Of m'n tafel. Of de inhoud van mijn dvdkast :+ En om die simpele reden zit ie achter een hek als ik er niet ben. Want ja, meubels zijn vervangbaar, maar als het niet hoeft..

Ontopic: ok dan zijn traphekjes geen optie idd. Ik denk heel eventjes na. Hoeveel ruimt heb je evt om iets te bevestigen?

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:21

farahdiba46 schreef:

En als je ze opsluit, leren ze ook nooit in de verleiding te komen! Werkelijk :z

Ts, ik zou dan ook gaan denken aan een op maat gemaakte traliedeur of eventueel een klusjesman langs laten komen en vragen of het mogelijk is om van je huidige panelen een deur te maken
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 02-08-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:23

daffie1986 schreef:
farahdiba46 schreef:

En als je ze opsluit, leren ze ook nooit in de verleiding te komen! Werkelijk :z

Wat een slopende hond binnenkrijgt kost nog wel eens een tripje DA met alle risico's die daar bij komen, veiligheid maakt soms minder ideale keuzes noodzakelijk

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:25

Tamary ik snap niet helemaal waarom je mijn opmerking quote? Ik geef juist aan dat opsluiten voordelen heeft

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:20

ik heb zo'n kennel paneel deur in een deur opening gezet,en werkt prima :)

overigens gekocht bij witjes verzendhuis,maar MP heeft ook wel 2de hands hekken en er zijn overal wel zaken waar ze panelen verkopen