SUPpen met hond, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:05

Lipstick schreef:
Gaaf, die lijkt me ook erg leuk om met mn hond te gaan doen! Wij wonen aan het water en ook vlakbij een recreatiemeer.
Wat is handiger, een opblaasbare of een harde supboard?
Zie ik nu goed dat de hond aan je vast zit? Is dat wel handig voor als één van beide valt? Of is een zwemvest ook genoeg?


Mijn persoonlijke ervaring is dat een harde supboard (wij hadden een stevige surfplank voor windsurfen) een stuk stabieler is. Maar het materiaal is voor hondenpoten wel vrij glad. Aan de andere kant ben ik bij deze plank er minder bang voor dat de hondennagels het beschadigen of lek maken.

Een opblaasbare is lekker licht en bij die van ons is de bovenkant ook rubberachtig, dus je glijd niet snel weg, hond heeft daardoor ook meer houvast. Het is ook makkelijker opbergen in de winter dan een harde supboard.

Ik heb de hond niet vast zitten, voor inderdaad, als er een afkukelt, moet de ander natuurlijk niet mee.

Hond heeft bij ons een zwemvest aan, die heeft ook een goed handvat aan de bovenkant zitten om hem eruit te tillen mocht dat nodig zijn.
Ik heb pas een tuigje gekocht, binnenkort eens uittesten, want een zwemvest kan behoorlijk warm gaan zitten, heb ik het idee, als je langere peddel-tochten maakt.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:11

Wij hebben een opblaasbare, met inderdaad meer grip. Johnny houdt niet van zwemmen dus moet altijd zijn zwemvest aan met handvat om hem terug aan boord te hijzen. Hij zit niet aan me vast, dat lijkt me gevaarlijk

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:55

En de kwestie van de hond laten wennen, mjah, we begonnen met de chihuahua’s van mijn zusje, die gaan natuurlijk mee op vakantie op de boot.
En vaak liggen we ergens voor anker, en voor plasjes en wandelingen moet je natuurlijk naar de kant. Altijd gewoon rustig aan gedaan, op de plank gezet, naar de kant toe, wandelen en op dezelfde manier terug. Eerst hartstikke eng, ze kropen gewoon bij je op schoot.

Maar ze moeten toch wandelen he? Altijd gewoon rustig aan gedaan, het zo makkelijk en stabiel mogelijk houden voor ze.
Ze zijn er vanzelf aan gaan wennen. Nu springen ze zelf de surfplank al op (ook als je het ze niet vraagt, de donderstenen).

Dus zij waren dat al een jaar of 6 gewend, en toen kwam mijn hondje erbij. En die vond het echt heeeeeeel spannend. Maar he, zijn vriendjes deden het ook, en die waren ontspannen. Zo is hij er ook aan gewend, en hij springt nu ook vol vertrouwen op de surfplank, ook al was ik niet van plan te gaan suppen. Hij vindt het erg leuk tegenwoordig!

Eerst vond hij het ook niks om een zwemvest om te moeten, maar nu weet hij dat het betekend dat we met de sup erop uit gaan, dus komt hij al aanlopen als ik het zwemvest pak :P

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:12

Ow ik zie dot topic nu pas.. Wij zijn sinds 2015 ook aan het suppen met de honden. Ik heb zelf een opblaasbare plank en dan een compressor in de auto, helemaal top!

Vorig jaar ook planken meegenomen op vakantie, echt heerlijk en mijn hond kan er ook echt van genieten!

Ik heb trouwens een droogloop mat op de plank liggen en daar zit mijn hond dan op. Meer grip en veiliger voor de plank.

Afbeelding
Ja ik kijk een beetje lelijk.. Iets met een warme zomer zon.. :o

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:45

Ik zou dit heel graag eens willen doen! Echter kijk ik vaak tegen zulke dingen op omdat mijn Border Collie een minder leuke ervaring heeft gehad met andere honden en dus vaak wat heftiger/lelijker kan reageren en ik niet altijd zit te wachten op het uitleggen ervan. 9 van de 10 honden negeert hij, maar er hoeft er maar één tussen te zitten die de focus op hem vast legt en dan ontploft ie. Niets wat niet tegen te houden is of te corrigeren, maar ik heb niet zo'n zin om ergens in het water te liggen :')

Ik denk wel dat hij het heel erg leuk zou vinden! Het is weer even iets anders, maar dan wel met babysteps. Jammer dat het niet echt in de buurt van Rotterdam is :( Lijkt me echt heel leuk!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:39

Dan lijkt me een opblaasbare handiger.
Ik dacht echt dat ik op de foto's zag dat de hond aan de persoon vast zat :D
Leek me al niet heel handig.
Een zwemvest krijgt mn hond sowieso aan. Hij is gek op water!

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:17

Het uitzonderlijke warme weer is alweer voorbij, hondje vond suppen toen wel geweldig!

Hopelijk binnenkort nog eens een weekendje doen :)


Afbeelding

Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:16

Ik schop dit topic even omhoog, vandaag voor het eerst geSUPt en het was super. Jack vond het ook heel leuk om eenden en vogels van een ander perspectief te zien.

Jullie nog aan het suppen? Advies voor plaatsen in Limburg en boards?

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 20:59

Schuur_ schreef:
Ik schop dit topic even omhoog, vandaag voor het eerst geSUPt en het was super. Jack vond het ook heel leuk om eenden en vogels van een ander perspectief te zien.

Jullie nog aan het suppen? Advies voor plaatsen in Limburg en boards?


In Maastricht zitten twee hele leuke mensen die dit organiseren voor mens en dier. €35,- voor 90 minuten. :j

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:00

Helaas staat mijn eigen supboard aanschaf even op een lager pitje :o
Even andere prioriteiten :) Wel al verschillende keren lekker aan het zwemmen geweest en binnenkort weer even een bord huren voor een paar uurtjes :)

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:08

Die in Maastricht kan ik heel erg aanbevelen. Mijn hond is dol op ze. Veel rust en kennis.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:15

Ik wil het echt eens doen! Alleen ik denk dat mijn hond te groot is voor zo een board (Leonberger). :+ Kan iedere hond erop?

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:27

Ja die van Maastricht ga ik ook eens mailen.

Vandaag was met supclub Maasvallei, 10min van mijn deur dus was ideaal. Wil ook eens een tour maken maar daarvoor eerst eens wat meer op zo een board staan.

We hadden wel een superfijne groep ook. Iedereen kon goed mee en niemand had schrik om risico's te nemen. Meteen staan en ook naar de grote plas waar er boten en waterskieers waren cq golven.

booster
Berichten: 2569
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:04

Ik heb 3 weken geleden voor het eerst met mijn hond een les suppen gehad en dit beviel ons zo goed dat ik zelf een sup be besteld heb.

Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:14

Afbeelding

Welke heb jij besteld booster? Ik denk er over om mijn step te verkopen, die gebruik ik toch amper.

Als jij je sup hebt ga je dan ook alleen touren?

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 11:25

Ik wil ook nog steeds een sup bestellen, het is voor ons alleen niet handig omdat we meerdere honden hebben.

Één of twee kan ik meenemen op (of naast) de sup, maar de rest moet of thuisblijven of in de auto. Niet handig dus.

booster
Berichten: 2569
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:51

Schuur_ schreef:
[ [url=m/TbrN33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke heb jij besteld booster? Ik denk er over om mijn step te verkopen, die gebruik ik toch amper.

Als jij je sup hebt ga je dan ook alleen touren?

Had advies gevraagd van iemand die sups verhuurt en deze zei dat die van de Lidl goed genoeg was dus deze ook besteld.

Zal met een vriendin samen gaan suppen en als ik vaak genoeg ga bestel ik zelf nog een 2e erbij.

booster
Berichten: 2569
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:52

KimD schreef:
Ik wil ook nog steeds een sup bestellen, het is voor ons alleen niet handig omdat we meerdere honden hebben.

Één of twee kan ik meenemen op (of naast) de sup, maar de rest moet of thuisblijven of in de auto. Niet handig dus.

Ik heb zelf 3 honden en neem ze om en om mee of zet er 1 bij een vriendin op de sup.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 22:22

booster schreef:
KimD schreef:
Ik wil ook nog steeds een sup bestellen, het is voor ons alleen niet handig omdat we meerdere honden hebben.

Één of twee kan ik meenemen op (of naast) de sup, maar de rest moet of thuisblijven of in de auto. Niet handig dus.

Ik heb zelf 3 honden en neem ze om en om mee of zet er 1 bij een vriendin op de sup.


Wij hebben er vijf. :+

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:37

StonedRomy schreef:
Mijn vader heeft een lesje gehad met zijn reu en volgende week staat de volgende les op de planning. Ze vinden het in ieder geval heel erg leuk en de reu ontspant ontzettend als hij op het water is.

Zelf zou ik het ook wel willen doen met mijn hond, maar ben te bang dat ik in het water val en een anafactische shock reactie krijg. Misschien dat mijn teefje een keertje mee mag met mijn vader.

Hebben jullie je eigen boards of huren/lenen jullie ze? Ik vind ze namelijk wel behoorlijk prijzig voor die paar weken per jaar dat het leuk weer is om te doen.


Een anafalactische shock van het water. Wat ben je allergisch voor dan?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:39

Kou. Alles onder de 14 graden. Gelukkig nu goede astma medicatie, dus ik heb laatst een keertje op de sup gestaan met de hond van mijn vader.

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:48

Afbeelding

Wij hebben laatst ook voor het eerst gesupt met de honden! Was echt super, de honden vonden het prachtig. Wie weet ook maar eens kijken voor een supplank, misschien 2e hands eens kijken. :D

We hebben gesupt in Schipluiden. Ga zeker even kijken watvoor jullie leuke plekjes hebben genoemd *D

NikieV

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:16

Ik ga in augustus de eerste keer SUPpen met de Border Collie van mijn zus en kom dit topic tegen.

Hebben jullie tips voor de eerste keer suppen?

Hond is een enorme waterrat dus dat is al geen probleem _/-\o_

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 11:23

NikieV schreef:
Ik ga in augustus de eerste keer SUPpen met de Border Collie van mijn zus en kom dit topic tegen.

Hebben jullie tips voor de eerste keer suppen?

Hond is een enorme waterrat dus dat is al geen probleem _/-\o_


Of juist wel, onze waterratten sprongen steeds van de sup! _O-

NikieV

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:30

KimD schreef:
NikieV schreef:
Ik ga in augustus de eerste keer SUPpen met de Border Collie van mijn zus en kom dit topic tegen.

Hebben jullie tips voor de eerste keer suppen?

Hond is een enorme waterrat dus dat is al geen probleem _/-\o_


Of juist wel, onze waterratten sprongen steeds van de sup! _O-


Euh ja, dat zie ik haar ook nog wel doen _/-\o_