Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:19

Zorry schreef:
Keona komt blutsj bij Quinlent vandaan?

Wij verwachten over ongeveer 3,5 week weer pups, dus weer heerlijke drukke tijden.

Dit is onze jongste telg nu 17 maanden.
[ [url=m/JqWTTY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net effe op je site gespiekt mooi nest verwacht je

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:35

Ik wil in ieder geval dadelijk beginnen met gehoorzaamheid met de kleine. En wat show te lopen. Als hij eenmaal oud genoeg is kijken of frisbee of behendigheid zijn ding is

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:35

Afbeelding
Puppy spam

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:52

Ik kom hier even binnen vallen.

Weten jullie toevallig een goede fokker?

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:57

Lessie schreef:
Ik kom hier even binnen vallen.

Weten jullie toevallig een goede fokker?


Waar ben je naar op zoek wat voor type eventueel kleur, met stamboom honden getest etc.

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:10

Ik las op internet dat de showtype iets rustiger is vergeleken met de atletische.

Kleur maakt opzich niet zo veel uit. Ik vind blauw erg mooi, maar heb gelezen dat daar vaak allergien bij komen kijken.

Stamboom hoeft voor mij niet echt.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:38

Zonder stamboom kan ik je echt niet aanraden. Wel kan ik je aanraden om eens op FB je aan te melden bij de groep ; engelse staffords
https://www.facebook.com/groups/147942308738381/


edit; bij blauw komen overigens meer problemen dan alleen allergieen voor helaas.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:04

Ik zou ook niet aanraden zonder stamboom, zeker als de hond mee zou gaan naar het buitenland is dan nooit mogelijk zonder stamboom.

Blauw zou ik eerlijk gezegd bij wegblijven, komen zoveel problemen bij voor.

Als je kiest voor stamboom zoek dan in iedergeval een nest waar de ouders van getest zijn op l2-hga hc HD ed en pl.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:37

Ik zou absoluut voor een stamboom kiezen, HR-regelingen gaan waarschijnlijk ook onderscheid stamboom-boomloos maken. Daarnaast altijd voor een pup waarbij de ouders hd en ed getest zijn (en volledig vrij), ook als je voor stamboomloos gaat. Nu kort op elkaar 3 honden (waaronder een amstaff) lpc (vorm van ed) geopereerd zien worden, los van de pijn en het verplichte beperken wat echt niet leuk is, is het kostenplaatje 1500+ euro en niet opereren is eigenlijk geen optie vanwege de pijn.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:41

Gelukkig gaan steeds meer stafford fokkers testen. Maar meer dan L2-HGA en HC is tot nu toe via de rasvereniging niet verplicht. Dus dat kan nog een pittige zoektocht worden. in NL tenminste, hoe het in BE zit durf ik niet te zeggen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:27

Staat nu aankomend nest op Mp staat geen foto bij.
En dat is getest.
Uhm stand your ground test.
Maar meeste testen on officieel, als je officieel getest wilt ken ik maar 1 iemand die nest krijgt als je die wilt weten Pb me maar

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:29

Ook staan er teefje en reutje op Mp 8mnd brindle van fokster die eenmalig nestje wilde. Ouders ook getest met stamboom hondjes 500/600,- showlijnen
In belgie

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 04:43

keona schreef:
Ook staan er teefje en reutje op Mp 8mnd brindle van fokster die eenmalig nestje wilde. Ouders ook getest met stamboom hondjes 500/600,- showlijnen
In belgie

Als we het over dezelfde hebben is de moeder van dat nest er eentje van lady’s from the flowers en is papa een blauw dragende reu?
Die hondjes zagen er als pup niet geweldig uit en dan zou ik even goed naar de testen vragen. Ik ken namelijk iemand die geinteresseerd was maar de testen steeds niet kreeg.
En toen ze op mijn groep de pups neer wilde zetten heb ik ze eraf gehaald omdat ze de testen niet liet zien. En dat gebeurde meerdere keren.

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:36

Afbeelding

Onze kruising stafxherder? Uit Spanje, wat hebben we geboft met deze fantastische hond!

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:38

Mooie kruising Marije. Heb je meer foto's? Hij lijkt zo groooooooot :')

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:12

kiwiwitje schreef:
keona schreef:
Ook staan er teefje en reutje op Mp 8mnd brindle van fokster die eenmalig nestje wilde. Ouders ook getest met stamboom hondjes 500/600,- showlijnen
In belgie

Als we het over dezelfde hebben is de moeder van dat nest er eentje van lady’s from the flowers en is papa een blauw dragende reu?
Die hondjes zagen er als pup niet geweldig uit en dan zou ik even goed naar de testen vragen. Ik ken namelijk iemand die geinteresseerd was maar de testen steeds niet kreeg.
En toen ze op mijn groep de pups neer wilde zetten heb ik ze eraf gehaald omdat ze de testen niet liet zien. En dat gebeurde meerdere keren.

Nou dat zullen ze wel zijn hondjes zien nu goed uit hoor, niks vreemds zijn zelf ook niet blauw. En ik heb de testen niet ingezien. Omdat ik er niet verder mee gegaan ben. Maar ze zijn 8mnd je kunt ze ook eens laten röntgenen voor dat je er een koopt. Ik zelf vind ze te grof. Vader zou ook getest zijn zei de eigenaar. Maar als je vragen stelt in de Stafford wereld doen ze zo wie zo raar merk ik.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:20

Wat een leuke honden hebben jullie zeg.

Ik zou ook voor een hond met papier gaan. Ook voor de toekomst als de regelgeving voor hoog risico honden erdoor komt. Dan zit je met een raszuivere hond toch met wat safer is me vertelt

Die van ons wordt vaak als stafford gezien maar volgens het asiel is ze een kruising pitbull labrador.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:24

sowieso doen veel mensen raar in de staffordwereld :P Dat klopt. Ze zijn zelf inderdaad niet blauw dat klopt. Maar een fokker die op 8 maanden zn pups nog niet kwijt is, is ook niet positief. Maar juist ivm blauw zou ik daar geen pup kopen. Nee ze zijn niet blauw. Omdat papa zn goede deel mee gegeven heeft. Maar t is wel een teef van lady's from the flowers. Ze heeft wel bewust gekozen om blauwe pups te fokken. De blauwe waren zo weg.. Maar de brindle/zwarte niet.

Nu is de vader van mijn reu er ook eentje van lady's, maar heeft er dan wel een goede moederlijn bij zitten. En dan nog ga ik zelf met het blauwe deel niets doen. Ik ga er zelf geen blauwe teef opzetten.

Op 8 maand laten rontgenen zegt in zoverre iets; alleen als er echt iets ergs aan de hand is. HD is in principe pas vanaf 1 jaar en ED pas vanaf 1,5 jaar. Die regels zijn er ook niet voor niets.
En daarmee sluit je de overige problemen die bij blauw naar voren komen niet uit. In dat geval, kan ze ipv deze honden beter voor gewoon een blauwe pup gaan.

Marti19
Berichten: 93
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:29

Afbeelding
Dit is Abby een kruising engelse stafford x engelse bulldog.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:32

Haha wat een droppie. Ze heeft op deze foto echt de uitdrukking van een bulldog :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:38

capopjekop schreef:
Haha wat een droppie. Ze heeft op deze foto echt de uitdrukking van een bulldog :D

Haha precies! Heerlijk droge uitdrukking

Ik ben wel benieuwd naar jouw kruising lab/pit

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:53

Ja precies. Heel typisch :D

Dit is zina. Terwijl ze ons eten erg lekker vond ruiken
Afbeelding

Afbeelding
De pup is overigens wel een stafford

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:57

Die van jou moet wel een stafford zijn. Dat stapelen is echt een stafford ding. Nee zonder gekheid. Pitbull (als in t ras) verwacht ik niet. Maar er zit vast iets van Amstaff(lookalike) in.


Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:05

Wat het precies is weet je nooit als je ze uit het asiel haalt helaas. Haar moeder was iig pitbullachtig. Ze is met haar broertjes en zusjes en moeder in beslag genomen door de dierenbescherming. Ondervoed en vies. Om de paar dagen uit voorzorg naar een ander asiel gebracht. Mijn vriend zag haar op internet en was verkocht. Laatst zijn we even langs gewipt bij dat laatste asiel. Ze herkende de mensen nog. Zo ontroerend om te zien. Helemaal opgewonden en haar wiebelkontje draaide overuren

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Engelse Stafford / Staffordshire Bull Terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:09

agos wat sneu. Pitbull word gewoon als verzamelnaam gebruikt voor zo ongeveer alle powerbreed kruisingen. Voornamelijk Amstaff kruising/lookalike. Dus daarmee weet je nog steeds weinig helaas.