Pup niet zo fit. Tandjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 21:58

Onze pup van 4 maanden is behoorlijk aan het wisselen.

Nu is ze sinds gisteren niet helemaal fit. Ze speelt nog wel maar rustiger dan anders, slaapt voor haar doen veel, heeft een wat tranend oogje en eet af en toe gras.

Haar ontlasting is normaal, haar neus is afwisselend droog en nat (dit is altijd zo) en ze eet, drinkt en plast ook normaal (hoogstens lijkt ze net iets meer te plassen dan anders).

Ze voelt niet warmer aan dan anders, buik is zacht en niet opgetrokken, ze heeft geen wondjes en ademhaling en hartslag lijken ook normaal. Ook is ze normaal in haar beweging, hoewel wat trager.

Al haar entingen heeft ze netjes gehad, afgezien van een greep uit de kattenbak een paar dagen geleden heeft ze voor zover we hebben gezien niets vreemds gegeten en ze is niet in aanraking geweest met zieke dieren.

Kan dit gedrag door het wisselen komen? Zo nee, moeten we hiermee naar een dierenarts?

Mijn intuïtie zit er niet vaak naast en momenteel zijn er bij ons beiden geen grote zorgen of alarmbellen maar we zien dus wel dat ze niet helemaal fit is.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:11

Niet elke pup is uiteraard hetzelfde,ik kan je alleen mijn verhaal vertellen over onze pup van nu 5 maanden. Die was zeker de beginperiode van het wisselen ook echt niet fit,hangerig,vaak gras eten,niet willen spelen,zijn algemeenbeeld was wat lauw. Vooral bij het doorkomen van zijn achterste grote kiezen had hij erg veel last van en nu die door zijn gaat het langzaamaan beter, Wel merk je dat hij nog niet graag harde dingen in zijn bek wil nemen zoals bv. een bot oid.,dat doet hem nog teveel zeer.
Dus ja,het zou mogelijk kunnen zijn dat ook jouw pup er last van heeft en daarom niet fit is.

Ik heb mijn pup trouwens juist verse kluiven aangeboden om het kluiven aan te moedigen want daardoor knaagt hij sneller zijn loszittende tanden/kiezen er uit. Vooral bij zijn hoektanden heeft dit goed gewerkt.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:19

Onze pup, heeft er niet zichtbaar last van gehad. Maar zoals Faruba ook al aangeeft geen een pup is natuurlijk het zelfde.

Ik denk dat jezelf het beste aanvoelt of je met je pup naar naar de da moet.

Kan hij geen last hebben van de kou en regen? Ik neem aan dat die nog vaak naar buiten moet met z'n leeftijd. Tenminste, met onze plaskont konden we nog makkelijk 8 keer per dag naar buiten rond die leeftijd.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:26

Bij twijfel gewoon even bellen, Lente!
Hoor je vanzelf of het raadzaam is even langs te gaan :(:)

Beterschap voor Mare!

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:28

Onze pup van inmiddels 6 maand dan qs ook wel echt niet fit tijdens het wisselen. Niet eten, veel slapen, andere stoelgang.

Kan best dat ze daar niet fit van is...

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 22:29

Faruba, jouw berichtje klinkt herkenbaar. Dat is alvast een geruststelling.

Nacho, last van de kou denk ik niet. Ze heeft 3 langere wandelingen op de dag en verder hoeven we hier alleen de straat over voor een plas. Ze is gek op naar buiten gaan, wat voor weer het ook is en ze oogt ook niet koud.

Shirley, misschien dat ik morgen even bel inderdaad, afhankelijk hoe ze dan is.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:42

Ik heb ook even de D.A. gebeld voor geruststelling hoor dus even bellen kan nooit geen kwaad. Ik mocht ook langskomen als ik dat wilde maar mijn D.A. beaamde dat het heel goed van het wisselen kon komen dus heb hem in de gaten gehouden en hem een rit naar de D.A. bespaard,hij heeft erg last van wagenziekte.

Hij kwijlde trouwens ook regelmatig of hij zat wat te rommelen met zijn tong/bek. Vaak zat er dan een kies of tand erg los.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:49

Oke, dan zal het dat niet zijn inderdaad. Die van ons had daar namelijk wel moeite mee.

Beterschap voor je kleine pup, hopenlijk zijn het alleen z'n tandjes.

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 22:57

Jaaaa klapperen met de tandjes alsof ze ergens op kauwt doet ze inderdaad ook! Of met haar kop schudden...

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:08

Toen mijn Boem jaren geleden wisselde was hij ook niet helemaal lekker hoor (is hij nog steeds niet, trouwens :+ ).
Zijn gedrag varieerde van wat sloompjes zijn, afgewisseld met fanatiek kluiven of slopen als hij de kans kreeg. Soms leek hij wel echt boos. Maar verder waren er ook geen andere lichamelijke klachten. Hij at en poepte goed, wilde heus wandelen en spelen, geen koorts, kortom, het waren echt de tandjes.
Het is even sneu, maar ze zal er gewoon doorheen moeten. :(:)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:19

Tanden of kiezen die heel erg los zitten haal ik er zelf uit maar je moet dat wel durven. Vaak gaat zo'n los zittend tandje/kiesje wat scheef zitten en daardoor doet eten of kauwen zeer. Als zo'n tandje/kiesje er uit is hebben ze meestal gelijk minder last.

Geef je pup maar een lekkere kluif of bv.een oor oid.,dat helpt om het los zittende spul er sneller uit te krijgen. Schrik niet dat je wat bloed ziet tijdens het knagen,dat is normaal en duurt maar even.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:54

En hoe is het vandaag met onze Mare :+: ?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:10

Wisselen vergt veel energie en ongemak en daar gaat de ene pup makkelijker mee om dan de andere :)

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:25

Mare is vandaag een stuk fitter.
Ze heeft genoeg te knagen trouwens en schrikken doen we ook niet zo snel hoor :D

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Pup niet zo fit. Tandjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:37

Mooooooi +:)+