Kattenbak "probleem"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 16:45

Echt een probleem is het natuurlijk niet, ik vind het gewoon een beetje vervelend.

Ik heb 2 hartstikke lieve katten waarvan 1 kitten, en die maakt er nogal een zooitje van als hij naar de bak is geweest. Het kattenbak grind ligt serieus een meter verder dan de bak staat, stofzuigen doe ik sowieso iedere dag daar ontkom je niet aan met 2 katten en een hond dat is ook het probleem niet, maar als ik de kattengrind niet door het hele huis wil hebben zou ik bijna ieder uur moeten stofzuigen bij wijze van spreken.

Nu ben ik benieuwd naar verschillende ervaringen qua kattenbak grind, ik heb nu klontvormende van de supermarkt wat prima spul is als je een kat hebt die het allemaal gewoon in de bak laat :') houtkorrels heb ik ook over zitten denken, maar dat vind ik een hel om schoon te maken aangezien de korrels uit elkaar vallen als ze nat worden. Dus wie heeft er nog meer suggesties, iets wat makkelijk schoon te houden is en in de bak blijft.


Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:47

Ik heb altijd gewoon kleikorrels. Goedkoop en makkelijk schoon te maken. Ze gooien wel iets eruit, maar dat is te verwaarlozen en je hebt het zo opgeveegd met een stoffer en blik.

Die klontvormende vind ik veel te fijn qua structuur, heel mijn huis ligt er mee onder. Ooit een keer uit nood gebruikt. Nooit weer :')

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:56

Ik heb matjes voor mijn bakken liggen zo blijft de meeste troep daarop.

tengeltje11
Berichten: 7132
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:58

ik zet de kattenbak met de ingang naar een hoek.
dan is enkel die vrije hoek tussen de kattenbak en de hoek in korrels,want hier anders net hetzelfde.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:01

Ik heb 4 katten en ze gooien allemaal wel iets uit de kattenbak...niet heel veel maar gewoon wat aan de pootjes blijft hangen en dat schudden ze er dan af.

Ik heb Schep & Schoon; grove korrel van de AH Urine wordt één grote bal wat er zo uit te halen is zonder veel grit te verspillen. Doe met 1 zak van 10L een week, soms iets langer en dan heb ik 4 kattenbakken.

Wel haal ik regelmatig even stoffer en blik langs de bakken of een swiffer want ik loop veel op blote voeten met dit warme weer en als je dan op zo'n korreltje gaat staan...AUW!


Afbeelding

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:02

Ik vind houtkorrels juist ideaal! Het is even wennen, maar dan is het echt heel makkelijk, zuinig en weinig werk. En geen uitloop!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 17:05

Nieuwe kattenbakken aanschaffen wordt m niet dat wordt een duur grapje.

Ik heb nu ook klei korrels alleen fijne korrel van het merk markant, en ik kan indd met een stoffer en blik aan de slag maar daar heb ik dan een dagtaak aan.

Houtkorrels ken ik vanuit mijn vrijwilligers werk bij het asiel en al dat gruis eruit halen vind ik echt ellende, als je dat niet doet gaat het goed stinken, en om nou om de dag de bak leeg te gooien is ook een behoorlijke kosten vreter

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:09

Ik gebruik groffe kleikorrels. Scheelt toch al een hoop vind ik persoonlijk :j

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 17:16

Ik zal van de week eens naar de jumbo fietsen voor de grove variant :j en misschien toch maar 1 kattenbak met houtkorrels proberen

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:16

Wij hebben heel fijn grind, maar doordat we tapijttegels voor de kattenbak hebben liggen wordt de grind niet door het hele huis gestrooid. Tapijttegels kosten vaak net 2 a 3 euro per stuk.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:22

Je hebt ook houtkorrels in losse vorm (dis niet grote korrel, die bij nat uit elkaar valt )die klonten.
Hoef je echt niet iedere dag om te gooien, is mijn ervaring.
Ruikt bij gewoon bijhouden ook niet.
Matje voor uitloop eventueel?

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:54


Be the change you wish to see in the world.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:03

Grovere korrels nemen, ik had nu fijne omdat de rest op was, wat een drama zeg.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:13

Houtkorrels moet je af en toe zeven. Dan hoef je het nooit weg te gooien. En gaat het ook niet stinken.
Ik heb ooit iemand een bericht gestuurd met foto handleiding hoe ik dat doe. Die kan ik wel doorsturen als je wilt.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:16

Met houtkorrels kun je ook een peewee-bak gebruiken (of, stukken goedkoper: zelf maken), dan heb je er nauwelijks werk aan en verspil je geen korrel.

koeien op de weg...

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 18:26

Zoals ik al aangaf is een andere bak geen optie aangezien ik dat geld niet heb ;) dus zeven gaat m niet worden omdat ik zo'n bak dus niet heb

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:28

Ik heb langhaar katten. De mileuvriendelijke houtkorrels van zooplus (wel klontvormig en biologisch afbreekbaar) liepen ze wel 10 meter door het huis. Ik blijf zweren bij biocats naturel of die met luchtje en dan de grove klontvormige. Die lopen ze max 20/30 cm uit de bak.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 18:29

Ik heb ook een halflanghaar, maar gek genoeg veroorzaakt zij de problemen niet :')

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:31

Waarschijnlijk zit het tussen de kussentjes van zn pootjes ofzo. Maar die hele fijne grit blijft daar ook meer tussen zitten zou je zeggen.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:35

Ik heb catsankorrels. Beide nemen wat mee uit de bak en schudden het vervolgens nog even tussen de teentjes uit. Ik heb zo'n plastic ribbelmat er voor liggen, die vangt ook een deel op. Denk niet dat je het helemaal kan voorkomen..

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:36

Mossel schreef:
Zoals ik al aangaf is een andere bak geen optie aangezien ik dat geld niet heb ;) dus zeven gaat m niet worden omdat ik zo'n bak dus niet heb


Voor zeven heb je geen andere kattenbak nodig. Het is gewoon een handigheidje.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kattenbak "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 18:45

Ik snap dat het niet helemaal te voorkomen is, maar sinds ik die kleine er bij heb is het echt een bende, terwijl mijn poes het echt netjes houdt.

Tilmar, ik doelde ook meer op het peewee bak concept, ik ben wel benieuwd hoe jij het doet dan, dan zijn houtkorrels wel echt mijn eerste keus aangezien ik het verder wel fijn spul vindt

Zinzi_jewel

Berichten: 8784
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:46

Bio Kat korrels Klonten mooi
En een schoon loop mat voor de bak scheelt erg veel .
En t Klepje voor de opening van de bak wil ook helpen .
Soms graven ze zo fanatiek dat ze t uit de bak graven
Ik heb overigens een open bak met een mors rand eraan
En een bak met deksel

Chasing Dreams

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 20:00

Hij graaft het er niet uit, hij loopt het er echt uit. Begraven doet hij niet echt dus een open bak is al helemaal geen optie.
En bij de ene bak zit wel een klepje voor en de ander niet ( kapot) maar geen verschil

Matje zal ik ook eens naar kijken

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:44

Mossel schreef:
Zoals ik al aangaf is een andere bak geen optie aangezien ik dat geld niet heb ;) dus zeven gaat m niet worden omdat ik zo'n bak dus niet heb

Oh, wist niet dat je nooit meer tien euro zult kunnen sparen, maar zeven werkt ook prima +:)+ . Is iets meer/langer werk maar werkt ook goed. Kost wel wat meer houtkorrel (als een groot deel van de urine in een onderbak met wat korrels kan lopen doe ik iig langer met de korrels), maar zo heel groot is het verschil niet.

koeien op de weg...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, Lestria, Meliaforever, Nimby, Odysseus, Ruai, Silenna, YandexBot en 114 bezoekers