(omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

(omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:31

Een van onze siamezen heeft een gekke 'tic'.
Bij stress of bij het verharen (jeuk!!)gaat hij wat teveel aan zijn vachtje trekken of wassen waardoor hij kale plekken krijgt.
Hij is hiervoor bij de dierenarts geweest, hij is verder kerngezond maar heeft gewoon een enorm gevoelig karakter en ook gevoelige huid.

Nu wilde ik iets bijvoeren wat goed is voor de vacht. Zoals schapenvet, olie, zalmolie?
Maar er is zoveel te koop.

Andere siamees heeft nergens last van overigens.
Beide zijn verder keurig op gewicht, mooi in de vacht, verder niets aan de hand.

Ze krijgen brok zonder graan, en af en toe blikvoer zonder graan.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: (omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:33

Ik zou zalmolie gebruiken, veel goede resultaten van gezien. Verder misschien ervoor zorgen dat de stress verminderd? Feliway classic is hier dan een mooi product voor, werkt op basis van feromonen.

Anoniem

Re: (omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:38

Sorry misschien niet duidelijk geformuleerd.
Ik doelde op accute stress situaties. (veranderingen in huis, terugkomen van vakantie, enzovoorts).
Hij heeft momenteel geen stress.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:43

Bij acute stress geef ik een spot-on welke ik bestel bij de welpenhoeve, ik dacht dat het een kleine €8,- kost.
Beaphar No Stress heet het, werkt in na ong een uur en het is op basis van valeriaanextract, werkt een week lang.
Mijn bangerikje wordt er altijd net wat relaxter door en herstelt wat sneller van de stress.
Het verhelpt niet alle stress maar haalt het ergste stukje weg zegmaar waardoor de rest ook wat beter te behappen is voor ze en het is geen spierverslapper oid.
Kan ook prima gebruikt worden bij dingen als verhuizing, de jaarwisseling, naar pension of dierenartsbezoek en gaat het om langdurigere stress dan kun je het wekelijks toedienen.
Laatst bijgewerkt door lor1_1984 op 27-09-16 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: (omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:43

Grizzly zalmolie. Superspul!

Anoniem

Re: (omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:34

Wat voor effecten merk je van die olie?

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: (omega)olie, schapenvet oid voor kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:21

De vacht wordt mooi glad, glanzend en verhaart minder.
Het is goed voor honden met artrose, hoewel ik dit niet kan meten. Maar mijn artrose hond doet het goede op grizzly in combinatie met glucosamine/chondroitine.
De ontlasting van de hond die snel last van zijn darmen heeft is goed met grizzly. Ik ben ergbtevreden.