Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 01:20

Hoi, lang verhaal...Ik ben in het bezit van een leuke kat van een jaar of 17. Mijn kat heeft voor mij een ander baasje gehad maar, wegens kinderen en drukte zijn beide katten (ze hadden er 2) serieus weggelopen. En kwam er een schuw en broodmagere de kat voorbij toen we aant bbqen waren. Inmiddels woont ze alweer 11 jaar bij ons.
Sinds een aantal weken is ze lang weg en komt ze opeens weer terug. Nu zag ik dat ze plots ontvlooid was door een iemand(heb snel een bandje omgedaan met straat etc) en ben ik na gaan vragen in de buurt of ze mijn kat toevallig gezien hadden, ja dit was het geval. Iemand vertelde dat er een straat achter mij iemand woont die dus blijkbaar vaker katten in huis neemt van andere:(.
Aangebeld en die vrouw geeft dus inderdaad toe dat ze mijn kat binnen heeft zitten omdat, mijn kat het bij haar beter heeft. Uitgelegd dat mijn kat een thuis heeft en ze niks tekort komt, mocht helaas niet baten. De kat heb ik inmiddels al een maand niet gezien en ik weet niet wat ik moet doen.
Hoe kan ik haar overtuigen?? Politie inschakelen? Dierenbescherming?


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:27

Is de kat gechipt? Of heeft hij een paspoort? Dan naar de politie gaan. Als jij kan aantonen dat het jouw kat is kan je haar weer zo mee naar huis nemen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:29

Als je zeker weet dat zij m heeft, ophalen. En in dat geval kun je altijd telefoontje(s) gaan plegen naar politie, dierenambu welke instantie ook maar wil luisteren en/of helpen.
Kun je aantonen dat het jou kat is? Chip oid? Foto's etc. Ook wel heel handig.
Waarom trouwens een maand gewacht? Ik vind dat vrij lang.

Discussie van wel/niet buiten laten lopen zal zo ook wel weer losbarsten. Ik zou 'm iig even binnen houden als je 'm weer terug hebt. Weet niet hoe haalbaar dat is natuurlijk.. van je verhaal lijkt t me wel een echte buitenkat.
Laatst bijgewerkt door Faline op 24-08-16 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:32

De kat in je eigen huis/tuin houden?

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:32

Het enige geldige bewijs dat het jouw kat is, is een chip die op jouw naam staat geregistreerd. Als dat het geval is, kun je gewoon naar de politie gaan hiermee.

Als dat niet het geval is, kun je via politie en dergelijke niets. Dan kun je het alleen met de dame zelf proberen op te lossen.

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 01:34

Heb in de tussentijd wel nog aangebeld bij haar, briefjes ij de brievenbus en rond gelopen etc maar de kat is zegmaar al een maand niet bij mij thuis geweest. Ze is gechipt, draagt een halsband met adres etc.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:35

Palmera schreef:
De kat in je eigen huis/tuin houden?


Ben ik ergens met je eens, maar is natuurlijk geen vrijbrief voor een ander om je kat maar zichzelf toe te eigenen.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:35

Als ze een op jouw naam geregistreerde chip heeft, kun je dus gewoon naar de politie stappen :j

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:35

Dan gewoon nu de politie bellen. Dit is gewoon diefstal en echt belachelijk.

Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:38

Bah wat vervelend, TS, helaas zijn er inderdaad mensen die in de volle overtuiging dat ze het goed doen, andermans katten "stelen". En dan hebben ze vaak het smoesje dat "een kat zelf zijn huis zoekt" maar ze vergeten dan erbij te zeggen dat ze zelf die kat gelokt hebben door hem te voeren.

Hoe je die kat terugkrijgt? Dat is erg lastig, een vriendin van me heeft hetzelfde meegemaakt, haar kat liep weg toen ze een kitten in huis haalde, ze ontdekte haar kat bij iemand anders op de vensterbank, en heeft moeten praten als brugman om haar kat terug te krijgen, ze kreeg hem pas terug nadat ze beloofde aan de "catnapper" dat zij die kat kon krijgen als mijn vriendin zou merken dat haar kat bij haar thuis niet gelukkig meer was.

Het blijft lastig... als je de politie of Dierenbescherming (of een dierenasiel) belt, hebben zij misschien wel tips voor je wat je kunt doen.
Succes!

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:41

Faline schreef:
Palmera schreef:
De kat in je eigen huis/tuin houden?


Ben ik ergens met je eens, maar is natuurlijk geen vrijbrief voor een ander om je kat maar zichzelf toe te eigenen.

Zoals ik de OP begrepen heb, is de kat lang weg geweest en kwam ontvlooit en wel weer terug. En dan zou ik mijn kat dus niet meer weg laten gaan voordat ik weet wat er gebeurd en bij wie. Lijkt me niet meer dan logisch. Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen zomaar ieders dier mag toe-eigenen, maar als baasje heb je imo ook verantwoording. :)

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 01:49

Ik had d'r gelijk toen een bandje om gedaan met een briefje in het kokertje dat ze een thuis heeft. En mket koeienletters het adres op het bandje zelf. Mijn kat kan wel binnen maar gaat op een gegevenmoment janken omdat ze zo graag naar buiten wil. Ik dacht bij mezelf dat een bandje wel zou helpen.in mijn ogen is (als je denkt dat een kat geen huis heeft ook al is ze gechipt) een bandje genoeg om te laten zien dat een kat een huis heeft. Ze komt immers graag buiten en zeker met de hitte vond ze het altijd heerlijk om gewoon in de tuin te slapen.

Anoniem

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:57

Moest dat mijn kat zijn was ik er al lang weer achter gegaan en bij geen gehoor de politie gebeld. Zou geen 3 dagen duren dat zij mijn kat heeft.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 01:58

Bandjes en chips zijn helaas geen 100% garantie dat een dier een welwillend baasje heeft. :) Ik heb zelf wel eens een zwerfhond opgevangen, broodmager en onder de vlooien, met band en chip. Helaas bleek na speurwerk dat de baas was overleden en niemand de hond had opgevangen en het beestje is op straat beland. :(:)

Maar: hier mag je natuurlijk niet vanuit gaan. Ik check bij iedere zwerver of die een baas heeft. Pas daarna wordt er gekeken naar een opvangadres. Eerst checken en dan pas bemoeien.
Nee, ik keur dit dus zeker niet goed omdat het dier een baas heeft die zich meld. Maar daarnaast zeg ik wel: hou je dier bij je! Nu is het iemand met 'goede' bedoelingen. De volgende keer is het iemand met kwaad in de zin.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 02:32

Hier iemand die aan de andere kant van het verhaal staat: ik heb namelijk al weken (cq maanden) lang een kat in en om huis die niet van mij is. Ik weet waar ie woont (overburen paar huizen verder) en heb hem al tig keer naar huis gebracht, maar niets helpt. Hij is zowat eerder weer bij mijn huis dan ik.

Mijn eigen kat vindt het maar niets, maar begint nu ook toe te geven aan de situatie, het duurt nu immers al weken.
Nu met mooi weer regelmatig ramen en deuren open staan, is het geen doen de vreemde kat buiten te houden. Dan ben ik een gevangene in eigen huis.
Ik heb contact met de overburen dus weet dat hij ontvlooit is en wordt (kat komt daar heel af en toe nog binnen) maar als er geen contact zou zijn met de echte baasjes dan zou ik 'm in overleg met de dierenarts (vanwege risico op dubbele ontvlooing) ook ontvlooien anders zit ik straks met vlooien in huis.

Kat wordt ook zienderogen magerder dus ben ook geneigd tot voeren maar ben ook bang dat ik er dan helemaal niet meer vanaf kom. Buurkat komt dus als ie van mijn kat de kans krijgt binnen en vreet zich dan rond en kan altijd in zijn eigen huis terecht voor voedsel, maar doet dit dus niet.

Echt een lastige situatie, en niet helemaal te vergelijken met de situatie van TS, maar moet zeggen dat ik ook zoiets heb van "hij vindt het in zijn eigen huis niet leuk" wat niet hetzelfde is als "hij wordt niet goed verzorgd". En dat ie het niet leuk vindt, is inmiddels ook door de buurman bevestigd. Ze hebben daar altijd veel katten gehad en sinds een paar maanden weer eentje erbij. Dat ging de eerste weken goed, maar daarna niet meer. En dit is het resultaat.
Ik kan me dus iets verplaatsen in de persoon die de kat van TS in huis heeft. Indien ze de kat belet om naar buiten (en dus naar eigen huis) te gaan, is het wat anders.

Brainless

Berichten: 29713
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:00

Catnip schreef:
Als ze een op jouw naam geregistreerde chip heeft, kun je dus gewoon naar de politie stappen :j

Nee (helaas?) niet.
Een chip + paspoort is géén eigendomsbewijs.

Ik heb hier 2 honden... beide niet op mijn naam geregistreerd.
2 katten waarvan 1 wel op mijn naam staat.
2 paarden die ook niet op mijn naam staan.
En toch ben ik echt hun eigenaar en kunnen de geregistreerden hun niet terug opeisen.

Ik heb 1 kat die nu 6 jaar hier woont en die van 2 huizen verderop komt.
Beestje kwam elke x teruglopen hierheen (zodra er maar een deur/raam open ging stoof zij naar binnen) en toen maar besloten dat zij hier mocht blijven wonen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:05

Hoe ga je hem thuis houden als je hem terug zou hebben?ik kan me voorstellen dat die kat rustig weer naar die mevrouw gaat.

misschien toch even contact opnemen met de politie of zo?

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:05

Bij honden ben je iig tegewoordig verplicht je te registreren in de databank als eigenaar. Geen idee of dat voor katten ook is.

Ik zou een aangetekende brief sturen met daarin de eis je kat terug te krijgen en zo niet ga je aangifte eoen van diefstal.

Overigens vind ik het ergens ook wel ironisch. Jij hebt dr kat opgevangen toen hij was weggelopen omdat hij het thuis slecht heeft, of dat begrijp ik iig uit je openingspost. Deze dame doet precies hetzelfde, alleen vind jij niet dat je kat het slecht heeft (los van wat de waarheid is).

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:06

Maar Brainless hoe kan je dan ooit bewijzen dat die kat van jou is?

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:10

Kat toch binnen houden als je wilt dat ze bij jouw blijft.
Jij bent er zelf ook zo aangekomen.

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:11

@secrible haha ja vond et ook wel ironisch ja

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:13

maak een kattenren (als je die kat terug krijgt!)
misschien foto's van de kat?

"if i had a world of my own, everything would be nonsense. nothing would be what it is. because everything would be what it isn't. and contrary wise , what is, it wouldn't be . and what it wouldn't be , it would, you see? - alice in wonderland

ShenaBell

Berichten: 696
Geregistreerd: 10-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:15

Ik zou als je je kat weer in huis heb niet meer buiten laten
Heb ik uiteindelijk ook gedaan met mijn katten (3 stuks) nadat 1 kat nooit meer is thuis gekomen
In het begin zitten ze heel hard te zeuren dat ze naar buiten willen maar als je doorzet geven hun op
Voordelen:
-ze zijn altijd veilig bij jou thuis
-zo goed als geen vlooien meer
-binnen katten leven langer

Eef_Bam

Berichten: 4088
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:15

Het ironische aan de situatie is dat TS de kat zelf ook van iemand "gepikt" heeft :Y) .
Maar ik snap dat het vervelend is TS, de buurvrouw denkt waarschijnlijk dat jouw kat ook "wegloopt" en zij degene is die hem kan "redden". Praten met je buurvrouw lijkt me de enige oplossing.

edit: zie dat anderen nu ook hetzelfde benoemen

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-16 17:22

Met de buurvrouw gesproken die mij tipte over waar mijn kat zit. Die vrouw die mijn kat heeft eigent vaker katten toe. Zo ook die van de buren en aantal andere uit de straat :( alleen die kwamen terug


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 bezoekers