vuurwerkvrij oud en nieuw

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 14:47

hoi allemaal,

Wie heeft er net als ik he le maal niks met oud en nieuw? :D
Doordat mijn jongste hond het om 12 uur niet erg tof vind (word van de knallen heel druk, kruipt gelukkig niet in een hoekje, ze kan gewoon nog los lopen overdag etc maar leuk is het niet) heb ik besloten dit jaar in een "vuurwerkvrij" hotel te gaan zitten. Ik ga naar een hotel in Hoenderloo midden in het bos :) heerlijk!

wat doen jullie om het jullie beestjes zo aangenaam mogelijk te maken?

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior


marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:54

Hier werd laatst vuurwerk afgestoken, ze hadden geen vergunning.1 paard is gaan rennen en zijn meniscus is waarschijnlijk kapot.Daarom gaan we naar een stal waar ze 1 nacht kunnen staan.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:58

Wij gaan met onze honden naar Frankrijk,het huis van onze buurvrouw staat daar en ze heeft gevraagd of we niet met elkaar wilen gaan. Nou,dat wilden we wel. Huis staat in de middle of nergens,in de verste verte is er nog niet eens een sterretje te zien laat staan te horen. Heerlijk rustig dus en een dag of 10 door de bossen struinen,lekkerder kan toch bijna niet.

denice

Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:00

Wel met oud en nieuw, niet met vuurwerk.

Ik kan de week er voor niet meer rijden omdat iedereen aan het knallen is. Ik ga niet met een paard over straat in die omstandigheden. Het is gevaarlijk, duur en slecht voor het milieu. Daarom :D

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:04

Hoenderloo viel mij vorig jaar met oud en nieuw toch wat tegen.....ik had geen honden bij me maar ik vond dat er toch best wat afgeknald werd ondanks dat er op het park waar ik zat, geen vuurwerk toegestaan was.

Ik woon nu gelukkig nog behoorlijk afgelegen waardoor ik het voor de honden relatief makkelijk aangenaam kan houden. Ik heb er 1 die panisch wordt, de andere 3 trekken zich er weinig van aan.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:05

Niks.
De katten kruipen een uurtje of 2 in een hoekje en de hond wil graag de straat op om naar het vuurwerk te kijken. Prima :D

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 15:10

heeerlijk idd faruba! ik heb nog gekeken voor frankrijk maar in mijn eentje vond ik het toch even te ver en te duur :)

daffodil, een vriendin zat vorig jaar in dit hotel waar ik heen ga en daar was geen vuurwerk, nu hoeft het van mij niet helemaal vuurwerk vrij te zijn hoor maar een verschil tussen voor je huis hele matten afgestoken worden of een aantal knallen in de verte is dan toch groot en ga ik graag voor naar de bossen :)

1 beauceron is geen beauceron <3 Chip + :( , Jolie & Bisou! Basing dog training on a misunderstanding of wolf behavior is as useful as basing human education on a misunderstanding of chimpanzee behavior

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:19

Nou, dat is nog eens een idee. Ik heb toch het idee dat ik voor de poezen thuis moet blijven (onzin natuurlijk).

Hoe kom je nou aan zo'n vuurwerkloze enclave?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:26

Amaris, hoezo onzin? Mijn kat is gewoon rustig (met af en toe een schrikreactie op een echt heel harde klap) als we in zijn buurt zijn. Paar jaar geleden was de ellende in de wijk al flink begonnen voor ik thuis was en was hij zwaar gestresst toen ik binnenkwam. Het knallen nam niet af, maar hij werd wel weer zijn gewone zelf toen hij bij mij in de buurt kon blijven. Dus wat we ook doen, we nemen de kat mee. Geven hem vlak voor middernacht een portie voer zodat ie wat te doen heeft als ie wil. Vorig jaar was het voor het eerst dat het hem even te gortig werd, maar kwam hij na een kwartier wel weer tevoorschijn.

Er zijn steeds meer bungalowparken en hotels die gebruik maken van hun rustige ligging, helaas dus vaak ook best duur. Vriendin van mij gaat werken, omdat haar baas een oud en nieuw arrangement heeft voor honden. Die kunnen die nacht daar verblijven, lekker ver weg van de meeste herrie. Ook een optie als je een bange hond hebt.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Nachocheese
Berichten: 780
Geregistreerd: 01-04-15

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:33

Ook niets. Onze hond zit vol verwondering te kijken naar het vuurwerk en de hond van m'n ouders stokdoof.
Als we naar vrienden oid gaan, gaat hij natuurlijk mee.

Minimus

Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:34

Paardlief vind vuurwerk geweldig. Mijn vorige pony was de week ervoor al in de stress en zeiknat van het zweet elke dag, dus toen ik mijn huidige paard kreeg was ik als de dood dat hij ook zo was. Ik ging op 'moment-supreme' naar stal toe en hij stond gewoon omhoog te kijken :') Keertje heen en weer lopen door de wei en weer rondkijken. Ik ga ook rustig met hem over straat overdag, vind het wel een mooie 'training', hij vindt t toch niet eng haha! Mensen die ik tegenkom houden vaak wel even rekening met me (dorp...) en als er dan eens mensen zijn die te dichtbij t paard durven afsteken ga ik er met de zweep achteraan ~~}> Dat spelletje vinden ze maar 1 keer leuk :P

Carbietschieten net zo, paard vind t prachtig. Kijkt niet op of om.

Vorig jaar met een stel (vreemde) jongeren samen met het paard vuurwerktraining gedaan. Jongeren vonden het paard erg braaf en gaaf en weten nu wat ze moeten doen als ze een paard tegenkomen die niet zo braaf is als die van mij :) Gewoon even wachten tot het paard voorbij is, of als de eigenaar zegt dat het goed is, doorgaan. Maar op veilige afstand. Erg leuk om te doen :j

Ik hou van vuurwerk. Steek het zelf niet af, maar ga altijd kijken. De een nog mooier dan de ander! En ja, milieuvriendelijk is het niet, maar autorijden ook niet... Dat doen we elke dag en vuurwerk maar eens per jaar.

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:35

Oh das fijn Esther, dan weet je ook waar je heen gaat! Ik was er vorig jaar dus ook echt niet heen om het vuurwerk te ontwijken maar het viel me op dat overal bordjes stonden, bij meerdere parken. Ik vind dat alleen maar goed.

En de omgeving daar.....die is werkelijk waar fantastisch!

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:40

Faruba schreef:
Wij gaan met onze honden naar Frankrijk,het huis van onze buurvrouw staat daar en ze heeft gevraagd of we niet met elkaar wilen gaan. Nou,dat wilden we wel. Huis staat in de middle of nergens,in de verste verte is er nog niet eens een sterretje te zien laat staan te horen. Heerlijk rustig dus en een dag of 10 door de bossen struinen,lekkerder kan toch bijna niet.


Mag ik mee ? :D
Ik heb helemaal niks met oud en nieuw en vuurwerktoestanden. Paarden vinden het hier niet erg, kijken af en toe even op van hun hooi maar verder niks. Poezen vinden het ook niet zo spannend. Maar ik krijg er echt de kriebels van :')

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:47


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:53

Mijn konijnen zijn dol op vuurwerk, vorig jaar zagen ze dit voor het eerst en mijn man en ik hebben keihard gelachen om die twee idioten. De hele avond hebben ze in het venster gezeten op hun achterpootjes om de lichtjes te zien :') Hopsten heen en weer voor het raam om maar niks te hoeven missen. Nooit zoiets gezien bij konijnen.

Voor mezelf hoeft t niet zo dat vuurwerk, als t verboden wordt en de gemeente organiseert een mooie show zou ik dat ook prima vinden. Er komt elk jaar een hoop ellende van natuurlijk.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

tienus63

Berichten: 11742
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:58

Amaris schreef:
Nou, dat is nog eens een idee. Ik heb toch het idee dat ik voor de poezen thuis moet blijven (onzin natuurlijk).

Hoe kom je nou aan zo'n vuurwerkloze enclave?

Geloof dat er afgelopen jaarwisseling zelfs een camping opengesteld was in/door boswachterij Staphorst om aan het vuurwerk te ontkomen.

Men was denk ik alleen even vergeten dat er aan alle kanten rondom boswachterij Staphorst fanatiek met carbid geschoten wordt. En niet alleen met verfblikjes en melkbussen.
Hoewel dit gedurende dag plaatsvindt en dat het na een uur of 17 wel afgelopen is.

#trotsoponzeboeren

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:11

Pandora,het huis zou er groot genoeg voor zijn maar of de buurvrouw het leuk vind?? :D

Ik denk trouwens dat wij gewoon naar bed gaan. In het huis zit geen verwarming,alleen hout gestookt,geen TV,internet,geen telefoonverbinding niks. Dus met recht echt rustig.

Ik ben echt een voorstander van alleen vuurwerk op vaste plaatsen.

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:28

Niks, cavia's geven er niks om en paarden ook niet :').

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:28

Wij gaan om 12 uur naar buiten met de hond :') ze houdt van vuurwerk _O-

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:36

Ik kan niet zomaar even ergens heen met 3 honden en 3 katten :')
Ik heb ook maar 1 bange hond, 1 hond geeft nergens niets op en 1 hond die pas 7 maanden bij ons woont dus daar heb ik geen idee van.
Ik vind het vuurwerk onzin, dus mag van mij gerust weg.
Dan hebben de beestjes EN ik rust haha. _/-\o_

Ties | Reu | Border Collie | 18.09.2020 | Tricolor
Teun | Reu | Boerenfox | 18.12.2022 | Tricolor
Thackery Binx | Kater | Europese Korthaar | 18.05.2022 | Zwart

dierenfan
Berichten: 9563
Geregistreerd: 27-02-10

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:29

Normaal wandelen wij altijd in het bos dat doen we rond die tijd ook ;)

Om middernacht zijn wij op groot en goed verlicht industrie terrein zonder woonhuizen. Daar totaal geen last van vuurwerk en kunnen ze lekker het gras op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:42

Beste oud en nieuw die we met onze hond hebben gehad was bij een vriendin van mijn ouders, die ergens op een heuvel in een heel klein dorpje woonde. Wel knallen, maar ver weg, en meerdere honden in huis waarvan de onze de enige was die bang was. Andere honden waren jachthonden, die de knallen juist geweldig vonden. Daardoor was onze hond redelijk ontspannen. Dit jaar moet ik helaas werken op oudjaarsavond en zit er niets anders op dan thuis te blijven. Onze hond gaat op oudjaarsdag alleen in de ochtend naar buiten. Daarna durft hij de straat niet meer op. Op nieuwjaarsdag gaan we er dus vroeg uit, kan hij in alle rust weer zijn behoefte doen. Als er veel geknald wordt durft hij echt de deur niet uit.

Danielleeee_
Berichten: 3167
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:47

Wij hebben twee ratten, twee vogels en vissen. We doen altijd de gordijnen dicht en een lamp aan zodat ze geen last hebben van de flitsen en vaak de tv aan voor het geluid van de knallen, maar ik heb nog nooit echt gezien dat ze er last van hebben. Volgens mij hebben ze het niet zo door zoals katten of honden, vroeger toen we katten hadden merkten we dat die er wel echt bang door werden.

*pum*

deflin

Berichten: 2252
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: dicht bij mijn paardjes

Re: vuurwerkvrij oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:55

Verschrikkelijk dat vuurwerk. Afschaffen die hap,
Mijn hond is schijtsbenauwd ervoor en weet niet waar die het zoeken moet. Maak me er nu al druk om hoe we het gaan overleven die dag.

Mijn paarden staan die nacht te stuiteren van angst op stal. Dus ik sta s' nachts bij de paarden, mijn vriend bij de hond. Erg gezellig

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:19

deflin schreef:
Verschrikkelijk dat vuurwerk. Afschaffen die hap,
Mijn hond is schijtsbenauwd ervoor en weet niet waar die het zoeken moet. Maak me er nu al druk om hoe we het gaan overleven die dag.

Mijn paarden staan die nacht te stuiteren van angst op stal. Dus ik sta s' nachts bij de paarden, mijn vriend bij de hond. Erg gezellig


Hier précies zo!!!! Wat een hel!!
Mijn vriend kreeg pas twee weken terug te horen dat hij vrij kon krijgen met oud en nieuw, dus véél te laat voor het boeken van een vuurwerkvrij park -O- Wel gaan we een (duur) weekje naar center parcs. Vorig jaar ook gedaan. Het begint daar om 5 uur, maar om 2 uur is het dan ook echt over. Dat is bij ons thuis helaas wel anders -O- Onze ene hond heeft achter de wc pot gelegen, maar die hoor je dan ook niet meer. De ander..... Zijn gewoon bang dat dat arme beest het aan zijn hart krijgt.. M'n vriend is om 10.00 uur met de auto met hem weg gegaan en heeft tot 1 uur ergens bij een afgelegen benzinestation gestaan... (hond heeft heerlijk liggen slapen op de bijrijdersstoel :+ )

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers