[VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:57

Wow wat gaaf!!!

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 16:01

Selina schreef:
Hebbuh


:D

Luca03 schreef:
Dat mag je hier voor onze kleine spruit van 8 weken ook maken hoor ;)


Ahhh, foto van je kleine spruit?


Keet schreef:
Pas op met het gebruik van hang dingen dat ze zichzelf niet kunnen ophangen. Mandjes zal wel goed gaan, maar aan muisjes/ed aan touwtjes/elastiek zijn al een hoop katten gegaan

Hij wordt wel prachtig!

[ [url=m/UFS5pB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de onze :) met links de kattenbakkist :)
Massief houten palen. Deze is nu bijna 4 jaar oud. Mandjes kunnen eraf en in de was :)



Dat is een goede, daar lees je wel over ja. Dat ding er aan heeft een redelijk gewicht maar je weet maar nooit, heb hem heel laag hangen en ga hem nog een stuk inkorten. zitten verder geen lussen aan.

Mooie paal.

Leuk Dani. :)

Dank Jorine en Mieke!

Ziet er goed uit Wendy, dankjewel. :)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:41

Hier is mijn kleine spruit, Noega
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 16:50

Wat een leukerd <3 Gave naam.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:51

Ach gos wat een scheetje!!

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 17:17

EdkingEnzo schreef:
Wow wat gaaf!!!


Dankjewel :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:21

Mooi TS!

Voor de mensen die krabpalen zo duur vinden: een paar dagen marktplaats heel goed volgen, ik heb een hele grote gekocht voor €15. Die katten maakt het niks uit hoor als ie iets beschadigd/tweedehands is. Alleen even heel goed schoonmaken :D

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:58

Mooi!! Ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt, dus ik volg mee :D

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:50

Wat ik me mede naar aanleiding van dit topic wel heb voorgenomen, is dat ik van onze krabpaal de bekleding van het 'voederplateau' wil vervangen. Er zitten lelijke plekken in en het is wat gescheurd al. Iemand enig idee wat voor stof geschikt is? Kat eet daar ook zijn natvoer en bij eventueel geknoei zou het eigenlijk wel makkelijk zijn als ik het fatsoenlijk schoon zou kunnen maken. Daarom dacht ik in de eerste instantie aan een stuk van een buiten-tafelkleed, van dat stugge dikkere plastic spul. Maar dat is misschien te glad en het is in ieder geval niet erg zacht...En aangezien het de enige plek op de hele krabpaal is waar Spooky dan überhaupt wel eens gaat liggen, vermoed ik daar hij enig comfort wel zal waarderen. Iemand nog een briljante tip voor mij?

Echtgenoot wordt vervolgens opgetrommeld om dat met zijn handigheid en nietpistool ook daadwerkelijk uit te voeren. Alleen dat weet hij nog niet O:)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:20

Kunstgras? :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 02:03

Miekje1979 schreef:
Erger nog. Als onze kat naast zijn voerbakje zit, dan kwispelt hij hem er nog wel eens af met een flinke staartzwiep. Alle brokjes over het laminaat. Ja, dat is een herkenbaar geluid en onze honden zijn dan rapper dan ik met de stofzuiger kan zijn :))
Dus bakje in zo'n gat verzinken is een hele slimme.


Klinkt sowieso als een goed idee, die van ons vinden het soms leuk om het bakje om te kiepen (want van de grond eten is veel leuker... :j )

Ik heb even gemist wat je voor touw gebruikt voor de krabdelen. Gewoon hennep? En wikkel je dat erom of gebruik je ook lijm?

Edit: ik kwam dit gifje tegen :o Dat laddertje is precies wat ik nodig heb! Iemand suggesties wat het voor materiaal is? (Ziet er sowieso leuk uit :D )
http://i.imgur.com/INYMk2G.mp4

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 10:51

Kunstgras zou kankerverwekkend zijn zeggen sommige mensen nu, Was op het nieuws. Kids die nog wel of niet meer op kunstgras mochten voetballen van hun ouders.

Kan je niet op het nieuwe stuk stof dat er op vast komt de zitten voordat dat gebeurd op de bovenkant stroken klittenband naaien en een anders stuk stof de onderkant. Dan kan je de stof die vies wordt wassen. Deze stof hangt dan wel los langs de zijkant. Geen idee of ze dat er dan makkelijk af trekken maar dat is het enige wat nu in me op komt voor een zachte ondergrond.


Magrathea schreef:
Miekje1979 schreef:
Erger nog. Als onze kat naast zijn voerbakje zit, dan kwispelt hij hem er nog wel eens af met een flinke staartzwiep. Alle brokjes over het laminaat. Ja, dat is een herkenbaar geluid en onze honden zijn dan rapper dan ik met de stofzuiger kan zijn :))
Dus bakje in zo'n gat verzinken is een hele slimme.


Klinkt sowieso als een goed idee, die van ons vinden het soms leuk om het bakje om te kiepen (want van de grond eten is veel leuker... :j )

Ik heb even gemist wat je voor touw gebruikt voor de krabdelen. Gewoon hennep? En wikkel je dat erom of gebruik je ook lijm?

Edit: ik kwam dit gifje tegen :o Dat laddertje is precies wat ik nodig heb! Iemand suggesties wat het voor materiaal is? (Ziet er sowieso leuk uit :D )
http://i.imgur.com/INYMk2G.mp4


Ik denk een stevige fijn geweven Gordijnstof. Maar het is lastig te zien of er structuur op zit, dacht ook even aan dun rubber omdat het er best glad uit ziet, maar denk wel dat het stof is.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 10:58

antje_vip schreef:
Mooi TS!

Voor de mensen die krabpalen zo duur vinden: een paar dagen marktplaats heel goed volgen, ik heb een hele grote gekocht voor €15. Die katten maakt het niks uit hoor als ie iets beschadigd/tweedehands is. Alleen even heel goed schoonmaken :D


Struin ook graag marktplaats af voor leuke koopje. :j


BrittS schreef:
Mooi!! Ben erg benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt, dus ik volg mee :D


Dank je, leuk!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:19

Nee je begrijpt het kunstgras verhaal verkeerd. Op de kunstgrasvelden worden rubber korrels gestrooid zodat de bal stuitert. Die korrels schijnen kankerverwekkend te kunnen zijn.

Je kan dus gewoon kunstgras gebruiken want neem aan dat je geen korrels eroverheen gooit zodat er beter gestuitert kan worden :)

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:57

ik zou plastic tafel zeil gebruiken voor het voerplateau... mijn katten zijn ransapen... en vinden het nodig om met hun klauwen in de waterbak te roeren om vervolgens de hele boel vol te smeren... (stomme beesten) ik vind het toch wel belangrijk dat je de boel schoon kunt houden bij het voer :)

op andere plateautjes kunnen ze lekker zacht liggen :)

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 12:25

Keet schreef:
Nee je begrijpt het kunstgras verhaal verkeerd. Op de kunstgrasvelden worden rubber korrels gestrooid zodat de bal stuitert. Die korrels schijnen kankerverwekkend te kunnen zijn.

Je kan dus gewoon kunstgras gebruiken want neem aan dat je geen korrels eroverheen gooit zodat er beter gestuitert kan worden :)


Ah oké. Dacht dat er altijd wat korrels door zaten. :o


Neon schreef:
ik zou plastic tafel zeil gebruiken voor het voerplateau... mijn katten zijn ransapen... en vinden het nodig om met hun klauwen in de waterbak te roeren om vervolgens de hele boel vol te smeren... (stomme beesten) ik vind het toch wel belangrijk dat je de boel schoon kunt houden bij het voer :)

op andere plateautjes kunnen ze lekker zacht liggen :)


Waterbak maak ik er zelf niet bij, wat natvoer betreft wordt het inderdaad wel viezig ja, wilde wel een kleedje doen meer voor de mooiigheid maar misschien beter niet doen.

Heb een grote drinkbak op de grond, of zou een kat dat niet willen delen met de honden? Heb geen kwijl honden. :D

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:47

Onze kat deelt ook met de hond, dat moet normaal gezien geen probleem vormen als je brave honden hebt ;)

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:00

Hier lebberen de honden en de kat ook uit dezelfde bak. Gaat prima als ze met elkaar overweg kunnen.

Kunstgras ga ik maar niet doen, dat is volgens mij ook niet goed schoon te krijgen. Ik denk dat ik gewoon een stuk wolligachtig stof gebruik. Dan haal ik een plastic placemat en knip die op maat voor onder de etensbakjes. De bakjes plak ik dan wel met een stuk plakgummy vast aan de placemat, anders gaat kat met de bakjes aan de haal vrees ik. Volgens mij moet dit wel gaan werken.

Dat filmpje van die kittens, aaachgossie... het lijkt wel rolgordijnstof ofzo?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 03:04

Onze ene kat drinkt wel gewoon uit de hondenwaterbak, onze andere absoluut niet. Dus dat is even uitproberen.

Voor het voerplankje zou ik vinyl ofzo gebruiken (voor op vloeren), dat is toch net wat dikker en zachter dan een tafelzeil.
Verder zou je een wasbare hoezen (van fleece/molton/ander zacht stofje) kunnen maken voor om de voederplank die je met klittenband of drukknopen dichtmaakt. Toch lekker zacht plekje om op te vertoeven én makkelijk te verschonen.

Oh en ik zie graag foto's van de verdere voortgang. Ben helemaal niet nieuwsgierig of ongeduldig :') .

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:12

Is wel te hopen dat ze met elkaar overweg kunnen, onze honden zijn echt super lief. Onze Sheltie van 8 kilo zou niet opgewassen zijn tegen een Maine coon van ook pak 'm beet 8 kilo. :') We willen een kater, denk dat dat beter past bij de reuen......het worden vast partners in crime. :D


Dank je GDG goed om te weten dat dat dus verschilt. Hoop dat de kat de waterbak wil delen maar heb nog wel een plek voor een waterbak waar de honden niet bij kunnen. :j

Ik ga straks naar de karwei voor wat planken. Kan ik weer verder en dan kom ik maandag met een up date.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:31

Leuk project. Ik zag toevallig een paar maanden terug op de Oostenrijkse marktplaats iemand in ons dorp die een zelfgemaakte krabpaal weg gaf. Heel leuk de plankjes zijn in de vorm van een wolk gezaagd. Ik heb alleen nu even geen betere foto die kan ik uiteraard wel even maken.


Afbeelding

Edit: ze krabben hier trouwens eigenlijk alleen aan de sisal palen. Maar deze vinden ze wel heerlijk om op te liggen.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 13:51

Gaaf CrazyCat, weg geven is wel lief zeg, Begrijp dat jij hem nu hebt?

Voet zonder de korting die ik kreeg 70 euro. Maak je een lagere krabpaal en voor kleinere katten dan kan je ook daarin wel een wat goedkoper materiaal gebruiken denk ik.
Grenen planken, 35 euro
Ronde mand 20 euro
Sisal touw 12 euro
Stof 8 euro maar waarschijnlijk net wat te weinig bestelt. Moet nog binnen komen.

Heb voor op het bovenste plateau nog geen mand en dan heb ik de nieuwe zaag, boortje 8 mm (voor het laten verzinken van de schroefkoppen, grove vijl, schroeven en schuurpapier niet meegerekend.

Ik heb toch nog 3 extra gaten geboord voor de grote stam voor meer stevigheid, daar zitten nu 8 grote schroeven in. en 1 er bij voor de middelste stam daar zitten er nu 4 in.

De schroefjes van het eet plateautje ga ik nog weg werken, dit hout blijft zichtbaar.
Afbeelding

Nog niet klaar maar wel vast op zijn plek gezet in onze zonnige keuken. loei zwaar ding geworden, Op de onderkant antikras vilt aangebracht, schuift lekker makkelijk.
Afbeelding

Belangrijk is dat je de plateau's waterpas of zo goed als waterpas maakt, staat mooier en ligt ook fijner voor de kat. :) Dit vond ik nog best lastig en gebruikte daar dan een grove vijl of soms zelfs de zaag om een kant wat sneller te laten zakken als er nog best wat af moest. Dit deed ik nadat ik de stammen als vast had staan.

Afbeelding

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:05

Wat wordt ie gaaf!!! :wow:

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:19

Supergaaf! Ik zou alleen (als het nig kan) naast je voerbakje ook een drinkbakje doen. Katten hebben achijnbaar geen natuurlijke drang om te drinken krijgen het meeste vocht binnen via de beesten die ze vangen(zo heb ik dat iig begrepen) dus dat daagt wellixht meer uit voor drinken als je een drinkbak naast het voerbakje hebt

Edit: en ik zou nog wat meer sisseltouw on die grote paal doen. Als ze vanaf t plateau krabben dan kunnen zs niet heel eeg uitrekken en vande onderkant/grond begint het misschien te hoog (kan ik niet goed inschatten). Dus ik zou zowel aan de onderkant en bovenkant touw toevoegen

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 14:38

Dank je Mieke!

Ben er heel blij mee. Manlief ook. :D Hele grote kans dat er een kitten komt in het voorjaar. Man vroeg waarom nu niet. :P :+:

Onze Roemeen is ook zo gek op hem,
http://i113.photobucket.com/albums/n231 ... zybkev.jpg

Dank je Maartje. Kon daar maar een klein plankje kwijt omdat anders van de ene plateau naar het andere lastiger springen wordt vermoed ik. Plankje is wat te klein om nog een gat naast te maken, te gevaarlijk met die zaag. Heb helaas geen werkbank met bankschroef.
Ik twijfel ook heel erg of ik kvv ga voeren (honden krijgen kvv en soms koud geperste brok van Darf) dat zal dan schelen wat vochtinname betreft.