GPS trackers katten (en honden)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 17:56

Ik kreeg van de week de gps-tracker voor mijn kat binnen om te testen en ik vroeg me af of er al meer mensen waren die er ervaringen mee hebben. :D

Ik weet dat er genoeg mensen tegen het los laten lopen van katten zijn, maar daar gaat dit topic niet over.
Ik woon trouwens op een heel rustig stukje waar de de buren geen problemen met mijn kat hebben en zelf ook hun kat los laten lopen. (En allemaal zijn ze 'geholpen') In een drukke stad zou ik dat niet doen.

Tot nu toe vind ik het echt super leuk om te zien wat mijn kat zo allemaal doet als hij buiten is. Hij is de afgelopen 2 dagen nog niet echt ver van huis gegaan en zit veel in de bosjes en struiken langs mijn huis.
Maar het voornaamste is natuurlijk dat hij zo niet meer zoek raakt, zolang hij het gps-trackertje om heeft. Hij is ook wel gechipt, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Je kan de tracker ook laten bellen naar je telefoon en zo horen wat je kat uitspookt, ook wel eens grappig. En als je de tracker (met of zonder kat) kwijt bent kun je hem via de gps op zoeken en als je dicht in de buurt bent kun je hem ook geluid laten maken om m sneller te vinden. Ideaal.
Ik heb m nu voor de kat, maar honden of evt kinderen die er graag vandoor gaan kun je m ook om doen en zo terug vinden. (Ideaal voor het 3 jarige zoontje van mijn zus die in winkels graag er vandoor gaat en zich verstopt en dan ook geen geluidjes meer maakt :+)

Dit is Sem met zijn tracker om:
Hij accepteerde het meteen vanaf het begin al, terwijl hij nog nooit een bandje om heeft gehad hiervoor.
Ben er zelf wat huiverig voor als ze per ongeluk blijven hangen ergens aan. Hij heeft nu een bandje met een stukje elastiek, dus als hij vast komt te zitten kan hij als het goed is, zo weer los komen. De tracker vind ik dan wel weer terug. En mocht hij wel vast komen te zitten, kan ik hem zo vinden en helpen.
Afbeelding

Een kleine impressie van wat hij in een paar uurtjes heen en weer loopt:
Zijn icoontje is een hondje, want kat zat er nog niet tussen.
Afbeelding

Hier nog even een product foto van Pets On Demand hoe het er van dichtbij uit ziet, met het standaard bandje zonder elastiek.
Afbeelding


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:01

Blijft leuk om te zien wat je kat allemaal uitvogelt als hond.
Ben benieuwd naar ervaringen van andere bokkers en andere gps trackers.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:03

Ik volg het even! Wij hebben een kater die helaas regelmatig een paar dagen weg is. Een GPS zou dan ideaal zijn. Mij houdt alleen het gewicht van de GPS mij tegen en ook dat je er helemaal een abonnement voor moet afnemen?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 18:07

Dit is echt een heel lichtgewicht dingetje, ja het mag altijd nog kleiner, maar dit is prima te doen :j
Ik heb er een simkaartje in met prepaid wat onbeperkt houdbaar blijft. Het gebruikt maar weinig data dus je kan er vrij lang mee. (ik heb een symio prepaidkaartje)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:08

Waar stop je die prepaid kaart dan in?
Ik heb een Iphone, maar ahum.. die is niet van mij die is van mijn werk en een antieke telefoon die alleen belt en sms't...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 18:19

Het simkaartje gaat in de tracker :D
Op je telefoon moet je de app downloaden die samenwerkt met het apparaatje

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:22

Oh, pas des probleme dus!!! Thanx!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:36

Faline schreef:
Dit is echt een heel lichtgewicht dingetje, ja het mag altijd nog kleiner, maar dit is prima te doen :j
Ik heb er een simkaartje in met prepaid wat onbeperkt houdbaar blijft. Het gebruikt maar weinig data dus je kan er vrij lang mee. (ik heb een symio prepaidkaartje)


Welke heb je precies? En met welk abonnement?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:42

Ik vind het wel duur voor een lolletje. Anders had ik ook wel 1 gewild :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 21:45

Ja klopt ze zijn niet goedkoop. Ik kon toevallig 1 testen dus dat is goedkoper. Anders had ik het wellicht ook niet gedaan.
Ik moest ook nog maar afwachten of poeslief überhaupt het ding om z'n nek zou accepteren. Dat is een dure gok. Maar nu achteraf zeg ik, het is het zeker waard om zo onbezorgd je kat buiten te kunnen laten lopen. En uiteraard zijn er zat andere dingen te bedenken die het wel waard zijn om te tracken. (Dure nieuwe auto bv)

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:50

Bij mij op de opleiding (toegepaste biologie), zijn student collega's er een heuse studie mee aan het doen. Ze gaan het loopgedrag van dikke katten vergelijken met dunne katten en binnen een woonwijk en daarbuiten. Ben heel erg benieuwd!
Onze kat mag mee spelen als dikkerd.

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:55

Er vroeg laatst iemand om een tracker voor haar paard ivm wat die op wei/paddock paradise uitspookten. Zou dit ding ook aan een halster kunnen?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:55

tamary schreef:
Er vroeg laatst iemand om een tracker voor haar paard ivm wat die op wei/paddock paradise uitspookten. Zou dit ding ook aan een halster kunnen?


Ja natuurlijk! waarom niet :)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 22:05

Ja je kan het eigenlijk aan alles wel vastmaken wat je wilt tracken.

@Lizzy ik heb de tracker van petsondemand.nl en een prepaidkaartje van Symio, je kan zelf bepalen hoeveel tegoed je er op zet. Er hoeft geen aparte internet bundel bij. Zonder bundel is het wel iets duurder internet, maar je verbruikt bijna niks en het tegoed is onbeperkt houdbaar. Aparte bundels zijn vaak maar 1 maand geldig

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:13

Geen tracker, maar ik twijfel wel over de fitbark. Ook voor de leuk, we krijgen straks twee pups en eigenlijk wil ik hun activiteit en gedrag vergelijken met dat van onze oudere roedel leider.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:35

Wij hebben iets dergelijks voor een oud wordende en richting dementie gaande (schoon)moeder.
We zijn haar al eens 'kwijt' geweest en dat was voor ons (schoon)kinderen een behoorlijk stressvolle ervaring.

Met dit ding aan haar sleutelbos weten we iig waar ze zit als ze een keer een afspraak is vergeten, ze kan met de noodknop om hulp vragen en wij kunnen haar erop bellen indien nodig.

Met huisdieren nog geen ervaring ermee.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:02

Ik heb er ook al eens aan gedacht om zo'n tracker voor onze honden te kopen. Maar zijn zij ook waterdicht? Want ik ga ook wel eens naar zee met ze.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:09

Jup, zijn waterdicht. (Je hebt verschillenden natuurlijk, dus er gewoon naar vragen, maar er zijn waterdichte)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: GPS trackers katten (en honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:21

Vind deze al wel mooi klein. Mijn kat is erg ondernemend en zou graag er een willen aanschaffen. Bedankt voor de link. Voor nu nog even niet in de planning maar misschien voor over een jaar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, x_spekkie_x en 31 bezoekers