Materialen bouw kennel. o.a. vloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Materialen bouw kennel. o.a. vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:33

We zijjn bezig met de bouw van een nieuwe kennel of beter gezegd breken af en brainstormen over hoe het moet worden. Balken zijn besteld en de grote staat vast maar we zijn er nog niet uit wat er nu op het dak moet wat ook nog eens betaalbaar is en geen condensvorming geeft.

En dan de vloer. Het gaat om een betonvloer. Daarin komt dan een nachthok en een vlonder maar ik wil graag iets op de vloer wat warmer is als zo op het beton en makkelijk schoon te maken is. Dachten eerst een houten vloer maar dat is niet zo praktisch geloof ik.

Stalmatten misschien. Iemand een idee waar die het beste te koop zijn, ben al een tijdje uit het paardenwereldje uit.

Of misschien heeft iemand een idee waar we nog helemaal niet aangedacht hebben. :)


eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:41

Wij hebben een speciale waterdichte coating in kleur op het beton aangebracht, was 2 componenten. Begint nu na 11 jaar wat te slijten qua kleur maar altijd super makkelijk te schrobben. Voor wat betreft de warmte/kou geen tips want wij hebben vloerverwarming/vloerkoeling. Ik vraag me af of je iets op het beton nodig hebt als je nachthok van de grond af staat. Anders is een vlonder van betonplex misschien nog een idee waar ze op kunnen liggen van de grond af. Ik heb alleen binnenkennels met een dak, mijn buitenkennel is niet overdekt. Maar in principe als je voldoende ventileert zou je geen last moeten hebben van condensvorming toch?

Edit: bedenk me net dat wij een antislipkorrel in de coating hebben.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Materialen bouw kennel. o.a. vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:44

De kennel die we nu hebben is goed geventileerd maar toch helaas codensvorming. Daar liggen metalen dakplaten op. Ja nachthok en vlonder hebben ze maar ondanks dat liggen ze toch vaak zo op de grond en daarvoor wilde ik graag iets meer isolatie. Kunnen ze prima hebben maar is meer mijn eigen idee geloof ik haha.

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:45

vroeger hadden we een buitenkennel daar hadden we stalmatten ingelegd als bodem,en het dak was erbij geleverd...
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4033
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:46

Hahahaha ja waarom denk je dat ik vloerverwarming/koeling heb (A). Ik denk dat de condensvorming aan de metalen dakplaten ligt, metaal wordt erg koud he. Ik heb eigenlijk nooit last van condensvorming en ik heb mijn binnenkennels in een soort van overdekte binnenplaats die overdekt is met serreplaten, van die dubbelwandige, misschien dat dat een optie is? Is het gelijk lekker licht. Ik heb wel veel ruimte tussen de kennels en het dak en het is ook vrij open dat scheelt natuurlijk ook.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 05-10-16 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Insta: ArtbyEvaRoeters

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:47

Ligt de betonvloer er al? Anders is dit een optie? :
http://tonzon.nl/vloerisolatie/

Of je zou een dubbele vloer kunnen maken, dus op het beton een rand aanbrengen, daar goede isoliatie op, en daarover een vloer die je vloeistofdicht maakt. Dat zou ook moeten schelen?

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:48

Gaan we naar kijken eva. Kimmie die platen hebben weook deels op onze voliere maar waren na 5 jaar helaas helemaal kapot met scheuren erin. Ja denk ook dat voor iets als stalmatten gaan.

Kiwiwitje. ja die ligt er helaas al.

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Materialen bouw kennel. o.a. vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:52


BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:55

dat ziet er super netjes uit eva1969 +:)+

WW ja,dat dak,geen idee hoe lang die het bij ons had volgehouden,we zijn na 1,5 jaar weer verhuisd en daarna is de kennel nooit meer opgezet,althans niet meer bij ons.

die rubbermatten hadden we wel aan latten vast geschroeft ,want de dogo's wisten deze los te krijgen en ook rubber stalmatten kunnen dan snipperen is gebleken... O:)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 12:54

Bedankt voor de link!!

Ja dat zal hier ook moeten. 1 van de dames is een zeer ervarene sloper.... :o

cissi

Berichten: 804
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:09

Wij hebben onlangs het dak van onze loods vervangen en gekozen voor damwand met een isolerende laag. De dikte van de isolatie kun je zelf bepalen. Wij hebben de dunste omdat er alleen machines in staan, maar de daken worden bijvoorbeeld ook op stallen gebruikt. Bij ons is het dak gelegd door een bedrijf uit Kootwijkerbroek. Ben even de naam kwijt. Volgens mij kon je ze in alle maten bestellen.

Edit: Middendorp Montage heten ze.
Laatst bijgewerkt door cissi op 05-10-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PROUD TO BE A FARMER

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:11

Hier binnenkennels met 'deur' in elke kennel zodat ze ook naar buiten kunnen.
Gewoon 30x30 tegels, daarover zaagsel en dan bedjes of manden met dikke vetbedden erin.
Liefst heb ik ze op hout, is warmer en beter voor de spieren en gewrichten.
Maar de bodem is nogal vlut, loopt niet helemaal recht en mocht er wel een vlooienplaag komen ben ik bang dat ik ze niet meer weg krijg.
Overigens gaan alle honden graag naar binnen en buiten, slapen ook rustig, dus ze zijn wel tevreden.

Kim van Steenbruggen fotografie
Want ieder einde is een nieuw begin...

dierenfan
Berichten: 9597
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Materialen bouw kennel. o.a. vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:55

Wij hebben de gehele kennel stalmatten. Echt ideaal. Nooit te koud en kan goed schoon gespoten worden.

Nadeel is dat ze zwart zijn. In de zon worden ze gloeiend warm wij maken dus ook dat in de zomer de zon er niet in kan komen.

Wij hebben overigens wel een kennel van 4 bij 1.5 maar ze zitten er zelden in opgesloten. Hij staat er voor de husky's omdat 1 van hun de kat op wil eten. Dus kat in de huiskamer dan hij in de kennel of in de bench. Verder is de kennel alleen voor onverwachtse buien of zeer vieze honden die we even kwijt moeten.

Hij is bij ons overdekt met damwand platen binnenkort. Ze zijn klaar maar moeten er nog op. Al het materiaal komt via marktplaats ;)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Materialen bouw kennel. o.a. vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 14:03

De kennels worden ca. 3 bij 4 groot per hond. Twee naast elkaar onder een soort kapschuur. Dus 3 kanten dicht en de voorkant is ook nog een aantal meters overdekt naar voren toe waar een grote schuur staat. Dus zeer beschut. Daarin staat een hok voor de nacht met dik stro erin. 1 van de dames gaat namelijk niet samen met dekens en vetbedden helaas.

Hout op de vloer had mijn voorkeur maar beide zijn langharen en die vinden het beide niks mooier om in de drek te rollen en te spelen dus moet iets zijn wat makkelijk te reinigen is.

Verder hebben ze uitlopen maar die zijn niet overdekt.

Ja marktplaats zit ik ook al af te speuren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, CupCakes_, Facebook, lizy29, Peachy en 141 bezoekers