Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:13

Hier ook zo'n lamme tamme :+ enkel touwtjes brengen de innerlijke tijger naar boven... en dan ook enkel als hij er al liggend aankan

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.


Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:14

Van vliegen kijken de dames hier niet op of om :')
Wel vind ik regelmatig dode dieren, dus ze leven zich snachts wel uit buiten

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:16

8nnemiek, super vet!! Ik ga heel hard nadenken hoe ik dit ga verkopen aan vriend. Wij hebben een groot huis en twee katten maar 1 van de twee komt alleen van zolder af (45m2) als wij slapen :( Nu hebben wij haar pas maar ik zou het voor haar wel leuk vinden als ze wat vrijer wordt. Ons plafond op zolder is 4m. hoog dus genoeg ruimte voor een klimrek. Vraag mij alleen wel af of de Maine Coon niet met speelrek en al naar beneden komt :=

TS, het kan wel als je maar genoeg met ze speelt als je thuis bent. Ik zou geen kittens nemen omdat zij zo actief zijn. Daarnaast zou ik ook voor genoeg klim en klauterwerk zorgen. Wij hebben in de woonkamer 3 krabpalen waarvan 1 hele grote met 8 ligplaatsen. Deze is 2 meter hoog en erg populair. Ook heb ik een automaat die een touwtje weggooit waar ze achteraan moeten en een op afstandbestuurbare muis. Er zijn genoeg leuke dingen te vinden maar het kost wat meer werk in een kleine ruimte.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:17

Mijn 2 katten waren ooit heel lief en rustig, maar nu ze meer ruimte hebben en 2 nieuwe huisgenootjes rennen ze de hele dag door. We hebben van die trapkleedjes gekocht want 4 katten die de trap op rennen klinkt als 4 bouwvakkers op stiletto's. :')

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:17

Ik heb eind augustus 2 gedumpte kleine kittens gevonden. Ons huis is 90 vierkante meter.
Ze zitten nog steeds binnen en ze vervelen zich geen moment.
17 Jaar lang 1 kat gehad. Nu 2 kleine poesjes broer en zus.. Zalig. Ze zijn zo leuk samen. Ik zelf zou nooit meer 1 poes doen. Om die bezig te zien is veel leuker. En je hoeft geen schuld gevoel te hebben als je er niet bent.
Wij hebben trouwens ook nog een akita in huis. Die heeft de 2 kittens mee gevonden in het bos. En ze leven allemaal naast mekaar.

Nou heb ik met mijn diertjes ook altijd wel een lotje uit de loterij hoor ;)

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:22

ilonamandjes schreef:
Snuffie, of een paar vliegen binnen laten? :+


lifaya schreef:
Snuffie, ook geen laserpen?


Laserpen interesseert haar echt helemaal niet helaas. En zelfs vliegen, hamsters, vissen etc interesseert haar niets. (Ratten vind ze eng :') )
Nee ik hem haar weleens voor vliegen neergezet of muggen zodat ze ze zou vangen maar dan zit ze me echt aan te kijken van "doe het lekker zelf".

Ik heb zelfs op de tablet toen dat plet mierenspelletje gedownload en onder haar neus geschoven. Je zag er in het begin heel even de kieren volgen om het scherm maar daarna gaat ze er gewoon bovenop liggen.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:26

lifaya schreef:
Oeh dan word het een waar oorlogsveld hier met vliegen. Mijn matten zijn elkaar nu aan het pesten. Springt er 1 in de doos, de andere er op zodat die er niet meer uit kan :')

:') :') :') lachen joh hahahah ze verzinnen de gekste dingen!

Vliegen vinden die van mij ook echt juist helemaal te gek, lach me altijd dood als ze er 1 zien. En de laserpen doet het ook goed hier!

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:24

hier speelt de brit ook amper hoor, dat is zo een dergelijk dier dat ergens op een kast ligt, en daar 3 weken amper vanaf komt (enkel om te eten en naar de bak te gaan, maar die kiest een aantal weken een favo plekje uit, en als je ze kwijt bent zit ze daar, nu en dan verandert die plek eens.)
Die komt op tijd en stond haar knuffel halen, en speelt eens in de week met een plastic spanbandje/touwtje/haarelastiekje/laserpen voor de volle 5 minuten :')

de twee birmanen, moeder en dochter, liggen ook de ganse dag te slapen, maar tegen de late avond en snachts terroriseren ze de boel; die spelen, rennen door het huis, vliegen over en door de krabpalen etc ...

Roosch

Berichten: 36595
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:05

Oh speels zijn die van mij wel :)) vliegen, wiebelende tenen, mijn loshangende haar, laserlampje, speeltje.. Maar vooral slapen met af en toe tijd voor spelen en knuffelen <3

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:19

Ik heb twee katten op ongeveer 40m2, als het aan de oudste (5) had gelegen had de jongste (bijna 2) er niet zo nodig bij gehoeven. Hun redelijk vaste dagritme bestaat uit tegelijk met mij uit bed, mee naar de douche, mee op de bank als ik me opmaak en mee naar de deur als ik weg ga. Als ik dan thuis kom na mijn werk heb ik een warm bed met twee kleine kuiltjes, want de dames hebben zich amper verroerd. Dan is het voor de ene knuffeltijd en die blijft de rest van de avond op of naast me liggen. De ander krijgt dan haar meerurige klierkwartier en vliegt lekker door de tent overal op en af en vangt haar denkbeeldige vijandjes, daarna bepaalt zij wanneer ik haar mag knuffelen en vervolgens ligt ze ook ergens in huis te dutten. Als ik naar bed ga, gaan ze mee en liggen we allemaal op dezelfde plekken.

In het weekend of op vrije dagen zie ik ze niet meer doen. Ze liggen overdag te soezen, eten wat, drinken wat, spelen eventjes, meppen elkaar een beetje en slapen weer. Soms verdenk ik ze er van dat ze dan denken, hey mens, ga naar je werk ofzo! :wave: :Z je stoort ons in onze dutjes

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 17:53

Een kat zul je ook moeten vermaken. Op zo'n ruimte zou ik trouwens geen kitten nemen. Bij mijn ouders hebben we een kat van 2 jaar, maar mijn hemel, toen hij jong was.... Ik moet er niet aan denken dat hij op mijn appartementje zou wonen (en die is ongeveer 80 cm2). Ik zou zelf gaan voor een oudere kat uit het asiel, je weet dan een beetje waar je aan begint, wat voor karakter de kat heeft. Het is dat ik al een hond heb en deze nieuwe dieren in huis niet zo snel accepteert anders had ik ook een oudere kat gehaald.
Ik denk dat je wel rekening moet houden met de avonden die je thuis bent. Ik werk fulltime maar wel onregelmatig, waardoor ik 's ochtends vaak tijd heb om naar het bos te gaan met de hond en als ik een dagdienst heb, 's avonds lekker met haar op de bank kan ploffen. Dan mis ik een kat wel, om ermee te knuffelen en op schoot te hebben. En katten zijn mega leuk om mee te spelen en bezig te houden. Maar daar zul je ook wel tijd voor moeten hebben.

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:15

Nimfee schreef:
Een kat zul je ook moeten vermaken. Op zo'n ruimte zou ik trouwens geen kitten nemen. Bij mijn ouders hebben we een kat van 2 jaar, maar mijn hemel, toen hij jong was.... Ik moet er niet aan denken dat hij op mijn appartementje zou wonen (en die is ongeveer 80 cm2). Ik zou zelf gaan voor een oudere kat uit het asiel, je weet dan een beetje waar je aan begint, wat voor karakter de kat heeft. Het is dat ik al een hond heb en deze nieuwe dieren in huis niet zo snel accepteert anders had ik ook een oudere kat gehaald.
Ik denk dat je wel rekening moet houden met de avonden die je thuis bent. Ik werk fulltime maar wel onregelmatig, waardoor ik 's ochtends vaak tijd heb om naar het bos te gaan met de hond en als ik een dagdienst heb, 's avonds lekker met haar op de bank kan ploffen. Dan mis ik een kat wel, om ermee te knuffelen en op schoot te hebben. En katten zijn mega leuk om mee te spelen en bezig te houden. Maar daar zul je ook wel tijd voor moeten hebben.


Whaha ik moest toch wel even heel hard lachen om je appartement van 80 cm2 _O- dat wordt dan inderdaad erg krap, maar ik snap dat je bedoeld 80 m2.

Ik vind dat persoonlijk echt wel genoeg ruimte. Wij hebben hier een best grote hond, een kat en sinds deze zomer een kitten in een appartement van ongeveer 90m2. Dat gaat echt prima. De hond ligt vaak te slapen in de mand, de andere kat ook en de kitten heeft genoeg ruimte om te spelen. Kan prima het huis door rennen en veel klauter en speelmogelijkehden. Ik hoef ze niet bezig te houden hoor. Ik vind het zelf leuk om af en toe met een touwtje of met m'n vingers met de kitten te spelen. Je hoeft echt de kat niet bezig te houden.

Ik ben het wel met je eens dat je bij een oudere kat wel zekerder bent of hij zich niet gaat misdragen. (Heb het persoonlijk nog nooit meegemaakt, maar er schijnen inderdaad katten te zijn die gek worden als ze niet naar buiten kunnen. Dan is het natuurlijk fijn dat je die zekerheid hebt als je een oudere kat koopt.)

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:24

We hebben hier zoveel verschillende verhalen dat ik voorzichtig concludeer dat het heel erg van de kat afhangt en dat je er dus niet zoveel over kan zeggen.

Hier alleen al, Oscar kan echt geen dag alleen zijn. Hij heeft zoveel aandacht nodig, wil altijd geknuffeld worden en op schoot liggen. Als ik met mijn vriend knuffel in bed, valt Oscar hem aan, zo jaloers.

Maar we hebben ook Olijf die het persoonlijk niet kan verrotten of je haar aait of niet. Liever niet zelfs, ze wil van je eten en meer niet.

De andere 2 zijn wat gematigder.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:10

@ snuffie123: oh, wat erg, ik bedoel inderdaad 80 m2. Ik ben zo gewend om in cm2 te praten ipv m2 haha.
Nou ja dat vooral, je weet niet hoe een kitten uitgroeit. De kat die mijn ouders nu hebben is echt een jager en kan je amper binnen houden. Die klimt de muren op en maakt alles kapot.

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 22:20

Wow bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er nog even heel hard over nadenken wat en hoe ik het precies ga doen.

Hoe hebben jullie het balkon afgeschermd? Ik heb een groot balkon met tralies.

That awkward moment when someone asks you to tell more about yourself,and you're like: OH GOD, WHO AM I?!?

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:24

Daar zijn speciale netten voor: te koop in dierenwinkels.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:02

Ik heb op 8 juli 2 zusjes opgehaald, van 9 weken. 2 verschillende karakter, erg speels.
Ik had toen 6 weken vrij, maar was niet de hele dag thuis. Nu werk ik fulltime. Ben heel blij dat ze met z'n tweeën zijn. Het zijn net hondjes. Ook overal lopen/liggen waar ik ben. Bijna ook onder de douche. Maar als ik er niet ben hebben ze elkaar. En ruimte zat binnen. Daar blijven ze ook. Wil nog op zoek naar een kattenren.

Mando, 35 jaar (Ooit M2 dres en M springen, nu Patrouilleritten, boogschieten en bos) en Sancerre, 25 jaar (Z1+6), zijn mijn beessies. Ufo, ik mis je nog steeds. (19-09-1999 overleden)

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 01:44

Ik heb twee katten op ongeveer 70m2, broer en zus. Zijn als vondeling kittens bij mij gekomen toen ik nog op mijn studentenkamer woonde, en 9 jaar en vele verhuizingen verder wonen ze nog steeds naar volle tevredenheid bij mij. Ik heb van het begin af aan altijd fulltime gewerkt. Ze vinden het wel enorm gezellig als ik een keer een dagje thuis ben, dan zitten ze gezellig bij me op de bank. Maar niet de hele dag, ze hebben zo hun eigen dingen om zich mee bezig te houden. Samen spelen doen ze niet echt meer, maar dat komt door het verschil in grootte. Floris is huge en weegt 7 kilo, Lotje is een klein propje van 1,5 kilo.

Ik heb mijn balkon tot aan het plafond afgezet met stevige gaaspanelen wat voor tuinhekken bedoeld is. In het gaas hangen van die mandjes die eigenlijk voor aan de verwarming zijn. Daar liggen ze lekker in, met name in de zomer. De kattenbak staat ook op het balkon, evenals de krabpaal en een klimboom (een daadwerkelijk omgezaagde jonge eikenboom die ik achterin mijn auto heb meegesleept voor ze :D ). Verder heb ik in mijn huis ook wat plekken die speciaal voor de katten zijn, zoals een hol onderin de kast met lekker veel fleecedekens waar ze zich kunnen verstoppen als ze dat willen.

Naar mijn mening is het dus prima te doen, biedt ze genoeg te doen aan en ze vermaken zich prima!

jetwii
Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 02:04

Hier 1. Kat in klein appartement kan constant buiten komen. Ik vond t zielig tijdelijk drie dagen tweede erbij gehad en kon met eigen gelijk naar dierenarts die was er ziek van

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 05:29

M_aaike schreef:
Wow bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er nog even heel hard over nadenken wat en hoe ik het precies ga doen.

Hoe hebben jullie het balkon afgeschermd? Ik heb een groot balkon met tralies.


Hier ook een balkon met tralies, maar niks afgeschermd. Die van mij blijft gewoon netjes achter de tralies en haalt verder geen rare stunts uit. We hebben nu ook een kitten waar we deze zomer nog bij bleven als ze het balkon op mocht. Volgend jaar mag ze zelfstandig.
Goed opletten of je kat gekke dingen doet, anders kan je het prima zo laten.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:38

Ik zou zeker twee katten uit het asiel nemen als je niet veel thuis bent. Die vermaken elkaar wel.
Kittens zou ik niet nemen als je fulltime werkt.

Hier komen ook mensen die graag kittens willen en fulltime werken, maar probleem is dat je toch veel tijd in de opvoeding moet steken. Met elkaar vermaken ze zich dan wel, maar wat voor kattenkwaad halen ze allemaal uit als je niet thuis bent?

Lucia88

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:05

Ik heb op mijn balkon bovenop de de balustrade overal houten takken stevig vastgeknoopt; hebben ze beter houvast aan als ze de evenwicht verliezen of een poot verkeerd neerzetten. Dat ze er aan de verkeerde kant afspringen geloof ik niet, ze zien zelf ook dat dat t diep is.
In het hout kunnen ze hun nagels nog in Steken als ze dreigen t vallen, en glijd minder dan al dat metaal.
Ik heb ook extra takken om lekker in te klimmen, Mijn balkon ziet er nu wel een beetje uit als een oerwoud, hihi, maar de katjes kunnen lekker rondklimmen! :)

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:07

snuffie123 schreef:
ilonamandjes schreef:
Snuffie, of een paar vliegen binnen laten? :+


lifaya schreef:
Snuffie, ook geen laserpen?


Laserpen interesseert haar echt helemaal niet helaas. En zelfs vliegen, hamsters, vissen etc interesseert haar niets. (Ratten vind ze eng :') )
Nee ik hem haar weleens voor vliegen neergezet of muggen zodat ze ze zou vangen maar dan zit ze me echt aan te kijken van "doe het lekker zelf".

Ik heb zelfs op de tablet toen dat plet mierenspelletje gedownload en onder haar neus geschoven. Je zag er in het begin heel even de kieren volgen om het scherm maar daarna gaat ze er gewoon bovenop liggen.


Ik heb er hier een die zelfs een lazerpen eng vindt :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:18

Helaas kan niet iedere kat goed hoogte zien/ evenwicht bewaren. Al drie keer meegemaakt dat een kat een gebroken heup (of erger) overhield aan zo'n avontuur vanaf een balkon.
(Geen eigen kat)

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:28

poes schreef:
Pluizebolpum schreef:
Daarnaast zal een iets oudere kat wat meer slapen en dat stemmen ze graag af op je eigen ritme. Als je weg bent zullen ze lekker gaan dutten, en, weet ik uit ervaring, als je dan eens te vroeg thuis komt kunnen ze gewoon zelfs chagrijnig zijn en je aankijken met een kop van "Wat doe je nu al thuis?" >;) .


Precies dit. Kom je vroeger thuis, kijk je helemaal uit naar de extra Knuffietime. Wil dat beest niet van de zolder komen tot het 'jouw uur' is :roll: wij zijn meer dan fulltime van huis en een dagje thuis bankhangen heeft een kat met lang gezicht als gevolg. Soms vertrek ik 's morgens en ligt ze ruim 15 u later nog op dezelfde plek en verdenken we haar echt van niet bewogen te hebben.

En dat is dat een super knuffelig katje eigenlijk! Tijdens 'mijn uren' is het één en al geknuffel.

We zijn trouwens begonnen met twee asielkatten. Door omstandigheden eentje weg moeten doen en daar is de andere veel gelukkiger van geworden.


Ik zal je zeggen, ik heb een tijd een ip camera in mijn woonkamer gehad, en ik heb het op mijn werk eens in de gaten gehouden.

Jouw verdenking? Die klopt! :')

Die van mij gaat slapen als ik weg ga en soms nog eerder, rond 8.00 uur. Dan komt ze pas weer uit haar kistje als ik thuis kom, rond 17.30 uur. Ik heb dat echt een paar dagen gemonitord.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, SemrushBot, UutGrunn en 35 bezoekers