[Volg] 2 nestjes kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 10:44

Het verhemelte is meerdere keren gecontroleerd, juist omdat ook wij dachten dat het daaraan lag.
De sonde krijgt hij momenteel via het bekje en niet via de neus omdat ie nog zo klein is. Alleen daardoor kan hij de sonde er wel zelf uitwerken. Thuis doen betekent ook dat ik dus zelf de sonde in zou moeten kunnen brengen en dat is bij zo'n kleintje natuurlijk ook weer niet zonder risico. Heb daar inderdaad wel ook over nagedacht, zelfs overwogen of het anders beter is om hele nest naar de kliniek te verhuizen, maar dat geeft moeders waarschijnlijk onwijs veel stress, dus ook niet handig.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:54

Wat vervelend allemaal Amable ze zeggen wel eens fokken is niet voor mietjes en deze ontwikkelingen bewijzen het maar weer eens,heel veel sterkte met het kleintje.
Heeft het kitten wel geheel behaarde pootjes zo niet dan kan hij primatuur zijn en dus van een latere dekking als de andere.
Een gespleten gehemelte heeft niets met de zwangerschapsduur te maken maar is een genetische afwijking Robeer :o

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:08

Zo moeilijk is het inbrengen van een sonde niet hoor :o
Als je het een maal hebt gedaan, is het een klusje van niks en 1000 maal makkelijker dan flessen. Via de neus wordt overigens nooit gedaan bij dieren, gewoon voor iedere voeding opnieuw inbrengen. Als je meer wil weten over het hoe en wat, wil ik je graag helpen. Als je interesse hebt, stuur maar een pb-tje. Ik heb er (helaas) behoorlijk wat ervaring mee.

Ik weet dat een gespleten gehemelte erfelijk kan zijn. Het kan ook een aanlegfout zijn vanuit de eerste weken van de dracht. Een gespleten gehemelte hoeft overigens niet altijd direct zichtbaar te zijn. Het kan ook een gaatje zijn helemaal achterin, tegen de keel aan. Vraag je da eens met een lampje helemaal achter in de bek te kijken als dat nog niet gebeurd is. Ik doelde meer op het feit dat de overlevingskansen na 61 dagen dracht echt niet hopeloos zijn. Goed beschouwt is alles na 58-60 dagen goed levensvatbaar.

Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk onderschriftloos........

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:24

Gefeliciteerd met je tweede nestje! Sneu van de ene kitten en ik duim ook mee!

Maandag heb ik behoorlijk onverwacht een kitten van mijn vader gekregen. Dus toch <3

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 19:47

Amable schreef:
Het verhemelte is meerdere keren gecontroleerd, juist omdat ook wij dachten dat het daaraan lag.


Vanavond de kleine ophalen, ik zou uitleg krijgen met betrekking tot het zelf geven van sonde voeding om hem de nacht door te helpen. Ik quote niet voor niets mijn eigen tekst, de andere dierenarts van de praktijk zou me de uitleg geven omdat de arts die er gisteren was er vanavond niet bij kon zijn. Ondanks dat haar collega al gekeken had besloot ze toch, tegen beter weten in, nog even een blik te werpen in het mini bekkie. En zij kwam tot de conclusie dat er wel sprake is van een open verhemelte. Sterker nog, het was 1 groot gapend gat, daardoor heeft de andere arts er waarschijnlijk, net als ik, overheen gekeken, omdat er geen gaatje was, alles zag er egaal uit. Fouten maken is menselijk, het is jammer dat hij nu nog een nacht en een dag geleefd heeft zonder zicht op een zelfstandig leven, we hebben er wel alles aan gedaan. Uiteraard hebben we hem na deze ontdekking in laten slapen. Een gaatje zou nog te hechten zijn op latere leeftijd, maar zo'n enorme opening is helaas echt niets meer aan te doen. Dank voor alle duimen, het heeft niet mogen baten. Van de 5 zijn er dus uiteindelijk maar 3 over, maar die doen het gelukkig wel erg goed :)

Voor de positieve draai nog 2 foto's :)
Het nestje van Jiala, deze kleintjes doen het goed :)
Afbeelding

En het nestje van Anushka, die gaan super, geen omkijken naar!
Afbeelding

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:49

Wauw wat een knappe kinders :D :D

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 19:56

Wel he? :D <3

Btw Esmee, super leuk, gefeliciteerd! Enneh, doe je hem in dit topic even voorstellen :D O:) [BB] Kittenkletstopic!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:57

Je hebt er een stel knappe kinders bij, jeetje daar smelt je toch bij weg? <3

Enorm balen van die andere, maar beter dat je het nu ontdekt hebt dan wel mee naar huis en dan alsnog tot de conclusie komen dat het niet gaat..

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 20:03

Precies, ik ben ook echt zo blij dat deze dierenarts toch nog even gekeken heeft! Ze schrok zich ook rot, maar ergens is het ook een opluchting, dat klinkt misschien stom, maar ik snapte gewoon niet waarom dat 'ie niet dronk. Want zelfs de onderontwikkelde longen waren toch niet echt een verklaring dat de melk weer via de neus terug kwam. Nu is het iig helder wat er aan de hand is, niet leuk, maar wel een logische verklaring.

En inderdaad, de kinders zijn prachtig! Zo genieten, dat jonge spul <3 Kan niet wachten tot straks de oogjes open gaan, ze gaan lopen en spelen en dan straks door het huis heen vliegen <3 En ja, ik weet nu al dat wanneer er iets stuk gaat ik ze wel achter het behang kan plakken, en af toe verlang naar de rust die ik nu heb :P maar dat is ook zo weer over als alles uiteindelijk vermoeid bij je op de bank kruipt <3

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:10

Aah wat een knappe poezenkinders!
Nu snap ik Fenja en Blue er bij helemaal, dat past helemaal in het gezin :))

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 20:23

hahaha, ja precies! Loop je door het huis en daarna kom je in de achtertuin en dan denk je dat je dubbel ziet :D :))

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:47

Amable schreef:
Precies, ik ben ook echt zo blij dat deze dierenarts toch nog even gekeken heeft! Ze schrok zich ook rot, maar ergens is het ook een opluchting, dat klinkt misschien stom, maar ik snapte gewoon niet waarom dat 'ie niet dronk. Want zelfs de onderontwikkelde longen waren toch niet echt een verklaring dat de melk weer via de neus terug kwam. Nu is het iig helder wat er aan de hand is, niet leuk, maar wel een logische verklaring.

En inderdaad, de kinders zijn prachtig! Zo genieten, dat jonge spul <3 Kan niet wachten tot straks de oogjes open gaan, ze gaan lopen en spelen en dan straks door het huis heen vliegen <3 En ja, ik weet nu al dat wanneer er iets stuk gaat ik ze wel achter het behang kan plakken, en af toe verlang naar de rust die ik nu heb :P maar dat is ook zo weer over als alles uiteindelijk vermoeid bij je op de bank kruipt <3


Klinkt stom maar dat was echt mijn eerste gedacht. Als er iets anders aan de hand is, zijn ze vaak ook minder levenslustig. Sneu maar het kleintje is veel beter af zo. Het is ook allemaal zo klein en priegelig. Had de doodgeborene een open schedeltje? Als dat zo is, zou ik die combi iig niet herhalen omdat dat gerelateerde erfelijke afwijkingen zijn. 1 in een nest kun je op een aanlegfoutje afschuiven. Bij 2 vindt ik het eerlijk gezegd toch meer richting erfelijk gaan.

Gelukkig doen de anderen het wel goed. Nu volop genieten van het grut

Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk onderschriftloos........

GabberGill

Berichten: 5676
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:54

Misschien een hele rare vergelijking, maar ik had dat met mijn merrieveulen. Scheve neus en open verhemelte. Melk ging er zo via haar neus uit.

Fijn dat het met de rest z goed gaat

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 23:22

robeer schreef:
Klinkt stom maar dat was echt mijn eerste gedacht. Als er iets anders aan de hand is, zijn ze vaak ook minder levenslustig. Sneu maar het kleintje is veel beter af zo. Het is ook allemaal zo klein en priegelig. Had de doodgeborene een open schedeltje? Als dat zo is, zou ik die combi iig niet herhalen omdat dat gerelateerde erfelijke afwijkingen zijn. 1 in een nest kun je op een aanlegfoutje afschuiven. Bij 2 vindt ik het eerlijk gezegd toch meer richting erfelijk gaan.

Gelukkig doen de anderen het wel goed. Nu volop genieten van het grut


Mijn idee ook en ook van de dierenarts, het is gewoon echt stom dat we er zo overheen gekeken hebben, omdat we het eigenlijk juist verwacht hadden. Maar goed, beter nu dan nog veel later. Dierenarts heeft me ook nog gebeld om er even over te praten, die voelt zich ook vreselijk vervelend eronder, maar dit soort dingen gebeuren en we hebben allemaal met de beste intenties gehandeld, meer kunnen we er niet van maken.

En inderdaad, 2 fouten in 1 nest zijn best heftig, ik was al niet van plan nog eens met dit poesje te fokken, wil beide poezen na deze nestjes steriliseren, maar nu helemaal. Straks kunnen ze gewoon lekker buiten spelen en hebben ze geen last van hormonen meer. Leuk detail trouwens, de dierenarts wil graag een kitten uit het nest van Jiala en de 2 poesjes uit het nest van Anushka zijn door de eigenaresse van de blauwe Rus kater besproken :) dus van de 7 kittens nu al 3 besproken!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:50

Amable schreef:
Wel he? :D <3

Btw Esmee, super leuk, gefeliciteerd! Enneh, doe je hem in dit topic even voorstellen :D O:) [BB] Kittenkletstopic!

Leuk, ik kom meekletsen! :D

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:44

Wat een prachtige poezenbeesten!

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:06

Het is dat ik nog geen eigen huisje heb (ben druk aant zoeken) en dat mn vriend niet echt een kat wilt (moet hem nog overhalen ~~}> ) Anders had ik wel interesse gehad in een kitten van Jiala zou willen. Vind Jiala echt heel mooi en ben gek op het heilig birmaan en het ragdol ras spreekt me al van kinds af aan heel erg aan O:)

Maar veel succes met het vinden van een mooi plekje voor ze. En super jammer dat die ander toch zo'n ernstig open gehemelte had...

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 10:06

Bij de kittens van Anushka gaan alweer de eerste oogjes open, wat gaat dat toch snel!

Afbeelding

Verder heb ik er geen omkijken naar ;)

Afbeelding

Ook Jiala's baby's groeien goed en beginnen al een heel klein beetje te kleuren, grappig dat je dat altijd het eerste bij de oortjes ziet :)

Afbeelding

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [Volg] 2 nestjes kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:38

ooh wat zijn ze toch ongelooflijk cute als ze zo klein zijn <3


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] 2 nestjes kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:54

Hihi wat 'n leukerds! Hoe gaat 't met ze?

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:06

Heb je eigenlijk al baasjes voor de kittens? O:)

Vind beide nestjes echt prachtig <3

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: [Volg] 2 nestjes kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:03

Ohjeej ik ben verliefd <3 Super leuk!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 12:44

Het gaat super! Op hun facebook pagina staan ook filmpjes, volgens mij staat de pagina openbaar waardoor deze ook zonder account te bekijken is :) Dit is de pagina https://www.facebook.com/Anushkas-kitte ... 612606961/

Ik zal ook weer eens foto's maken, die zijn makkelijker ook hier te plaatsen :)
Ook bij het nestje van Jiala beginnen de eerste oogjes open te gaan, super schattig. Verder groeit alles goed en die van Anushka beginnen echt al op je te reageren, 2 weken nu, tijd vliegt!

Momenteel zijn er 5 kittens gereserveerd. De 2 poesjes uit het nestje van Anushka gaan naar de eigenaresse van de vader van de kittens. 1 poesje uit het nestje van Jiala is voor een bokker gereserveerd. De dierenarts wil ook graag 2 kittens, voor haar maakt geslacht niet uit, dus ze komt over een paar weken met de kinderen samen kennis maken en kijken welke kittens ze het meeste aanspreekt. Ik verwacht dat zij een poesje uit het nestje van Jiala kiest en dan nog een katertje, maar het kunnen ook zomaar 2 katertjes zijn, ben heel benieuwd :)

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: [Volg] 2 nestjes kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:12

Awh dat filmpje met de open oogjes is ook heel schattig <3
Ziet er nog lekker onhandig/verbaasd uit haha :D

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [Volg] 2 nestjes kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:38

Heerlijke filmpjes! Vind ze nu ze wat beginnen te bewegen en spelen steeds leuker worden <3

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: danielle_x, meintje, moonsparkle en 92 bezoekers