Hond met loszittende nagel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Hond met loszittende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 01:10

Nu net, toen ik mijn chi in de bench wilde doen, merkte ik dat ze wat mank liep en 1 poot ontlastte. Blijkt dat 1 nagel los zit. Hij steekt wat verder uit dan de andere nagels en staat wat omhoog. Ze heeft er overduidelijk last van, likt eraan en wil er liefst niet op staan.

Ik ben even gaan googelen en het advies wat ik vooral lees, ook op websites van dierenartsen, is de nagel zelf lostrekken, want het erin laten blijven zitten doet zeer.

Maar pff, het hele idee om dat te gaan doen vind ik echt heel naar. Ben bang dat ik haar zeer ga doen.

Maar om nu nou naar de DA te gaan, zo laat nog, voor een losse nagel... Kunnen in de ochtend wel gaan, maar dan zit ze nog de hele nacht met die nagel en dus meer pijn.

Wat kan ik nu het beste doen? Eruit trekken of in de ochtend naar de DA?

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Hond met loszittende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:16

Ik zou zelf de nacht afwachten, dan gaat ze zelf ook slapen in de mand en ontlast ze het teentje ook. Dan kun je morgen altijd nog beslissen wat je doet en of het beter, slechter of hetzelfde is gebleven.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:18

Ik zou het de dierenarts laten doen. Die is behendig en heeft de juiste middelen. Als je het zelf probeert terwijl je al twijfelt dan heb je grote kans dat het misgaat.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Hond met loszittende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:38

Ik heb dat ook gehad met de nagel van mijn hondje.
Die zat los en bloede zelfs.
Maar het was natuurlijk weekend en al 23 uur dat ik het opmerkte.
Ik heb een verbandje om de poot gedaan en wilde de volgende dag de da gaan bellen.
Maar toen ik wakker werd lag het verbandje naast de mand en de nagel was er uit.
Dus hij was die nacht vanzelf losgekomen.
(of losgelikt)
Hij heeft er verder geen last meer van gehad en de nagel is nooit meer terug gegroeid.

Maar ik had het niet zelf gedurft om hem eruit te trekken.
Hij piepte al als ik er naar keek, en ik moest heel voorzichtig het verbandje om de poot wikkelen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Hond met loszittende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 01:48

Ja, dat heb ik dus nu ook.. Ze piept al als ik eraan zit... Ze zit gelukkig wel in de bench, dus lopen hoeft ze er nu niet meer. Ze ligt nu ook gewoon te slapen.. Dus dan maar even wachten tot morgenvroeg en als het er niet uit is, naar de DA. Ik durf het toch niet zelf te doen. Straks trek ik verkeerd en gaat hij er niet uit en moet ik nog een poging doen en daar wil ik haar niet echt aan onderwerpen, als ik het fout doe.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:49

Wij zijn met ons hondje toen naar de dierenarts geweest, maar dit was wel binnen kantooruren.
Zoals hierboven: verbandje erom tenzij de hond continue echt pijnlijk is.
Met een beetje mazzel is hij er morgen al af, anders even langs de arts gaan.

Wij hebben het verwijderen van het nageltje overigens wel onder verdoving laten doen. Hier zat hij nog behoorlijk vast, maar stond in een gekke hoek waardoor onze hond er mee bleef hangen en dat deed dan weer zeer.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:00

Het nageltje is eraf. Ik had vanmorgen de DA gebeld en foto gestuurd van het pootje en die zei er zelf uittrekken of morgen komen, dan trekken zij het eruit, of als ik niet kon wachten, dan kon ik vandaag langs komen. Uiteindelijk heb ik mijn zwager het laten doen. Die was op visite en die vond het niet erg of eng om te doen :'). Het viel mee. Ze piepte even, niet eens hard, en het was klaar. Snel halve draai en getrokken. Het zat al heel los. Het bloedde wel, dus wond schoon gemaakt en verband erom heen gedaan. Nu heeft ze die nog om. Maar ze durft nu weer gewicht erop te zetten en tippelt weer lekker rond, waar ze met de nagel er nog in, niet wilde lopen. Ze was de hele ochtend al zielig, maar toen de nagel eruit was, was ze weer als vanouds, dus ben toch blij dat het gedaan is.

Afbeelding

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:59

Vind dat wel degelijk iets om niet mee te wachten. Een nagelbed ontsteking onstaat zo erg snel en het is enorm pijnlijk. 1 van onze honden heeft het pas gehad en die is s'avonds nog onder narcose gegaan om de nagel te verwijderen die moet compleet eraf en dan tot het geheeld is in een dik verband met goede polstering anders is het nog pijnlijker. Een pijnstiller en antibiotica is wel verstandig.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 00:39

Ik heb haar in de nacht er mee gelaten omdat ze toch zou slapen in de bench en niet lopen, maar 's ochtends meteen gebeld voor advies en een foto gestuurd. Er werd gezegd dat ik het of zelf kon doen of op zondag of maandag kon komen. Gezien de DA ook gewoon de losse nagel zou lostrekken, leek het me verspild geld om heen te gaan, als het zelf ook kon, iets wat de DA me adviseerde. Dus ik ga er vanuit dat dat gewoon goed zit. Het is ontsmet en verbandje erom, die er nog steeds omzit. Maar ze loopt en rent alsof er niets aan de hand is, wat ze met het nageltje erin, niet deed. Het zal dus allemaal wel meevallen. We houden het natuurlijk goed in de gaten en houden het schoon.

kiki1976

Berichten: 16849
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hond met loszittende nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:46

Onze ene hond heeft het al een paar keer gehad met zijn klauwnageltje (hij is niet zo'n handig mannetje) en niet omdat deze te lang waren. Maar hij kreeg het altijd wel weer voor elkaar om ergens achter te blijven hangen.

De eerste keer ben ik er me naar de da geweest. Die trokken het eraf en dat was het. Hier gaven ze aan, dat we dat mocht het nog eens gebeuren zelf ook konden doen. Of even wachten, dan trekt het leven wat terug en valt het eraf.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:53

Wilawander schreef:
Vind dat wel degelijk iets om niet mee te wachten. Een nagelbed ontsteking onstaat zo erg snel en het is enorm pijnlijk. 1 van onze honden heeft het pas gehad en die is s'avonds nog onder narcose gegaan om de nagel te verwijderen die moet compleet eraf en dan tot het geheeld is in een dik verband met goede polstering anders is het nog pijnlijker. Een pijnstiller en antibiotica is wel verstandig.

Nogal overdreven. Als de nagel eraf is is pijnstilling nergens voor nodig, en als het niet is geïnfecteerd (en dit soort dingen helen iha probleemloos) geldt dat ook voor AB.
Je rent zelf toch ook niet naar de huisarts met een ingescheurde nagel?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:07

Kuggur schreef:
Wilawander schreef:
Vind dat wel degelijk iets om niet mee te wachten. Een nagelbed ontsteking onstaat zo erg snel en het is enorm pijnlijk. 1 van onze honden heeft het pas gehad en die is s'avonds nog onder narcose gegaan om de nagel te verwijderen die moet compleet eraf en dan tot het geheeld is in een dik verband met goede polstering anders is het nog pijnlijker. Een pijnstiller en antibiotica is wel verstandig.

Nogal overdreven. Als de nagel eraf is is pijnstilling nergens voor nodig, en als het niet is geïnfecteerd (en dit soort dingen helen iha probleemloos) geldt dat ook voor AB.
Je rent zelf toch ook niet naar de huisarts met een ingescheurde nagel?



Nee ben ook geen hond die overal in loopt en aan likt. Tenminste ik niet :D en als de nagel goed los ligt en het leven bloot ligt is de kans op infecties heel groot en dan erbij erg pijnlijk. Denk niet dat je het fijn vind dat iemand jou nagel er geheel aftrekt. Vind dat dat bij een dier zonder verdoving eigenlijk niet kunnen.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:14

wij hebben dit 2 x gehad met onze hond en wij moesten hem toen in de biotex doen een paar x en daarna verder droog laten.