Nachtelijk avontuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Nachtelijk avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 10:11

Zo, dat was mij wel een nachtje zeg.

Eerst moeilijk in slaap kunnen komen.
Vervolgens honger hebben en uit frustratie maar een kop melk drinken (werkt goed trouwens).
Daarna om 4:45 uit bed moeten omdat je naar de wc moet.

En daar begon het dan.
Altijd kijk ik via het achterraam naar buiten. En met volle maan kon ik alles goed zien.
Zit er een wit bolletje iets onder de tafel buiten.

Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en kijk nog een keer.
Doe het achterlicht aan... Het zit er toch echt.

Mits ik kijk, draait het geval zich om, en zie ik dat het oren heeft.
"Warempel! Dat is mijn konijn!"

Direct naar boven, aangekleed, zaklamp gepakt en eerst gekeken waar de andere rabbit zich schuil houdt en hoe ze eigenlijk uit het hok gekomen zijn.

Direct wakker uit mijn slaap stommel ik op klompen naar buiten. Ondanks dat het geen klaarlichte dag is, herkent het mannetje mij meteen en huppelt voor mij uit naar achteren, richting het konijnenhok.

Het vrouwtje is ook gespot.
Alle twee nog braaf in de achtertuin, dat is al een opluchting.

Ja... en dan? Vangbaar zijn ze niet, ze zijn aaibaar gemaakt, en dat is het. Kun je lang een discussie over houden, maar dat houd mij niet wakker hoor!
Dan maar de schuurdeur los maken, blikje voer er bij en rammelen maar.
- daar sta je dan, in je roze badjas, met een grijze broek er onder, met wollen sokken en op klompen, met een zaklampje in je hand en een blikje bix. Zie je het voor je? -

Het vrouwtje, verslaafd aan voedsel en doet hier dan ook alles voor! Huppelt vrolijk weer naar het hok, alsof er niets gebeurd is.
Het mannetje, wilde toch wel gewoon gepakt worden en gedragen naar het hok.
Pffff, laatste x dat ik hem vast had, was toen hij jonger was, dunner was, en nog niet gecastreerd. Dat was ook de reden dat ik hem vast hield toen, omdat hij zijn bezoekje langs de dierenarts moest volbrengen. Wat een poemeltje, denk wel een kilo of 3 nu.
Gauw naar het hok en via de bovenlade maar weer er in. Ook hij kreeg zijn restant van het beetje bix.

Het voorhekje was open.
Dit is een sluiting van een bench.
Voor het schoonmaken heb ik deze ook -niet- nodig, want dan gebruik ik de bovenlade.
Evenals voeren van hooi, de bovenlade.
Deze sluiting is niet makkelijk open te krijgen, helemaal niet als je geen geduld hebt.
En als deze open is, moet je hem ook open trekken of duwen, nu kan een konijn dit prima.
Maar... --HOE-- hij open is gekomen rest mij zeker de vraag!

Aan het hooi te zien, die ik standaard op 3 plekken verdeel, (Ja echtparen kunnen ruzie hebben, en dan eten ze graag even apart. Ze hebben nooit ruzie, maar is gewoon een prettig gevoel), waren de twee er ook al een tijdje uit. Het hooi was redelijk onaangetast.

Oplossing? Slot er op! Klaar!!
Bovenlade kun je niet open maken, dit is nog al een gewicht.
Alleen het onder deurtje kon los gemaakt worden.
Maar nu niet meer zonder sleutel ;)

De konijnen hebben zich prima vermaakt en zitten nu erg relax in hun hok + ren.
Geen van beide hebben schade. Dus eind goed, al goed.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in Belgiƫ

Re: Nachtelijk avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:32

Oh ik zit in de klas en moest mij inhouden om niet in de lach te schieten. Zalig verhaal!

WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: Nachtelijk avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:51

Hahaha ik zie mezelf daar al staan in die roze badjas :') Gelukkig waren ze nog in de tuin en te vangen en zo zijn zij ook een avontuurtje rijker.
Ben wel heel benieuwd hoe het hekje is opengegaan!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 10:58

WildDreams schreef:
Hahaha ik zie mezelf daar al staan in die roze badjas :') Gelukkig waren ze nog in de tuin en te vangen en zo zijn zij ook een avontuurtje rijker.
Ben wel heel benieuwd hoe het hekje is opengegaan!


Hihi, jup.
Eigenlijk al mijn hele leven houd ik niet van roze, maar ik kom toch altijd met roze dingen thuis. Zo ook de badjas. En niet zomaar roze, maar echt roze roze.

Ik ook... Gezien ik zelf al een meer als een week het voorhekje niet geopend heb.

Of de konijnen wilden wel een hele wilde nacht... :')