Syrische hamster in terrarium of toch gewoon traliekooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Syrische hamster in terrarium of toch gewoon traliekooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:44

Je mag het ook iedere week doen hoor :) Maar dan wordt het een dure bezigheid als je iedere week +/-vier pakken schone bodembedekking gaat weggooien :D

Geen idee hoeveel pakken het zijn. Ik gebruik zelf een grote baal voor al mijn hamsters en daar gaat 1/4 uit om mijn syren bak te vullen.

Ik heb het idee dat je het niet helemaal begrijpt wat we met het aquarium bedoelen. Ik denk dat, als het zo erg zou stinken of vies zou zijn, mijn moeder het aquarium écht niet in de woonkamer wilde hebben :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Syrische hamster in terrarium of toch gewoon traliekooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:02

Wat ik me herinner uit de tijd dat ik hamsters had is dat ze in de traliekooi sneller een zooitje maken , frusty gedrag laten zien en herrie naken(klooien aan de tralies)
Toen mijn traliekooi stuk was heb ik de laatste naar een aquariumbak verhuisd en daar per ongeluk heel veel bodem bedekking in gedaan. En binnen no time had ik een hele relaxte hamster
(Er stond ook een huisje , een loopwiek en wat anders spul in )

Mijn laatste hamster dan spreek ik over minstens 10 jaar terug(waarschijnlijk zelfs 15 jaar terug... ) toen moesten hamsters nog in traliekooien volgens de geldende info die de ronde deed
Maar ik kwam er dus achter dat een diepe bak met graafmogelijkheden veel leuker was voor het beestje :+

Bak bleef ook veel schoner
Maar je kunt hem zo schoon houden als je zelf wilt natuurlijk
Als jij wekelijks lekker willen uitmesten , vooral doen
Maar iedere week of twee keer in de week natte plekken en eens in de langere tijd de hele bak kan ook

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 20:39

Willem is inmiddels thuis. Hij is heel lief, eet geen mensenvlees :D Hij komt ook bij een fokker vandaan en niet uit de winkel.

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:58

En ondanks de adviezen van de kenners hier om een aquarium te kiezen omdat een hamster zich hier gelukkiger in voelt, kies je toch voor een traliekooi waar hij niet kan graven ? 8)7 . Dàt begrijp ik niet.

Maar goed, veel plezier met je hamster!

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Syrische hamster in terrarium of toch gewoon traliekooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 21:01

Hij kan graven in zn onderbak... denk dat er 18cm bodembedekking in ligt.

En het zijn adviezen, ben ook op het hamsterforum geweest en daar zijn de adviezen niet alleen maar een aquarium maar ook dat een traliekooi ook zeker geschikt is, sterker nog, fokster had ook traliekooien.