Vliegen/maden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:38

lisaturbo schreef:
nee maar daarna wel



maar dan ben je al 10 dagen verder,eerst worden de maden nog poppen

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:40

ja snap ik want ik vis zelf dus ik weet hoelang het duurt

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:14

Hier jaren vers gevoerd en nu weer. 6 grote harige honden in huis en tuin. Doen soms behoefte in tuin en helaas kotsen ze wel eens binnen ;)

Echter nog nooit 1 made gezien niet in de tuin niet in huis. Wij houden het uiteraard schoon en ontlasting gaat direct vuilnisbak in. Verpakkingen van vlees gaan leeg terug diepvries in tot de vuilbak opgehaald wordt.

Ik verwacht het probleem dus zeker niet bij de hond of zijn voeding. Is het niet toevallig heel vochtig in je huis of onder je vloer?

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:53

geerke schreef:
heb je je buurman nog recentelijk gezien? :+


Sorry, deze vond ik wel erg grappig _O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:12

Wat eerder al is geopperd: larven van de Kleermot lijken een beetje op maden, leven van haren en kunnen heel goed ook in kleden met (honden)haren zitten.

Larven van Meelmotten lijken ook op maden, maar leven in meel, granen, graanproducten, noten, vogelvoer e.d.

Weet je wel zeker dat het maden zijn? En als het maden zijn, van welke vliegen? Maden van Groene en Blauwe Vleesvliegen leven vrij strikt op vlees (en dan moet er dus ergens vlees of een dood dier liggen), maar de gewone Huisvlieg is een stuk minder kieskeurig.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:19


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:23

Tieneke schreef:
geerke schreef:
heb je je buurman nog recentelijk gezien? :+


Sorry, deze vond ik wel erg grappig _O-

Hier in de buurt werd laatst een dode man ontdekt nadat bij de benedenbuurvrouw de maden langs het plafond naar beneden kwamen vallen. %)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:26

Ja, inderdaad, het kan idd wel zoiets zijn. Of een dood dier dat in het dak vastzit of zo.

Maar hoe ze het schreef, vond ik grappig :')

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:44

dierenfan schreef:
Hier jaren vers gevoerd en nu weer. 6 grote harige honden in huis en tuin. Doen soms behoefte in tuin en helaas kotsen ze wel eens binnen ;)

Echter nog nooit 1 made gezien niet in de tuin niet in huis. Wij houden het uiteraard schoon en ontlasting gaat direct vuilnisbak in. Verpakkingen van vlees gaan leeg terug diepvries in tot de vuilbak opgehaald wordt.

Ik verwacht het probleem dus zeker niet bij de hond of zijn voeding. Is het niet toevallig heel vochtig in je huis of onder je vloer?



Nouja het vlees wat hij wel eens op het balkon eet, is het enige wat ik me kan bedenken...

De verpakkingen weer terug in de vriezer vind ik een zeer nuttige tip! Want misschien komt het wel uit de prullenbak. Heb niet het idee dat het vochtig is onder me vloer.


oomens schreef:
Wat eerder al is geopperd: larven van de Kleermot lijken een beetje op maden, leven van haren en kunnen heel goed ook in kleden met (honden)haren zitten.

Larven van Meelmotten lijken ook op maden, maar leven in meel, granen, graanproducten, noten, vogelvoer e.d.

Weet je wel zeker dat het maden zijn? En als het maden zijn, van welke vliegen? Maden van Groene en Blauwe Vleesvliegen leven vrij strikt op vlees (en dan moet er dus ergens vlees of een dood dier liggen), maar de gewone Huisvlieg is een stuk minder kieskeurig.


Vorige keer waren het rood/zwarte poppen. Ik heb nu enkel 3 wormpjes gezien en meer niet. Bank is al van de plaats en vind ook niks meer. En ben nu 4 uur van huis geweest.

Ik weet zeker dat het maden zijn, alleen waarvan weet ik niet. De enkele vlieg die ik nu zie hebben zo een blauw/groene gloed. Maarja kunnen ook van buiten komen ??

Hoe kunnen nou maden uit het plafond vallen? Dat snap ik serieus niet >;)..

Je zou zeggen honden verstoppen wel eens hun eten, maar ook dat is hier niet te spraken

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:45

Zal ik geluk kunnen hebben en het er slechts 3 waren ???

En als deze uitkomen en weg vliegen (of ik vermoord ze), is het dan een garantie dat ze weer eieren leggen als er geen vlees ligt?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:48

Weer 1 gevonden....Afbeelding

Monmaster
Berichten: 748
Geregistreerd: 23-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:50

Ik heb het eens gehad van een bos bloemen.... deze was geleverd door fleur op.... dag later zat mijn huis onder de groene vliegen.... 60 op het raam.... Nooit bedacht dt het aan de bloemen kon liggen... de volgende dag weer.... bloemen eruit... geen last meer.

Tja..... planten, bloemen.... dierenvoeding.... het kan allemaal!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:53

Gevonden bij de voerbak van me hond. En waar geen plinten liggen ivm vorige keer Afbeelding

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:55

Oh bah, ik kreeg alweer de rillingen op mijn lijf ervan.. Ik heb een keer met een ongedierte bedrijf gebeld omdat wij het hadden in onze bijkeuken/halletje. Waar de wasmachine en droger staat. Wij hadden toen een enorme lekkage gehad en een week(?) later ongeveer hebben we er wel 20 maden gevonden.. Ik verafschuw die beesten, ik vind het zo vies! Eerst hebben we de hele hal leeg gehaald maar er lag écht niks van eten. Toen heb ik gebeld met dat bedrijf en die zei dat het kon dat het ging broeien in kleren/natte dweilen. Er lagen namelijk nog handdoeken en een oude werkbroek van mijn vriend. Dit is toen onze verklaring geweest want daarna hebben we er nooit meer last van gehad.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:59

Nann__ schreef:
Oh bah, ik kreeg alweer de rillingen op mijn lijf ervan.. Ik heb een keer met een ongedierte bedrijf gebeld omdat wij het hadden in onze bijkeuken/halletje. Waar de wasmachine en droger staat. Wij hadden toen een enorme lekkage gehad en een week(?) later ongeveer hebben we er wel 20 maden gevonden.. Ik verafschuw die beesten, ik vind het zo vies! Eerst hebben we de hele hal leeg gehaald maar er lag écht niks van eten. Toen heb ik gebeld met dat bedrijf en die zei dat het kon dat het ging broeien in kleren/natte dweilen. Er lagen namelijk nog handdoeken en een oude werkbroek van mijn vriend. Dit is toen onze verklaring geweest want daarna hebben we er nooit meer last van gehad.


Ik vind het ook walgelijk vies en schaam me echt rot.

Normaal ligt er een theedoek met daarop zijn bakken. Maarja met het warme weer van de afgelopen dagen.... Moet ik denk ik toch iets anders op verzinnen.

Kan natuurlijk wel weer al het laminaat eruit halen -O-...

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:02

Ik kan begrijpen dat je het enorm genant vind. Maar ik zou niet beginnen met de laminaat weer uit te halen, eerder heeft het ook uiteindelijk niet gewerkt, dacht ik? Maar ja, wat moet je wel...

Maar kan me absoluut voorstellen dat het enorm vervelend en frustrerend is.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:03

Eerlijk gezegd zou ik gewoon de maden met stoffer en blik buiten smijten en wachten tot ik een bron van die beestjes vond. De hele vloer eruit slopen zou ik nooit doen :o

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:06

Inmiddels ben ik echt gefrustreerd en doe ik er alles aan om dit weg te krijgen. En ben bang dat onder het laminaat er ook nog tig liggen. Was vorige keer ook het geval. En nu liggen er geen plinten, dus nog grotere kans.

Uiteindelijk komen ze allemaal uit en hoop ik dat het probleem opgelost is. Maarja werkt het wel zo ???

Bron is waarschijnlijk gemorsten stukjes vlees....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:08

Dat rode lijkt idd een pop van een vlieg.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:08

briitje schreef:
Inmiddels ben ik echt gefrustreerd en doe ik er alles aan om dit weg te krijgen. En ben bang dat onder het laminaat er ook nog tig liggen. Was vorige keer ook het geval. En nu liggen er geen plinten, dus nog grotere kans.

Uiteindelijk komen ze allemaal uit en hoop ik dat het probleem opgelost is. Maarja werkt het wel zo ???

Bron is waarschijnlijk gemorsten stukjes vlees....


Kan je niet iets van een plaat onder de voerbak leggen dan? Zoals voor onder een burostoel op laminaat bijvoorbeeld?

Wij voeren ook vers vlees maar ondanks een brassende hond nog nooit last gehad van maden.
Overigens nu ik in het buitengebied woon wel 100en volwassen vliegen in huis :Y)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:11

Er moet idd iets gevonden worden waardoor het knoeien geen kwaad kan. Dus place mat ofzo??

Nu zeg ik net tegen me vriend, als ze uit zijn gekomen en weg vliegen is het probleem opgelost toch? Hij zegt dat ze gelijk weer eieren leggen. Dus ik zei dat moet toch dan weer in vlees, wat er nu niet ligt? Hij zegt dat dat niet hoeft en ook in honden haar kan ofzo.

Kan iemand me daar wat over vertellen?

Sorry als ik heel chaotisch en verward overkom, ben ik nu ook echt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vliegen/maden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:12

Hondenhaar is geen voedselbron voor een vlieg.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:13

briitje schreef:
Er moet idd iets gevonden worden waardoor het knoeien geen kwaad kan. Dus place mat ofzo??

Nu zeg ik net tegen me vriend, als ze uit zijn gekomen en weg vliegen is het probleem opgelost toch? Hij zegt dat ze gelijk weer eieren leggen. Dus ik zei dat moet toch dan weer in vlees, wat er nu niet ligt? Hij zegt dat dat niet hoeft en ook in honden haar kan ofzo.

Kan iemand me daar wat over vertellen?

Sorry als ik heel chaotisch en verward overkom, ben ik nu ook echt


Ik bedoel zoiets:
https://www.noordsupplies.nl/vloermatten.html

Ik geloof niet dat ze van hondenhaar kunnen leven, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Als het vleesvliegen zijn zullen ze vlees moeten vinden voor de maden.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:13

Cayenne schreef:
Hondenhaar is geen voedselbron voor een vlieg.



Dus zolang ze uitkomen er geen voedselbron ligt, is het probleem opgelost ???

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:14

Die maden leggen geen eieren, dus als je die weg hebt en het verder schoonhoudt rond de bakken en de bakken zelf, dan ben je er gewoon van af :(:)