Hond bij een winkel leggen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 08:25

Ik kom net van de appie, en daar lag een hond aan een lantaarnpaal. Baasje was binnen een boodschap doen.
Nu zie je dit wel vaker natuurlijk, en voor mij zou het ook weleens handig zijn, sla ik twee vliegen in 1 klap. Klein boodschapje doen, en hond is er ook gelijk uit geweest. (Is denk ik 3 km lopen).
Maar echt, ik durf het niet. Mijn hond is een allemansvriend vriend, en ze zou zo met iedereen mee gaan.
Of als de riem los raakt, waar blijft ze dan?

Zijn er bokkers die dit doen?


Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:26

Nee, nooit. En dan heb ik 2 Staffords van 40 en 25 kg, maar dan nog zou ik het niet in mijn hoofd halen. Er kan van alles gebeuren...

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:27

Vroeger deed ik dat wel, maar dat was bij een buurtsuper en iedereen kende mij en mijn hond. Tegenwoordig zou ik dat niet meer doen.

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:29

Ik doe het wel eens met mijn allemansvriend, maar ik weet dat de vaste verkoper van het straatjournaal een oogje in het zeil houdt.
Anders doe ik het ook eigenlijk nooit.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:33

Bij ons op puppycursus werd het afgeraden omdat er soms toch honden mee genomen werden.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:34

Ik deed het ook wel eens, nu is die van mij niet perse een allemansvriend. Maar nooit voor lange boodschappen. Meer voor even snel wat halen. Hier in de stad doen eigenlijk ook best aardig wat mensen het.

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:37

Dat zou ik echt niet kunnen, dalijk nemen ze 'm mee, daar zou ik veelste bang voor zijn :j

insta: @theviewfrommelis

MWPhotography
https://m.facebook.com/MWPhotographyAndMedia

Schuur_

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:39

Ik deed het wel eens omdat er binnen een hoekje was waar niemand echt moest zijn en hij dan niet zo op straat lag. Dan lag hij ook in het zicht van de servicebalie en vroeg ik de dames of ze even een oogje in het zeil wouden houden.

Nu mag het niet meer en zou die buiten moeten liggen. No way dat die buiten gaat liggen waar niet winkelaars komen en het stikt van de hangjongeren.

Ik heb maar schrik dat die wordt gepest, meegenomen of dingen gevoerd

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:40

Nee ik vind het er altijd zo sneu uit zien en daarbij is die van ons een kruising pitbull labrador. Ze is super lief maar je weet niet wat er kan gebeuren. Dat risico wil ik niet nemen omdat het makkelijker is

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:41

Ik doe dat ook echt niet. Nou heb ik een vrij angstige hond die zich niet zomaar door iedereen laat aaien of meenemen, daarom zou ik hem ook echt niet zomaar alleen achter laten voor een winkel. Hij zou denk ik volledig in paniek schieten van al die mensen die hem, goed bedoeld, willen aaien. Daarnaast hoor je tegenwoordig zoveel rare verhalen van honden die gestolen worden, dus ik zou veel te bang zijn dat hij weg is als ik terug kom uit de winkel.

Ferro

Wennii

Berichten: 2309
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:43

Oh ik zou dat zelf ook echt nooit durven. Ook bang dat iemand ze meeneemt of wat geeft wat ze niet mogen hebben (1 van de twee is allergisch voor weet ik wat allemaal).

Bij de winkel waar ik vaak kom ligt heel vaak recht voor de deur een prachtige pitbull. Zo'n xl model met een hele aparte kleur vacht en ogen. Iedere keer denk ik oh dat die eigenaar dat aandurft!

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:47

Buiten dat ze hem kunnen meenemen zou ik ook bang zijn dat er iets gebeurd, kinderen die erop afvliegen, als jouw hond dan hapt ( ook al is het niet zijn schuld) dan heb je wel een groot probleem. Een hond kan nog zo lief zijn maar uit schrikreactie toch bijten en als ik al zie hoe kinderen zich gedragen in de supermarkt..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:50

Niet als ik uit zicht ben. Bij de bakker voor de winkel doe ik het dan zie ik haar zitten. Bij de aldi als ik weet dat mijn vriendin achter de kassa zit. Die heeft haar kassa voor het raam waar de hond zit. En de dierenwinkel daar mag hij mee naar binnen. Maar het is een klein dorp. En idd een mooie wandeling langs water. Dis voor kleine dingen doe ik het wel eens. Maar de hond van vrienden is gestolen in amsterdam voor een sigarenwinkel. Dus ik ben wel heel erg op mijn hoede.

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:54

Zijn er echt mensen die zo'n hond gaan aaien of dingen gaan voeren? Mij is altijd geleerd: van zo'n hond blijf je gewoon af. Ik zie iedereen dat ook doen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Babootje

Berichten: 26181
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:55

Sinds het bericht een aantal jaren geleden dat zogenaamde hondenronselaars actief waren (die honden stalen bij een supermarkt of uit tuinen, die als lokaas zouden moeten dienen in hondengevechten), laat ik mn honden nooit in een omgeving waar anderen zomaar bij kunnen zonder dat ik erbij ben.
Achteraf bleek dit "nieuws" een soort opgeblazen gerucht. Maar toch...

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:56

Ik zou zooooo ontzettend bang zijn dat ze hem dan meenemen. Of ik moet hem in het zicht hebben

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:03

Ja hoor, soms naar de supermarkt, of naar school.
Woon in een dorp dus de mensen weten wel waar ze hoort. Overigens, zodra de lijn los is blijft ze of liggen of komt achter me aan :o


Als pup zijnde vroeg ik inderdaad ook altijd aan de straatkrant verkoper om op te letten.

Het is geen dagelijkse kost maar wanneer je geen uren gaat winkelen vind ik echt dat het wel even kan.

Koos paardloos :(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:05

Ja ik deed dat wel eens. Maar liet haar ook wel eens achter bij de groenteboer waar ik gewerkt had. Dan werd ze vol gestopt met mandarijntjes en kon ik naar de jumbo. :=
Maar ze is nu veel te oud om zo ver te fietsen / lopen.
Maar dat is wel in een dorp!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 05-07-19 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:06

Wij deden het nooit, onze hond is niet betrouwbaar met kinderen dus dat risico wilde ik niet nemen. Sowieso zou ik het niet doen, mensen doen rare dingen en je weet niet hoe je hond reageert als jij er niet bij bent. Heb wel eens iemand gezien met een heel brave hond die hem los liet liggen, dat zou ik wel durven want dan kan de hond weglopen als er iets is.

Ik verplaats je topic trouwens even naar [BB] Beestenboel, daar past dit onderwerp beter.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:07

Ik zelf doe het nooit. Mijn hond is ontzettend lief maar houdt niet van vreemde mensen die haar goedbedoeld willen aaien, hier wordt ze angstig van. Daarnaast ben ook ik veelste bang dat iemand, om wat voor reden dan ook, haar meeneemt. Als wij de supermarkt willen combineren met een wandeling ga ik samen met mijn vriend, en blijft 1 iemand met haar buiten wachten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:09

Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)

Maar goed dan heb ik het over een kalf van een hond van ruim 90 kg maatje mini shetlander. Namelijk een hoog risico ras, Boerboel. Wij konden er mee lezen, schrijven en ik lag met mijn hoofd regelmatig op zijn lijf. Maar was en bleef een waakhond 1ste klas.
Afbeelding

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:13

Nooit doen!!!

Vanuit mijn vrijwilligerswerk bij stichting Waar is onze Angel? zie ik dit regelmatig mis gaan. Honden die losgemaakt worden of erger nog meegenomen. Dan kun je als baas flink aan de bak om ze weer thuis te krijgen.

En daarnaast doe je er een hond een plezier mee om naast een winkel te liggen. De baas is weg, vreemden willen hem toch aaien en soms is het te warm/nat/koud etc.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:15

Dat laatste idd. Ik zie echt maar heel weinig honden echt ontspannen wachten op de baas

Kidrauhl
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:18

Ik doe het ook absoluut niet. Mijn hond zou ook zo met iedereen mee gaan en daarnaast weet ze heel goed hoe ze uit haar tuigje kan komen :+ . Bij ons zie ik het eigenlijk ook niet zo vaak.

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:24

nee, ik zou altijd bang zijn dat iemand mijn hond meeneemt. nu zien ze er ook heel erg knuffelig uit, maar zijn niet perse heel lief, en het categorie mensen dat nog opgevoed is met, van andermans honden blijf je af, zijn er niet meer zo heel veel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 bezoekers