Welk hondentuig/harnas ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 09:04

Hoi

Ik ben opzoek naar een hondentuig/harnas waar ze onmogelijk uit kunnen ontsnappen. Ik gebruik nu een Julius K9, maar hier raakt ze uit wanneer ze angstig is en achteruit wegvlucht. Iemand tips ? Wat gebruiken jullie ? :)

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:06


Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:13

Ik zou een ruffwear webmaster harness aanraden. Ik gebruik hem bij mijn honden ook, ooit aangeschaft voor het vastliggen in de toen nog niet helemaal omheinde tuin, maar ik gebruik ze voor alle situaties waarbij ontsnappen echt niet mag (langs de snelweg, dus lange autoritten, evenementen, bij de autojager ook wanneer we gewoon door de stad gaan wandelen).

Even een eerdere quote met daarin direct de goedkoopste verkoper (zover ik weet):
Mizora schreef:
http://www.hondenoutlet.nl/product/ruff ... er-harness

Hier valt het webmaster harness het goedkoopste te bestellen. Het mooiste zou zijn om daar te gaan passen, ik ben erg vriendelijk geholpen (mijn beide honden hebben ivm ontsnaprisico ook een ruffwear-tuig).

Andere mogelijkheden zijn het sicherheitsgeschirr van blaire: http://blaire.de/sicherheitsgeschirr.php
Het panikgeschirr van Sientas: http://www.sientas.de/shop/ausbruchsich ... hirr-.html
en het bodyguard harness: http://www.huisdierexpress.nl/nylon-rob ... -bodyguard

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:13

Ruffwear webharness!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:24

Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:25

ik heb deze week toevalllig met iemand gebpraat die Julius K9 verkoopt, je zou een borstband erbij kunnen kopen, het schijnt dat angstige honden dan niet uit hun tuig komen.

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 09:50

Zoe_97 schreef:
ik heb deze week toevalllig met iemand gebpraat die Julius K9 verkoopt, je zou een borstband erbij kunnen kopen, het schijnt dat angstige honden dan niet uit hun tuig komen.


Zou dit op de website staan van Julius K9 ?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:02


Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:08

Bij een website waar ik ook een riem en halsband van heb, verkopen ze nu ook zulke tuigjes. Hier het linkje!
http://www.my-k9.eu/Y-tuigje-SAFE

En over die borstband van Julius k9, mijn hond kon hiermee alsnog uit zijn tuigje ontsnappen. En de buikband van het tuig is heel lelijk geworden door dat borststuk..

Hanneke137

Berichten: 380
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:13

Afbeelding

Wij hebben dit tuigje. Hand gemaakt door de zadelmaker. Hij maakt ook hondentuigen voor de politiehonden. Van dik en degelijk leer. Die tuigen zijn anders dan dit tuig. Heb er alleen geen foto van.

Inloopstal
Berichten: 41
Geregistreerd: 05-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:27


Nimmy

Berichten: 3944
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:39


BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 13:44

Jessica_1998 schreef:
Bij een website waar ik ook een riem en halsband van heb, verkopen ze nu ook zulke tuigjes. Hier het linkje!
http://www.my-k9.eu/Y-tuigje-SAFE

En over die borstband van Julius k9, mijn hond kon hiermee alsnog uit zijn tuigje ontsnappen. En de buikband van het tuig is heel lelijk geworden door dat borststuk..


Dat denk ik dus ook. De borstband voorkomt niet dat het tuig over de kop getrokken wordt.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:45

Sowieso een vorm van y-tuig (met bandje tussen de voorpoten door naar buikband).
Ik heb deze voor een van m'n honden:
Afbeelding
Zit heel comfortable voor haar, schuurt niet, lekker stevig om haar snel binnen te takelen :')
Gewoon bij de Maxi Zoo gekocht.

Over de ruffwear heb ik ook al heel veel goede dingen gelezen.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:29

Ruffwear is goed maar niet altijd handig aan te doen. Wij hebben voor de super ontsnappers tre ponti tuigen die op de rug strak trekken. Simpel aan te doen zitten fantastisch en kunnen ook tegen zout water.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:38

Ik gebruik deze van bodyguard. Tijd terug kreeg ik tijdens een consult bij arvid vd putten of ik een Houdini had ivm het tuig dat ik gebruik :') nou is ze totaal geen Houdini maar vond dit wel prettig om te horen haha.

Ook niet belachelijk duur en toch goede kwaliteit. Ik gebruik hem dagelijks.

De jonge hond van mij broer (wel een ware Houdini met tuigen) heeft deze ondertussen ook en komt er niet uit!

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:48

Vind dat mooie tuigen om te zien en ook 1 gehad zoals die van bodyguard maar dan van ruffwear. Niet 1 vd 6 honden vond het tuig fijn. Ik had het idee te opgesloten en te warm

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:08

Dat is balen dierenfan! Zenna lijkt hem fijner te vinden dan de tuigen die we voorheen hadden. :)

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 17:29

Ik heb de Ruffwear webmaster harness gekocht, maar moet hem nog testen.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:40

Om er niet uit te kunnen komen moet je een band tussen de voorpoten hebben.

Hier (afgelopen kerst) 2 Ruffwear front range tuigen gekocht. Vind ze echt top! Gebruiken ze vooral met de wintersport, als ze meegaan met skien of als we stukken gaan hiken.

Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 17:59

canisia schreef:
Om er niet uit te kunnen komen moet je een band tussen de voorpoten hebben.

Hier (afgelopen kerst) 2 Ruffwear front range tuigen gekocht. Vind ze echt top! Gebruiken ze vooral met de wintersport, als ze meegaan met skien of als we stukken gaan hiken.

[ [url=m/JvhfTE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat moet echt niet. De husky's komen beiden uit tuigen met band tussen de voorpoten als er maar 1 band om de buik gaat. Echter tre ponti tuigen die op de rug kunnen corrigeren maar geen band tussen de poten heeft komen ze in al een jaar tijd niet uit ;)

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 22:44

Ik denk toch ook dat een borststuk echt geen verschil maakt. Ze kunnen toch evengoed het ruggedeelte over hun hoofd trekken. Dan gaan ze vanzelf met hun poten eruit.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:57

Het maakt voor matige ontsnappers wel uit maar alleen een extra band achter de ribbenkast is echt ontsnapproef.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:44

BlueMilk schreef:
Ik denk toch ook dat een borststuk echt geen verschil maakt. Ze kunnen toch evengoed het ruggedeelte over hun hoofd trekken. Dan gaan ze vanzelf met hun poten eruit.


Dit deed mijn hond inderdaad

wendy1987

Berichten: 6922
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Welk hondentuig/harnas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:15

Ik vind het tuig van ruffwear echt ideaal!! Een dure aanschaf, maar blijft netjes, stevig en ze komen er echt niet uit bij mij!!

Afbeelding
Afbeelding


Ik moest opzoek naar iets wat de druk meer verdeelt over de rug van het teefje, ivm een hernia. Dit was het enige tuig wat het drukpunt niet boven de schouderbladen heeft, maar meer verdeelt :))