Kat laat springlevende muisen los in huis...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:48

...en gaat dan zelf weg. -O- We zijn nu in Zweden en ze heeft het vangen van muizen deze week ontdekt. Echter loopt ze er alleen maar achteraan te rennen en vindt het dan op den duur niet meer leuk. Gevolg: Ik heb al 8x sinds vorige maandag me in alle mogelijke bochten gewrongen om die krengen, die echt héél hard lopen, te vangen. Ik schuif geërgerd plat op mijn buik over de vloer met een zeef in mijn hand, lig onder kasten en banken en stoot tig keer mijn hoofd. Van de week heb ik het beest zelfs een uur moeten opwachten naast de koelkast omdat ik die niet van zijn plek kreeg.


Dus nu mijn vraag: hoe vang je op efficiënte wijze een muis? :D


Chapeau2002

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:51

Met een kat :D Grapje.. Sorry kon het niet laten. Maar het is inderdaad een heel vervelend probleem. Kun je ze vangen met zo'n muizenval die dicht klapt als de muis erin zit? Zo eentje waar ze blijven leven...?
Laatst bijgewerkt door Chapeau2002 op 17-07-17 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:52

_O- Geweldig! :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:53

Ik wil gewoon even zeggen dat ik je kat geweldig vind... _O-

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:54

Onze kater heeft dit ook een tijdje gedaan. Bij de buren in de tuin of in de wei een muis gaan vangen, meebrengen naar huis en dan, oepsie nu gaat die muis toch wel niet lopen zeker !

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:54

Ik denk dat je kat stuk is. -O-

Een muisvriendelijke muizenval proberen? Een muizenklem vind ik persoonlijk wel wat vies om in huis te zetten.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

vilheide

Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:59

Er voor zorgen dat je kat buiten blijft en niet in en uit kan lopen.

Groetjes Jolanda

Tigress

Berichten: 8922
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:00


:D

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Westhof

Berichten: 2891
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:03

Onze kat heeft dat ook wel eens gedaan, alleen dan met een rat. En het ergste is: we hebben de rat nooit terug gevonden -O- Wel meteen de deur open gezet nadat die rat in huis liep, dus waarschijnlijk is hij wel naar buiten geglipt, maar op dat moment wisten we dat dus niet zeker :x Nooit meer tegengekomen gelukkig.

Muizenval lijkt mij ook de beste optie.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:07

Hahahaha oepsie nouja het is in ieder geval wel een goede jager! Mijn kat brengt wel eens halfdode muizen thuis maar doorgaans geen springlevende! Geen idee hoe je dit aan moet pakken, misschien nog een kat erbij? :P

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:32

Maar dan kunnen we 13 muizenvallen kopen voor in iedere kamer... kat laat muis elke keer ergens anders los en het huis is niet bepaald klein... :')



We hebben wel een tweede kat, maar zij blijft echt van de muizen van de betreffende kat af. Ze is wel een geweldige jaget, gezien wij dagelijks meerdere galblazen en darmstelsels tegenkomen op de mat (en er ook in uitglijden).

Britt_Sisi

Berichten: 8941
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:34

Onze kat doet dit ook! Laatst vonden we er een in het gordijn die hier al een tijd gezeten had want het gordijn had muizenplasvlekken :') wij vangen ze gewoon met een bakje haha! Onze kat heeft geen kattenluikje, dus als we zien dat hij een muis heeft wordt hij gewoon niet binnen gelaten!

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:39

En toen ik laats een 'hoe verjaag ik muizen' topic opende zei iedereen dat ik een kat moet nemen :')

siskeh
Berichten: 8664
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:42

En die kat maar denken, wanneer gaat ze nou dr eigen muizen vangen...
Maar zit de oplossing niet in de kat niet binnenlaten? (neem aan dat je een kattenluik oid hebt)
Desnoods tijdelijk, tot deze muis-fase over is?

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:43

Een gestressde muis kun je het beste vangen in een schoen of laars.
Op zijn kant goed bereikbaar tegen de muur en dan de muis wat opjagen in een dichte kamer.
9/10 schieten ze dan de schoen in.

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:51

siskeh schreef:
En die kat maar denken, wanneer gaat ze nou dr eigen muizen vangen...

Nee joh, die heeft de tutorial: "hoe leer ik mijn baas muizen vangen zodat ik zelf niet meer moet..." gelezen :')
Knap hoor, zoals ze jullie aan het werk zet :D

Maar idd, gewoon niet binnen laten als ze een muis heeft, werkte bij onze kat prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:52

Niet binnenlaten is hier helaas ook geen optie. Alles staat hier de hele dag open ivm verbouwing enzo, en ook als we niet verbouwen staat de boel open.

BigOne
Berichten: 38045
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:01

Kat niet voeren voor een paar dagen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:05

Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopen :) dan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden :D dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.

Spoiler:
Patience is key

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:06

Chapeau2002 schreef:
Met een kat :D Grapje.. Sorry kon het niet laten. Maar het is inderdaad een heel vervelend probleem. Kun je ze vangen met zo'n muizenval die dicht klapt als de muis erin zit? Zo eentje waar ze blijven leven...?



Die heb ik ook EN ook 2 katten die ze vangen en dan laten lopen. Die val werkt idd prima!

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:10

De mijne doet precies hetzelfde! Nu heb ik 2 honden die muizenvangen ook erg leuk vinden, maar zodra zo'n beest onder de kast zit kan niemand er meer bij...Afbeelding
En dan kun je lang wachten...

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kat laat springlevende muisen los in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:13

Zo'n kast is inderdaad een reuze schoen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:14

Axivoca123 schreef:
Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopen :) dan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden :D dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.



We vinden het niet zielig maar eerder gevaarlijk... bang dat de kat zichzelf ophangt. Ze is nog maar heel jong (nog geen jaar oud) en af en toe nog gewoon onwetend. Zo jaagt ze achter dassen aan, en heeft ze ruzie met eksters. :') Niet voeren kan niet aangezien ze dan gewoon het voer van de andere kat opeet die wel echt voer nodig heeft, en buitenlaten doen we liever niet. Zeker 's nachts, wanneer er hier gewoon allemaal beesten zoals lynxen door de tuin lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:15

har166 schreef:
De mijne doet precies hetzelfde! Nu heb ik 2 honden die muizenvangen ook erg leuk vinden, maar zodra zo'n beest onder de kast zit kan niemand er meer bij...[ [url=m/kq0549.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan kun je lang wachten...



Als je die hond door mij vervangt, heb je het dagelijkse schouwspel van hier. :')

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:20

Resistance schreef:
Axivoca123 schreef:
Ik weet dat sommige mensen dit zielig vinden, maar je kan een halsbandje met een belletje voor je kat kopen :) dan horen de muizen je kat aankomen en hebben dan minder kans om gevangen te worden :D dit hebben wij met onze kat gedaan die elke dag bijna 3 vogeltjes ving. Zijn vangst werd verminderd naar 1 per 3 dagen ofzo.



We vinden het niet zielig maar eerder gevaarlijk... bang dat de kat zichzelf ophangt. Ze is nog maar heel jong (nog geen jaar oud) en af en toe nog gewoon onwetend. Zo jaagt ze achter dassen aan, en heeft ze ruzie met eksters. :') Niet voeren kan niet aangezien ze dan gewoon het voer van de andere kat opeet die wel echt voer nodig heeft, en buitenlaten doen we liever niet. Zeker 's nachts, wanneer er hier gewoon allemaal beesten zoals lynxen door de tuin lopen.


Je hebt speciale bandjes die loslaten zodra ze er aan hangen. Mijn kat heeft er ook zo een. Een keer per maand hangt het bandje ergens in de boom, dus ben blij dat het loslaat anders hing Mn kat er nog aan :o

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh en 32 bezoekers