[volg] van loopsheid tot nestverlaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:38

ingeb0rg schreef:
Pas je op met slijm eruit? Ik weet niet of ze al mag bevallen, maar leuk of niet leuk voor de noodzaak zou ik toch maar gaan temperaturen. Hier eentje gehad met veertien pups erin, en die was ook tonnetje rond, maar toch gaan temperaturen, omdat het risico op vroeg bevalling meer aanwezig is, en het risico op complicaties ook.


Precies. Je kunt dan toch makkelijker zien of de bevalling er aan zit te komen, toch wel belangrijk.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 00:43

Ik slaap op de bank aangezien ze slijm had. Ik wilde vanaf woensdag pas op de bank gaan slapen, maar dat is dus per vandaag geworden.... Ze werd net wakker omdat ze moest plassen en wat drinken. Verder slaapt ze de hele avond al vrij rustig met regelmatig even in een andere houding gaan liggen.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 00:46

Om nog even op je andere vraag te antwoorden Ingeborg, ze mag nog niet bevallen, dat mag pas vanaf woensdag, dan zit ze op 57 dagen. Daarom wilde ik ook vanaf woensdag op de bank bij haar slapen maar vanwege het slijm dus eerder geworden ;)
Al zullen de pups het niet overleven als ze nu geboren worden, we hebben Cindy zelf natuurlijk ook nog en die wil ik absoluut niet kwijt, dus de waakstand is in gegaan hier.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:13

Jeetje spannend hoor misschien kan je anders melk meten dan hoef je niet te tempen met melkstrips. al raad ik tempen ook aan.

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:41

ooo spannend he ..wij hebben afgelopen okt een nest jack russells gehad...Nooit meer wat een werk ..Wel leuk maar als je man het wil en die doet niets nou dank je .
Dus onze molly is na de bevalling ook meteen gesteriliseerd.
Was haar eerste en laatste nestje en pffff het waren er ook nog 7 .
Zelf hebben we 2 reutjes gehouden en ze zijn zooo leuk.
ook hebben we contact met de vijf anderen.
klein advies je..bij royal cannin kun je puppy pakketten aan vragen zo leuk om mee te geven aan de nieuwe eigenaren.. Zelf had ik via de action nog een paar speeltjes in gedaan en een halsbandje..
zoooo leuk..
Heel veel succes met wachten en geniet van de kleintjes... Afbeelding
van links naar rechts Silvana (enigste teefje) Mylo (is van ons zelf )Bubba (is in de familie gebleven bij peterkind )Bearke (heeft mijn oom gekocht en woont nu in Venlo) Paco (enige echt verkochte hondje aan vreemde maar geweldige mensen)Spike (woont samen met zijn zus)en dan Flip (ook bij ons gebleven)

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:44

Als ze nog niet mag bevallen en echt pas vanaf woensdag.. En nu al slijm heeft zou ik het echt strak in de gaten gaan houden. Wij tempen vanaf 54e dag. Dan heb je een betrouwbaar beeld. Gaat overigens niet zozeer om de pups zelf, maar slijm verliezen hoeft niets te betekenen maar heb ook al meegemaakt bij een duffe slome teef met slijm dat er al een pup dood was en daar kwam een heel drama uit voort. Dus houd het in de gaten.

Eergisteren nog 11 nieuwe labradors op de wereld gezet, moeders hield er mee op want er hing een pup vast op het randje, kennissen belden in paniek op, zijn heen gegaan en pup van binnen over het "randje" heen geholpen... Altijd fijn als je dierenarts je dat ooit geleerd heeft :D Niets zo fijn als een gezond nest. Spannend hoor de komende dagen nog! Maar echt ga temperaturen, dan ben je veel beter voorbereid als dat je het niet doet, en die thermometer hebben ze geen last van hoor, minder in elk geval als tonnetje rond zijn :D

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 07:09

Het is een hele rustige nacht geweest. Ze is 4 x naar buiten gegaan om te plassen/poepen en verder heeft ze tegen me aan onder de deken gelegen.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 07:49

Puttertje; ik heb op de site van RC gekeken, maar zie dat eigenaren een pakket op kunnen halen bij een fokker, dierenarts of iemand met een gelegenheidsnestje. Ik zie nergens hoe je je nestje aan kunt melden om iedere pup een pakket mee te kunnen geven. Ik was overigens al van plan om een pakket samen te stellen. Ik heb al wat fotoboekjes en een stel knuffeltjes. Met de rest wacht ik tot ze geboren zijn.

Ok, Ok, toch getempt :o
Temp is 37,3

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 11:14

Afbeelding
Zo ligt ze er momenteel bij, dus denk niet dat er de komende uren wat gebeurd

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:09

Ik zou ook temperaturen, geeft meer zekerheid. Rustig slapen zegt ook niks dan kan zo veranderen.

ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:23

Wij hebben zelfs ooit eens een teef gehad die rustig sliep door de weeën heen. Zat er wel aan te komen en zaten er 9+ in maar echt niks aan haar gemerkt. Tegen de tijd dat ze opstond en begon te hijgen en de eerste pup zat nog geen 5 minuten.. :D

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 17:50

Ze heeft nu een temp van 37.8 en heeft vanavond een deel van d'r eten laten staan.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:04

Spannend!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:13

Wat is ze tonnetje rond!

Wij tempen nooit, als ze gaan bevallen worden ze allemaal zo duidelijk onrustig dat je zeker kan zijn dat het binnen een dag komt ;)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:11

idylle schreef:
Ze heeft nu een temp van 37.8 en heeft vanavond een deel van d'r eten laten staan.


Die moet nog behoorlijk omlaag, 36 of lager, dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de bevalling binnen 24 uur begint.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 19:35

Dat is fijn! Ik hoop dat ze het nog even volhoud

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:25

Gewoon royale canine mailen en melden dat je een nestje wil opgeven...dan krijg je een mailtje terug over hoe en wat en met een link naar inschrijving


Veel succes met de laatste loodjes en lekker genieten straks van de pups...spannend
Groetjes Diana

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 21:45

Dank je wel Diana! Zodra de pups er zijn ga ik ze zeker mailen

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 00:14

Pfff we hebben een wat onrustig nachtje. Ze kan niet lekker meer liggen en gaat om het kwartier anders liggen.... Net moest ze eruit voor een plasje en nu ligt ze op mijn deken en moet ik maar zien waar ik onder kruip hahaha.
We zullen zien wat de rest van de nacht brengt.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:59

Spannend.... succes vannacht

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 01:42

Inmiddels heeft ze een rondje in de tuin gesjokt, een rondje door de woonkamer gesjokt en is met 2 voorpoten in de werpkist gaan staan. Ze heeft zo wel 5 minuten gestaan om te besluiten dat er toch maar niet ging liggen..... Toen kwam ze weer bij mij staan (dan moet ik haar op de bank tillen) en toen heb ik haar maar in d'r werpkist gelegd. Daar heeft ze ook een paar minuten gestaan en is uiteindelijk toch maar gaan liggen. Ze ligt nu al zowaar dik een kwartier gewoon rustig te wezen. Dus nu maar hopen dat dit zo blijft

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:04

En hoe gaat het nu ts?

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 12:02

Ik heb haar uiteindelijk in de werpkist gezet en daar is ze gaan slapen (op d'r rug) toen was ze eindelijk rustig.

Haar temp is nu 37.0

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [volg] van loopsheid tot nestverlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:19

Spannend hoor! Ik volg op het laatste moment nog even mee. Hoop dat ze het nog even volhoudt en de pups nog even bij zich houdt.

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 16:50

Hmm net weer wat slijm afgeveegd. Er zal toch vast iets gaande zijn. Ben erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Vandaag slaapt ze lang en veel in dezelfde houding. Wellicht energie opdoen voor de bavelking?
Vind het reuze spannend allemaal.