Maine coon bij allergie?!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 13:53

Hoi Bokkers!

Voor het eerst in mijn leven heb ik mijn ouders overtuigd om toch na te denken over een kat in huis nemen.
De kat van de buurman is elke dag wel bij ons binnen en ondanks mijn pa zijn allergie gaat dat wel goed! (Beest verhaard wel als de ziekte :') )

Nu las ik dat mensen met een Maine Coon minder of geen last hebben van hun allergie, klopt dat? Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?
Laten Maine Coons veel haar los? Of niet?

Vertel me alles :D


IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:54

Ik heb een kruising Main coon (van de straat geplukt en uit asiel).

Mijn partner had van een HTK kat uitslag in zijn nek en van deze niet.

Ties 3/6/2015 <3

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:58

Mijn zus heeft een kruising main coon brits langhaar, en ze heeft met hem geen last van haar allergie terwijl ze dat bij mijn ragdoll wel heeft. Siberen schijnen het ook goed te doen bij mensen met allergie

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 13:59

Mossel schreef:
Mijn zus heeft een kruising main coon brits langhaar, en ze heeft met hem geen last van haar allergie terwijl ze dat bij mijn ragdoll wel heeft. Siberen schijnen het ook goed te doen bij mensen met allergie


Klopt! Siberische boskat las ik ook!

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:04

Hier reageren mensen met een allergie voor katten ook niet op onze Noorse Boskatten. Ze kunnen zo met hun neus in de vacht en dan komt er geen allergische reactie. Ook mijn moeder (die licht allergisch is) heeft geen last van ze.

Fine Art, portret of actie? Alles is mogelijk!
http://www.marliesmfotografie.nl/

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:48

In het verleden Maine Coons gefokt en over het uitvallen van haar kan ik kort zijn. Ja, het verharen van winter naar zomervacht is duidelijk. Als je allergisch bent voor de schilvers van de huid, ben je vaak niet allergisch voor de Maine Coon. Je kunt het uitproberen door eens op visite te gaan bij een (kleine) fokker. Ga niet heen als ze kittens heeft, dan ben je verkocht! Er zijn meer rassen waarbij beweerd wordt dat mensen geen last hebben van allergie. Er worden voorbeelden genoemd. Eerlijkheidshalve wil ik wel vertellen dat ik het meerdere malen heb meegemaakt dat mensen toch last hadden van hun allergie. Zij zijn allergisch voor de haren. Dus uitproberen zou ik zo zeggen. Pas als je overtuigd ben dat je niet allergisch reageert, serieus verder gaan denken. Want wat onze ervaring is, hoeft niet die van jou te zijn. Geen idee of je de rex leuk vind, maar deze gekrulde kat verliest ook niet zo het haar.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:51

Mijn vriend is helaas wel allergisch voor de 75% MC 25% Ragdoll van mijn ouders, maar ik heb inderdaad wel gehoord dat ze vaak minder reactie opwekken.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 14:54

Ja het is sowieso lastig om zeker te weten.. bij sommige treedt na een half uur al een allergische reactie op en bij de ander 24u.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:56

Ga eens langs bij een aantal fokkers zonder kittens! van Maine Coon,Sibeer en de Noorse boskat dit zijn natuurlijke rassen met een wat vettigere huid.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 14:58

Moet ik even kijken of er hier wel 1 in de buurt zit.

Goed idee inderdaad.

Liedje

Berichten: 9898
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:58

Wij hebben Siberische katten (Neva Masquerades) en die zijn hypo-allergeen. Mijn vrouw is allergisch voor katten, maar heeft geen allergische reactie op onze katten. :) Wij zijn toen gewoon bij een cattery gaan testen of ze een allergische reactie op dit ras kreeg, en die kreeg ze dus niet :D

There is no elevator to succes. Take the stairs.

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:01

Deijs schreef:
Ja het is sowieso lastig om zeker te weten.. bij sommige treedt na een half uur al een allergische reactie op en bij de ander 24u.


Ken je niet iemand waarbij je op de kat kan passen oid?
Wij hebben die van mijn ouders 2 weken in huis gehad, maar goed ook want het werd na een week pas echt lastig voor mijn vriend.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 15:02

Azmay schreef:
Deijs schreef:
Ja het is sowieso lastig om zeker te weten.. bij sommige treedt na een half uur al een allergische reactie op en bij de ander 24u.


Ken je niet iemand waarbij je op de kat kan passen oid?
Wij hebben die van mijn ouders 2 weken in huis gehad, maar goed ook want het werd na een week pas echt lastig voor mijn vriend.


Als mijn pa bij mijn buurman thuis zit heeft hij er wel last van (maar dat is gewoon zo'n standaard huiskat)

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:12

Deijs schreef:
Als mijn pa bij mijn buurman thuis zit heeft hij er wel last van (maar dat is gewoon zo'n standaard huiskat)


Dan kan je beginnen dat bij een MC ook te doen, als hij daar minder last van heeft is het alleen dat vraag of het inderdaad helemaal niet komt en dan is een logeerpartijtje op zich wel handig.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 15:14

Azmay schreef:
Deijs schreef:
Als mijn pa bij mijn buurman thuis zit heeft hij er wel last van (maar dat is gewoon zo'n standaard huiskat)


Dan kan je beginnen dat bij een MC ook te doen, als hij daar minder last van heeft is het alleen dat vraag of het inderdaad helemaal niet komt en dan is een logeerpartijtje op zich wel handig.



Ja... pff wat een ellende. Zo'n bezoek valt wel te regelen maar de rest niet.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:15

Lastig te beantwoorden maar de mensen die ik ken met zware allergieën / astma / bronchitis hebben van mijn Coontje geen last en van hun eigen HTK wel.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Natascha

Berichten: 6845
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:36

Mijn man heft wel last van onze coons maar die heeft een immunisatiekuur bij de huisarts gedaan waardoor het kattengedeelte qua allergie zo goed als over is. Graspollen is wat anders. Je zou eens bij je huisarts kunnen informeren of het wat voor jou is.
We hebben thuis ook een ionisator staan waardoor de lucht gezuiverd wordt van rondzwervend kattenspul (beelddenkmodus uitzetten :D ).

Niets zo charmant als een paard in her land.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 15:39

Natascha schreef:
Mijn man heft wel last van onze coons maar die heeft een immunisatiekuur bij de huisarts gedaan waardoor het kattengedeelte qua allergie zo goed als over is. Graspollen is wat anders. Je zou eens bij je huisarts kunnen informeren of het wat voor jou is.
We hebben thuis ook een ionisator staan waardoor de lucht gezuiverd wordt van rondzwervend kattenspul (beelddenkmodus uitzetten :D ).



Dat is met injecties toch? Die duurt lang of niet?

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:25

Mijn schoonzoon heeft de hoogste gradatie allergie voor katten maar geen last van de Noorse boskat :D

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 16:32

En hoe hebben jullie dat allemaal getest? Gewoon maar in huis genomen en maar zien oid?

Anoniem

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:44

Een collega had maine coons en hij zij dat heel veel mensen niet allergisch waren voor de haren, maar voor de huidschilvers, dus dat je dan alsnog allergisch bent, ook voor maine coons.

dierenfan
Berichten: 9546
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:52

Ik had maine coon x ragdoll en zowel mijn zusje als haar vriend en ik zelf waren er behoorlijk alkergisch voor helaas

melanie0906

Berichten: 1130
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:02

Ik heb gehoord dat er mensen zijn die van een Turkse Angora ook bijna geen allergieklachten krijgen

[o]

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:05

Vraag of je een zakje kattenhaar mee mag en maak daar een snor van waar de allergische de hele dag mee moet lopen :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

cissy

Berichten: 19795
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Maine coon bij allergie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:17

Ik heb 4 Noren, je mag wel komen snuffelen hoor. Heb ook wel zakje haar voor je evt.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79, IASCrawler, IMAY1990, Mo_Noah, silvericathy, Skye93, vordur, xRaisin en 84 bezoekers