Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 00:44

Halloo,

Ik heb een Friese Stabij van anderhalf jaar oud en we vinden het beide erg leuk om met een vriend van mij en zijn honden te wandelen in het bos.

Vandaag dus ook weer, we gingen om half 2 weg en waren er om 5 uur weer. Twirre, mijn hond, was erg vies dus ik heb hem gewassen.

Er was eerst niks aan de hand en nu rond 7u blijft er hij maar aan likken en bijten. Heb al meteen gekeken maar ik kon niks vinden. Nu keek ik net weer(22.00u) en nu heeft hij dus zijn kussentje best wel kapot gebeten, zijn huid is ook erg rood tussen de kussens.
Als ik nu vooraan zijn kussentje zit vind hij dit niet fijn maar ik kan niks zien en voelen..

Morgen kijken we hoe het gaat en of hij nog veel bijt, zoja gaan we meteen naar de DA.

Fotos van zn pootje nu net (22.00)

Afbeelding
Afbeelding

(Sorry als dit topic verkeerd staat)

Mijn moeder is ondertussen aan het kijken, en we denken dat er iets vooraan zijn kussen zit maar we kunnen niet zien wat. Dus we gaan morgen waarschijnlijk even naar de DA.

Maar wat kan ik er nu voor vannacht aan doen? Als ik hem zo door laat gaan bijt hij zijn hele poot stuk.

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.


__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:16

Mijn Friese stabij heeft dit haar hele leven gedaan. Vaak als ze veel gelopen of gezwommen had. In de winter was het erger met het zout wat op de wegen ligt irriteerde haar pootjes. Goed droog en schoon houden hielp bij ons.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:34

Onze Stabij x beagle doet dit ook al jaren, idd meer als er gestrooid is en er zout aan d'r pootjes zit, maar ook als t nat is geweest e.d. Wat bij ons een hele poos geholpen heeft is ander voer, wat precies weet ik niet maar meende dat er lamsvlees in zat? Het gaat in ieder geval met vlagen, de ene week meer dan de ander en soms idd tot bloedens aan toe....

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 04:27

Àls ze dit bij ons doen zit er iets in/onder/op de poot wat irriteert. Het kan een sneetje zijn, een splinter, zout wat geïrriteerd heeft of iets anders. Grote kans dus dat er iets ziet dat niet fijn voelt. Helemaal als dit de eerste x is dat ze het doet. Ben je echt bang dat ze.kapot gaat bijten zou ik een oude sok oid pakken en er omheen doen met leukoplast oid. Let wel op dat.het niet te strak zit.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 05:23

Lijkt gestoken oid, of ergens in gestaan? In zijn kussentje bovenaan zit een rood plekje.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 06:59

Ik verplaats dit topic van MD naar BB omdat Medisch echt voor paarden is.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

DinkyOmie

Berichten: 532
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: in een huis

Re: Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:22

kan ook een allergie zijn. Mss voeding? Je kunt eens proberen over te stappen op vers vlees.
Mijn franse bulldog doet dit al zijn hele leven.
Op een gegeven moment word het ook een ''gewoonte''.

*I'm not perfect, i am original*

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 10:44

Daphne__ schreef:
Lijkt gestoken oid, of ergens in gestaan? In zijn kussentje bovenaan zit een rood plekje.


Dat is wat bloed omdat hij zo erg heeft gebeten.

Dyonne schreef:
Ik verplaats dit topic van MD naar BB omdat Medisch echt voor paarden is.


Sorry, thanks !

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 10:48

We hebben een oude sok gepakt en er tape omheen gedaan. Dat tape is sporttape, dat gebruik ik voor mn enkel en rug.

Het is gelukkig blijven zitten, als je er nu aan komt doet t hem echt pijn dus ik ga nu zo een afspraak maken bij de da.

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:49

Je ziet geen wondjes? Beestjes? Goed tussen tenen kijken, maar ook tussen kussentjes. Anders goed spoelen met lauw water, droog deppen en sok of dergelijke om de poot doen. Allergie lijkt me niet gezien het zo acuut is

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:53

Dit deed onze kruising stabij ook. Wij deden zijn pootjes in water met soda. En dan wordt het goed schoon en gaat het als het goed is helen.

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 10:58

Cemlys schreef:
Je ziet geen wondjes? Beestjes? Goed tussen tenen kijken, maar ook tussen kussentjes. Anders goed spoelen met lauw water, droog deppen en sok of dergelijke om de poot doen. Allergie lijkt me niet gezien het zo acuut is


Nee ik en mijn moeder hebben echt vaker gisteravond gekeken met een goede lamp we kunnen niks vinden.

Dat kan ik wel even doen danku :)

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:59

misschien ook iedere avond even insmeren met Vaseline?

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Melvern
Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:36

Als het 1 poot is dan is een allergie niet meteen een idee, als het eenmaal geïrriteerd is houdt hij het in gang met het likken. Goed dat je het likken en bijten tegenhoud nu! Kan goed zijn dat hij een wondje had en doordat hij gevoelig was hij eraan is gaan zitten. Gedachten proberen af te leiden en zorgen dat zijn pootje even rust krijgt.

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Hond kan niet stoppen met bijten aan voorpoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 19:10

Ben met hem naar de dierenarts geweest. Da vermoedde dat er iets helemaal bovenin in het kussentje zat maar daar mocht en kon hij niet naar kijken van Twirre. Dus us hij onder narcose gebracht maar toen heeft hij nog steeds niks gevonden. Alleen wat pus en vocht op het zere plekje.
Nu wilde de Da niet meteen zn pootje open halen in een operatie dus we kijken het eerst aan zoals het nu is.
Nu zit er een ontstekingsremmend zalfje op en een verbandje. Hebben antibiotica meegekregen omdat er een kans is op een infectie.

Veel rust en dan afwachten tot donderdag dan mag het verband erop.

Thanks iedereen voor alle tips !!

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appel_33, b000tje, GoogleAdsense en 133 bezoekers